LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av LordShaft »

Hahaha Hør han nå :lol
Kommer en dag der du må handle nytt du også serru :prf Blir spennende å se om jeg trives like godt på tyskeren som jeg har gjort på Ducati :-k

En ting er hvertfall sikkert, sesongen nærmer seg.... :prop: å jeg gleder meg som en unge :P :p

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av LordShaft »

Fy søren det er vårstemning i Bergen om dagene :-)

Blå himmel, 7 grader og skikkelig varmt i solveggen! Så flere som kastet seg på sykkelen i dag. Frister noe sjukt å hente ut min også, men jeg får vel smøre meg med tålmodighet. Vente et par uker til tenker jeg :-) ca 10 grader og slutt på nattefrosten :-) hadde også gjort seg om det kom litt skikkelig regnvær også, få spylt vekk det siste av saltet.

Hadde meg en liten tur på fjellet la med fruen i dag, gikk opp til geitanuken eller hva det heter. Fin tur, men flere partier med mye is.
ImageUploadedByTapatalk1361712681.436213.jpg
Håper på lang og god sesong i år :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av LordShaft »

Var innom å fikk et lite gjensyn med sykkelen i dag :-) det er vår i Bergen, og jeg er sinnsykt klar for å starte sesongen :-)

Ble enig med gutta når jeg skulle hente den ut, slik at den blir prioritert i forhold til klargjøring og registrering. Nå er det bare å telle dager :-D
ImageUploadedByTapatalk1361798629.002989.jpg
ImageUploadedByTapatalk1361798642.336033.jpg
ImageUploadedByTapatalk1361798654.652003.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av EasyRider »

Er nice den sykkelen der. :prop:

Jeg forstår godt at du teller ned dager, timer og minutter til henting av sykkelen.

Du må ta noen bilder osv, når du henter sykkelen da.

Må ha bilde av ny eier med sykkel uten for butikken :D

Og hvor lenge er det til skikkelig vårløsning i Bergen?

Her jeg bor, er det desverre enda noen uker til er jeg redd.
Hovedveier er fri for is nå. Men mye smelting og masse salt. Gjør at jeg venter enda noen uker før jeg henter sykkelen.
Og oppkjørselen her bør være fri for is. kjedelig å legge ned sykkelen etter 3 meters tur. :-)å
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av LordShaft »

Ja det kommer både film og bilder den dagen jeg får hentet sykkelen :prop: Da skal det dokumenteres i det vide og breie :redface

De fleste pleier å ta sykkelen på veien etter påske. Men de som har mest kløe, tar den ut i løpet av mars. Vi er heldigvis heldig med våren her på vestlandet. Siden jeg valgte å flytte til Bergen, har vi hatt veldig fine vår måneder.
Jeg satser på å få min på veien uken før påske. Skulle det være dårlig vær, blir det ikke før etter påske (skal på hytten i påsken :-) )

Ser det er fortsatt mye salt og veistøv, for ikke å snakke om grusrester veldig mange plasser. Jeg vet ikke når kostebilene til kommunen har planer om å dukke opp. Men det er jo ett sikkert tegn på at det er på tide å få sykkelen på veien :prf

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av Globe »

Kjenner at jeg gleder meg litt med deg. Var selv å hentet min, butikkny, i mars i fjor. Sørget for å nyyyte hele prosessen, masse bilder og mye film...var en fantastisk hendelse :prf

Her er et lite klipp fra min "hentedag" i fjor. Ble kjørt ned til forhandler av min bror (Yamaha Fazer), hjemtur med butikkny MC :yahoo

[video]http://www.youtube.com/watch?v=NdPlzbq8sAE[/video]

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av LordShaft »

Hahaha :notworthy:

Utrolig kul film :lol
Ja tror jeg vet akkurat hvordan du hadde det i fjor :-) Ser det var litt snø i veikantene der? Når hentet du den ut? Tidlig i sesongen?

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av Globe »

Ble hentet 24. mars..fikk noen dager, så kom snøen igjen ](*,) ..men det gikk heldigvis ikke mange dagene med "vinterlagring" for sesongen tok til for fullt :thumleft

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av Snikkeren »

Globe skrev: ..men det gikk heldigvis ikke mange dagene med "vinterlagring" for sesongen tok til for fullt :thumleft
Og ikke veldig lenge før den brått stoppet igjen også. :knegg
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av Globe »

St.Hansaften..var det brått slutt ja...eller...en liiiiten pause på 3 mnd. :redface :redface

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av LordShaft »

Globe skrev:St.Hansaften..var det brått slutt ja...eller...en liiiiten pause på 3 mnd. :redface :redface
Essa, bare 3 måneder... det er jo ingen ting. Har "hørt" om verre tilfeller :redface :redface

Snø såpass sent i mars, det må jeg si :-k
Får virkelig håpe det er helt slutt på snøen nå :evil

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av Voodoodoo »

Hatt en prat med en viss Jan Viker i dag, ifølge ham er det kun ett eksosanlegg som duger på s1000rr og det er Akrapovic. Allt annet ligger bak effektmessig. Akra helanlegg gir bortimot 13hk mer etter justering...


Memento mori
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av LordShaft »

Jeg er ikke i tvil om at Akra gir best effekt. Men i en sykkel hvor det allerede er sinnsykt med krutt, er jeg faktisk mest opptatt av det estetiske og lyden :redface
Det høres kanskje litt merkelig ut, men ja :roll

Slik jeg ser det nå, er det bare to alternativer. Det er enten Akra eller Taylormade :twisted
Men har enda ikke helt bestemt meg. Det blir liksom potte eller ikke potte (utseende messig)

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av EasyRider »

LordShaft skrev:Jeg er ikke i tvil om at Akra gir best effekt. Men i en sykkel hvor det allerede er sinnsykt med krutt, er jeg faktisk mest opptatt av det estetiske og lyden :redface
Det høres kanskje litt merkelig ut, men ja :roll
Får man noen gang for mye effekt da? :P :p :D

Synes du skal gå for den DU synes passer best. Er jo du som skal bruke sykkelen. :thumleft
Og hvis du hadde planer om å kjøre noen runder på bane med denne, noe som neste er must skal en få "brukt" denne sykkelen litt.
Så får du tenkte på støy. Vet ihverfall rudskogen er ganske så nøye med å teste å sjekke støykrav.
jeg hadde sikkerhetskurset på go-kart banen der når jeg tok lappen. Selv da ble kjøreskole sykklene testet mot støykravene.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av TBI81 »

Har sansen for den rr'en altså. Er vel det råeste og samtidig mest siviliserte jeg noen gang har kjørt. Regner med det blir en knallsesong med kliss ny sånn! Hyl gjerne ut om du er i Haugesundstraktene utpå våren da :thumleft

Svar