Svein2 forbereder årets...............

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Svein2`s comeback på stor MC

Legg inn av Intruder »

MChuset Nydal ja,da trur je faktisk je såg TransAlpen din da jeg var innom mandag !! :thumleft

Gratulerer med handelen med Ludvik og Per,det er to greie karer !! :mc2 :mc1
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Svein2`s comeback på stor MC

Legg inn av Svein2 »

Intruder skrev:MChuset Nydal ja,da trur je faktisk je såg TransAlpen din da jeg var innom mandag !! :thumleft

Gratulerer med handelen med Ludvik og Per,det er to greie karer !! :mc2 :mc1
Var den blå er det nok min ja.
Ludvik og Per er greie, stor tålmodighet med en fersking, selv om det virker som de har det travelt. Men det er bra det er aktivitet og jeg kan anbefale andre til å stikke innom. :thumleft

Da ble det Jofama dryway jakke og bukse, lindstrands støvler og halvarsons hansker. Alt passet bra.

Så fulgte jeg rådet til tagesk og kjøpte løs ryggskinne og bestilte motorbøyler. Kjempebra :notworthy:

De hadde ikke fått utstyret de skulle montere på sykkelen så jeg henter den i morgen eller fredag, så får de montere veskene og motorbøylen senere. Håper på oppholdsvær!

Brukeravatar
KentR
Innlegg: 84
Registrert: 30 mar 2010, 03:46
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 1400k2
Sted: Kongsberg

Re: Svein2`s comeback på stor MC

Legg inn av KentR »

Er vel spådd ganske greit (ihvertfall nesten tørt) vær på fredagen så da får du nok mulighet til å kose deg på ny sykkelen ;e
Stupid is what stupid does.
Life is not like a box of chocolate, its a bowl of jalapenos, what you do today may burn your ass tomorrow

Fritt etter forrest gump :-)

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Svein2`s comeback på stor MC

Legg inn av Svein2 »

Bilde

Prøver å legge inn bilde, vet ikke hvordan dette gikk :dontknow

Edit: Det gikk dårlig, nå går je å drekk kaffe :mk
Sist redigert av Dexter den 19 aug 2010, 09:07, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Bruk [img] koden fra photobucket

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Svein2`s comeback på stor MC

Legg inn av Onsløv »

Svein2 skrev:[album]http://s957.photobucket.com/albums/ae60 ... g&newest=1[/album]

Prøver å legge inn bilde, vet ikke hvordan dette gikk :dontknow

Edit: Det gikk dårlig, nå går je å drekk kaffe :mk
Bruk IMG-tag'en istedet, slik:

Kode: Velg alt

[img]http://s957.photobucket.com/albums/ae60/Svein21/DSC_0006-1.jpg[/img]
Da får du dette
Bilde
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Svein2`s comeback på stor MC

Legg inn av Svein2 »

Nå er jeg akkurat hjemme etter å ha hentet min sykkel. :bananas
Kjørte noen omveier til Elverum for ikke å kjøre rett ned på E6. Greit å bli litt kjent med sykkelen, det gikk kjempebra, moro. Kjenner det mangler litt på balansen når jeg kjører sakte, men her er det bare å trene kjeglekjøring og planke.

Hvis jeg skal sette fingeren på noe, syns jeg det var litt trangt å gire, dette er nok en vanesak. I tillegg syns jeg hjelmen suste fælt over 60km/t, må nok kjøpe en annen.

Nå skal jeg spise og ut å kjøre att. Hehe moro :mc1

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Svein2`s comeback på stor MC

Legg inn av Snikkeren »

Selv om hjelmen suser fælt over 60, så vil ikke det si at det er hjelmen som er problemet. Hvis vinden treffer deg i underkant av hjelmen vil det suse ganske godt på de fleste hjelmer. Prøv, hvis du når frem når du sitter normalt, å holde hånden i toppen av vindskjermen slik at du leder luften lenger opp. Hvis det hjelper da, så kan du vurdere høyere vindskjerm. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Svein2`s comeback på stor MC

Legg inn av Onsløv »

Snikkeren skrev:Selv om hjelmen suser fælt over 60, så vil ikke det si at det er hjelmen som er problemet. Hvis vinden treffer deg i underkant av hjelmen vil det suse ganske godt på de fleste hjelmer. Prøv, hvis du når frem når du sitter normalt, å holde hånden i toppen av vindskjermen slik at du leder luften lenger opp. Hvis det hjelper da, så kan du vurdere høyere vindskjerm. :thumleft
Enig med deg...

Prøv å rette deg ut / reise deg opp og dukke bak vindskjermen. Se om du finner en posisjon som kanskje er stillere enn andre.

Min vindskjerm gjør at vinden treffer rett i hjelmen. Har ennå ikke fått gjort noe med det ennå.... :redface

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Svein2`s comeback på stor MC

Legg inn av Svein2 »

Takk for gode tips. :prf
Jeg skal forske litt på det, men jeg skal tilbake til MC huset å montere "ready to go" pakke. Der er bl.a. høyere vindskjerm med.

