Triumph Tiger Explorer 1200
- Busa Trond
- Innlegg: 2737
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Triumph Tiger Explorer 1200
[video]http://www.youtube.com/watch?v=mktOtSoY ... detailpage[/video]
Dette må jo være en god tur sykkel. Kan ikke finne noen pris på denne enda. Men jeg liker 135 HK og 121 Nm som kan ta oss med på fine mc-veier. Virker som denne har masse kraft nede på på bunden av registret. Har også en generator på 950 W som drar varme håndtak og GPS ++. Har vist ABS TRC som standard, og fine vesker som tilbehør. Noe å sikkle på i vinter. R3 gir jo også grom lyd
Dette må jo være en god tur sykkel. Kan ikke finne noen pris på denne enda. Men jeg liker 135 HK og 121 Nm som kan ta oss med på fine mc-veier. Virker som denne har masse kraft nede på på bunden av registret. Har også en generator på 950 W som drar varme håndtak og GPS ++. Har vist ABS TRC som standard, og fine vesker som tilbehør. Noe å sikkle på i vinter. R3 gir jo også grom lyd
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38167
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Triumph Tiger Explorer 1200
Virker som en bra sykkel, ja!
Prisen? Et sted mellom 220 - 230.000,-?
Tror denne blir en sterkere konkurrent til BMW GS enn Yamaha Super Ténéré 1200...
Prisen? Et sted mellom 220 - 230.000,-?
Tror denne blir en sterkere konkurrent til BMW GS enn Yamaha Super Ténéré 1200...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: Triumph Tiger Explorer 1200
Jepp, det tror jeg også. Får jo nesten vann i munnen her jeg sitter.
Men så var det det med pengene da.
Uansett så hadde jeg sikkert savnet lyden i TDM'en alt for mye. Må jo være lov å si ha unnskyldningene klar for seg selv.
Men så var det det med pengene da.
Uansett så hadde jeg sikkert savnet lyden i TDM'en alt for mye. Må jo være lov å si ha unnskyldningene klar for seg selv.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38167
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Triumph Tiger Explorer 1200
Eget forum har den allerede fått også
http://www.tiger-explorer.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tiger-explorer.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38167
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Triumph Tiger Explorer 1200
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Sted: Bergen
Re: Triumph Tiger Explorer 1200
Virker som om dette kan bli en flott sykkel , uten tvil. Blir etterhvert mange som kaster seg inn i GS klassen , lenge siden det har vært så mange modeller i denne klassen som i 2012. Uansett tror jeg Tigrene blir de som kommer nærmest "orginalen".
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Triumph Tiger Explorer 1200
lurer på når KTM følger opp med 1200 RC8 maskinen i en slik sykkel, da blir det riktig lyd
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Triumph Tiger Explorer 1200
Jeg mener "å ha hørt" at vinkel-drevene på kardangdriften stjeler endel kraft, og her er det jo 2 vinklinger av kraften før den når bakhjulet.
Noen som har "synspunkter" evt fakta på dette ?
Noen som har "synspunkter" evt fakta på dette ?
-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Sted: I svingen, ellers i Drammen
Re: Triumph Tiger Explorer 1200
Har hørt at førerfeil tar det meste, hehe!
Veien er viktigere enn målet.
Re: Triumph Tiger Explorer 1200
fakta-nei synsepunkter-ja, kjede er bestArcticTiger skrev:Jeg mener "å ha hørt" at vinkel-drevene på kardangdriften stjeler endel kraft, og her er det jo 2 vinklinger av kraften før den når bakhjulet.
Noen som har "synspunkter" evt fakta på dette ?
-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Sted: I svingen, ellers i Drammen
-
- Innlegg: 394
- Registrert: 07 nov 2008, 10:35
- Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica
Re: Triumph Tiger Explorer 1200
Nettopp derfor er langsgående v-twin a la Guzzi best egnet, der kraften fra motoren går rett ut i drivlinja. God konstruksjon :)ArcticTiger skrev:Jeg mener "å ha hørt" at vinkel-drevene på kardangdriften stjeler endel kraft, og her er det jo 2 vinklinger av kraften før den når bakhjulet.
Noen som har "synspunkter" evt fakta på dette ?
- Sprint
- Innlegg: 566
- Registrert: 10 sep 2010, 16:23
- Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
- Sted: Karmøy
Re: Triumph Tiger Explorer 1200
Ojaa,så er ønskelista justert og Tiger er på førsteplass
For livets glade gutter går solen aldri ned.
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Triumph Tiger Explorer 1200
Kjenner jeg vil ikke delta i denne diskusjonen her.
Til det napper det litt for hardt i kontokortet.
Til det napper det litt for hardt i kontokortet.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Triumph Tiger Explorer 1200
Så ut som en artig sykkel, men... Budsjettet er ikke helt der for en ny en. Så kanskje budsjettet og ønske å om eie en slik en møter hverandre en dag.. Men inntill da... Blir det nok lave custom sykler på meg!
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom