Jeg bestemte meg for flere sider siden at jeg skulle ha et Yuasa blybatteri men det er for all del interessant å høre om alterntiver, selv om jeg skummer mest igjennom lange og veldig tekniske forklaringer.PCP skrev:Aha, da ble jeg straks klokere, tusen takk for godt svar Joo. At elektronikk inni selve batteriet kan kompensere for manglene jeg hevder regulatoren har, det kan jeg absolutt tro på. Var litt interessert i å høre hva slags lithium det var også, da det jo som du sier er store forskjeller i egenskapene, brannfare, etc.
Hehe, ja jeg tenkte nettopp at det snart var på sin plass med en liten beklagelse til Carpa, for å gjøre om bloggen til en nørde-greie, om problemstillinger/bekymringer som neppe har gitt henne søvnløse netter (før nå?). Du får ta det som et kompliment, at bloggens innhold engasjerer. Bare si fra om du trenger hjelp til å bytte det, er støtt og stadig i /Røyken/Hurum-området uten mål og mening likevel.Nå er vel Carpas blogg ødelagt av sære diskusjoner. Jeg vil i alle fall konkludere med følgende: Kjøp et nytt normalt Yuasa-batteri eller noe annet merke av vanlig type.
Ser egentlig ut til at det burde være en egen tråd som omhandler batterier.
Skal se hvordan det ordner seg med Monsterbike og bytting av batteri, eller så klarer jeg det nok selv også... Burde vel egentlig også satt på en sikring mellom det nye releet og batteriet...