Kawasaki Twin motorer og motorolje

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1604
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Kawasaki Twin motorer og motorolje

Legg inn av Kjellrf »

Salaren skrev: Kan noen da bekrefte at det med at olje med JAMO AM spec. (spesialdesignet olje for wetclutch) ikke er viktig for gamle Kawamotorer så hadde det vært flott.

For å gjøre forvirringen total så kan man jo lese det som står her http://www.whitedogbikes.com/whitedogbl ... -ma2-mean/
ALLE sykler med våtclutsj skal ha Jaso MA-spec.
Jeg bruker 10w40 delsyntetisk på min kawa fra 87 nå, har også brukt helsyntetisk på sykkelen uten problemer.

Jeg har også en gammel folkevogn fra 50-tallet. Der kjørte jeg i mange år med 10W40 mineral, fordi det skulle det jo være på en gammel motor, i følge mange forståsegpåere. Jeg bytter olje på mellom 3-4000km.
De siste 6 årene har jeg byttet til delsyntet 10w40, og ser nå at olja jeg tapper av, har en fin mørkebrun farge, og smører godt mellom fingrene, mens de årene jeg har brukt mineral, var olja svart og langt mer "trå".

Så jeg er ikke i tvil om at jeg ikke skal tilbake på rein mineral, hverken på mine mc eller bil med motor fra 50-tallet.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Svar