Bjerknez' sin lille campingplass...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Toven skrev:Ser bra ut :prf

Må nesten vurdere en us30 jeg og, alternativt en us10 til og tankveske som du har. Lang betenkningstid i vinter så :-)
US30 virker som en veldig fin størrelse og passer perfekt med en US10 på hver side. Da kan jeg også utvide med en US20/US30 til på toppen hvis behovet melder seg og det synes jeg er behagelig å tenke på, så da får jeg vertfall garantert nok plass til det jeg skal ha med. I tankvesken har jeg jo alt ev elektroniske dubbeditter som ladere/mobil/iPad, GPS, hjelmkamera, batteribanker, kaffe etc. Generelt ting jeg vil ha lett tilgjengelig. I disse Kriega veskene vil det stort sett kun være klær og myke ting.

Det beste av alt er at det lett kan hukes av når jeg er fremme og krokene gjemmer jeg under salen. På kortere dagsturer kan jeg bare montere på US10 etc. å suse av gårde. Føler jeg har skutt gullfuglen...igjen.... :lol

Deilig og pakke opp ting man har kjøpt når man bare ser det passer perfekt. Det jeg derimot ikke viste var at US30 kom såpass langt frem at jeg også fikk ryggstøtte. Vinn vinn situasjon :D

Toven

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

Bjerknez skrev:
Toven skrev:Ser bra ut :prf

Må nesten vurdere en us30 jeg og, alternativt en us10 til og tankveske som du har. Lang betenkningstid i vinter så :-)
US30 virker som en veldig fin størrelse og passer perfekt med en US10 på hver side. Da kan jeg også utvide med en US20/US30 til på toppen hvis behovet melder seg og det synes jeg er behagelig å tenke på, så da får jeg vertfall garantert nok plass til det jeg skal ha med. I tankvesken har jeg jo alt ev elektroniske dubbeditter som ladere/mobil/iPad, GPS, hjelmkamera, batteribanker, kaffe etc. Generelt ting jeg vil ha lett tilgjengelig. I disse Kriega veskene vil det stort sett kun være klær og myke ting.

Det beste av alt er at det lett kan hukes av når jeg er fremme og krokene gjemmer jeg under salen. På kortere dagsturer kan jeg bare montere på US10 etc. å suse av gårde. Føler jeg har skutt gullfuglen...igjen.... :lol

Deilig og pakke opp ting man har kjøpt når man bare ser det passer perfekt. Det jeg derimot ikke viste var at US30 kom såpass langt frem at jeg også fikk ryggstøtte. Vinn vinn situasjon :D
Merket at den us20 og us10 jeg har kan bli litt lite om man skal ha med seg mer enn f.eks høstturen (som igrunn var en test-tur for veskene mine), så jeg tror jeg må gå for en us30 + us10 til. Med ryggsekk ble det tullete mtp plass :P :p
Blir rimeligere det enn topbox som jeg også har kikket på.

Geniale løsninger fra Kriega ja :prf

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Toven skrev:
Bjerknez skrev:
Toven skrev:Ser bra ut :prf

Må nesten vurdere en us30 jeg og, alternativt en us10 til og tankveske som du har. Lang betenkningstid i vinter så :-)
US30 virker som en veldig fin størrelse og passer perfekt med en US10 på hver side. Da kan jeg også utvide med en US20/US30 til på toppen hvis behovet melder seg og det synes jeg er behagelig å tenke på, så da får jeg vertfall garantert nok plass til det jeg skal ha med. I tankvesken har jeg jo alt ev elektroniske dubbeditter som ladere/mobil/iPad, GPS, hjelmkamera, batteribanker, kaffe etc. Generelt ting jeg vil ha lett tilgjengelig. I disse Kriega veskene vil det stort sett kun være klær og myke ting.

Det beste av alt er at det lett kan hukes av når jeg er fremme og krokene gjemmer jeg under salen. På kortere dagsturer kan jeg bare montere på US10 etc. å suse av gårde. Føler jeg har skutt gullfuglen...igjen.... :lol

Deilig og pakke opp ting man har kjøpt når man bare ser det passer perfekt. Det jeg derimot ikke viste var at US30 kom såpass langt frem at jeg også fikk ryggstøtte. Vinn vinn situasjon :D
Merket at den us20 og us10 jeg har kan bli litt lite om man skal ha med seg mer enn f.eks høstturen (som igrunn var en test-tur for veskene mine), så jeg tror jeg må gå for en us30 + us10 til. Med ryggsekk ble det tullete mtp plass :P :p
Blir rimeligere det enn topbox som jeg også har kikket på.

Geniale løsninger fra Kriega ja :prf
Til høstturer og helgeturer så holder de veskene jeg har fra Kriega i massevis. Men en gang pr sommer så drar jeg på en ukes ferie til Molde hvor jeg overnatter hos familie og tar daglige turer der oppe og da skal jeg ha med meg litt mer som feks. penklær ala dressjakke, pensko etc. i tillegg til at jeg da skal ha en ukes skift med klær ellers. Da tror jeg nok jeg må ha en US20/US30 til. Men det får jeg se når den tid kommer. :thumleft

Vertfall så ser det ut til at veskene er robuste og slitesterke. Vanntette er dem jo også og det er et must for meg :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Dette var så genialt, at jeg bestillte meg en US20 også :thumleft
Da har jeg til sammen 70 liter bagasjeplass + tankvesken på 20 liter og da skal nok sommerferien være reddet :vs

Brukeravatar
Tonys
Innlegg: 317
Registrert: 30 okt 2014, 20:19
Motorsykkelen din: Yamaha mt-10
Sted: Tønsberg

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Tonys »

