MCnyheter vi har ventet på...?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av kjellv »

Fikk "Bike 2016 katalogen" i posten i dag. Også der er opplysningene sparsomme, mange linjer med "ikke oppgitt" der også. Vi får nok bare smøre oss med tålmodighet en stund til.
Bike beskriver den som en 2015 YZF-R1 der kåpene er revet av. Det er ikke langt fra sannheten. Akselavstanden er skarve 5mm kortere enn R1. Motorkarakteristikken er endret og gitt mer moment på lav- og mellomregisteret, og chassiet er endret litt for å gjøre den litt mer gatevennlig.
Mulig den har siktet seg inn på S1000R, det vet ikke jeg. Men det trenger ikke bety at den skal ha samme pris, det kan også være at den skal ha bedre spec.
Vi får vente og se, det er nok ikke mange uker til svarene kommer :thumleft

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av hakhap »

Håper på å prøve sitte den på messe i Gøteborg

mispelled with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av kjellv »

hakhap skrev:Håper på å prøve sitte den på messe i Gøteborg

mispelled with autocorrect
:twothumbs: Da venter vi bilder! Mye mulig du kan bli den første fra MCsiden som får nærkontakt med den :yeyeye

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av kjellv »

Tipper denne forhandleren nå har fått beskjed om å gjøre noe med annonsen... http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av kjellv »

AD Yamaha MT-10, og pris som jeg vet mange venter på:
Jeg ser at Yamaha Bergen har lagt inne en litt offensiv annonse på MT-10, med prisen 189.900,-
Oppdaterte prislister kom rett før helga, men for MT-10 står det fortsatt helt åpent. Denne prisen er ennå ikke klar!

Forhandleren er nok litt foroverlent, og har det travelt med å legge inn annonsen. Dette er ikke mulig uten å legge inn en pris, men som vi ser i annonsen er denne lagt inn med forbehold. Altså kvalifisert gjetning :-k
http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkod ... 02&ref=fas

kalleklovn
Innlegg: 341
Registrert: 25 jun 2015, 22:20
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Street Triple R
Sted: Fredrikstad

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av kalleklovn »

MT-10 blir sikkert en spennende sykkel. Lurer på vekt og elektronikk. 165hk på nakensykkel er jo rimelig heavy. Blir artig å se hvordan den stiller mot S1000R. :)
2016 - Triumph Street Triple R ......
2015 - Yamaha MT07 3475km

Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23140
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg tipper denne kommer til å få tilsvarende specs som S1000R, for det er jo tydeligvis denne dem har siktet seg inn på og "ta". Det som er interresant er hva vekten blir i fohold til power samt hvor effektivt disse kreftene blir levert til bakhjulet. Men uansett vil jeg nok tro det er krefter i bøtter og spann :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av kjellv »

Jeg har lovet å komme med opplysninger om den nye Yamaha MT-10 så snart de er klar. Det har skjedd i dag. Jeg legger ved pressemeldingen fra Yamaha i sin helhet. Ikke alle opplysninger er med her heller, men det kommer nok full spectabell i hjemmesiden snart. Denne er ennå ikke oppdatert. Men prisen er med :) 189.000,- :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

kalleklovn
Innlegg: 341
Registrert: 25 jun 2015, 22:20
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Street Triple R
Sted: Fredrikstad

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av kalleklovn »

Bike.no har lagt ut en hel del info her:
http://www.bike.no/nyheter/yamaha-avslo ... data-mt-10
2016 - Triumph Street Triple R ......
2015 - Yamaha MT07 3475km

Blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=10362

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av kjellv »

Det er nok akkurat den samme pressemeldingen de har lest ser det ut til...

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av kjellv »

Kanskje ser vi slutten på den gamle sliteren Yamaha XT660 snart?
En ADV/Tènèrè versjon av MT-07 er visstnok blitt gjenkjent i Italia. Dette kan bli spennende :thumleft
http://www.bike.no/nyheter/yamaha-mt-07 ... forberedes
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Jompa »

DET kom vel ikke akkurat som noen bombe ?
Det virker nesten som MT07 og 09 er i ferd med å bli Yamahas og motorsyklenes svar på VW Golf, som har både vanlig Golf, GTI, GTE, GTD, stasjonsvogn, pickup, varebil, WD, 4WD osv
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23140
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:Jeg har lovet å komme med opplysninger om den nye Yamaha MT-10 så snart de er klar. Det har skjedd i dag. Jeg legger ved pressemeldingen fra Yamaha i sin helhet. Ikke alle opplysninger er med her heller, men det kommer nok full spectabell i hjemmesiden snart. Denne er ennå ikke oppdatert. Men prisen er med :) 189.000,- :thumleft
Jepp... dette er noe nytt og noe som skiller seg ut designmessig, men utseendet blir litt "fjortis" i mine øyne. Den har de riktige tallene og en helt OK pris. Men jeg synes rett og slett det blir for mye detaljer, spolilere etc. samt noen grelle neonfarger som kanskje ikke imponerer andre enn fjortiser.

Men heldigvis får man den også i helsvart uten disse neonfargene. Men den ser uansett ut som en robot i fronten. Blir litt voldsomt for min del. :redface

Men at den skal prøvekjøres er helt sikkert. Faktisk har jeg mer lyst på nye XSR900 enn MT10 og hadde jeg fått velge en av dem så hadde det blitt XSR900, faktisk. :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23140
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Bjerknez »

Jompa skrev:DET kom vel ikke akkurat som noen bombe ?
Det virker nesten som MT07 og 09 er i ferd med å bli Yamahas og motorsyklenes svar på VW Golf, som har både vanlig Golf, GTI, GTE, GTD, stasjonsvogn, pickup, varebil, WD, 4WD osv
MT09 (med tanke på motoren) er faktisk veldig spennende. Har kjørt både MT09 og nye XSR900 (som har den samme motoren). Sistnevnte er i mine øyne en mer gjennomført sykkel. Her mener jeg Yamaha har truffet bedre designmessig og sykkelen virker mer påkostet. Selv om jeg heller ikke her liker fargevalgene man får. Ser ut til at Yamaha har forelsket seg i sterke farger. Blir liksom litt som å montere en gigantisk spoiler på en Golf GTI. Det ser bare rart ut, så sant man ikke er 15 år gammel...

Men det er nå min mening.

Men nå har vel alltid jeg vert en som liker sort. Alt skal helst være sort, og skal det være en eller annen skrikende farge så må den faktisk passe inn. KTM har klart dette på Super Duke, og det samme har Ducati klart. Men når man lakkerer falgene i neonfarger så setter jeg kaffen i vrangstrupen :redface

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av kjellv »

Jepp, ikke uventet. Den måtte komme denne og :thumleft
MT-07 Tracer skal være leveringsklar i Juli/August.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar