Bjerknez' sin lille campingplass...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23156
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

I dag har jeg kost meg i garasjen med kaffe, kjedevask, kaffe, kjedevask, kaffe, kjedesmøring etc. :thumleft

Valvoline White Synthetic Chain Lube skal jeg vertfall ikke bruke noe mer. Hang igjen flak av bellegg på yttersiden og kjedet var fullt av skitt. Nå skal Motul Chain Lube Road få prøve seg. Jeg likte at Motul var gjennomsiktig/blank og at den "størknet" ganske fort.

Under ser dere bildet etter kjedevask og påføring av Motul:
bilde-1-4.jpg
Ble rent og pent dette, og kjedebørsten fungerte veldig bra :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23156
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Da har jeg tatt den tunge avgjørelsen og bestemt meg for å sette inn sykkelen for i år. Joda, det er mange kjøredager igjen, men det er meldt grått og trist samt regn i flere dager fremover og så fort solen titter frem nå så blir det kuldegrader etc. noe som gjør det litt vanskeligere å vaske sykkelen etc.

Nå er den jo nyvasket og fin. Jeg har vasket/smurt kjedet og alt er tipp topp. Da synes jeg det passer bra at jeg kan trille den inn i sitt lune hi. Der kan jeg fortsette ytterligere med litt gnikking og småpuss i varmen slik at den er klar igjen i februar/mars.

Uansett... det ble vertfall rundt regnet 23.000km. totalt i år (siden 3.juni i år) og det må jeg vel se meg fornøyd med. :thumleft

Hvil i fred (frem til våren) Street'en min :redface :sover

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Cutless »

Trist så klart, men da kan vi endelig lide sammen :-)

Blir jo fort gammelt det at sykkelen har et tykt lag med skitt etter hver kjøretur i dette været.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23156
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Trist så klart, men da kan vi endelig lide sammen :-)

Blir jo fort gammelt det at sykkelen har et tykt lag med skitt etter hver kjøretur i dette været.
Men nå er den såpass ren at nå har jeg ikke hjerte til å ta den ut bare for å komme meg på jobben. Har jo tross alt en liten konebil å kjøre med :thumleft

Men den skal få stå i garasjen noen dager til før jeg ruller den inn i kjelleren da jeg skal ta den siste finpussen før jeg bretter over den, men noe mer kjøring i år blir det nok ikke nå. :sorry

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23156
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Skulle virkelig ønske jeg bodde i Molde traktene nå med tanke på været som er der oppe!
Da skulle jeg f*** meg fått med meg 10.000-servicen i år også :twisted

Men her i Fredrikstad ser det desverre bedrøvelig ut og det får man jo ikke gjort noe med nå....

Når det gjelder bagasjeløsning til vårturene samt den store sommerferien så har jeg bestemt meg for å gjøre det enkelt. Jeg kommer på sikt til å kjøpe meg noe fra Krieger jeg kan ha bak på sykkelen og det jeg ikke får plass til der sender jeg enten i posten til destinasjonstedet eller lar vær og ta med meg. Jeg må ta det innover meg at jeg ikke får med like mye bagasje nå som før hvis det samtidig skal se bra ut, så den saken er biff :thumleft

Nytt skiltoppheng skal kjøpes, men jeg trenger nok assistanse for å få dette til tror jeg. Men jeg skal prøve meg litt frem selv. Kan jo hende det er enklere enn jeg tror og faktisk får det til :thumleft

Når det gjelder USB-kobling (12V) så skal jeg ha noe enkelt under salen. Derfra kan jeg jo bare trekke en kabel derfra og gjennom tankvesken og opp til GPS :thumleft

GPS samt GPS feste skal også kjøpes innen våren og monteres :thumleft

Når ovenstående er kjøpt og montert, så tror jeg at jeg er fornøyd og DA er jeg klar for turer! :thumleft

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Zadnez »

hvor skal du på tur til sommeren Bjerknez? det store utland eller?
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23156
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Zadnez skrev:hvor skal du på tur til sommeren Bjerknez? det store utland eller?
Har ikke lagt noen planer ennå, men jeg tror nok jeg kommer til å holde meg i norden og kanskje aller helst i Norge/Sverige. Men Danmark er så absolutt et alternativ og ikke er det spesielt langt heller egentlig.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Skulle virkelig ønske jeg bodde i Molde traktene nå med tanke på været som er der oppe!
Da skulle jeg f*** meg fått med meg 10.000-servicen i år også :twisted

Men her i Fredrikstad ser det desverre bedrøvelig ut og det får man jo ikke gjort noe med nå....
Jada, vi kan absolutt ikke klage på været.
Nå klokka halv 8 på morran er det stjerneklart, vindstille og -3 grader. Sola er oppe 3-4 timer midt på dagen, og dagtemperaturene er noen få grader på pluss sida.
Hovedveiene blir grundig saltet, og våte hele tiden. Sideveiene er ikke saltet, der er det glatt. På dagtid er disse veiene gjerne tørre og isfrie, men ved elver og i skyggepartier er det is på veien hele dagen.
TDMen står godt i garasjen hos en god nabo. Der skal den få stå.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23156
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Er nok hakket kjøligere hos dere kanskje, men det er vertfall opphold og mer eller mindre tørre veier. :thumleft
Men så klart, glatte partier som plutselig dukker opp er ikke spesielt foretrukket for å si det pent...