Skal dessuten få tak i noen billige øreplugger, så blir det nok bra ettervært.

Blir litt tankefull: Hvorfor i all verden har jeg ikke kjøpt større sykkel før, jeg har humpet rundt på moped i 25 år.
Nesten litt tragikomisk. :gk

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Svein2`s comeback på stor MC

Legg inn av Svein2 »

Nå har jeg kost meg i helga. :knegg

Hentet min på torsdag og kona sin Kawasaki EN500 på fredag, kjørte hennes fra Oslo og hjem rundt om Kongsvinger. Turen gikk bra og jeg følte jeg kom fort inn i kjøringa igjen. Lå å putret i fartsgrensa eller pent i køa ( det er vel slik det skal kjøres :-J ).

Har kjørt rundt 45 mil med min og 18 mil med hennes.
Selv om den første nærvøsiteten har gitt seg, tar jeg det med ro og vet at jeg har mye å lære. Blir nok med på noen turer og treff ettervært, ihvertfall til neste år.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Svein2`s comeback på stor MC

Legg inn av Intruder »

Høres bra ut alt sammen,nå får vi bare håpe
på en lang og varm MC-høst !! :b_c: :jada: :mc6
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Svein2`s comeback på stor MC

Legg inn av Svein2 »

En liten oppsummering etter de første ukene med Transalp`n:

Heftig, rått, opplevelsesrikt, og veldig moro. Uten att jeg har så mye å sammenligne med er meget godt fornøyd med Transalp`n, virker godt balansert, lett å bruke for en fersking. Den går godt på asfalt og er problemfri å kjøre på grusveier. Toppfart har jeg ikke prøvd, ikke sikkert jeg kommer til å gjøre det heller, men både det og akslerasjon er mer enn bra nok til meg. (I hvertfall noen år). :thumleft

Har vært mye på asfaltveier mellom Elverum og Kongsvinger og inne på Finnskogen over eller langs med svenskegrensa på grusveier. Mange fine veier og plasser som jeg kan anbefale andre å utforske. :=D>

Torsdag skal jeg ha førstegangsservice. Litt spent på hvordan den blir med vesker, større vindskjerm og motorbøyle.

Skal prøve å legge ut noen bilder, men sjefen løper ut og inn her hele tida. Han har vel eget kontor. :terge

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Svein2`s comeback på stor MC

Legg inn av Svein2 »

I går hentet jeg sykkelen etter 1. gangsservice.
Syns sykkelen ble fin med vesker, men ble litt overrasket at det er så tungvindt å ta dem av. Planen var egentlig å kjøre uten når jeg ikke trengte dem og sette dem på igjen ved behov, overnatting, snusturer o.l. men de blir nok sittende der hele tida.

Jeg kommer nok til å sette på den gamle vindskjermen igjen, den nye var meget behagelig opp til 70-80, men over blir det turbulens. Det ble ubehagelig å sitte å riste på hodet hele tida. Den gamle er mye mer forutsigbar når det gjelder vind, selv om det "uler" mer. Kjører du fort, blåser det mye. Kjører du sakte, blåser det lite. :eh
Kommer heller til å satse på en skikkelig hjelm, eventuelt med ørepropper.

Midtstøtte er en grei ting å ha.... Hadde man bare fått opp sykkelen på den. :ills
Der måtte kjærringa være med ut å dra gitt, noe hun forsåvidt ikke er uvandt med, men hadde nok håpt jeg skulle fått den opp alene. (Nå leste jeg setningen en gang til) :lol Nok om det...

Når det gjelder midtstøtta er det nok en teknikk, tror ikke jeg skal skrive så mye mer om midtstøtta.... Å ja, jeg er på jobb selv om det er fredag. :-J

Er det noen som kan gi meg ett lite lynkurs inn med teskje hvordan man skal få lagt inn bilder her, er jeg den eneste her som ikke får det til :dontknow

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Svein2`s comeback på stor MC

Legg inn av Dexter »

Hei

Her tror jeg du finner en videoer som viser hvordan du kan laste opp bilder og bruke bilder:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=20&t=1741
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38133
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Svein2`s comeback på stor MC

Legg inn av AJ »

Svein2 skrev:
Midtstøtte er en grei ting å ha.... Hadde man bare fått opp sykkelen på den. :ills
Greit å ha, ja. Men det er ofte slik at syklene er litt forskjellig, dvs. hvilken teknikk man skal bruke for å få den opp på midtstøtta.
Veldig enkelt på Yamaha TDM, synes seg. Men en god del tyngre på Triumph Tiger... I hvert enda, inntil jeg har funent den rette teknikken. Kunsten er å vippe den enkelt opp ved hjelp av sykkelens vekt, bevegelse og balanse.

Synes også det var enklere å ta av og på toppboks og sidevesker på TDM'en. Men også dette handerl om "kodeknekking", finne ut hvordan man lirker ting på plass i festeanordningen...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar