Mi patio de recreo, Stig`s lekeplass

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
ZZR-Erling

Re: Mitt lille hjørne - om min gixxer

Legg inn av ZZR-Erling »

stigagixx skrev:Se der ja.
Er vel kun snakk om noe trøndelagturer for min del og da klarer jeg meg med tankbag.
Passet bagster tankvesken bra på Gsxr eller? Må ha meg en slik en :)
Jo, den passer bra. Bruker den fortsatt på nytt trekk, på GSXR1000'en hennes, (-08).

Brukeravatar
stigagixx
Innlegg: 132
Registrert: 15 mar 2012, 19:50
Motorsykkelen din: Suzuki Gsxr 750 K8
Sted: Ringsaker

Re: Mitt lille hjørne - om min gixxer

Legg inn av stigagixx »

ZZR-Erling skrev:
stigagixx skrev:Se der ja.
Er vel kun snakk om noe trøndelagturer for min del og da klarer jeg meg med tankbag.
Passet bagster tankvesken bra på Gsxr eller? Må ha meg en slik en :)
Jo, den passer bra. Bruker den fortsatt på nytt trekk, på GSXR1000'en hennes, (-08).
Må se om jeg finner meg en slik en.
Kul kone du har btw!! Selv tørte jeg rett og slett ikke å kjøpe gsxr 1000 ;)

Brukeravatar
stigagixx
Innlegg: 132
Registrert: 15 mar 2012, 19:50
Motorsykkelen din: Suzuki Gsxr 750 K8
Sted: Ringsaker

Re: Mitt lille hjørne - Stiga og gixxer'n

Legg inn av stigagixx »

Ingen som tror noe på meg idag når jeg sier jeg har mistet lappen.
Det tar jeg som et godt tegn og at jeg sikkert kjører (for?) pent

Sitter og vurderer et kamera for mc.
Noen som har noe tips?
Hjelm eller tankfestet?
Følger det med redigeringsprogram ?

Jeg er helt blank på dette og regner med det er svar å få på det meste her :D :thumleft

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mitt lille hjørne - Stiga og gixxer'n

Legg inn av Globe »

Hei stigagixx :vs ...og velkommen til MCsiden.no :=D> :=D> (litt forsinket da...du har jo vært her et par uker nå :redface )

Først: Veldig stilig sykkel!!! Jeg vurderte faktisk gixxer selv (750 eller 1.000)..men det ble litt for mye RR for meg, og jeg har tenkt å kjøre en del tur også med passasjer, så den bortfalt. Men...det er en vannvittig sykkel, og ja..krefter og vilje i massevis :thumleft

Du skriver om mulig turer til trøndelagen? Da må du gi beskjed...om du får tid til å møtes for en kaffekopp e.l.

Vi er en del medlemmer fra MCsiden.no som bør i regionen her :thumleft

Hva gjelder kamera, så har jeg GoPro HD og Drift 170HD Stealth, samt noen sånn derre nøkkelringskamera og andre billigkamra.

Kan anbefale både Drift og GoPro. Driftkamera bruker jeg nå hjelmmontert med ekstern mic. GoPro HD har jeg benyttet montert rundt om på sykkelen med sugekopp, på kulefeste (fås kjøpt i tillegg) og med ChestMount.

Vet at Crinos nettopp kjøpte seg en Contour HD GPS...også et snærtent kamera. Var vel faktisk nå på tilbud på Lefdal eller Elkjøp..mener jeg det var :scratch (Han skrev om det i bloggen sin her på MCsiden.no.

Det er stort sett med kamera, som det meste annet..du får det du betaler for. Nye GoPro HD2 har en del nye features som jeg ikke har på mitt GoPro HD, så hadde jeg ikke hatt kamera i dag, hadde jeg gått for GoPro HD2...uten tvil. God byggekvalitet, tar fantastiske bilder, lett å hente ut opptakene fra den og er plasseringsvennlig.

Drift HD har også kommet i ny versjon, den har nå blitt enda mindre. Vurderer du dette, kan jeg også anbefale den da den har fungert helt topp for meg, og er enda mer plasseringsvennlig om du ønsker å ha den på hjelmen.

