Dette står det respekt av.

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Wheelonass
Innlegg: 59
Registrert: 19 des 2010, 11:17
Motorsykkelen din: BMW R1200 R F.B.S.
Sted: Bodø
Kontakt:

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Wheelonass »

MaxTron skrev:Dette F.B.S.-systemet er jo godkjendt i EU?
Er de ikke da nødt til å godkjenne det i og med at vi er med i EØS??
Selve systemet er godkjent, og det er testet og fått godkjenning av TÜV... dette er derimot ikke nok for Trafikkstasjon i Bodø, her vil de ha dokumentasjon på at DENNE sykkelen er godkjent med F.B.S. Jeg trodde alt dette var i orden, men har nok vært noe blåøyd, da det viser seg nå at min motorsykkel ikke har en slik rapport fra TÜV...jeg jobber med å få en eller annen form for dokumentasjon som Trafikkstasjon kan godta... greier jeg derimot ikke å få tak på det, så må jeg muligens finne meg et teknisk verksted som kan kjøre tester og lage en rapport for meg...

Det ser også ut som løsninga for sikring mot at hjul kan slås ned i hastigheter høgere enn 30km/t blir den løsninga jeg må finne tak på for å få sykkelen gjennom nåløyet...

...det skal ikke være enkelt å leve ut sine drømmer...
-------------------------------------------------
Kjør for livet! Jeg har nettopp funnet tilbake til mitt...

http://www.wheelonass.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Onsløv »

Wheelonass skrev:...det skal ikke være enkelt å leve ut sine drømmer...
Nei, ikke i Norge tydeligvis..... :8-[
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av jhn »

Det skal ikke være enkelt, sies det, men det må da finnes grenser.
Det må føles som å ](*,)
Uansett, lykke til :thumleft

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37954
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av AJ »

En stund siden det har vært aktivitet i denne tråden... Så langt tilbake som i begynnelsen av årets sesong, faktisk.

Er spent på hvordan det har gått med Wheelonass og nysykker'n hennes, jeg.
Det foreløpig siste fra henne er dette:
Wheelonass skrev:Det ser også ut som løsninga for sikring mot at hjul kan slås ned i hastigheter høgere enn 30km/t blir den løsninga jeg må finne tak på for å få sykkelen gjennom nåløyet...

...det skal ikke være enkelt å leve ut sine drømmer...
La oss håpe at byråkratiet ikke setter en stopper for drømmene hennes. Med det pågangsmotet hun har vist fortjener prosjektet en langt bedre skjebne enn at regelrytteri skal knuse drømmen hennes!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Wheelonass
Innlegg: 59
Registrert: 19 des 2010, 11:17
Motorsykkelen din: BMW R1200 R F.B.S.
Sted: Bodø
Kontakt:

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Wheelonass »

I`m back!
Dessverre så har det ikke vært så mye nytt å komme med i dette prosjektet mitt... det siste er at jeg ikke lenger får kontakt med den tyske ombyggeren, han svarer rett og slett ikke på mail. Men! Jeg har en plan! :prf

Denne høsten har jeg flyttet til Trondheim for å studere. I den forbindelse skal jeg søke om godkjenning av motorsykkelen her i stedet, begynne på nytt. Har fått alle papirene mine fra Bodø, og skal lage en egen sikkerhetsfunksjon før visning i Trondheim. Trondheim har jo et eget miljø for ombygging av motorsykler for enhver smak, så jeg tenker de har litt mer erfaring rundt dette, selv om det ikke er dagligdags med motorsykkel og støttehjul, da. ;-)

Har også kontakt med en bra mann her som bygger egne trikes, flere ganger norgesmester i ombygging, så jeg tenker at han kan gi noen tips underveis... så, dere får smøre dere meg tålmodighet enda noen måneder... *sukk*
-------------------------------------------------
Kjør for livet! Jeg har nettopp funnet tilbake til mitt...

http://www.wheelonass.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37954
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av AJ »

Wheelonass skrev:I`m back!
Veldig bra! :thumleft

Spennende prosjekt som jeg vet mange vil følge med på her inne på MCsiden.no :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av ArcticTiger »

Håper dette kan gå i orden for deg nå ganske snart, så du får kjøre igjen etter den lange ventetiden :thumleft !

Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Sprint »

Ønsker deg lykke til Wheelonass :vs ,flott å ha deg tilbake :thumleft
For livets glade gutter går solen aldri ned.

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av joo »

Så denne sesongen gikk uten noen løsning...?
Merkelig dette landet vi bor i, du skal jaggu være veldig sterk for å komme noen veg når man ikke er helt frisk og A4 :( (Ikke spør hvordan æ veit...)

