Første sykkel - cruiser/custom

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av pelsen »

Grohl skrev:S Kom gjerne med tips til sykler, men jeg kommer ikke til å kjøpe en touringsykkel a la TDM900 kun p.g.a. utseende. Jeg har tross alt et image å ta vare på :\m/:
av sykkeltypene som finnes er jo cruiser og custom det som mange oppfatter som gubbesykler :knegg hva slags image er det du skal ta vare på med en gubbesykkel?
Caferacer er mye tøffere samt at syklene har kjøreegenskaper.

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av ZZR-Tom »

Honda Shadow 1100 hadde eg gått for vist 50 000kr var max pris og skulle vere 2 styk på den.
Driver på og overtale en kamerat til å bytte sin shadow 1100 93,94 til en meir ehhhhm ja anna sykkel ;e og han er på gli.
den er omlakkert av den enkle grunn at den var turkis og kvit eller noko slekt, jyslig var det ivertfall :sick:
Den er no svart og grå og ganske lekker. Om han vil selge den veit eg ikkje men kan høre med han.
Men uansett for max 50K så shadow 1100,virago1100 eller Intruder1400 hadde vore mit valg.

Grohl
Innlegg: 73
Registrert: 14 jan 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Kawasaki VN900C
Sted: Oslo

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av Grohl »

Globe skrev:Hei Grohl :vs og velkommen til oss her på mcsiden.no

Hva gelder ditt sykkelvalg, så har jeg ingen problemer med å forstå det du har valgt. Har selv vært der og synes jeg hadde et greit eksemplar av cruiservarianten med min Suzuki Intruder Volusia 800. Likte sykkelen godt jeg....en stund...men ble etterhvert lei av å sitte bena strukket foran kroppen, ville innta en noe mer aktiv kjørestilling, få bena mer oppunder kroppen slik at man kunne angripe kurvene noe mer, og få en noe bedre følelse med selv kjøringa! Og jeg...valge en TDM :knegg Image er selvfølgelig viktig, men etterhvert vil også den subjektive kjøreopplevelsen bli en viktig faktor, noe som medførte at jeg byttet sykkeltype og dermed kjørestil.


...neste steg for meg vil være en noe mer fremoverlent kjørestilling...noe som nok blir realisert i løpet av sesogen 2012 :knegg

Lykke til i valget av din sykkeltype og ditt image :thumleft 8)
Flott sykkel! De ser majestetiske ut de Volusia-syklene.

Skal ikke se bort i fra at jeg skifter mening om et par år, men hose meg skal det alltid stå én cruiser ;e

Grohl
Innlegg: 73
Registrert: 14 jan 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Kawasaki VN900C
Sted: Oslo

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av Grohl »

pelsen skrev:
Grohl skrev:S Kom gjerne med tips til sykler, men jeg kommer ikke til å kjøpe en touringsykkel a la TDM900 kun p.g.a. utseende. Jeg har tross alt et image å ta vare på :\m/:
av sykkeltypene som finnes er jo cruiser og custom det som mange oppfatter som gubbesykler :knegg hva slags image er det du skal ta vare på med en gubbesykkel?
Caferacer er mye tøffere samt at syklene har kjøreegenskaper.
Tatoverings- og seigrockimage :\m/:

I mine øyne er touringsykler langt mer gubbete. De fleste jeg kjenner rundt 50 kjører slike sykler også, deriblant fattern (BMW 800st) og min onkel, fatterns tvillingbror (Fazer).

Jeg har forøvrig nevnt at en caferacer kan være et alternativ, men de er ikke så lette å få tak i, eller?

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av ZZR-Tom »

Orginale cafe' racera er nok dyre, ombyggde finnest det alt fra lurvete skurvete til tighte og flotte, pris selvfølglig. Der etter. Hold auge med twister tråden, Der ser du flotte bygg.

