Ducati Scrambler 2015

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23131
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Bjerknez »

Blir artig å følge med her :thumleft

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Orion »

Ducati Scrambler wins visitors award for "Most beautiful bike on show" at EICMA 2014

http://www.motoroids.com/news/ducati-sc ... -eicma-201" onclick="window.open(this.href);return false;


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23131
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Bjerknez »

Orion skrev:Ducati Scrambler wins visitors award for "Most beautiful bike on show" at EICMA 2014

http://www.motoroids.com/news/ducati-sc ... -eicma-201" onclick="window.open(this.href);return false;


Sent from my iPod touch using Tapatalk
Jepp... så absolutt fortjent synes jeg. Ikke fordi at JEG er noen stor fan av sykkelen sån sett, men jeg kan forstå at den vinner. Et skikkelig kult konsept som jeg tror kommer til å bli godt mottatt :thumleft

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Zadnez »

er ikke dette en ren cafe-racer?... hverken beregnet for langtur eller offroad men showoff? ikke misforstå meg jeg synes også konseptet er skikkelig tøfft... og alle sykler kan man jo kjøre langt med om man er ung:)
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23131
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Bjerknez »

Zadnez skrev:er ikke dette en ren cafe-racer?... hverken beregnet for langtur eller offroad men showoff? ikke misforstå meg jeg synes også konseptet er skikkelig tøfft... og alle sykler kan man jo kjøre langt med om man er ung:)
"Cafe-racer" er i mitt hode det samme som "hverdags sykkel". En sykkel man kan bruke til så mangt, kanskje bortsett fra offroad og ekstreme langturer som du sier. Men hva vet nå jeg. Har jo annen erfaring enn bildene jeg har sett. :roll

Men det er vertfall den mest spennende cafe racer'en JEG har sett :thumleft

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av SuperMorten »

For å være ærlig skjønner jeg ikke hva det er med denne.. Jeg klarer liksom ikke la meg begeistre i forhold til alt det andre Ducati har å by på. Men for all del, dette er min subjektive mening, det er sikkert bare jeg som er for gammel eller bare treig og sirumpa.. :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23131
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Bjerknez »

SuperMorten skrev:For å være ærlig skjønner jeg ikke hva det er med denne.. Jeg klarer liksom ikke la meg begeistre i forhold til alt det andre Ducati har å by på. Men for all del, dette er min subjektive mening, det er sikkert bare jeg som er for gammel eller bare treig og sirumpa.. :knegg
Er ikke noe fan av den selv sån sett, men som sagt så liker jeg konseptet samt at jeg forstår dem som liker den. Jeg tror den kommer til å slå ann. Om ikke i Norge, så vertfall generelt sett.

Dessuten har dem også laget en drøss av klær og annet utstyr som gjør at man nærmest kan bygge den til sin egen.

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Orion »

Tror Scrambler blir noe lignende Honda MSX her til lands. De tok av i utlandet, men fikk en lunken mottakelse i Norge. Hva dette skyldes tør jeg ikke spekulere i.

Satt litt på spissen er både Honda MSX og nye Scrambler på mange måter produsert kun for å sette sitt personlige preg på. Noe som i mine øyne gjør de mer interessante enn en "vanlig original MC". Man kan i positiv sammenheng risikere å treffe på sykler av samme modell med store ulikheter utseendemessig. Det blir som å treffe ett familiemedlem du aldri har møtt. Men som du likevel føler du kjenner innerst inne. Ser allerede nå frem til å treffe flere med Scrambler på veien. :)


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Andreas »

Gikk mye rykter om at Scrambleren skulle bli produsert i Ducati sin fabrikk i Thailand. Det stemte (heldigvis) ikke! I dag startet produksjonen i den gode, gamle fabrikken i Bologna :prop: Med champagne og fest selvfølgelig :[-o<

http://ducati.com/news/production_of_th ... 4/index.do" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Orion »

Herlig! :)

Anbefaler å følge med på instagram og facebooksiden dems. Redd for at folk skal gå lei alt snakket om Scrambler så litt derfor jeg ikke har oppdatert forumtråden. ;) Fikk inntrykk av at flere på forumet ikke så på den som en skikkelig sykkel. Snarere en rar blanding mellom retro og nytt. Dette er jo også hva som var markedsplanen dems. Hvordan ville Scrambler sett ut i dag dersom den hadde fortsatt i produksjon. Altså en gammel type chassis med ny teknologi.

Hva gjelder produksjon trodde jeg fabrikken i Bologna skulle produsere motor og ramme, for så å bli sendt til Thailand for montering. Jeg mener å ha lest dette var tilfellet for det Europeiske/Asiatiske markedet, mens for USA skulle hele sykkelen bli produsert/montert i Italia. Hehe, høres surrealistisk ut så mulig jeg tar feil. ;) Litt googling burde finne ut av det.

Har tenkt mye de siste to dagene for og imot om jeg skal gå for Scrambler som førstesykkel kontra se etter en annen. Har snakket med folk har prøvesittet den, og fikk tilbakemelding på at sittestilling var feil pluss at den føltes billig. Dette satt til side ser jeg den som en perfekt førstesykkel. Den har ikke Racing-looken som trigger til å presse fartsgrensene hele tiden. Serviceintervall på 12000km, Kule bagasjeløsninger som ikke ødelegger looken på sykkelen. Gulfarge som gjør at man synes godt i trafikken (ser på det som en STOR fordel, spesielt i begynnelsen av MC-karriere), avgiftsreduksjon etter nyttår som gjør at man får en ny Ducati til rett over 100.000,- Ducati er også kjent for å holde prisene godt på bruktsykler. Regner med dette også gjelder disse syklene. Ny sykkel = Driftsikker sykkel. USB under setet - Enkelt å montere GPS til batteriet etc etc.

Konklusjon: 99,9% sikker på at det blir Scrambler til våren. Første modifiseringer blir å montere svarte sidedeksel/svart stripe på bensintank pluss installere effektanlegg og fjerne DB-killer. Tror det er det som er blitt gjort med denne: http://youtu.be/NxI3unMq9FU" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Kawagutten »

Gulfarge som gjør at man synes godt i trafikken (ser på det som en STOR fordel, spesielt i begynnelsen av MC-karriere)

Dette burde ikke være et alternative for i virkeliheten syns den ikke noe bedre men derimot en gul hjelm synes bedre.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Orion »

Kawagutten skrev:Dette burde ikke være et alternative for i virkeliheten syns den ikke noe bedre men derimot en gul hjelm synes bedre.
Hehe ja mulig. Tror uansett ikke det er negativt med gule innslag på sykkelen med tanke på synlighet i trafikken. (For eksempel om man står i ett veikryss med kryssende trafikk). For min del blir det gult både på sykkel og hjelm.

Edit: Det er vel en grunn til at ambulansene gikk fra å være røde/hvite til gule.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Kawagutten »

Nei er da ikke noe negativt med gult.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Orion »

Gode nyheter! Førstkommende onsdag 10. des er det duket for prøvekjøring av Ducati Scrambler for spesielt utvalgte! Forhåpentligvis får vi de første reviewsene i slutten av uka. :D

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Orion »

Scrambler Ducati avdeling Facebook kan melde at alt er klart for pressetestkjøring i Palm Springs i morgen :thumleft

Svar