Tråden om den store Europa-turen - med gode råd og tips!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
ZZR-Erling

Re: Tråden om den store Europa-turen - med gode råd og tips!

Legg inn av ZZR-Erling »

ZZR-Tom skrev:Er forsåvidt enig med deg vododooooddddoooooodo, har hørt fleire seie det samme som deg. Men så er det dere med å ha vert der bere for å ha vert der. Tanken er stelvio så øst til cortina/dolomit området for så muligens slovakia og tsjekia på retur........kansje.
@Erling og Voodooododoooodo har/hadde dok stramma opp gassveieren på ZZR'n? Kjørte trollstigen og synest det var litt ekkelt p.g.a den lille dødgange i hårnålsvingane, måtte slure med clutchen slik at eg fikk jamt drag gjenom svingane.
Slakken er stort sett tatt av gassen ja..og som du sier, er best om man får holde jeeevn gass og fart i svingene..nu er det jo bra med Nm i ZZR'n, verre med en liten pilt av en "600RR" :knegg

Mit beste tips for en alpetur: la hver dag bli en god dag, ikke ha transportetapper..det fins koselige steder underveis som både har mat, øl og andre motorsykelister, eller andre trivelige fok for den saks skyld.
Vil nevne Villa Løwenherz og den koselige byen Rotenburg Ob Der Tauber. Sistnevne er et bra utgangspunkt for å velge Alpene vest eller øst, altså Stelvio eller Grossglockner, (slik definerer nu vi øst/vest da).



Villa Løwenerz:
http://www.villa-loewenherz.de/" onclick="window.open(this.href);return false; (ligger i Beverugen, 40mil fra Kiel).

Rotenburg Ob Der Tauber:
http://no.wikipedia.org/wiki/Rothenburg_ob_der_Tauber" onclick="window.open(this.href);return false;
Her skal vi prøve å ligge neste gang der:
http://www.roedertor.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja, også har vi Kitzbuhl. Den ligger jo nokså nære Grossglockner, ca 10mil. Veldig fin bykjerne der!
Bilde
Der vil jeg anbefale Villa Licht, dyrt og litt småfinslig, men bra standard, trivelig betjening og kun 3min gåtid fra sentrum:
http://no.tripadvisor.com/Hotel_Review- ... _Alps.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sist redigert av ZZR-Erling den 15 jan 2013, 18:23, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Tråden om den store Europa-turen - med gode råd og tips!

Legg inn av Voodoodoo »

ojda skrev:
Voodoodoo skrev:
Men hvorfor henge seg så jævlig opp i dette ene passet. Fordi Guzzien til A.J. skal "hjem" til sommeren :lol Jeg vil jo absolutt anbefale alle som ikke har vært innom dolomittene å legge reiseruta ditover.

Skal legge inn ruta vi kjørte i 2011.. Må bare røske huet bort fra pad-en og komme meg forran en computer..BRA! Noen blir veldig glad om du forteller litt om strekkene også :vs
Oki, her er en kjapp beskrivelse av reiseruta vår i 2011.

Vi begynte bedagelig med Oslo Kiel dag 1 og deretter Kiel-Berlin dag 2. god tid til sightseeing i Berlin Før bording av Autozug. Var litt seint ute med bestilling av autozug så det var bare kvegvogner ledige(les 5mannskupe) 4 pers i et sånt kott med bagasje og utstyr blir veldig tett. anbefaler å koste på seg en hel kupe på to. Bestill tidlig.

Bortsett fra litt sightseeing i Berlin så begynner turen i Munchen og da med å komme seg for som F ut av byen.

Kommer en seg litt ut av Munchen er greit å funne svingete og kuperte veier. som regel er det lov å ligge i 100 også så da kan en jo ha det artig uten å krysse fartsgrensene for mye. men ta litt hensyn mht hyling på lave gear med åpen eksos. er en og annen polizei som reagerer på det. liten vits å kjøre på førstegear gjennom div. Dorfer så det gjaller i husveggene(ikke alle synes lyden er like tøff som deg sjæl)
rute dag 3. Munchen Berchtesgaden: http://goo.gl/maps/wCGMK" onclick="window.open(this.href);return false;
Ruta ble plotta etter mye tid på google maps og google earth. jeg går etter svingete kuperte veier og synes den traff ganske bra. mye fint å sjå på i Bayern.
La ruta innom Berchtesgaden da jeg ville opp å se på Hytta til Adolf. forrige gang jeg var forbi var det så tåkete at det ikke var noen vits så da gjør man et nytt forsøk.

Dag 4, strålende sol og fin temperatur. Flott utsikt fra Ørneredet [img]http://bildr.no/thumb/1368302.jpeg[/img]
Videre gikk turen over Grosglockner og videre til Heiligenblut. Tok det veldig rolig denne dagen da det var fint vær og det ble mye pauser.
http://goo.gl/maps/EG5jk" onclick="window.open(this.href);return false;

Dag 5, Heiligenblut - Kobarid: fint ned fra Heiligenblut deretter transportstrekke frem til Krjanska gora før moroa begynner over Wurzenpass og predil pass. Fint nedi Soca dalen. stoppa og bada beina litt i Soca river da det var jævlig varmt nedi dalen. Kjørte til Kobarid og fant et hotell. husker det var ganske dyrt og at jeg fikk larve i frokostkaffen...
http://goo.gl/maps/ex2Wb" onclick="window.open(this.href);return false;

Dag 6: Kobarid - Rovinj: ikke allverdens kjørevei men noen artige partier innimellom. klussa litt på et parti i Italia men ellers greit. Målet var Rovinj og noen late dager med bading i Adriaterhavet. Det begynte varmt og blei bare enda varmere.. i 40c gikk kjørejakka av og det ble politisk ukorrekt kjørt med hjelm, hansker og bukse. var omtrent som å kjøre i en hårføner. http://goo.gl/maps/yHKfM" onclick="window.open(this.href);return false;

Lå vel stille og glodde på sola og drakk og spiste i 3 netter. dvs. vi tok nioen utflukter til Rovinj og Pula. Gamle Romerske bosettinger med mye fint å sjå på. Maten er også god(les italiensk).
Skal legge inn litt info om oppoverturen også samt noen bilder etterhvert.... to be continued.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Tråden om den store Europa-turen - med gode råd og tips!

Legg inn av Voodoodoo »

AJ skrev:
ojda skrev:
Voodoodoo skrev:
Men hvorfor henge seg så jævlig opp i dette ene passet. Fordi Guzzien til A.J. skal "hjem" til sommeren :lol Jeg vil jo absolutt anbefale alle som ikke har vært innom dolomittene å legge reiseruta ditover.

Skal legge inn ruta vi kjørte i 2011.. Må bare røske huet bort fra pad-en og komme meg forran en computer..BRA! Noen blir veldig glad om du forteller litt om strekkene også :vs
He-he...
Jo, jo...
Nå er det flere av oss med Guzzi som så smått har begynt å planlegge tur nedover til sommeren.
Hovedmålet er kanskje ikke Stelvio-passet, men heller Mandello del Lario.
Jada, med stor sannsynlighet via Stelvio. Ikke til å legge skjul på. Men vi snakker også om Grossglockner...
Skal du til Mandello del Lario kan jeg anbefale overnatting i Bellagio. lita perle utpå et nes ved Como sjøen. Ikke langt å kjøre hverken til Mandello del Lario eller Monza/for den som er interresert i racing).
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Tråden om den store Europa-turen - med gode råd og tips!

Legg inn av ojda »

Veldig bra voodoodoo :thumleft Dette får du takk for,
Komer til å kjøre Grossglockner-Slovenia-Croatia i sommer,
så rutevalg m info er hardvaluta :yeyeye
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Tråden om den store Europa-turen - med gode råd og tips!

Legg inn av ZZR-Tom »

ZZR-Erling skrev:
ZZR-Tom skrev:Er forsåvidt enig med deg vododooooddddoooooodo, har hørt fleire seie det samme som deg. Men så er det dere med å ha vert der bere for å ha vert der. Tanken er stelvio så øst til cortina/dolomit området for så muligens slovakia og tsjekia på retur........kansje.
@Erling og Voodooododoooodo har/hadde dok stramma opp gassveieren på ZZR'n? Kjørte trollstigen og synest det var litt ekkelt p.g.a den lille dødgange i hårnålsvingane, måtte slure med clutchen slik at eg fikk jamt drag gjenom svingane.
Slakken er stort sett tatt av gassen ja..og som du sier, er best om man får holde jeeevn gass og fart i svingene..nu er det jo bra med Nm i ZZR'n, verre med en liten pilt av en "600RR" :knegg

