AUTOZUG

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

AUTOZUG

Legg inn av Bimma »

Jeg legger ut en liten snutt her fra ferien til Italia i fjor.
Autotoget er en rask og behagelig måte å transportere seg sørover på, og kan anbefales på det varmeste..! =D>
Billige billetter å få kjøpt hvis man bestiller i god tid.

[img]http://i60.photobucket.com/albums/h20/w ... gTog07.jpg[/img]
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37921
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AUTOZUG

Legg inn av AJ »

Bimma skrev:Jeg legger ut en liten snutt her fra ferien til Italia i fjor.
Autotoget er en rask og behagelig måte å transportere seg sørover på, og kan anbefales på det varmeste..! =D>
Billige billetter å få kjøpt hvis man bestiller i god tid.
Fantastisk!
Dette fristet faktisk! Det må jeg bare si \:D/
Vi får se hva sommeren 2010 bringer...
Neste sesong (2009) er det litt andre planer på gang...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Så ut til å være en koselig tur... Kjørte nordover i sommer, kanskje det blir sørover neste sommer.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Legg inn av Dortmunder »

Hehe, mange fine minner som kommer opp her. Vi tok toget fra Hamburg til Salzburg, men isteden for en ventepils ble det to flasker rødvin i lugaren, tro om vi sovet godt gjennom natta :-)

Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37921
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AUTOZUG

Legg inn av AJ »

Masse ny og nyttig erfaring å ta med seg videre fra Europa-turen vår.
Autozug var helt klart en artig og spennende opplevelse. Ikke minst da vi skulle kjøre syklene ombord. Her må man være oppmerksom på at det er meget lavt under taket...
Togkupéene var ikke av de romslige slaget, men den vi fikk var faktisk slett ikke så verst. Ble nesten luksuriøs da togverten kom og gjorde om sovekupéen til sittevogn.

Tok noen bilder da vi var framme på bestemmelsestedet og ble da vennlig, men bestemt fortalt av en i tog-besetningen om at det ikke var lov å ta bilder av syklene på toget. Jeg baklget så mye og fikk et hyggelig smil tilbake og ingen beskjed om å slette de bildene jeg allerede hadde tatt. Så her er et av dem ;-) - et "ulovlig" bilde fra de tyske statsbaners biltog, hvor det ikke var noe å utsette på besetningen om bord:

Bilde
(Frokosten var ikke urnorsk og overdådig, for å si det slik... Men kaffen var god!)

Bilde

Bilde
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: AUTOZUG

Legg inn av Carpa »

En gang skal jeg ta den turen der :D
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Re: AUTOZUG

Legg inn av Dortmunder »

Ulovlig å ta bilder ?? Tror du må ha misforstått noe ... kan jeg aldri tro. Eller de har lagt om rutinene... :-k
Så du et skilt der ??

Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

ZZR-Erling

Re: AUTOZUG

Legg inn av ZZR-Erling »

Vi har etter endel Alpeturer, havnet på at Lørrach er et fint punkt å ta AZ fra. Vi pleier å ta AZ kun en vei, og da nordover til Hamburg. Da vet vi at vi rekker ferga, og vi slipper peset med å trykke på gjennom Tyskland. Lettere å nå Lørrach på ett ordentlig vis, enn Kiel. Kiel er jo heller ingen spesielt koselig by, og mc-shoppinga der, rekker vi jo læll.

Vårt forslag nedover er-Kielferga-Villa Løwenherz-Rothenburg Ob Der Tauber, (Gasthof Rødertor). Når man er i Rothenburg kan man avgjøre om man kjører til Kitzbuhel, (Villa Licht), eller Stelvio, (Hotel Franzenshøhe), neste dag.

PS: synes det er greit å finne gode stroppepunkter før avreise.
På K1300S er det gjennom de indre hullene i øvre gaffelkrone, rett ned og ut via hossackgaffelen/gaffelbeina. Da får man komprimert fjæringa. Bak er det som vanlig, i bakre fotpinner. Rett stroppng er snorene ut kl 13-17-19-23, og så høyt i biken som mulig. Først skal stroppene på venstre side strammes litt, så strammes de høyre ned skikkelig, ferdig!

