Virago solgt, ny bruktMC søkes..Custom/Cruiser er stilen!
Re: Virago solgt, ny bruktMC søkes..Custom/Cruiser er stilen!
Ring ham i stedet, da slipper du å lure på om den er solgt eller ikke.
Re: Virago solgt, ny bruktMC søkes..Custom/Cruiser er stilen!
Viktig å ringe, mange ser på mail som useriøst siden det er så raskt å sende av gårde en setning, og at mailforespørslene ofte er dominert av "fjortiser" som ikke tør å ringe men som vil ha det du selger for to ukelønner
Er 750/1100-syklene fysiskt større/lengre enn brødrene med 600cc og ned, eller er det bare motoren som er større?
Er 750/1100-syklene fysiskt større/lengre enn brødrene med 600cc og ned, eller er det bare motoren som er større?
'94 Suzuki DR650
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Virago solgt, ny bruktMC søkes..Custom/Cruiser er stilen!
Forholdet mellom bruk av mail og tlf. er jeg selvfølgelig helt enig i :)...greit med mail er at en kan få sendt avgårde en forespørsel selv om en sitter der å lurer...etter kl 22:00 om kvelden :-)
Har nå avtalt besøk til en Dragstar XVS 1100-eier i morgen....så får vi se.
Om syklene blir fysisk større i forholdet mellom lillebrødre (5-600) og de litt større brødrene (750/1100) vet jeg egentlig ikke. Dette er ihvertfall ikke tilfelle med Virago som jeg har kjørt så langt. Den måler 152 cm mellom bak- og forhjul på 535 og på 1100. Forskjellen mellom disse to hva gjelder sittestilling er selve ramma. På 535 er motoren en del av ramma, det vil si at ramma ikke "omkranser" motoren. På 750 og 1100 kan en justere sittehøyden noe (+/- 5 cm), samt er det enklere å flytte hvilere og pedalsett til en ønsket plassering, tilpasset fører. Det finnes selvfølgelig muligheter for tilpassing på alle modeller, om man tar i bruk kreativitet og sveiseapparat...men..
Fysisk størrelse mellom "små" og store sykler, innenfor samme modell, er det sikkert andre som vet mer om her inne.
Gleder meg til å dra på "visning" i morgen :)
Har nå avtalt besøk til en Dragstar XVS 1100-eier i morgen....så får vi se.
Om syklene blir fysisk større i forholdet mellom lillebrødre (5-600) og de litt større brødrene (750/1100) vet jeg egentlig ikke. Dette er ihvertfall ikke tilfelle med Virago som jeg har kjørt så langt. Den måler 152 cm mellom bak- og forhjul på 535 og på 1100. Forskjellen mellom disse to hva gjelder sittestilling er selve ramma. På 535 er motoren en del av ramma, det vil si at ramma ikke "omkranser" motoren. På 750 og 1100 kan en justere sittehøyden noe (+/- 5 cm), samt er det enklere å flytte hvilere og pedalsett til en ønsket plassering, tilpasset fører. Det finnes selvfølgelig muligheter for tilpassing på alle modeller, om man tar i bruk kreativitet og sveiseapparat...men..
Fysisk størrelse mellom "små" og store sykler, innenfor samme modell, er det sikkert andre som vet mer om her inne.
Gleder meg til å dra på "visning" i morgen :)
- cheron
- Innlegg: 3163
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Bosted: Høyjord
Re: Virago solgt, ny bruktMC søkes..Custom/Cruiser er stilen!
En av gutta i klubben har en sånn Dragstar... Fin sykkel! Men ikke helt min type :) Men absloutt en glider spør du meg!
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
hei, hvis du er interissert i Suzuki Intruder med masse chrome til en billig penge så har jeg en jeg skal selge nå.
det er en '86mod Intruder VS 750 farge vinrød. går for 27-28tusen.Chromen er fin, akkurat hatt service også skal jeg bytte bremseklosser og bremseveske foran før jeg selger den.
selger den fordi jeg har lyst til å ha noe jeg kan kjøre på skogsveier og ha det moro med. Intruder'n er gull den, asbsolutt! og kjempe til å kjøre på lengere turer med, sittestilling osv er topp, men jeg har lyst på noe mer lekent som sagt. forsikringen er like billig som på en mopped, for meg som er 23år betaler jeg KUN 18-1900,-NOK i året.
det er en '86mod Intruder VS 750 farge vinrød. går for 27-28tusen.Chromen er fin, akkurat hatt service også skal jeg bytte bremseklosser og bremseveske foran før jeg selger den.
selger den fordi jeg har lyst til å ha noe jeg kan kjøre på skogsveier og ha det moro med. Intruder'n er gull den, asbsolutt! og kjempe til å kjøre på lengere turer med, sittestilling osv er topp, men jeg har lyst på noe mer lekent som sagt. forsikringen er like billig som på en mopped, for meg som er 23år betaler jeg KUN 18-1900,-NOK i året.