Brukeravatar
stigagixx
Innlegg: 132
Registrert: 15 mar 2012, 19:50
Motorsykkelen din: Suzuki Gsxr 750 K8
Sted: Ringsaker

Re: Mitt lille hjørne - Stiga og gixxer'n

Legg inn av stigagixx »

Globe skrev:Hei stigagixx :vs ...og velkommen til MCsiden.no :=D> :=D> (litt forsinket da...du har jo vært her et par uker nå :redface )

Først: Veldig stilig sykkel!!! Jeg vurderte faktisk gixxer selv (750 eller 1.000)..men det ble litt for mye RR for meg, og jeg har tenkt å kjøre en del tur også med passasjer, så den bortfalt. Men...det er en vannvittig sykkel, og ja..krefter og vilje i massevis :thumleft

Du skriver om mulig turer til trøndelagen? Da må du gi beskjed...om du får tid til å møtes for en kaffekopp e.l.

Vi er en del medlemmer fra MCsiden.no som bør i regionen her :thumleft

Hva gjelder kamera, så har jeg GoPro HD og Drift 170HD Stealth, samt noen sånn derre nøkkelringskamera og andre billigkamra.

Kan anbefale både Drift og GoPro. Driftkamera bruker jeg nå hjelmmontert med ekstern mic. GoPro HD har jeg benyttet montert rundt om på sykkelen med sugekopp, på kulefeste (fås kjøpt i tillegg) og med ChestMount.

Vet at Crinos nettopp kjøpte seg en Contour HD GPS...også et snærtent kamera. Var vel faktisk nå på tilbud på Lefdal eller Elkjøp..mener jeg det var :scratch (Han skrev om det i bloggen sin her på MCsiden.no.

Det er stort sett med kamera, som det meste annet..du får det du betaler for. Nye GoPro HD2 har en del nye features som jeg ikke har på mitt GoPro HD, så hadde jeg ikke hatt kamera i dag, hadde jeg gått for GoPro HD2...uten tvil. God byggekvalitet, tar fantastiske bilder, lett å hente ut opptakene fra den og er plasseringsvennlig.

Drift HD har også kommet i ny versjon, den har nå blitt enda mindre. Vurderer du dette, kan jeg også anbefale den da den har fungert helt topp for meg, og er enda mer plasseringsvennlig om du ønsker å ha den på hjelmen.
Takk for et veldig bra innlegg som gjorde meg litt klokere :)

Ser veldig artig ut med kamera og filming av mc kjøring.
Men følger det med noe redigeringsprogram da du kjøper kamera, eller er dette noe du må skaffe i tillegg?
Dataekspertisen er vel heller lav her i huset...


Sykkelen er det ikke så mye å si på hva gjelder krefter og vilje nei. ;)
1000ccm tørte jeg rett og slett ikke å kjøpe meg..
Det er som du sier ikke den helt geniale sykkelen når det gjelder å ha med seg passasjer.
Jeg hadde med meg konemor på en liten tur forrige helg.
Jeg er ikke store karen, så glippen mellom meg og baksete er litt for stor, noe som gjorde at hun lå enda mer fremoverlent enn det jeg gjorde. :lol
Spørs om det blir kjøring mest med egoseat uansett ja :thumleft

Trøndelagturer er ikke bare mulig at det blir.
Familien eier hus i Rognes ved Støren som vi er ofte på om sommern. "laksehytte".
Jeg er ivrig laksefisker så det blir forhåpentligvis noen turer med sykkel oppover også.
Jeg følger hvertfall med på forumet her så kan nok hende jeg stikker innom hvis dere har noe treff som passer seg slik da jeg er i distriktet! :)

Kjenner vel uansett igjen sykkelen din om jeg skulle møte deg ;)

