The Tob
The Tob
Nåværende sykler:
Beistet - Hayabusa GSX1300RZ 2003
KåTe-M - KTM SMC690R 2015
Førstesykkelen:
SuziQ har siden 2009 vært min trofaste jernhest (Solgt 2013). Hun er av rasen Suzuki, og er en førstegenerasjons fullkåpe SV650S. Har fått gjort en del modifikasjoner på henne de årene jeg har hatt henne og hun begynner etterhvert å bli sånn som jeg vil ha henne (bortsett fra litt lite effekt etter min smak). Burde sikkert laget denne loggen da jeg først kjøpte henne, men bedre sent enn aldri!
Her et bilde av frøkna i de franske alpene på en tur ned til middelhavet sommeren 2011.
En liten smørbrødliste av ting som er gjort:
-Fjernet det meste av klistermerker på ramme og plast
-Montert sotet vindskjerm
-Byttet ut alle pærene i instrumentpanelet til LED
-Miniblinklys foran i LED (med relé for normal hastighet på blinkingen)
-Bakskjermen med skiltlys og blinklys er fjernet og sotet LED-baklys med integrert blinklys er montert. Undertray i 1.1mm syrefast som ble kuttet ut etter mal. Det viser seg at skiltet, som nå har bolter med skiltlys i, fungerer utmerket som bakskjerm. Hvem hadde trodd?
-R6 rulle for kortere vandring på gassen er montert (beste 100lappen jeg har brukt på sykkelen).
-Powerbronze ego-sete med hurtigkobling
-K&N luftfilter og oljefilter
-Laser eksos, korta til 12tommer.
-Tenningsretardasjonen på de første girene er fjernet (TRE). Her merket jeg dog ingen forskjell og tror slike modifikasjoner på så små sykler bare bidrar til fantomhester. Var egentlig mest for moro skyld, men greit å finne ut av.
-D.I.D XMVZ forsterket Gullkjede (har også gullbolter på bakdrevet). Klinket.
-15-47 Dreving som gir 221,5kmt på 10500rpm (gearingcommander.com). Teoretisk toppfart med 15-44, som er orginaldrevngen, er 236.6kmt på 10500rpm, men selv så jeg aldri noe særlig mer enn ca 210kmt på min.. Ergo, både bedre akselrasjon og toppfart omdrevet (for ikke å snakke om høyere morofaktor på lave gir).
-SHINDENGEN FH012AA regulator og omformer (R/R). Koblet utenom det orginale ledningsnettet med tykkere ledninger. De originale SCR regulatorene på disse ryker fort så det er lurt å bytte til MOSFET regulator for å slippe problemene dette kan medføre. Selv hadde jeg flaks, den takket for seg rett etter en europatur på 666mil og den sluttet bare å gi ut volt (i værste fall grilles ledningsnett mm).
-SCOTTOILER (dreide tre små hull under svingarmen for å holde oljeledningen så denne synes så å si ikke)
-USB-lader og batteri indikator under setet (praktisk på langturer)
-Progressive fjærer foran (fra Progressive suspension), 13w olje
-ZX6R 636 bakdemper (batterikasse shimset ned 50mm), fulljusterbar og dog bones som gir ca 30mm heving
-GALFER stålomspunnede bremseslanger foran og bak
-EBC RACING bremseskiver foran
-EBC Sintered bremseklosser foran og bak
-CNC justerbare hendler (sort/rød)
-CNC oljepåfyllingslokk (rødt) for lock wiring
Ellers har hun bagster og tanktrekk i skinn, bremsereservoarsokk for 'ræser looken' (forfengelig vett) og bobbins for depotstøttene.
Sikkert noe jeg har glemt så får oppdatere listen etter hvert.
Noen flere bilder av frøkna, litt fra turer og noe fra modifikasjoner som er gjort som er gjort.