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Hei, og takk for tilbudet.. ....blir kanskje noe i eldste laget.....tenker da på det vedlikeholdsbehovet som naturlig nok kommer..grunnet alder...men...en skal ikke avfeie noe før en ihvertfall har sett, og eventuelt tatt på og hørt....så om du har mulighet, så send meg gjerne noen bilder, og litt om historikken/tilstand (km.stand, hva som event. bør/må byttes, kjente feil/mangler (om noen))....
jeg kan nås via epost på: postATmidtlyng.no :)
jeg kan nås via epost på: postATmidtlyng.no :)
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
I morgen blir det en nærmere titt på disse to :)
Suzuki Intruder 800 http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=18778903
Yamaha Dragstar XVS 1100 http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... KF_739019&
Spennende :)
Suzuki Intruder 800 http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=18778903
Yamaha Dragstar XVS 1100 http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... KF_739019&
Spennende :)
- cheron
- Innlegg: 3163
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Bosted: Høyjord
Den Dragstaren der var ganske kult :)
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Samme HK effekt på disse to, ser jeg. Men 'Dragster'n' byr på mer dreiemoment/trekkraft enn Intruder'n. Er jo kubikken som styrer denslags...Globe skrev:I morgen blir det en nærmere titt på disse to :)
Suzuki Intruder 800 http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=18778903
Yamaha Dragstar XVS 1100 http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... KF_739019&
Spennende :)
Ville nok gått for DragStar'n av disse to
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Det er nok Dragstaren som er mest aktuell av disse to, både hva gjelder type, motor, alder og prisleie. Intruderen blir litt "mer av det samme" som jeg hadde med Viragoen, spesielt da dette er 800. Med 1100 hadde det det blitt litt mer kg, 20 cm lengre akselavstand, og de ekstra 5 cm. sittehøyde, og dermed bedre posisjon til bena.....tror jeg da :-)...skal uannsett blir interessant å se...prosessen med å finne "sin type sykkel" er jo en del av moroa :)...og jeg har ikke avskrevet Intruderen...liker utseende på den også jeg da :)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Du har jo Intruder 1400 også, da...
Men vet ikke hvor aktuelle deisse er på bruktmarkedet...
Selv prøvekjørte jeg en Kawasaki 1500 Vulcan en gang i 1994 på Gjøvik og ble nesten skremt da GMS trillet den ut på gata
Makan til 'monster' hadde jeg ikke vært borti tidligere!
Men da jeg satte meg i salen og planten girspaken i første og fór avgårde så stemte liksom alt sammen. En flott sykkel og turen mot Lillehammer har brent seg fast i minnet
Denne Kawa'en hadde fire gear. Og det var to for mye! Det holdt med å ta i gang i andre gear og deretter var det bare å 'tute og kjøre' i fjerde
Så hvis du kommer over en sånn en, så er det bare å finnes fram noen tusenlapper og strø om seg, godeste Globe
Men vet ikke hvor aktuelle deisse er på bruktmarkedet...
Selv prøvekjørte jeg en Kawasaki 1500 Vulcan en gang i 1994 på Gjøvik og ble nesten skremt da GMS trillet den ut på gata
Makan til 'monster' hadde jeg ikke vært borti tidligere!
Men da jeg satte meg i salen og planten girspaken i første og fór avgårde så stemte liksom alt sammen. En flott sykkel og turen mot Lillehammer har brent seg fast i minnet
Denne Kawa'en hadde fire gear. Og det var to for mye! Det holdt med å ta i gang i andre gear og deretter var det bare å 'tute og kjøre' i fjerde
Så hvis du kommer over en sånn en, så er det bare å finnes fram noen tusenlapper og strø om seg, godeste Globe
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Kom ikke opp noe bilde/info i posten din, Globe...
Samma det. Det var i hvert fall en sånn en :
http://www.bikez.com/motorcycles/kawasa ... 0_1994.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Samma det. Det var i hvert fall en sånn en :
http://www.bikez.com/motorcycles/kawasa ... 0_1994.php" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Får prøve å gjøre forvirringen mer komplett
Yamaha V-Max
Flere finnes her
http://www.bikez.com/search/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Søk på V-Max
Yamaha V-Max
Flere finnes her
http://www.bikez.com/search/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Søk på V-Max