"Villstyringen" i meg vil dra på langtur og trosse evt. farer, men fornuften er nok den som seirer til slutt. Man befinner seg i en liten gråsone her i Fredrikstad nå. Med rundt 0-5 grader så kan det være veldig skummelt, og spesielt tidlig på morgenen etc. På dagen kan man fortsatt ta noen korte turer, men heeeelt trygt er det ikke.

Den får stå i Carporten noen dager til i tillfelle det skulle dukke opp en tørr dag med solskinn og varmedager, men slike dager er det nok ikke mange igjen av nå desverre.

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Tommas »

Snek meg til en liten kjøretur i går. Vått og kaldt!

Vi får begynne å planlegge neste års turer :-)

Jeg er klar for en reprisetur til Stegastein, men gjerne med fint vær. Ellers er det mange steder som frister, gjerne i Triumph-tette områder i Odda traktene. Veldig flotte bilder og reportasjer fra herremannen der borte.

Sørlandet ble det heller ikke så mye tid til...

Med ønske om raskt overstått vintersesong!

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23156
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Leker også litt med tanken på og ta svenskekysten nedover før man ender opp i København. Fra københavn så kunne vi kjørt danskekysten oppover mot Frederikshavn og tatt båten til Oslo derfra.
Har aldri kjørt i Danmark før, hverken med bil eller noe annet så det er så absolutt noe som skal gjennomføres en gang til året.

Har dog vert i København ett par ganger. Veldig flott by!

Hele rundturen blir bare ca. 120 mil så dette bør vel la seg gjennomføre :thumleft
Tenkte da på en overnatting i Køben samt en liten blund på øyet på båten fra Fredrikshavn.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Olav K »

Tommas skrev:Snek meg til en liten kjøretur i går. Vått og kaldt!

Vi får begynne å planlegge neste års turer :-)

Jeg er klar for en reprisetur til Stegastein, men gjerne med fint vær. Ellers er det mange steder som frister, gjerne i Triumph-tette områder i Odda traktene. Veldig flotte bilder og reportasjer fra herremannen der borte.

Sørlandet ble det heller ikke så mye tid til...

Med ønske om raskt overstått vintersesong!
Hvorfor ikke slå to spiker i ett slag? Komme over til Odda/Rosendalstraktene, så kjører man favorittveien min nedover mot Ryfylke, Jæren, Nordsjøveien til Lyngdalsområdet. Neste dag kan man kose seg oppover sørlandet på vei hjem... jeg skal iallefall kjøre mer "nedi der" neste år... jeg er litt "sørlandsfrelst etter mine turer til Lyngdal og Lindesnes i sommer :thumleft
Noen små "twists" skal jeg gjøre, delvis etter tips fra andre MCister og delvis etter egne ideer under kartstudier :prf
Men spesielt Nordsjøveien fra Egersund til Flekkefjord er bare.... episk :) Bli med på tur :[-o<
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23156
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Vært i Danmark med sykkelen Olav K? Hvordan er evt. veiene/opplevelsen der?

Ellers, så blir også jeg gjerne med på en sørlandstur til våren/sommeren :thumleft

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Olav K »

Bjerknez skrev:Vært i Danmark med sykkelen Olav K? Hvordan er evt. veiene/opplevelsen der?

Ellers, så blir også jeg gjerne med på en sørlandstur til våren/sommeren :thumleft

Nei, jeg har aldri krysset landegrensene med bare to hjul. Danmark er i mine øyne, vindfullt og kjølig. Har alltid en natt i Danmark på vei hjem fra Annecy i Frankrike. ( har pleid å kjøre nedover på paragliderferie om sommeren) Og felles for alle mine besøk i Danmark er vind/regn/kaldt... et oppskrytt land med veier som i absolutt all hovedsak passer meget bedre til en diger Cadillac enn en sving-glad Triumph :D
Men til sommeren blir det tur til Tridays (http://www.tridays.com" onclick="window.open(this.href);return false;) i Østerrike...og litt til :)

En Vestlandsk-Sørlandstur er en glimrende oppvarming til en slik tur :prf :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Toven

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

Har også tenkt tanken på svenskekysten neste år, men istedefor danmark, kjøre kysten fra strømstad til stockholm. Blir jo noen dager men kunne vært artig :-)

Svar