Fikk litt fukt i øyekrokene her når jeg leste om deg, men håper inderlig du også kommer deg ut på to hjul. Du høres ut som ei sterk tøtta! Krysser fingran hardt.
Broren min var ute for en skikkelig smell for 13 år sida, på MC. Var ei vanskelig tid da vi satt på sykehus i månedsvis med beskjed om at han sannsynligvis aldri kunne kommunisere eller gå HVIS han våkna fra koma... Og i dag er han pappa, klarer seg ganske bra, kjører feit trike, jobber litt et par dager i uka og prøvde å ta lappen på tohjuling igjen i sommer men klarte det ikke denne gangen. Kanskje denne løsninga du prøver er et alternativ hvis sakene blir godkjente her på Dusteberget? Det betyr mye for ham å klare to istf tre hjul, en sta faen er han. Trehjuling er litt for "disabeled" for han, litt som æ trur du meine. Trike er ikke "MC".

Ka du studere i Trondhjem?
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Wheelonass
Innlegg: 59
Registrert: 19 des 2010, 11:17
Motorsykkelen din: BMW R1200 R F.B.S.
Sted: Bodø
Kontakt:

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Wheelonass »

joo skrev:Så denne sesongen gikk uten noen løsning...?
Merkelig dette landet vi bor i, du skal jaggu være veldig sterk for å komme noen veg når man ikke er helt frisk og A4 :( (Ikke spør hvordan æ veit...)

Fikk litt fukt i øyekrokene her når jeg leste om deg, men håper inderlig du også kommer deg ut på to hjul. Du høres ut som ei sterk tøtta! Krysser fingran hardt.
Broren min var ute for en skikkelig smell for 13 år sida, på MC. Var ei vanskelig tid da vi satt på sykehus i månedsvis med beskjed om at han sannsynligvis aldri kunne kommunisere eller gå HVIS han våkna fra koma... Og i dag er han pappa, klarer seg ganske bra, kjører feit trike, jobber litt et par dager i uka og prøvde å ta lappen på tohjuling igjen i sommer men klarte det ikke denne gangen. Kanskje denne løsninga du prøver er et alternativ hvis sakene blir godkjente her på Dusteberget? Det betyr mye for ham å klare to istf tre hjul, en sta faen er han. Trehjuling er litt for "disabeled" for han, litt som æ trur du meine. Trike er ikke "MC".

Ka du studere i Trondhjem?
Denne sommeren gikk altfor fort, ingen løsning for motorsykkeleventyret mitt enda... hadde jo gips på handa i seks uka så det var kanskje like greit at sykkelen ikke sto der klar for å bromme avgårde ;-)

For meg så betyr to hjul veldig mye framfor tre, ikke fordi det er "feil" å kjøre trike, men fordi jeg lengter etter følelsen to hjul kan gi, og BARE to hjul kan gi :-) Har stor respekt for de som kjører trike, og ikke minst de som bygger sine egne nettopp fordi de kan! Alt handler om å følge sine drømmer og ikke gi opp, men heller prøve om igjen med en ny vri dersom det ikke går første gang :-) Jeg har tanker om at jeg håper at det kan la seg gjøre å få kjørt opp på en slik motorsykkel i Norge også, ikke bare i Tyskland. Jada! Norge er et lite land... men det burde ikke være noe hinder for å kunne tillate oppkjøring på to hjul selv med en funksjonsnedsettelse såfremt det gjøres under trygge former. Du får hilse broren din lykke til, og sørg for at han aldri gir opp drømmen sin! Mulig jeg vet hvem han er om han bor nordpå...

Jeg studerer til å bli bioingeniør.
-------------------------------------------------
Kjør for livet! Jeg har nettopp funnet tilbake til mitt...

http://www.wheelonass.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Pollti »

Gleder meg stort at du ikke gir opp på tross av byråkratisk vissvass men det finnes sikkert en grei byråkrat et sted som gir deg de nødvendige stempel og underskrifter så du kan kjøre igjen. Men så er det jo det å si at en trafikkskadet som vil fortsette å kjøre og kommer drassende med tekniske løsninger for å kunne dyrke sin interesse det er nok utfordrende for skrivebordsgeneraler generellt. For det er fælt å være løsningsorientert, da kan de jo få skylda hvis "noe" går galt. Å hutte meg tu ! Tryggest å avslå alt da :skriver Det greieste er nok at du sitter pent i rullestolen din og smiler yndig så det ikke blir krøll i papirene noe sted :sorry At du ikke får godkjent sykkelen pga byråkratisk sendrektighet syntes jeg er fælt. Det tutes og sytes om livskvalitet både her og der men det gjelder kanskje ikke for de som beveger seg på kanten av A4 arket og som ikke har sykdommmer som medfører snarlig død ? :sorry Smålig at en må sloss for sånt som dette :ills .
Opprettet en tråd på et amerikansk forum hvor jeg linket til deg og din hjemmeside. Sist jeg sjekket var det bare positive meldinger der :janikk

Brukeravatar
Wheelonass
Innlegg: 59
Registrert: 19 des 2010, 11:17
Motorsykkelen din: BMW R1200 R F.B.S.
Sted: Bodø
Kontakt:

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Wheelonass »

Pollti skrev:Gleder meg stort at du ikke gir opp på tross av byråkratisk vissvass men det finnes sikkert en grei byråkrat et sted som gir deg de nødvendige stempel og underskrifter så du kan kjøre igjen. Men så er det jo det å si at en trafikkskadet som vil fortsette å kjøre og kommer drassende med tekniske løsninger for å kunne dyrke sin interesse det er nok utfordrende for skrivebordsgeneraler generellt. For det er fælt å være løsningsorientert, da kan de jo få skylda hvis "noe" går galt. Å hutte meg tu ! Tryggest å avslå alt da :skriver Det greieste er nok at du sitter pent i rullestolen din og smiler yndig så det ikke blir krøll i papirene noe sted :sorry At du ikke får godkjent sykkelen pga byråkratisk sendrektighet syntes jeg er fælt. Det tutes og sytes om livskvalitet både her og der men det gjelder kanskje ikke for de som beveger seg på kanten av A4 arket og som ikke har sykdommmer som medfører snarlig død ? :sorry Smålig at en må sloss for sånt som dette :ills .
Opprettet en tråd på et amerikansk forum hvor jeg linket til deg og din hjemmeside. Sist jeg sjekket var det bare positive meldinger der :janikk
Kan si så mangt om både byråkratiet og systemet ellers, men det nytter ikke å klage uten å gjøre noe med det...så jeg velger å stå på, så håper jeg at min innsats kan gjøre det letter for den neste. Er nok litt for tålmodig, også, derfor tar det kanskje litt ekstra tid. :scratch
Takk for din videreformidling. Hva heter forumet, hadde vært artig å se hva som skrives...
-------------------------------------------------
Kjør for livet! Jeg har nettopp funnet tilbake til mitt...

http://www.wheelonass.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av MaxTron »

Ja tolmodig DET er du, det skal du ha all ære for, STÅ PÅ!! :notworthy:
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av joo »

Wheelonass skrev:Du får hilse broren din lykke til, og sørg for at han aldri gir opp drømmen sin! Mulig jeg vet hvem han er om han bor nordpå...

Jeg studerer til å bli bioingeniør.
Bioingeniør hadde nok vært høyt på lista om æ sku begynt på utdannelse om igjen. Trur det ikkje bare e interessant, men at det også kan forbli interessant å jobbe innen faget i mange år. Og Trondhjem e en OK plass å bo noen år :thumleft Tatt litt utdannelse der sjøl, en del år sida e det visst.. Har en mistanke om at du har mykje ugjort, mye du vil og mye av det trur æ du får til. Håper det!

Ja broren min holder til "der oppe i nord", Harstad nærmere bestemt. Har vært noen reportasjer om ham, også hos Likevel MC. Og triken e lett gjenkjennelig, rød og gild, med GL1800-motor, EML-bygge. Prisen ble rimelig heftig... men ka gjør det hvis det blir forskjellen på å rutsje ned i isolasjon eller å rulle landeveg, drikke og lyge med kompiser???
E jo sjøl Harstad/Tromsøværing men forlot landsdelen på begynnelsen av -90-tallet og fløtta svært langt nord. Så ble det til at æ havna på Østlandet og trives svært godt her også. E jo et eldorado med Telemark/Vestfold/Dalsland rett ved siden av og et gedigent nett av små eventyrveger for både dagsturer og ovale helgeturer. Og en del grusveger som lurer sæ opp på Hardangervidda og anna skoj.

Hold deg unna å brekke knoker og stå på for å få godkjenninger og køyreløyve. Hadde vært kjempefint å få høre at du havna på to hjul igjen!
(Det e lov å havne en snartur i kjelleren i blant men man må alltid leite etter trappa opp igjen)

Stå på :prf
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av SheDevil »

Synd at det fortsatt ikke er løsning på problemet med sykkelen din men håper de er raskere/flinkere til å gjøre noe med det her i Trondheim :janikk

Er du aktivt medlem i noen mcklubb her i Trondheim?

Om ikke, så er du hjertelig velkommen til å ta turen innom oss i NAF MC Trondheim ;-)

Vi har åpent onsdager (18.00-21.00) og lørdager (12.00-15.00) på Tiller.

http://maps.google.com/maps/ms?msid=212 ... 9e40&msa=0
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Svar