ZZR-Erling

Re: Mitt lille hjørne - om min gixxer

Legg inn av ZZR-Erling »

stigagixx skrev:
ZZR-Erling skrev:
stigagixx skrev:Se der ja.
Er vel kun snakk om noe trøndelagturer for min del og da klarer jeg meg med tankbag.
Passet bagster tankvesken bra på Gsxr eller? Må ha meg en slik en :)
Jo, den passer bra. Bruker den fortsatt på nytt trekk, på GSXR1000'en hennes, (-08).
Må se om jeg finner meg en slik en.
Kul kone du har btw!! Selv tørte jeg rett og slett ikke å kjøpe gsxr 1000 ;)



..kona kjørte små sykler før GSXR1000 K8'en..XJ600, CBR600F Sport, CBR600RR og en kort periode på en VFR800. Er vel helt greit å ta stegene opp til 1000, og ikke ett "hopp"..
Største grunnen til at a kjører 1000, er vistnok at turtallet e roligar og den drar bedre lenger ned i registeret...dette gir en mindre stresset adferd og mindre giring, særlig på lange turer sier a. ..og når a henger bak meg, ble det vist litt "hylat" på 600RR :) Hu kjørte jo 32000km et av årene..hehe..nu for tida pleier vi å kjøre rundt +-20000/år :-)


Edit: glemte at a har hatt GSXR750 også.
Sist redigert av ZZR-Erling den 02 apr 2012, 08:20, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Mitt lille hjørne - Stiga og gixxer'n

Legg inn av Snikkeren »

Jeg vet ikke hvordan det er med de andre kameraene, men det følger ikke med noen redigeringsprogram til GoPro kameraene.

Men har du Windows, så kan du bruke Windows Live Moviemaker. Denne er gratis, og funker helt greit til å begynne med. Etterhvert kan du se på andre programmer som Pinnacle Studio, eller Avid Studio. Disse er litt mere funkskjoner i, noe som gjør det litt gøyere å redigere.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mitt lille hjørne - Stiga og gixxer'n

Legg inn av Globe »

stigagixx skrev: Trøndelagturer er ikke bare mulig at det blir.
Familien eier hus i Rognes ved Støren som vi er ofte på om sommern. "laksehytte".
Jeg er ivrig laksefisker så det blir forhåpentligvis noen turer med sykkel oppover også.
Jeg følger hvertfall med på forumet her så kan nok hende jeg stikker innom hvis dere har noe treff som passer seg slik da jeg er i distriktet! :)

Kjenner vel uansett igjen sykkelen din om jeg skulle møte deg ;)


Bra! :thumleft Støren er jo bare en 3 mil unna her, var innom Støren på min 2. innkjøringstur.
Hva gjelder redigeringsprogram, så følger dette som regel ikke med ved kjøp av kamera.

Har du MAC, er det iMovie som gjelder. Er du windowsbruker, så har vel de fortsatt MovieMaker i windows...eller? :scratch En stund siden jeg benyttet dette Bill Gates - greiene :P :p

Brukeravatar
stigagixx
Innlegg: 132
Registrert: 15 mar 2012, 19:50
Motorsykkelen din: Suzuki Gsxr 750 K8
Sted: Ringsaker

Re: Mitt lille hjørne - Stiga og gixxer'n

Legg inn av stigagixx »

Kamera skal helt klart sjekkes ut!

Å sitte å redigere motorsykkelkjøring utover kvelden (og laaaaangt utover natta) gjør jo MC hobbyen enda mer morsom :thumleft

Brukeravatar
stigagixx
Innlegg: 132
Registrert: 15 mar 2012, 19:50
Motorsykkelen din: Suzuki Gsxr 750 K8
Sted: Ringsaker

Re: Mitt lille hjørne - om min gixxer

Legg inn av stigagixx »

ZZR-Erling skrev:

..kona kjørte små sykler før GSXR1000 K8'en..XJ600, CBR600F Sport, CBR600RR og en kort periode på en VFR800. Er vel helt greit å ta stegene opp til 1000, og ikke ett "hopp"..
Største grunnen til at a kjører 1000, er vistnok at turtallet e roligar og den drar bedre lenger ned i registeret...dette gir en mindre stresset adferd og mindre giring, særlig på lange turer sier a. ..og når a henger bak meg, ble det vist litt "hylat" på 600RR :) Hu kjørte jo 32000km et av årene..hehe..nu for tida pleier vi å kjøre rundt +-20000/år :-)
Ja jeg vil nok tro at en 1000 er mye bedre på langturer da du slipper å gire så mye.
Nå syns jeg at 750 er et stort hopp fra 600, men det er kanskje ikke det STORE hoppet fra 750 til 1000?