Beistet - Hayabusa GSX1300RZ 2003
KåTe-M - KTM SMC690R 2015
Førstesykkelen:
SuziQ har siden 2009 vært min trofaste jernhest (Solgt 2013). Hun er av rasen Suzuki, og er en førstegenerasjons fullkåpe SV650S. Har fått gjort en del modifikasjoner på henne de årene jeg har hatt henne og hun begynner etterhvert å bli sånn som jeg vil ha henne (bortsett fra litt lite effekt etter min smak). Burde sikkert laget denne loggen da jeg først kjøpte henne, men bedre sent enn aldri!
Her et bilde av frøkna i de franske alpene på en tur ned til middelhavet sommeren 2011.
En liten smørbrødliste av ting som er gjort:
-Fjernet det meste av klistermerker på ramme og plast
-Montert sotet vindskjerm
-Byttet ut alle pærene i instrumentpanelet til LED
-Miniblinklys foran i LED (med relé for normal hastighet på blinkingen)
-Bakskjermen med skiltlys og blinklys er fjernet og sotet LED-baklys med integrert blinklys er montert. Undertray i 1.1mm syrefast som ble kuttet ut etter mal. Det viser seg at skiltet, som nå har bolter med skiltlys i, fungerer utmerket som bakskjerm. Hvem hadde trodd?
-R6 rulle for kortere vandring på gassen er montert (beste 100lappen jeg har brukt på sykkelen).
-Powerbronze ego-sete med hurtigkobling
-K&N luftfilter og oljefilter
-Laser eksos, korta til 12tommer.
-Tenningsretardasjonen på de første girene er fjernet (TRE). Her merket jeg dog ingen forskjell og tror slike modifikasjoner på så små sykler bare bidrar til fantomhester. Var egentlig mest for moro skyld, men greit å finne ut av.
-D.I.D XMVZ forsterket Gullkjede (har også gullbolter på bakdrevet). Klinket.
-15-47 Dreving som gir 221,5kmt på 10500rpm (gearingcommander.com). Teoretisk toppfart med 15-44, som er orginaldrevngen, er 236.6kmt på 10500rpm, men selv så jeg aldri noe særlig mer enn ca 210kmt på min.. Ergo, både bedre akselrasjon og toppfart omdrevet (for ikke å snakke om høyere morofaktor på lave gir).
-SHINDENGEN FH012AA regulator og omformer (R/R). Koblet utenom det orginale ledningsnettet med tykkere ledninger. De originale SCR regulatorene på disse ryker fort så det er lurt å bytte til MOSFET regulator for å slippe problemene dette kan medføre. Selv hadde jeg flaks, den takket for seg rett etter en europatur på 666mil og den sluttet bare å gi ut volt (i værste fall grilles ledningsnett mm).
-SCOTTOILER (dreide tre små hull under svingarmen for å holde oljeledningen så denne synes så å si ikke)
-USB-lader og batteri indikator under setet (praktisk på langturer)
-Progressive fjærer foran (fra Progressive suspension), 13w olje
-ZX6R 636 bakdemper (batterikasse shimset ned 50mm), fulljusterbar og dog bones som gir ca 30mm heving
-GALFER stålomspunnede bremseslanger foran og bak
-EBC RACING bremseskiver foran
-EBC Sintered bremseklosser foran og bak
-CNC justerbare hendler (sort/rød)
-CNC oljepåfyllingslokk (rødt) for lock wiring
Ellers har hun bagster og tanktrekk i skinn, bremsereservoarsokk for 'ræser looken' (forfengelig vett) og bobbins for depotstøttene.
Sikkert noe jeg har glemt så får oppdatere listen etter hvert.
Noen flere bilder av frøkna, litt fra turer og noe fra modifikasjoner som er gjort som er gjort.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av TBI81 den 07 okt 2015, 11:32, redigert 104 ganger totalt.