Mit beste tips for en alpetur: la hver dag bli en god dag, ikke ha transportetapper..det fins koselige steder underveis som både har mat, øl og andre motorsykelister, eller andre trivelige fok for den saks skyld.
Vil nevne Villa Løwenherz og den koselige byen Rotenburg Ob Der Tauber. Sistnevne er et bra utgangspunkt for å velge Alpene vest eller sør, altså Stelvio eller Grossglockner, (slik definerer nu vi øst/vest[/quote]
Planen er å ta tre veker ferie og så for eg sjå kor dritlei eg blir av mit eget selskap, om turen blir på ei veke eller tre får eg ta som det kjem.
Det som var slitsom i trollstogen var når en kom inn mot hårnålsvingen og skulle slippe rulla nesten ned til null gass så var det så og seie umulig å kjenne kor grensa for 1% gass og 0% gass var hen og en havna på 0% for så og forsiktig prøve i svingen å finne den fordømrade 1% gassen og fekk gjerne 5% isteden, blei litt nykkete og vinglete. Leste en plass om at en skulle vere forsiktig med å fjerne slakken, fordi at en kunne risikere at den en eller anna gang uten forvarsel blei for stram og fekk gjerne endel meir gass en forventa. Derfor litt små skeptisk å fjerne slakken :scratch

ZZR-Erling

Re: Tråden om den store Europa-turen - med gode råd og tips!

Legg inn av ZZR-Erling »

ZZR-Tom skrev:
ZZR-Erling skrev:
ZZR-Tom skrev:Er forsåvidt enig med deg vododooooddddoooooodo, har hørt fleire seie det samme som deg. Men så er det dere med å ha vert der bere for å ha vert der. Tanken er stelvio så øst til cortina/dolomit området for så muligens slovakia og tsjekia på retur........kansje.
@Erling og Voodooododoooodo har/hadde dok stramma opp gassveieren på ZZR'n? Kjørte trollstigen og synest det var litt ekkelt p.g.a den lille dødgange i hårnålsvingane, måtte slure med clutchen slik at eg fikk jamt drag gjenom svingane.
Slakken er stort sett tatt av gassen ja..og som du sier, er best om man får holde jeeevn gass og fart i svingene..nu er det jo bra med Nm i ZZR'n, verre med en liten pilt av en "600RR" :knegg

Mit beste tips for en alpetur: la hver dag bli en god dag, ikke ha transportetapper..det fins koselige steder underveis som både har mat, øl og andre motorsykelister, eller andre trivelige fok for den saks skyld.
Vil nevne Villa Løwenherz og den koselige byen Rotenburg Ob Der Tauber. Sistnevne er et bra utgangspunkt for å velge Alpene vest eller sør, altså Stelvio eller Grossglockner, (slik definerer nu vi øst/vest
Planen er å ta tre veker ferie og så for eg sjå kor dritlei eg blir av mit eget selskap, om turen blir på ei veke eller tre får eg ta som det kjem.
Det som var slitsom i trollstogen var når en kom inn mot hårnålsvingen og skulle slippe rulla nesten ned til null gass så var det så og seie umulig å kjenne kor grensa for 1% gass og 0% gass var hen og en havna på 0% for så og forsiktig prøve i svingen å finne den fordømrade 1% gassen og fekk gjerne 5% isteden, blei litt nykkete og vinglete. Leste en plass om at en skulle vere forsiktig med å fjerne slakken, fordi at en kunne risikere at den en eller anna gang uten forvarsel blei for stram og fekk gjerne endel meir gass en forventa. Derfor litt små skeptisk å fjerne slakken :scratch[/quote]

Du må vel ned i 1'ste om du ikke var det da.

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Tråden om den store Europa-turen - med gode råd og tips!

Legg inn av ZZR-Tom »

ZZR-Erling skrev:
ZZR-Tom skrev:
ZZR-Erling skrev:
ZZR-Tom skrev:Er forsåvidt enig med deg vododooooddddoooooodo, har hørt fleire seie det samme som deg. Men så er det dere med å ha vert der bere for å ha vert der. Tanken er stelvio så øst til cortina/dolomit området for så muligens slovakia og tsjekia på retur........kansje.
@Erling og Voodooododoooodo har/hadde dok stramma opp gassveieren på ZZR'n? Kjørte trollstigen og synest det var litt ekkelt p.g.a den lille dødgange i hårnålsvingane, måtte slure med clutchen slik at eg fikk jamt drag gjenom svingane.
Slakken er stort sett tatt av gassen ja..og som du sier, er best om man får holde jeeevn gass og fart i svingene..nu er det jo bra med Nm i ZZR'n, verre med en liten pilt av en "600RR" :knegg

