Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23231
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev:
Bjerknez skrev:Vært i Danmark med sykkelen Olav K? Hvordan er evt. veiene/opplevelsen der?

Ellers, så blir også jeg gjerne med på en sørlandstur til våren/sommeren :thumleft

Nei, jeg har aldri krysset landegrensene med bare to hjul. Danmark er i mine øyne, vindfullt og kjølig. Har alltid en natt i Danmark på vei hjem fra Annecy i Frankrike. ( har pleid å kjøre nedover på paragliderferie om sommeren) Og felles for alle mine besøk i Danmark er vind/regn/kaldt... et oppskrytt land med veier som i absolutt all hovedsak passer meget bedre til en diger Cadillac enn en sving-glad Triumph :D
Men til sommeren blir det tur til Tridays (http://www.tridays.com" onclick="window.open(this.href);return false;) i Østerrike...og litt til :)

En Vestlandsk-Sørlandstur er en glimrende oppvarming til en slik tur :prf :thumleft
I see :thumleft

Mulig ikke veiene i Danmark er så mye å skryte av som du sier, men det er nå kun snakk om en tur på totalt 120 mil hvis man tar kysten oppover mot Fredrikshavn etc. København er jo også en knakande flott by synes jeg som fortjener ett besøk. Om det blir noe av vet jeg ikke ennå, men 120 mil kjører man jo lett på en helg uansett.

Om veiene ikke er 100% Triple vennlige har nok ikke sååå stor betydning for meg tror jeg da jeg har lyst til å kjøre steder jeg ikke har vært før. Men det skal sies at jeg heller ikke har vert på sørlandet på veldig veldig lenge så jeg tror nok jeg skal få til begge deler og vel så det :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23231
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Toven skrev:Har også tenkt tanken på svenskekysten neste år, men istedefor danmark, kjøre kysten fra strømstad til stockholm. Blir jo noen dager men kunne vært artig :-)
Absolutt et flott alternativ det :thumleft

Selv om veiene i sverige ikke akkurat maner til aktiv svingkjøring (for å si det mildt).
Men bøtesatsene er til gjengjeld det halve i forhold til Norge og det sjelden kontroller der borte. Ikke får man prikker heller.

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Tommas »

Hvorfor ikke slå to spiker i ett slag? Komme over til Odda/Rosendalstraktene, så kjører man favorittveien min nedover mot Ryfylke, Jæren, Nordsjøveien til Lyngdalsområdet. Neste dag kan man kose seg oppover sørlandet på vei hjem...

Høres ut som en sikker vinner ;-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23231
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Hadde hatt jæææ**** kult med en tur til Lofoten også... men det er jo et godt stykke opp dit da...
har vært der flere ganger før (med bil) men med sykkel tror jeg nok opplevelsen blir en annen...

Jaja.. mye drømmeri her nå :lol

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Olav K »

Bjerknez skrev:Hadde hatt jæææ**** kult med en tur til Lofoten også... men det er jo et godt stykke opp dit da...
har vært der flere ganger før (med bil) men med sykkel tror jeg nok opplevelsen blir en annen...

Jaja.. mye drømmeri her nå :lol
Dette er årstiden for drømmer, og Lofoten står helt klart på lista over turer man må ta en gang :D
Men ja, det er et stykke dit, må regne noen dager på en slik tur, tror ikke jeg kommer meg herfra til Bodø på en dag...slik som enkelte andre gjør...eller hva, Ojda/Busa?
Så da er det fort at det går en uke, og jeg er jo borte mye med jobben også.. ikke bare å bli borte i dagevis på friperiodene da.. man har faktisk et snev av samvittighet også:)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Flanker »

Rent veimessig er ikke Danmark noe å rope hurra for på to hjul. Fjellpass og hårnåler skal du lete lenge etter, men det er da et yndigt land med masse flott langs veien. Forutsatt at man holder seg unna motorveiene... Margerittruten gir et godt utgangspunkt for å planlegge en fin rute gjennom Danmark.

http://www.visitdenmark.dk/da/danmark/a ... ueritruten" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Zadnez »

jeg kjørte akkurat den turen i fjor.... kjørte 2000 km på 2 dager:)

var jævlig kjedelig men det visste jeg jo ikke da:) ... men jeg kjørte jo alene også da... sikkert mer moro om du kjører med noen

Kjørte til Malmø, broen over og mot vestkysten av Danmark og så kystveien oppover til Hirtshals
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38110
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av AJ »

Ingen alpepass og spektaukulært svingete veier i pannekakelandet Danmark, selvfølgelig.
Men likevel mange artige veier og steder det er verd å besøke. Og danskene er jo et veldig vennlig folk i tillegg :-) .

Vi fant mange artige veier da vi tilbrakte en uke der i sommer. Såpass at det faktisk frister til gjentakelse :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23231
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Jeg er nok ikke såååå avhengig av at veiene skal være 100% MC vennlige som mange andre da turen i seg selv også teller en del.
Jeg kjører jo heller Danskekysten som jeg aldri har kjørt før kontra nok en gang til Trollstigen/Geiranger etc.

Det blir nok begge deler uansett, men til Molde skal jeg uansett for å få med meg Jazzfestivalen etc. Det er nermest blitt en tradisjon, men ellers så tror jeg at jeg skal finne på noe nytt til året. Turen sammens med Olav K på vestlandet er interresant for der har jeg ikke vert på veldig lenge, men jeg synes nå det faktisk er koselig å kjøre en tur i Sverige også jeg da. Jeg er som sagt ikke like opptatt av at veiene skal slynge seg hele tiden.

Det kommer nok av at jeg i jobbsammenheng også har reist veldig mye i Norge. Jeg har vel vært i de aller fleste byer og tettsteder i Norge opp til flere ganger så veldig spennende er det ikke. Men det er som sagt turen i seg selv som er det viktigste og er man flere så blir det langt mer interresant :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23231
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Tillater meg selv og mimre litt over sesongen som har vært. For meg har jo denne vært litt spesiell da det var mitt første år som fersk MC'er :thumleft

Jeg kan se tilbake på årets sesong som lærerik, underholdende og morsom. Jeg har fått vært med på flerfoldige flotte turer samens med hyggelige mennesker og jeg har til og med rukket å bli far til MC nummer to, selv om det var helt på tampen. Jeg klarer ikke å trekke frem noen favorittopplevelser da alle opplevelsene har vært flotte på hver sin måte. Siden jeg fikk lappen den 3.juni i år så må jeg vel kanskje innrømme at de første turene alene er det som har satt seg mest fast i hjernebarken.

Her er noen bilder av min første sykkel, tatt på de aller første turene mine i sommer:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Som nevnt så vokste jeg raskt fra Cruiseren og selv om den har gitt meg flerfoldige mil med underholdning og opplevelser så merket jeg innerst inne at jeg lengtet etter noe som var litt mer "lekent". Så da ble det etter mye om og men bestillig av ny sykkel i oktober. Valget falt da ganske kjapt på Street Triple R.

Jeg har også rukket å kjøre 2.000km. på denne og i skrivende stund åker nok denne rett inn i kjelleren om få dager for å slappe av før den blir tatt frem til en hektisk sommer i 2015. Her er vertfall noen bilder jeg har rukket å ta av sykkelen.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Til slutt må jeg bare takke alle her inne for all hjelp og gode råd, samt for at dere har klart og holde ut med meg uten og mine til tider sterke meninger om ting og tang. Værre vil det vel kanskje bli nå som PMS'en kommer snikende, men ikke værre enn at vi kan ta hverandre i hånden ved neste korsvei får jeg håpe :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23231
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Jeg nevnte tidligere i tråden "problemet" med at bilister veldig ofte blinker på meg selv om jeg har kun nærlyset på, og etter en test jeg fant på nett av Street Triple hvor dem også hadde testet lysene skikkelig opp mot flere andre så fant jeg ut at Street Triplen har overlegent bedre lys enn de fleste andre sykler. Faktisk er nærlyset til Street Triple bedre enn langlyset til Z800 for å ta et eksempel.

Så det er nok derfor mange blinker på meg.

Siden jeg også har begge lyktene tent hele tiden uansett fjernlys/nærlys så kan det kanskje også virke som om jeg har på langlysene...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23231
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Ahh... irriterer meg grenseløst over været her i Fredrikstad for tiden...

Enten så er det ålreit vær og kuldegrader, eller så er det varmegrader og regn...
Men...det nærmer seg jo Jul....

Toven

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

Kjører som regel med fjernlys på dagtid, men passer på å slå over i tunneller etc. Bra å bli bedre sett :prf
PMS kommer langsomt ja :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23231
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Toven skrev:Kjører som regel med fjernlys på dagtid, men passer på å slå over i tunneller etc. Bra å bli bedre sett :prf
PMS kommer langsomt ja :lol
Det har faktisk skjedd at biler har blinket på meg midt på lyse dagen også når jeg har nærlys på. Ikke ofte det skjer, men jeg tror at grunnen er at dem TROR at jeg har langlysene på siden dem ser begge lyktene lyser, og ikke pga. at dem faktisk blir blendet. Vertfall en teori jeg har ;-)

Toven

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

Bjerknez skrev:
Toven skrev:Kjører som regel med fjernlys på dagtid, men passer på å slå over i tunneller etc. Bra å bli bedre sett :prf
PMS kommer langsomt ja :lol
Det har faktisk skjedd at biler har blinket på meg midt på lyse dagen også når jeg har nærlys på. Ikke ofte det skjer, men jeg tror at grunnen er at dem TROR at jeg har langlysene på siden dem ser begge lyktene lyser, og ikke pga. at dem faktisk blir blendet. Vertfall en teori jeg har ;-)
Hehe, sånn er det med buristene :P :p Ser kulere ut med lys i begge og :prf

Svar