Måtte titte litt på YouTube videoen din.
Triumph har vel aldri appellert til meg, men sykkelen din er jo skikkelig tøff.
Og for en lyd!
Du trenger å filme noe banekjøring i hd og surround så jeg får kjørt det på hjemmekinoen :D
La også merke til at spedometeret ditt kondenserer ved gasspådrag, det må da være en garantisak : :knegg
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Tonys skrev:Måtte titte litt på YouTube videoen din.
Triumph har vel aldri appellert til meg, men sykkelen din er jo skikkelig tøff.
Og for en lyd!
Du trenger å filme noe banekjøring i hd og surround så jeg får kjørt det på hjemmekinoen :D
La også merke til at spedometeret ditt kondenserer ved gasspådrag, det må da være en garantisak : :knegg
Takk for det Tonys :vs

Ja, jeg synes virkelig matt sort og rødt kler Street'en. Sykkelen virker påkostet. :thumleft

Banekjøring blir det nok ikke veldig mye av, men prøver å finne ut det perfektet stedet å plassere mikrofonen uten at vindsusen blir for sjenerende.

Den kondensen på speedometeret er et tilbakevendende problem og kommer oftest over 100km/t. Forhandler har sagt at dette er en svakhet med denne sykkelen :lol

Brukeravatar
Tonys
Innlegg: 317
Registrert: 30 okt 2014, 20:19
Motorsykkelen din: Yamaha mt-10
Sted: Tønsberg

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Tonys »

Er det gopro?
Har et slikt og vurderer å stripse fast en raggsokk ved "lukene" for å ta bort vindstøyen.
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Nei, Drift Ghost S HD. Men bruker denne lydopptakeren:
http://www.zoom.co.jp/english/products/h1/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Tonys
Innlegg: 317
Registrert: 30 okt 2014, 20:19
Motorsykkelen din: Yamaha mt-10
Sted: Tønsberg

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Tonys »

Mistenker at du er litt over snittet opptatt av lyd.
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Tonys skrev:Mistenker at du er litt over snittet opptatt av lyd.
Denne Zoom H1 er noe av det rimeligste du får tak i av lydopptakere og den er faktisk vannvittig bra til prisen også.
http://evenstadmusikk.no/index.php?main ... s_id=15093" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg er ikke ekstremt opptatt av lyd, men jeg driver å jobber med den "perfekte" plassering av mikrofonen. Egentlig er den perfekte plasseringen i en ryggsekk bak på ryggen omringet med skumgummi med glidelåsen oppe og mikrofonen vendt nedover. Grunnen er at dette er en av de få stedene vinden ikke tar tak og man blir kvitt nærmest alt av vindstøy. Problemet er at man da må kjøre med ryggsekk eller rumpetaske på seg etc.

Får prøve meg litt frem. Kanskje jeg kan bruke en slik liten sekk beregnet for å ha drikke i? Men det krever nå uansett at jeg har en sekk på meg...

Brukeravatar
Tonys
Innlegg: 317
Registrert: 30 okt 2014, 20:19
Motorsykkelen din: Yamaha mt-10
Sted: Tønsberg

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Tonys »

Ja må teste noen kameraplasseringer til våren.
Har du ledning fra mikrofonen til kamera, eller synker du etterpå?
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Tonys skrev:Ja må teste noen kameraplasseringer til våren.
Har du ledning fra mikrofonen til kamera, eller synker du etterpå?
Beste plasseringen av kamera synes jeg rett og slett er på hjelmen. Helst på hakepartiet hvis du har mulighet for det. Min hjelm har en stor lufteventil på hakepartiet så jeg får ikke festet noe der, men jeg har den festet på siden.
Jeg tar opp lyden eksternt og synker etterpå. Bare pass på og ikke stopp opptaket under veis uten at du også stopper opptakeren. Kan bli kronglete og synke i etterkant. Jeg pleier å bruke hornet på sykkelen før jeg kjører for å sette et synkroniseringspunkt. Funker utmerket :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Slik har jeg plassert kameraet:

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Da har jeg fått bekreftet at både 1x Kriega US10 og 1x US20 er på vei i tillegg til 1x US30 og 1x US10 som jeg fikk her om dagen. Var nemlig usikker på om jeg fikk begge veskene da jeg bestilte den ene litt for sent, men nå er snart Kriega "samlingen" komplett :thumleft

Skiltoppheng er også bestillt, men Graarud Motor venter med å bestilel denne til dem har smalet flere bestillinger. Blir uansett ikke noe montering av denne før sommeren, så det haster ikke. Ikke for at jeg kommer til å slite ut Kriega bagasjene heller, men da har jeg tid til å tilpasse samt "øve" meg litt på avmontering/påmontering etc. (jada...PMS..)

En annen ting jeg må lære meg nå er å gå på sykkelen ved å tråkke på fothvileren først, for å få beinet over bagasjen. Men det kan jeg øve meg på i hele vinter :lol :lol

Noen GPS løsning tror jeg faktisk ikke jeg trenger. De få gangene jeg evt. roter meg bort så får jeg jo bare en ekstra mc-tur, noe som er positivt. Om ikke annet har jeg iPhone/iPad med meg så jeg kan fint sjekke posisjon og bruke disse som GPS de få gangene jeg trenger det.

Dykkeren
Innlegg: 94
Registrert: 30 okt 2011, 17:36
Motorsykkelen din: BMW R 1200 GS LC/Husqvarna 701 E

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Dykkeren »

iPhone har perfekte løsninger til GPS. Spander på deg Navigon app´en (jeg liker den best) eller TomTom (er sikkert noen rimeligere løsninger også). Navigon er super både til navigering og ruteplanlegging. Har brukt det programmet siden det kom på markedet til iPhone. Virker også å iPad (hvis du har gps, dvs. mobilnett på den).

Svar