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37921
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AUTOZUG

Legg inn av AJ »

Dortmunder skrev:Ulovlig å ta bilder ?? Tror du må ha misforstått noe ... kan jeg aldri tro. Eller de har lagt om rutinene... :-k
Så du et skilt der ??

Dortmunder
Var ikke til å misforstå, nei.
Mulig vedkommende jeg kom utfør var litt vel ivrig i tjenesten... :-k :scratch
Så for øvrig ingen skilt...
Ellers hadde jeg ikke tatt fram kameraet.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: AUTOZUG

Legg inn av Andreas »

AJ skrev:
Dortmunder skrev:Ulovlig å ta bilder ?? Tror du må ha misforstått noe ... kan jeg aldri tro. Eller de har lagt om rutinene... :-k
Så du et skilt der ??

Dortmunder
Var ikke til å misforstå, nei.
Mulig vedkommende jeg kom utfør var litt vel ivrig i tjenesten... :-k :scratch
Så for øvrig ingen skilt...
Ellers hadde jeg ikke tatt fram kameraet.
Kvinnfolket knippset mange bilder når jeg kjørte av og på toget, også av mange andre MCer og noen av de feite bilene som var med på toget. Hørte eller så ingenting om fotoforbud :scratch

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: AUTOZUG

Legg inn av ojda »

Det er flott at så mange finner transport med tog gjennom Europa tilfredsstillende,
men må bare skyte inn at ikke alle er like fornøyd med løsningen.
Sett utifra min erfaring er turen: Støyende, trangt, man sover dårlig,
resikerer ræva medpassasjerer (som man må tilbringe 8 timer sammen med enten man vil eller ikke) elendig mat, og koster minst like mye som å kjøre + hotell, samt at man har nok en tid som må innpasses til ruten. Alt i alt så sparer man ikke stort mer en en halv dag når man regner med tiden som går med til å tilpasse avgangen på toget.
Men så liker jeg å kjøre sykkel da :P :p En ting må jeg si om togløsningen.
Hvis det regner mesteparten av turen er det jo greit å sitte i en togkupe :-k :lol
Jeg skal ikke si at jeg aldrig vil ta tog igen, men det er slett ikke førstevalget,
og vil være betinget av reise i flokk. Hvor resten av følget går for denne løsningen :sorry
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: AUTOZUG

Legg inn av SuperMorten »

ojda skrev:Det er flott at så mange finner transport med tog gjennom Europa tilfredsstillende,
men må bare skyte inn at ikke alle er like fornøyd med løsningen.
Sett utifra min erfaring er turen: Støyende, trangt, man sover dårlig,
resikerer ræva medpassasjerer (som man må tilbringe 8 timer sammen med enten man vil eller ikke) elendig mat, og koster minst like mye som å kjøre + hotell, samt at man har nok en tid som må innpasses til ruten. Alt i alt så sparer man ikke stort mer en en halv dag når man regner med tiden som går med til å tilpasse avgangen på toget.
Men så liker jeg å kjøre sykkel da :P :p En ting må jeg si om togløsningen.
Hvis det regner mesteparten av turen er det jo greit å sitte i en togkupe :-k :lol
Jeg skal ikke si at jeg aldrig vil ta tog igen, men det er slett ikke førstevalget,
og vil være betinget av reise i flokk. Hvor resten av følget går for denne løsningen :sorry
Det blir altså som å ta 31 bussen en mandag morgen fordi det er litt dugg på vindskjermen... :knegg

Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37921
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AUTOZUG

Legg inn av AJ »

Vel, vi valgte kupé for to med alle fasiliteter, men dette tilbudet bortfalt pga. av teknoiske problemer, noe vi fikk overlervert et brev om da vi ankom stasjonen i München.
Dermed fikk vi dert nest beste tilbudet; fortsatt kupe for to, men kun med vaskemuligheter i kupéen. Dvs. ikke med dusj og toalett, som vi hadde bestilt.
Dyrt, men rimelig behagelig. Og slett ikke utenkelig at vi benytter oss av samme tilbud senere.

Det hører naturligvis med til historien at brevet vi fikk inneholdt en detaljert beskrivelse av hvordan vi går fram for å få tilbakebetalt det Autozug skylder oss siden vi ikke fikk det vi betalte for.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar