Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Takk!

Ble dessverre ingen motorvei tur i går, så tørr ikke si noe på effekten før jeg tar meg en tur i 110 sonen på E6'n. Vindskjerm, varmeholker og bagasjebrett - sykkelen begynner jo snart å bli praktisk :-k

Jeg fikk endelig justert bakdempern med litt hjelp fra Bjerknez og målebåndet hans i går. Rider sag var perfekt på 5 cm (33% av 15 cm). Rebound var treig, så måtte skru den nesten helt åpen før den ble ok.
Faen ta deg Cutless. Nå har du satt griller i hodet på MEG også når det kommer til dempere etc. :lol

Har ennå ikke funnet ut hvor "lang" bakdemperen min er da jeg ikke finner dette i manualen, men at den var noe mykt satt opp kan nok hende da dem sikkert har beregnet en normalvektig person (75kg). En voksen mann som veier 75kg. er i mine øyne ingen mann. :-)å

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av LordShaft »

Cutless skrev: Bilde
Dette så veldig veldig riktig ut Cutless.... :thumleft

Kan du ikke huske å ta et bilde når kriega vesken din er montert, så jeg får se hvordan det bagasjebrettet fungerer :redface

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Cutless »

@lordshaft Det skal jeg få til. Nå blir bagasjebrett upresist, da jeg egentlig mener bakstussen med håndtak på som jeg ikke er like redd for som den org plastikk bakstussen. Bagasjebrettet monterer jeg kun hvis frøken fryd skal være med på tur. Men bilde skal det bli!

@Bjerknez Jeg googla litt for deg. Bakdempern din har 135mm gange. Det vil si at rider saggen din bør være ca 45 mm. Det er noen som mener at du kan gå ned helt til 25% og opp til 33% på rider sag. Så ut ifra det så bør RS din være mellom 33,75-45 mm :) (Desto høyere RS desto "mykere" vil sykkelen føles. Når det er sagt så vil jo ikke stivheten i fjæren endre seg, det eneste du endrer med preload er hvor langt ned i fjæringsveien du starter.)

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av cosmogs »

Vindskjermen? Vanvittig lekker, helt enkelt! :thumleft
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:@lordshaft Det skal jeg få til. Nå blir bagasjebrett upresist, da jeg egentlig mener bakstussen med håndtak på som jeg ikke er like redd for som den org plastikk bakstussen. Bagasjebrettet monterer jeg kun hvis frøken fryd skal være med på tur. Men bilde skal det bli!

@Bjerknez Jeg googla litt for deg. Bakdempern din har 135mm gange. Det vil si at rider saggen din bør være ca 45 mm. Det er noen som mener at du kan gå ned helt til 25% og opp til 33% på rider sag. Så ut ifra det så bør RS din være mellom 33,75-45 mm :) (Desto høyere RS desto "mykere" vil sykkelen føles. Når det er sagt så vil jo ikke stivheten i fjæren endre seg, det eneste du endrer med preload er hvor langt ned i fjæringsveien du starter.)
Da må du hjelpe meg med å justere dette ved neste korsvei Cutless. Har man først muligheten for å justere dempere i hue og ræva så er det jo idiotisk og ikke justere dem skikkelig ut fra min vekt :thumleft

Baksiden her er vel at jeg blir så bortskjemt når det kommer til dempere at alt annet bare blir søppel... :scratch :roll :-# :x

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Tar ikke lang tid å fikse det, kan jo ta en titt på det i morgen tidlig :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Tar ikke lang tid å fikse det, kan jo ta en titt på det i morgen tidlig :)
Det høres ut som en plan :thumleft
Blir det noe "treff" i morgen samt litt kjøring?

Har ikke fått fulgt med så veldig her inne da jeg holder på med litt oppussing etc. inni mellom...
Men dagen i morgen er satt av til kjøring :thumleft

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Jeg regner med vi kjører oss en lengre tur i nærområdet, også håper jeg thewiz og lasse_ blir med også.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Cutless »

Mann, maskin og tekstil har fått testa seg i regnværet.

Jeg hadde veldig godt av å kjøre i regnet. Både for å teste regndress etc., men også for å bli trygg på våt asfalt.

Bilde

Bilde

Fikk kjørt litt motorvei med vindskjermen også. Den skulle jo virkelig få prøve seg da med mine 189 cm i 90 graders sittestilling og et seil av en regndress. Uanstrengt å være passasjer i 120 km/t på speedometeret (med feilmargin nærmere 110). Så dette lover veldig bra. Ble jo å lene seg litt frem, men føltes naturlig. Spennende å se hvordan det blir på lengre motorvei strekninger.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Mann, maskin og tekstil har fått testa seg i regnværet.

Jeg hadde veldig godt av å kjøre i regnet. Både for å teste regndress etc., men også for å bli trygg på våt asfalt.

Bilde

Bilde

Fikk kjørt litt motorvei med vindskjermen også. Den skulle jo virkelig få prøve seg da med mine 189 cm i 90 graders sittestilling og et seil av en regndress. Uanstrengt å være passasjer i 120 km/t på speedometeret (med feilmargin nærmere 110). Så dette lover veldig bra. Ble jo å lene seg litt frem, men føltes naturlig. Spennende å se hvordan det blir på lengre motorvei strekninger.
Jeg trooor jeg begynner å kjenne deg litt nå, så da tipper jeg også det er en tredje grunn til at du velger å grise til sykkelen din i regnværet, og det er fordi du ønsker å fremprovosere denne feilen du hadde her om dagen. Så klart håper du på at ikke denne feilen dukker opp igjen, men du vil sove bedre om natten hvis sykkelen forblir feilfri etter en tur i regnvær :lol

Men jada.. jeg kjøper de andre argumentene dine også jeg... så absolutt. :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av LordShaft »

Bjerknes, du må bare gi en lyd om du trenger en hurtig innføring i siteringsfunksjonen på forumet :redface :lol :lol

Godt å se det er høy aktivitet blant ungdommen her på forumet også. Det er jo ikke til å stikke under en stol at her er høy gjennomsnittsalder. Flott for nyrekrutteringen :thumleft

Får du noe effekt ut av den vindskjermen der?? :eh Ser jo bare mest kosmetisk ut?
Bjerknez skrev: Jeg trooor jeg begynner å kjenne deg litt nå, så da tipper jeg også det er en tredje grunn til at du velger å grise til sykkelen din i regnværet, og det er fordi du ønsker å fremprovosere denne feilen du hadde her om dagen.
Hvilken "feil" er det vi prater om? :-k

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Tobben84 »

Hvordan er "sprayen" på ryggen med denne cutless? Jeg er dritlei av å få møkk over hele ryggtavla samt nakken. Ikke så helt ille på Bmw'en,men vurderer en hugger alikevel, kanskje det hjelper :-k

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av thewiz »

Cutless skrev:Jeg regner med vi kjører oss en lengre tur i nærområdet, også håper jeg thewiz og lasse_ blir med også.

Jeg er med i morgen! :prop: Hvilket tidspunkt snakker vi om?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Bjerknez »

thewiz skrev:
Cutless skrev:Jeg regner med vi kjører oss en lengre tur i nærområdet, også håper jeg thewiz og lasse_ blir med også.

Jeg er med i morgen! :prop: Hvilket tidspunkt snakker vi om?
Usikker på tidspunkt, men foreslår at vi møtes på Biltema i Sarpsborg sånn i 11:00 tiden kanskje?

Ser for meg at vi kanskje tar denne ruten?
https://www.google.com/maps/dir/59.2782 ... !3e0?hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;

Litt i underkant av 30 mil totalt.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Cutless »

LordShaft skrev:Får du noe effekt ut av den vindskjermen der?? :eh Ser jo bare mest kosmetisk ut?

Hvilken "feil" er det vi prater om? :-k
Tok bort mye trykk fra mage/bryst, så joda, hjalp den :) Er ikke mye som skal til for å hjelpe seg gjennom vinden. Bare se på din egen sykkel, toppen av vindskjermen din er ikke mye over tanken? Men vindstille blir det jo ikke :knegg

Som jeg skrev litt tilbake så hadde jeg en feilmelding "Imobilizer error" på sykkelen, og den kom i etter jeg hadde kjørt i en regnstorm. Derfor jeg hadde Panigale 899 forrige helg :twisted
Bjerknez skrev: Jeg trooor jeg begynner å kjenne deg litt nå, så da tipper jeg også det er en tredje grunn til at du velger å grise til sykkelen din i regnværet, og det er fordi du ønsker å fremprovosere denne feilen du hadde her om dagen.
Joda, skal innrømme at det ligger noe i det :)

Svar