Jeg fikk satt på nye Metzeler Tourance Next på 1290'en nå rett før helga.
Fryd og gammen med nye dekk. Trodde jeg...
Joda. Dekkene er bra, de. Men det er bare det at det lekker luft fra bakhjulet. Først ikke veldig mye, men i kveld oppdaget jeg at det hadde sivet ut atskillig mer. Såpass at trykket ikke nådde opp til laveste punkt på SLIME dekktrykkmåleren jeg har. Og den begynner på 0,7 BAR!
Tok opp problemet med det lokale MC-verkstedet hvor innehaveren, som hadde gjort jobben, var helt sikker på at han ikke hadde kommet bort forseglingen i felgen. Dere vet, en sånn som ligger i bunn av felgen innvendig på eikefelger slik 1290'en har.
Siden sykkelen var booket inn på 15K service to dager senere, dvs. i morgen, ble enige om at verkstedet ser på problemet. Dette etter at det lokal verkstedet sjekket hvor lekkasjene kom fra med såpevann sprayet mot ventil, dekkanleggsflaten mot felgen og ikke minst eikefestene i felgen.
Og her viste det seg at det lakk luft i flere av eikefestene!
Og det kan tyde på at forseglingen er brutt.
Så får vi se hva Spinnin Wheel i Mysen sier i morra - hvis jeg kommer meg dit... Har med en elektrisk pumpe av typen
SLIME og en
ventilforlenger slik at jeg enkelt får fylt luft på bensinstasjoner.
Fikk i hvert fall denne mailen fra mekanikeren hos Spinnin Wheel, som virket betryggende:
"Hei.
Nesten 100% sikker på att dektrykksensoren har vridd seg og punktert forseglingen i felgen.Har ny forsegling"
Så da satser jeg på at ting ordner seg.
Men må likevel si at det var et skår i gleden å oppdage at bakdekket slapp luft med det nye fine Metzeler-dekket på den fine turen jeg hadde rundt Tyrifjorden på fredag...
Håper at dette blir en garantaisak.
Hvis ikke må jeg nødvendigvis ta den "krangelen" med det lokale verkstedet hva gjelder erstatning av ny forsegling.