LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av LordShaft »

EasyRider skrev: Synes du skal gå for den DU synes passer best. Er jo du som skal bruke sykkelen. :thumleft
Og hvis du hadde planer om å kjøre noen runder på bane med denne, noe som neste er must skal en få "brukt" denne sykkelen litt.
Så får du tenkte på støy. Vet ihverfall rudskogen er ganske så nøye med å teste å sjekke støykrav.
jeg hadde sikkerhetskurset på go-kart banen der når jeg tok lappen. Selv da ble kjøreskole sykklene testet mot støykravene.
Ja har faktisk booket en tur til rudskogen allerede i år :thumleft Så håper det blir litt banekjøring på meg denne sesongen.

Så dB kravet har en del å si for meg.
TBI81 skrev:Har sansen for den rr'en altså. Er vel det råeste og samtidig mest siviliserte jeg noen gang har kjørt. Regner med det blir en knallsesong med kliss ny sånn! Hyl gjerne ut om du er i Haugesundstraktene utpå våren da :thumleft
Ja regner med at det kommer til å bli en sesong jeg aldri blir å glemme :yeyeye
Har ett par kompiser nedover på de traktene der jeg har lovet å besøke. Så en tur eller to nedover der blir nok ikke usannsynlig :-) Skal holde deg oppdatert når det skjer. Alltid kjekt å treffe folk med samme lidenskap :thumleft

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av rerell »

LordShaft skrev: Nei jeg har ikke fått gleden av å få med meg banedager med Ducati gutta enda. Skulle være med noen fra Desmoklubben i fjor, men måtte i nordsjøen.
Synd. Detta är vad du missade:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=goafKaCAXxk[/video]

Säker på att du inte vill behålla 748n?? ;-)
Du kan bara glädja dig till att köra på Rudskogen. Det är en fantastisk bana, med eller utan Ducati. :sk?

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av ArcticTiger »

:yeyeye Det var en flott video! Og så deilig å høre litt ånnkli clutch-rassling igjen :knegg Nei, nå må det snart bli vår dere :prop:

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av LordShaft »

Hahaha se der ja, var jo flere kjentfolk med på den filmen :P :p :P :p

Jeg blir helt sjuk her jeg sitter. Du kunne faktisk ta og føle på stemningen i den filmen :thumleft Utrolig kult. Vi snakker mye fete sykler samlet på samme plass. Å det blir ikke noe lettere å selge ducatien etter å ha sett dette. Det er liksom noe spesielt med Ducati og Ducatikulturen :love

Takk for film, dette var balsam for sjelen :twisted

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av LordShaft »

Dæven Youtube er dårlige greier når du sliter med kraftig og ganske akutt PMS!!! :[-(

Fått svidd av noen kroner på kortet i dag også, siste innkjøp er en "rumpetaske" jeg kan ha når jeg kjører sykkel. Har en liten ryggsekk jeg har brukt fram til nå, men denne har vært et dårlig alternativ pga pukkel på skinndressen.

Ble en Kriega R3 :prf

Bilde

Satser på at denne tilfredstiler mine behov når der kommer til å kjøre med "bagasje" :P :p


Har også rigget hjelmen for GoPro'en.... Lurer på om jeg må få en litt lengre festearm så det ikke blir så mye vinkel på linsen :-)
Bilde

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av Voodoodoo »

LordShaft skrev:Dæven Youtube er dårlige greier når du sliter med kraftig og ganske akutt PMS!!! :[-(

Fått svidd av noen kroner på kortet i dag også, siste innkjøp er en "rumpetaske" jeg kan ha når jeg kjører sykkel. Har en liten ryggsekk jeg har brukt fram til nå, men denne har vært et dårlig alternativ pga pukkel på skinndressen.

Ble en Kriega R3 :prf

Bilde

Satser på at denne tilfredstiler mine behov når der kommer til å kjøre med "bagasje" :P :p
Tja, det er jo litt kleint med kun rumpetaske når du har en så flott touRingsykkel.
Ville satsa på sw-motech sidekofferter og tankveske, topp det med en bags connection sak på pasasjersalen og du er klar for en 2ukers i Europa :0)
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av LordShaft »

Denne er tiltenkt mindre kveldsturer, eller lette helgeturer der jeg bare har med penger, og tannkost :vs

Var en eller annen som tipset meg i en tråd om noe bagasje greier til å ha bake på sykkelen, som du tredde innpå to jernstenger. Blir noe slikt pluss bagster om jeg skal rigge sykkelen for lengre turer i europa osv. Men vet ikke hvor mye av dette jeg har råd til helt enda. Må vente å se til slutt oppgjøret fra jobb dukker opp :[-o<

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av Desmo »