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: The Tob
Kjempefint med loggen din TB181
Tenker du har "noen" flere bilder på lur og
Tenker du har "noen" flere bilder på lur og
- Busa Trond
- Innlegg: 2733
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: The Tob
Dette så bra ut ja. Hadde store bror av den du har en stund. Kjempe moro å lese om alt du har gjort. Bra motor og moro faktor der, + alt det du har gjordt er bra lesning. Tror jeg kjenner draget i kroppen her. Fint bildet det på banen der. Det er jo ikke bra å si jeg har lyst på dama di
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: The Tob
Hey!
Ny blogg? :-)
Fantastisk!
Gleder meg til å følge denne videre også
Ny blogg? :-)
Fantastisk!
Gleder meg til å følge denne videre også
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: The Tob
Har nok et godt knippe bilder til ja Artic :)
Busa, det får jeg nesten bare ta det som et kompliment, hehe. Ikke så værst frøkna! Definitivt høy morofaktor for pengene på SV'ene.
Vurderte sterkt å oppgradere til storebroren i fjor, men slo det fra meg til slutt. Var litt tyngre å ha med å gjøre til bykjøring, men et herlig lokomotiv på landeveien (selv om den helt enorme effekten ikke er der heller). Tenker neste sykkel blir 2009- R1 eller S1000RR (utrolig sivilisert på lave turtall og samtidig hinsides all fornuft på topp. Og mye elektronikk som ikke er så dumt sikkerhetsmessig).
Busa, det får jeg nesten bare ta det som et kompliment, hehe. Ikke så værst frøkna! Definitivt høy morofaktor for pengene på SV'ene.
Vurderte sterkt å oppgradere til storebroren i fjor, men slo det fra meg til slutt. Var litt tyngre å ha med å gjøre til bykjøring, men et herlig lokomotiv på landeveien (selv om den helt enorme effekten ikke er der heller). Tenker neste sykkel blir 2009- R1 eller S1000RR (utrolig sivilisert på lave turtall og samtidig hinsides all fornuft på topp. Og mye elektronikk som ikke er så dumt sikkerhetsmessig).
Re: The Tob
Et lite utvalg av diverse forhandler-hojer jeg har fått testet de siste to sesongene:
Topp 3, i den rekkefølgen: BMW S1000RR. Ingen over, ingen ved siden. Hur sivilisert som helst på lave hastigheter og uovervinnelig på topp. Eneste minuset jeg opplevde var antispinnen som ved hjulløft drar dette temmelig kraftig ned igjen, for så opp igjen, og ned igjen. Som en båt i dårlig plan. Ryktes heldigvis at det er mulig å nå få dette omprogramert. Yamaha R1. Definitivt en god toer. Prismessig en ener og crossplanelyden er for meg helt rett. Aprilia RSV4. Fortjener lydmessig nesten å ligge høyere.
Yamaha V-Max. 200HK og nesten 170nm og misstenkelig lettstyrt. HD FLSTFB Fat Boy Special. Knallfin cruisesykkel, men blir litt for lett veiskrape for min smak. Testet også en XR 1200 samme dagen som skulle være svært så rampete og moro ifølge selger, men den var dessverre en stor skuffelse. Soft tail blackine som prøvde å ta livet av meg. Likte egentlig sykelen godt, men ikke så fornøyd med at den plutselig dynket meg med bensin - som så fosset ned over sylindre og eksos. Kunne blitt en veldig kjedelig kjøretur .. FZ8. Manglet både karakter og bunndrag. HD VRSCF V-Rod Muscle. En sykkel som jeg egentlig liker bare mer og mer (selv om den mangler lyden den bør ha)
Suzuki 650 V-Strom. Fikk en hundre mil eller så på denne i Kreta sommeren som var og den virket igrunn svært så fornuftig. Litt tam på toppen (nedtunet SV motor), men finfin for å se ting rundt seg, god plass til bagasje og behagelig for passasjer. Lånte første dagen en Suzuki XF og der er kanskje den værste sykkelen jeg noen gang har kjørt. Prøvde også en Africa Twin 750 noen mil. Denne virket veldig fornuftig, men ble litt for høy for meg.