Mit beste tips for en alpetur: la hver dag bli en god dag, ikke ha transportetapper..det fins koselige steder underveis som både har mat, øl og andre motorsykelister, eller andre trivelige fok for den saks skyld.
Vil nevne Villa Løwenherz og den koselige byen Rotenburg Ob Der Tauber. Sistnevne er et bra utgangspunkt for å velge Alpene vest eller sør, altså Stelvio eller Grossglockner, (slik definerer nu vi øst/vest
Planen er å ta tre veker ferie og så for eg sjå kor dritlei eg blir av mit eget selskap, om turen blir på ei veke eller tre får eg ta som det kjem.
Det som var slitsom i trollstogen var når en kom inn mot hårnålsvingen og skulle slippe rulla nesten ned til null gass så var det så og seie umulig å kjenne kor grensa for 1% gass og 0% gass var hen og en havna på 0% for så og forsiktig prøve i svingen å finne den fordømrade 1% gassen og fekk gjerne 5% isteden, blei litt nykkete og vinglete. Leste en plass om at en skulle vere forsiktig med å fjerne slakken, fordi at en kunne risikere at den en eller anna gang uten forvarsel blei for stram og fekk gjerne endel meir gass en forventa. Derfor litt små skeptisk å fjerne slakken :scratch
Du må vel ned i 1'ste om du ikke var det da.[/quote]
Var i første ja, slakken er litt stor. Er vel bere å stramme.

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Tråden om den store Europa-turen - med gode råd og tips!

Legg inn av Voodoodoo »

Fortsetter litt med oppoverturen jeg:

Dag 9: Rovinj - Kôtsach http://goo.gl/maps/sEvI9" onclick="window.open(this.href);return false;
Husker ikke eksakt ruta vi kjørte men trur jeg har treffi sånn noenlunde med linken. Dagens høydepunkt var da vi havna oppi forberedelsene til bryllup oppi et kloster i Slovenia. Fikke servert tidenes jævligste fiskerisotto samt tuta øra fulle av balkanjazz.. vi stakk fort. var meininga vi skulle campe i Tolmezzo men der var det noe festivalgreier og uråd å få husrom så da blei det zimmer frei i Kötsach, kom fram i tussmørket. våt trøtt og sliten.

Dag 10: Kötsach- Arabba: http://goo.gl/maps/DplCJ" onclick="window.open(this.href);return false;
Kort men finfin etappe på formiddagen, booka hotell i Arabba og tok en ettermiddagstur. plenty av fine sløyfer å kjøre ut fra Arabba. var her 2 netter før vi kjørte videre. Kunne sikkert kjørt nye veier hver dag i ei uke ut fra Arabba.

Dag 11 Arabba - Livigno: http://goo.gl/maps/mqzli" onclick="window.open(this.href);return false;
Vi valgte å kjøre over stelvio og ned umbailpass da det var mye trafikk og slapsete ned mot bormio. vegen ned umbrail var ifølge noen mcister bedre enn opp fra bormio. bra vær helt til vi begynte på stigninga opp mot stelvio. tempen fallt fra 17-18c 100m under toppen til 0c med en gang vi kom over.. blei ei pølse og deretter å komme seg ned i lavlandet da det var hvitt i lufta.

Dag 12: Livigno - Fussen: http://goo.gl/maps/nggP9" onclick="window.open(this.href);return false;
Begynte dagen med 0c og sludd, gikk over til regn deretter opphold så vi fikk noen fine mil gjennom sveits og inn i Bayern. hadde blaner om zimmer frei i Rosshaupten men dama jeg campa hos sist jeg rulla igjennom hadde lagt ned bedriften. synd. blei dyrt hotell i Fussen isteden. Fant en lokal ølhall og fikk oss litt mat og drikke.

Dag 13: Halve reisefølget stakk til munchen for å ha service på BMW'n mens jeg og fruen tok en tur til Neuschwanstein. Et slott bygget av en stormannsgal tysker(vært noen slike oppigjennom) med sans for Wagner... Fikk en guide som får Eias parodi på Knut Arild Hareide til å fremstå som maskulin. toppet seg med at vi i gruppa vår fikk følge av onkel Gerhard på 50 år/2m og 150 kilo som gikk å leide og klådde på sin Tompong. En thaigutt på 19-20 år ca. 150/45kg... meeeget spesiellt.
Rulla deretter inn til Munchen og bordet Autozug til Hamburg. Samma type kvegvogn som siste men nå med mere lukt.. 2 uker i samma svette dress og sko gir en drøy odør. Men vi sov godt..
Kompisen fikk ikke fiksa det han skulle i hamburg så beemern måtte ha mer service i hamburg. benytta anledningen til en bedre middag med en kompis

Dag 15: Våkna opp i Hamburg og fikk nyheten om Breiviks gjerninger midt i fleisen, spesiell dag. gjorde unna div ærend og sala opp i retning Kiel. Stenaline til Gøteborg.