Grohl
Innlegg: 73
Registrert: 14 jan 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Kawasaki VN900C
Sted: Oslo

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av Grohl »

Triumph Bonneville er jo også en fin sak. Tips til andre i samme gate er jeg åpen for.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av Crinos »

Tipper at Pelsen blir fornøyd med ditt syn på Boneville :)

Det finnes mye pent av cruisere. Selv er jeg HD fan, men det krever en av to.
Enten kan du skru, og kan da kjøpe deg en rimelig en som har fått seg en del år på baken... Eller...
Du kjøper en relativt nyere en som fremdeles ligger høyt i pris.

FKS noe slikt: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=27847389" onclick="window.open(this.href);return false;
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Grohl
Innlegg: 73
Registrert: 14 jan 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Kawasaki VN900C
Sted: Oslo

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av Grohl »

Jepp, det ultimate hadde jo vært HD, men de fleste modellene holder seg såpass bra i pris at jeg ikke foreløpig kan unne meg noe slikt. Hadde nok heller valgt fatboy eller noe i den duren :D

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38038
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av AJ »

Er veldig klar over at denne er utenfor de økonomiske rammene som er satt, men kunne ikke la være å falle for fristelesen - hva med en skikkelig amerikansk Big Dog? :prop:
Skal visstnok være klar for Europa og Norge om ikke lenge... :
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Grohl
Innlegg: 73
Registrert: 14 jan 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Kawasaki VN900C
Sted: Oslo

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av Grohl »

Er en del sånne customsaker som er veldig kule A.J, men jeg digger ikke den lange gaffelen, og heller ikke åpningen mellom motor og ramme. Akkurat som om den mangler noe.

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av ejs »

:thumleft
Grohl skrev:Er en del sånne customsaker som er veldig kule A.J, men jeg digger ikke den lange gaffelen, og heller ikke åpningen mellom motor og ramme. Akkurat som om den mangler noe.
+1
If it ain't broke, I'll break it.

Grohl
Innlegg: 73
Registrert: 14 jan 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Kawasaki VN900C
Sted: Oslo

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av Grohl »

En Victory av noe slag hadde ikke vært feil det heller.

http://www.polarisindustries.com/en-us/ ... &WT.si_x=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Solo-rider
Innlegg: 785
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av Solo-rider »

Hei !

Siden vil bruke max 50 000 kr. Så er Virargo xv 1100 et godt valg. Det finnes bra utvalg av disse syklene til denne prisen. Du skulle også få råd til brukbart kjøreutstyr innen budsjettet ditt da.Noe du også bør tenke på når du skal kjøpe sykkel.
Har selv en Virago og bra erfaring med den ....

Et godt eksempel her: http://www.finn.no/finn/mc/used/viewima ... e=32719276" onclick="window.open(this.href);return false;
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av Crinos »

Grohl skrev:En Victory av noe slag hadde ikke vært feil det heller.

http://www.polarisindustries.com/en-us/ ... &WT.si_x=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cbp.no" onclick="window.open(this.href);return false; i Skien selger Victory :thumleft

Gooseneck frame er kanskje noe for deg? :)

Bilde

Noen Papparatzi bilder av Brad Pitt på sin Goosnecked HD :)
Bilde
Bilde
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Grohl
Innlegg: 73
Registrert: 14 jan 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Kawasaki VN900C
Sted: Oslo

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av Grohl »

Solo-rider skrev:Hei !

Siden vil bruke max 50 000 kr. Så er Virargo xv 1100 et godt valg. Det finnes bra utvalg av disse syklene til denne prisen. Du skulle også få råd til brukbart kjøreutstyr innen budsjettet ditt da.Noe du også bør tenke på når du skal kjøpe sykkel.
Har selv en Virago og bra erfaring med den ....

Et godt eksempel her: http://www.finn.no/finn/mc/used/viewima ... e=32719276" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjøresutstyr har jeg. Fattern ga meg sin gamle dress og hjelm (omtrent helt ny). Støvler har jeg også. Får investere i en litt kulere åpen hjelm til bykjøring.

Svar