Ellers har det blitt en del privatlån. Mest moro var nok testturen med BMW K1200S i Tyskland. Superfin på Autobahn (stabil selv i 250 med full oppakning), men var vel nykkete og tung i køkjøring. Ikke det at man egentlig skal snike i stau'en da..
More to come her også!
Topp 3, i den rekkefølgen: BMW S1000RR. Ingen over, ingen ved siden. Hur sivilisert som helst på lave hastigheter og uovervinnelig på topp. Eneste minuset jeg opplevde var antispinnen som ved hjulløft drar dette temmelig kraftig ned igjen, for så opp igjen, og ned igjen. Som en båt i dårlig plan. Ryktes heldigvis at det er mulig å nå få dette omprogramert. Yamaha R1. Definitivt en god toer. Prismessig en ener og crossplanelyden er for meg helt rett. Aprilia RSV4. Fortjener lydmessig nesten å ligge høyere.
Yamaha V-Max. 200HK og nesten 170nm og misstenkelig lettstyrt. HD FLSTFB Fat Boy Special. Knallfin cruisesykkel, men blir litt for lett veiskrape for min smak. Testet også en XR 1200 samme dagen som skulle være svært så rampete og moro ifølge selger, men den var dessverre en stor skuffelse. Soft tail blackine som prøvde å ta livet av meg. Likte egentlig sykelen godt, men ikke så fornøyd med at den plutselig dynket meg med bensin - som så fosset ned over sylindre og eksos. Kunne blitt en veldig kjedelig kjøretur .. FZ8. Manglet både karakter og bunndrag. HD VRSCF V-Rod Muscle. En sykkel som jeg egentlig liker bare mer og mer (selv om den mangler lyden den bør ha)
Suzuki 650 V-Strom. Fikk en hundre mil eller så på denne i Kreta sommeren som var og den virket igrunn svært så fornuftig. Litt tam på toppen (nedtunet SV motor), men finfin for å se ting rundt seg, god plass til bagasje og behagelig for passasjer. Lånte første dagen en Suzuki XF og der er kanskje den værste sykkelen jeg noen gang har kjørt. Prøvde også en Africa Twin 750 noen mil. Denne virket veldig fornuftig, men ble litt for høy for meg.
Ellers har det blitt en del privatlån. Mest moro var nok testturen med BMW K1200S i Tyskland. Superfin på Autobahn (stabil selv i 250 med full oppakning), men var vel nykkete og tung i køkjøring. Ikke det at man egentlig skal snike i stau'en da..
More to come her også!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: The Tob
Du har virkelig tenkt å prøve til du finner den du vil ha. Bra
Var mye gromt der, selv om ingen av dem er noe jeg selv ville valgt i dag (unntatt S1000RR som nummer2-sykkel hvis ræva rant over av penger). Men vi er forskjellige og der er så mye lekkert å moro å velge mellom. Og smaken endrer seg oftest med åran. Bare å handle det du føler mest for i dag, om noen år er det kanskje noe helt annet som frister.
Som AT sier; bilder. Kan ikke bli for mange.
Var mye gromt der, selv om ingen av dem er noe jeg selv ville valgt i dag (unntatt S1000RR som nummer2-sykkel hvis ræva rant over av penger). Men vi er forskjellige og der er så mye lekkert å moro å velge mellom. Og smaken endrer seg oftest med åran. Bare å handle det du føler mest for i dag, om noen år er det kanskje noe helt annet som frister.
Som AT sier; bilder. Kan ikke bli for mange.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
Re: The Tob
Prøver ikke sykler bare med tanke på å kjøpe, men man har det jo i bakhodet. Syns alltid det er moro å prøve nye sykler og kjøretøy - og ikke minst finne nye favoritterjoo skrev:Du har virkelig tenkt å prøve til du finner den du vil ha. Bra
Var mye gromt der, selv om ingen av dem er noe jeg selv ville valgt i dag (unntatt S1000RR som nummer2-sykkel hvis ræva rant over av penger). Men vi er forskjellige og der er så mye lekkert å moro å velge mellom. Og smaken endrer seg oftest med åran. Bare å handle det du føler mest for i dag, om noen år er det kanskje noe helt annet som frister.
Som AT sier; bilder. Kan ikke bli for mange.
Forelsket meg totalt i S1000RR i fjor etter testkjøring og det eneste har stopper meg er vel et snev av fornuft og evnen til konsekvenstenkning, hehe. Så mye penger har jeg rett og slett ikke å bruke på sykkel nå. Venter på litt mer på konto og litt mer bonus så tror jeg det blir R-sykkel i alle fall. R1 er et billig og bra alternativ til BMW'en, men den mangler jo både ABS og diverse andre trebokstavforkortelser som sikkerhetsmessig slettes ikke er dumt..
Re: The Tob
Moro, men farlig for pengebokaTBI81 skrev: Syns alltid det er moro å prøve nye sykler og kjøretøy - og ikke minst finne nye favoritter
Hvis du får sjansen så prøv BMW R1200S. Var en gørrgøy sykkel!
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
Re: The Tob
Ikke nødvendigvis! Har da ikke kjøpt enda - men det blir jo helt klart en dagjoo skrev:Moro, men farlig for pengebokaTBI81 skrev: Syns alltid det er moro å prøve nye sykler og kjøretøy - og ikke minst finne nye favoritter
Hvis du får sjansen så prøv BMW R1200S. Var en gørrgøy sykkel!
Jeg skal holde øynene åpne når demodagene begynner igjen! Har også lenge hatt lyst å prøvd HP2 sporten. Snasen sykkel! Kom i prat med en svenske som hadde en sånn i sommeren som var på Nürburgringen og den så grisemoro ut! Sikkert ikke noe å sette rundetider med, men liker at BMW går utenfor boksen og bygger en boxer i en sånn ramme :)
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Sted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: The Tob
Artig lesning dette.. Skal følge med på "The Tob" :)
Jeg har kjørt på "Det grønne helvete" med bil, men aldri motorsykkel.. Det tror jeg ikke at jeg hadde turdt. :)
Jeg har kjørt på "Det grønne helvete" med bil, men aldri motorsykkel.. Det tror jeg ikke at jeg hadde turdt. :)
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Re: The Tob
Virkelig et stopp jeg satte pris på. Hadde flaks med hotell også og fikk plass på 'Hotel an Der Nordschleife' med utsikt mot Wehrseifen og Ex-Muhle. Påkjøring rett ved hotellet og billig ølutsalg rett over gata var det også.Crinos skrev:Artig lesning dette.. Skal følge med på "The Tob" :)
Jeg har kjørt på "Det grønne helvete" med bil, men aldri motorsykkel.. Det tror jeg ikke at jeg hadde turdt. :)
Fikk ikke kjørt så mye som jeg skulle ønsket dessverre, og har definitivt tenkt meg dit igjen. Var småvått på ringen på de få rundene vi fikk så var temmelig glatt egentlig. Vi ventet så lenge vi kunne, slik at det tørket litt opp, men det ble allikevel en god del logring inn og ut av svingene. Av de fire syklene syklene som var utpå samtidig som meg gikk en overende rett etter å ha kjørt forbi meg. Gikk heldigvis bra med mannen og fikk kun litt skadet plast og stolthet.
Re: The Tob
Da blir det ego-sete til sesongstart! Blir fort dyrt med ebaysurfing på sure vinterkvelder
Re: The Tob
Da er ego-setet motatt og prøvemontert! Syns igrunn det ble ganske pent. Det eneste jeg er missfornøyd med er festeanordningen - temmelig ubrukelige greier så her er det bare å improvisere! Syns det er ganske greit å kunne bruke nøkkelen og det orginale oppsettet så jakter på et gammelt og ødelagt baksete for å bruke til det.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.