Og så må du kjøpe deg ny hjelm! Arai-hjelm i italienske farger matcher ikke R1000SS, eller var det S1000RR. Er ikke så inneforstått med disse tyske betegnelsene. :knegg
We have met the enemy and he is us.
Pogo

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av LordShaft »

Desmo skrev:Og så må du kjøpe deg ny hjelm! Arai-hjelm i italienske farger matcher ikke R1000SS, eller var det S1000RR. Er ikke så inneforstått med disse tyske betegnelsene. :knegg
Hahaha.... jeg satt faktisk å tenkte på det i stad, hvor lang tid går det før jeg får en slik kommentar :knegg Det kom jo ikke som noe bombe at du skulle være ført ute :lol
Ducati vil alltid være på topp 3 listen min... så kan med god samvittighet rulle rundt med ducati fargene på Bmw :twisted :lol

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av Desmo »

Bare så det er sagt; Jeg skulle ikke ha noe kjøreutstyr som det stod Ducati på. I hvertfall ikke mens jeg gikk og ventet på Monster'n. Da jeg var i Oslo og hentet den hadde Arnestad fått ei Ducati Corse jakke i min størrelse. Det ble impulskjøp og jeg håper jakka passer i år også. :redface
We have met the enemy and he is us.
Pogo

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av LordShaft »

Kom pakke på døren i dag :prf
Ganske overraskende så var det Kriega R3 Rumpetasken jeg bestilte for 7 dager siden :thumleft Helt greit det :twisted

Må si jeg er veldig imponert over bygge kvaliteten. Og veldig imponert over volumet i den vantette posen :D Litt usikker på hvordan klipsene til båndet rundt livet vil komme i forhold til tanken, men skal alltid finne en løsning her også. Det er mulig å justere den ut på siden, men er litt begrenset rekkevidde.... :-k

Noen bilder av unpackingen :-)
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
dag-zzr
Innlegg: 399
Registrert: 18 feb 2012, 19:36
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
Sted: Notodden

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av dag-zzr »

Ser veldig grei ut den greia. Har brukt ryggsekk av og til, men den er :evil :evil å få av og på.
Jeg er også glad i bananer så jeg trur jeg bestiller meg en Kriega. :prf

teeU
Innlegg: 134
Registrert: 19 jan 2013, 17:43
Motorsykkelen din: XLH883
Sted: Hedmark

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av teeU »

Desmo skrev:Og så må du kjøpe deg ny hjelm! Arai-hjelm i italienske farger matcher ikke R1000SS, eller var det S1000RR. Er ikke så inneforstått med disse tyske betegnelsene. :knegg
SS i Tyskland er (var) noe helt annet :knegg

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av LordShaft »

dag-zzr skrev:Ser veldig grei ut den greia. Har brukt ryggsekk av og til, men den er :evil :evil å få av og på.
Jeg er også glad i bananer så jeg trur jeg bestiller meg en Kriega. :prf
Har selv en liten ryggsekk jeg har brukt, å kan med trygghet si jeg vet akkurat hva du prater om. Samtidig som at den sitter veldig dårlig med tanke på at jeg har pukkel på skinndressen min. Har heller ikke hoftebelte på den.

Jeg skal hive på meg skinndressen i morgen, prøve å tilpasse reimene og kjenne hvordan den sitter på :prf (bilder kommer)

Gikk også til innkjøp av ny "telefon" i går. Endte opp med en Samsung Galaxy Note2
Så langt er jeg mildt sagt VELDIG imponert. Utrolig fascinerende telefon. Midt i blinken i forhold til hva jeg trenger en telefon/nettbrett til :-) Ikke for stort og ikke for lite.
Nå har jeg en forholdsvis ny iPhone 5 liggende i skuffen :redface Se om jeg kanskje selger den, eller lar fruen i hus ta over den :thumleft

Fikk et tips av en kompis.
Tenkte jeg skulle prøve å vaske dressen min med auto-glym sin skinnrens i morgen. Se om jeg får vekk de gråeste partiene på det kvite skinnet.
Spørsmålet er om det finnes noe bra (som er mulig å få kjøpt i butikk her i Bergen) å smøre den inn med i ettertid. Det viktigste er at dressen ikke blir såpeglatt... denne tabben har jeg gjort en gang før :roll

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: LordShaft - *Kriega R3*

Legg inn av Busa Trond »

Så litt på den S1000RR inne på messa med noen venner fra mc-siden. Dem likte den korte potta best, men hadde jeg hatt den tror jeg at det hadde blitt den som er på HP4.

Denne var jo satt i bås, men man ser det gromme akra anlegget :prf

Bilde

Men liker veldig godt den rødfargen du har :thumleft

Bilde

Svar