MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av Ashland »

ojda skrev:
LordShaft skrev:
Ashland skrev:Evig optimist som jeg er, sattser jeg på ny kåpe og skjerm så er allt som før :thumleft Gud forby det er masse annet rart enn ikke ser som også er ødelagt, virket ikke sånn på de siste 30 milene jeg kjørte :-)å

Rådyret hadde iallefall såpass respekt att det surret seg ut i grøfta, hvor det seglet om. Før en av de lokale jegerene kom og tok det med seg...
Du bør kontakte forsikringen... Du får ikke bonustap når det er vilt som volder skade på kjøretøyet ditt. Her kan du ha fått en smell i styrekrona osv osv... Helt greit å være helt sikker. Samt få dekket av alt deler som er ødelagt.
Bra tips (til oss alle) Gud-forby :-)å Dette var jeg faktisk ikke klar over :-k
Våknet opp til en hyggelig mail fra Storebrand. Siden jeg var flink gutt å meldte ifra til politiet og kan fremskaffe bevis på det fra dem. Slipper jeg bonustap og kun halve egenandelen :-)å
Var ikke klar over det i hele tatt...

Da er det ingenting å lure på, kjøre hærligheten til Alf Graarud og la dem ta jobben :prf

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av LordShaft »

:thumleft nei dette er faktisk overraskende få som er klar over. Det med halv egenandel er ikke alle selskap som opererer med mener jeg å huske. Uansett. Om vilt hopper ut i veien. Du nødbremser og tryner uten å ha vært borti eller skadet dyret gjelder samme reglene. Ingen bonustap

Note4

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av L-NA »

Kan legge til en liten historie for å bekrefte dette. Min Nabo kjørde på en Hund, som da ble drept momentant, og skadenne på bilen var kostbare. I fortvilelsen da han sto der i veikanten med en fremmend død hund, tok han telefonen til Politi, som da ordnet opp. Ang dekkning i etterkant av forsikkringen, fikk han opplyst følgende. Dersom påkjørsel av dyr ble raportert til -enten viltnemd eller Politi, ville han få dekket alle skader uten verken bonus tap, eller egenandel....greit å vite :-) :-)

Toven

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av Toven »

Gjelder dette uten kasko også?

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av Ashland »

Toven skrev:Gjelder dette uten kasko også?
Godt spørsmål :-k

Ifølge nettsidene til Storebrand, som jeg har, står det under "Omfattes ikke" - Annen skade som skyldes en tilfeldig, plutselig og ytre påvirkning
Regner med dyrepåkjørsel går under dette??

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38061
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av AJ »

Har ikke gjort så mye annet enn å frakte meg selv og 1290'en til dekkverkstedet hvor innehaveren fikk tatt av de slitte Conti 'sålene' og satt på nye Metzeler Tourance Next 'sko' på KaTie M.
Etter en to-tre mil på disse merkes det godt at sykkelen trives med den nye gummien :prf .

Bilde
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av LordShaft »

Jeg er veldig spent på å høre om du opplever dekkene på samme måte som andre som har gitt gode tilbakemeldinger på disse dekkene.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38061
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av AJ »

LordShaft skrev:Jeg er veldig spent på å høre om du opplever dekkene på samme måte som andre som har gitt gode tilbakemeldinger på disse dekkene.
Virker selvfølgelig lovende så langt. Ingen tegn til ustabilitet eller ujvenheter i dekkene.
Beskjedne nedlegg så langt, men i løpet av en passe lang tur i morra her på Østlandet, regner jeg med at hele sliteflaten er utprøvd og klare for nye utfordringer :knegg .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av LordShaft »

Elolz skrev:Har smurt kjedet med Motul paste siden jeg ikke er sikker på om den tjukke guffen som nye kjeder kommer med er ment som smøring eller kun rust/korrosjonsbeskyttelse? :-k Jeg må ærlig si at jeg ikke liker påføringen av Motul pasten noe særlig, og kommer til å gå tilbake til spray. :-# :x

Vasket kjapt over sykkelen siden jeg hadde fått litt skitne fingermerker på mens jeg skrudde.
Dette er et supert produkt å påføre når du nettopp har gjort rent kjede syns jeg selv. Men faen for noe gris, og tungvint det er i forhold til spray når du er på tur. Jeg hadde med meg en slik tube på tur nedover i europa. Det gikk ikke mer enn en påføring før driten gikk i bosset! Blir bare spray for meg framover også!

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av poulet_cavalier »

LordShaft skrev:
Elolz skrev:Har smurt kjedet med Motul paste siden jeg ikke er sikker på om den tjukke guffen som nye kjeder kommer med er ment som smøring eller kun rust/korrosjonsbeskyttelse? :-k Jeg må ærlig si at jeg ikke liker påføringen av Motul pasten noe særlig, og kommer til å gå tilbake til spray. :-# :x

Vasket kjapt over sykkelen siden jeg hadde fått litt skitne fingermerker på mens jeg skrudde.
Dette er et supert produkt å påføre når du nettopp har gjort rent kjede syns jeg selv. Men faen for noe gris, og tungvint det er i forhold til spray når du er på tur. Jeg hadde med meg en slik tube på tur nedover i europa. Det gikk ikke mer enn en påføring før driten gikk i bosset! Blir bare spray for meg framover også!
lordChain? :knegg
:erte
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Toven

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av Toven »

Tssss funket fjell for meg, spray-pyser :[-( :D

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av hakhap »

Toven skrev:Tssss funket fjell for meg, spray-pyser :[-( :D
Onkel stresset nok Lorden :lol
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av LordShaft »

Haha nei, når det var samlet seg litt drit i kjedet så endte du med å dra driten utover i stede for å påføre ny guffe...
Mulig det funker for noen, men jeg tenker at å bruke mer en 30 sek på å smøre kjedet er noe jeg ikke akter å gjøre. Derfor spray :thumleft

Note4

Brukeravatar
Newhill
Innlegg: 59
Registrert: 27 mai 2015, 21:08
Motorsykkelen din: 2017 MT10-SP
Sted: Oslo

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av Newhill »

Besøkte Graarud i Sarpsborg og fikk montert Oxford varmeholker på MT'n, samt festebraketter til Blaze sidevesker.

Deretter omveien hjem til Oslo. Møtte fryktelig mange som helt sikkert skulle kjøre på Rudskogen i dag...
Beklager til alle jeg ikke gadd å hilse på. Det blei rett og slett i overkant mange!
Kan ikke alle bare være venner?

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av gbruaset »

Newhill skrev:Besøkte Graarud i Sarpsborg og fikk montert Oxford varmeholker på MT'n, samt festebraketter til Blaze sidevesker.

Deretter omveien hjem til Oslo. Møtte fryktelig mange som helt sikkert skulle kjøre på Rudskogen i dag...
Beklager til alle jeg ikke gadd å hilse på. Det blei rett og slett i overkant mange!
Gratulerer med ny sykkel. God prioritet å skaffe varmeholker med en gang!

Svar