Dag 16: et kapittel for seg sjøl.. det regna som syke satan helt fra vi trilla i land. tenkte å ta snarveien stømstad sandefjord men den var fullbooka. når vi kom til kongsberg så var veien stengt ved notodden. kjørte jondalen og stakk ned ved svelgfoss og brukte det ene kjørefeltet som ikke var rasa ut så vi kom oss hjem utpå kvelden... kjente at det var heelt greit.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
gaus
Innlegg: 117
Registrert: 29 okt 2009, 23:44
Motorsykkelen din: BMW R1200GS LC 2013
Sted: Kongsberg
Kontakt:

Re: Tråden om den store Europa-turen - med gode råd og tips!

Legg inn av gaus »

Dolomittene er et utrolig fint område å kjøre i med motorsykkel, men i dag er jeg glad vi har en Land Rover Freelander i stedet for en GS1200 på veien fra München til Toblach. :-)å
Er ikke helt sikker på om snø i Dolomittene er det rette for oss, men nå skal vi i alle fall kose oss på Hotel Santer noen dager. :prf
Turen nytes best sammen med den man er glad i.

http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html

Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)

ZZR-Erling

Re: Tråden om den store Europa-turen - med gode råd og tips!

Legg inn av ZZR-Erling »

gaus skrev:Dolomittene er et utrolig fint område å kjøre i med motorsykkel, men i dag er jeg glad vi har en Land Rover Freelander i stedet for en GS1200 på veien fra München til Toblach. :-)å
Er ikke helt sikker på om snø i Dolomittene er det rette for oss, men nå skal vi i alle fall kose oss på Hotel Santer noen dager. :prf
Tøøøøft!
Ha det bra på hotellet da! :vs

ZZR-Erling

Re: Tråden om den store Europa-turen - med gode råd og tips!

Legg inn av ZZR-Erling »

Bøker og slikt...vil anbefale den her, (er på tysk):
Motorrad Durch Die Alpen:
http://www.booklooker.de/B%FCcher/Heinr ... cbe109863e" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde



Her er det mange nyttige tips både om overnatting og hvor man kjører, verksted mm. Masse kart over ruteforslag, oversikt over nårtid passene er åpne, hvor høye de er osv...en god del bilder også, (A4).

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38057
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tråden om den store Europa-turen - med gode råd og tips!

Legg inn av AJ »

ZZR-Erling skrev:Bøker og slikt...vil anbefale den her, (er på tysk):
Motorrad Durch Die Alpen:
http://www.booklooker.de/B%FCcher/Heinr ... cbe109863e" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Her er det mange nyttige tips både om overnatting og hvor man kjører, verksted mm. Masse kart over ruteforslag, oversikt over nårtid passene er åpne, hvor høye de er osv...en god del bilder også, (A4).
Når vi er inne på nyttige bøker som dette. Noen med kjennskap til denne?:
MC Herman.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

ZZR-Erling

Re: Tråden om den store Europa-turen - med gode råd og tips!

Legg inn av ZZR-Erling »

AJ skrev:
ZZR-Erling skrev:Bøker og slikt...vil anbefale den her, (er på tysk):
Motorrad Durch Die Alpen:
http://www.booklooker.de/B%FCcher/Heinr ... cbe109863e" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Her er det mange nyttige tips både om overnatting og hvor man kjører, verksted mm. Masse kart over ruteforslag, oversikt over nårtid passene er åpne, hvor høye de er osv...en god del bilder også, (A4).
Når vi er inne på nyttige bøker som dette. Noen med kjennskap til denne?:
MC Herman.JPG
Nei, men har vært på Korsika! Var på vestsiden mest. Fine veier, ganske så rolig og lite turistifisert, men det er jo laangt dit, så vil anbefale 3 uker.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38057
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tråden om den store Europa-turen - med gode råd og tips!

Legg inn av AJ »

Ja, da er denne likesågodt bestilt :thumleft :
MC Herman.JPG
herfra: http://www.adlibris.com/no/product.aspx?isbn=1884313701" onclick="window.open(this.href);return false;
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Tråden om den store Europa-turen - med gode råd og tips!

Legg inn av ZZR-Tom »

Noken som har erfaringer fra tsjekia og slovakia?
Har vore i Praha, men det er det. Lurer litt på nord slovakia og kjøre over til tsjekia på returen fra alpene. Tenkte å få med meg churc of bones i Kutna Hora men er blank på veier og plasser å oppleve.

Svar