Heldig er du hvertfall som har ei kone med MC interesse så du slipper å ha "unnskyldninger" hver gang du må ut å kjøre! ;) hehe

Brukeravatar
stigagixx
Innlegg: 132
Registrert: 15 mar 2012, 19:50
Motorsykkelen din: Suzuki Gsxr 750 K8
Sted: Ringsaker

Re: Mitt lille hjørne - Stiga og gixxer'n

Legg inn av stigagixx »

Idag har det endelig vært litt varmt i været igjen.
Så jeg var nok litt uvanlig kjapp med middagen idag, og kastet meg ut på sykkelen med en gang konemor var hjemme fra jobb. :[-o<

Ble ca 10 mil idag.
Litt kjølig enda når man kommer opp i fin fart, men var verst for henda egentlig.
Nå bærer det i vei til 'vællers' og påsketur imorra så det var deilig å ta seg en tur igjen nå.

Har trua på at dette kan bli en knall sesong med mange mil på tellern :thumleft

Veldig fornøyd med sykkelen også. Veldig tight og herlig å kjøre.
Er vel heller førern som skulle tatt seg en tur på bana og virkelig blitt kjent med sykkelen.
En ting som er sikkert er at denne er noe helt annet enn den gamle 600 srad'en min !
Som jeg forøvrig ikke har solgt enda.
Kan legge ut 'historien' til den også etterhvert

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Mitt lille hjørne - Stiga og gixxer'n

Legg inn av Northman »

stigagixx skrev:Er vel heller førern som skulle tatt seg en tur på bana og virkelig blitt kjent med sykkelen.
Er litt i samme boks, tenkte jeg skulle henge meg på Senior MC sitt opplegg på Gardemoen/Rudskogen, heng deg med vel? :)
It is better to exist unknown to the law.

Brukeravatar
stigagixx
Innlegg: 132
Registrert: 15 mar 2012, 19:50
Motorsykkelen din: Suzuki Gsxr 750 K8
Sted: Ringsaker

Re: Mitt lille hjørne - Stiga og gixxer'n

Legg inn av stigagixx »

Northman skrev:
stigagixx skrev:Er vel heller førern som skulle tatt seg en tur på bana og virkelig blitt kjent med sykkelen.
Er litt i samme boks, tenkte jeg skulle henge meg på Senior MC sitt opplegg på Gardemoen/Rudskogen, heng deg med vel? :)
Ja det er disse 'senior mc banedagene' jeg tenker på selv også.
Nå er vålerbanen nærmere for min del, men har du noe dato for gardermoen eller rudskogen?

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Mitt lille hjørne - Stiga og gixxer'n

Legg inn av Northman »

stigagixx skrev:
Northman skrev:
stigagixx skrev:Er vel heller førern som skulle tatt seg en tur på bana og virkelig blitt kjent med sykkelen.
Er litt i samme boks, tenkte jeg skulle henge meg på Senior MC sitt opplegg på Gardemoen/Rudskogen, heng deg med vel? :)
Ja det er disse 'senior mc banedagene' jeg tenker på selv også.
Nå er vålerbanen nærmere for min del, men har du noe dato for gardermoen eller rudskogen?
Planen min er å møte opp første mandagen i mai på Gardermoen, og torsdagen etter på Rudskogen. Mener prisen var en tusenlapp og at de tok kort der oppe, men ikke heeelt sikker...
It is better to exist unknown to the law.

Brukeravatar
stigagixx
Innlegg: 132
Registrert: 15 mar 2012, 19:50
Motorsykkelen din: Suzuki Gsxr 750 K8
Sted: Ringsaker

Re: Mitt lille hjørne - Stiga og gixxer'n

Legg inn av stigagixx »

Er det noen som vet om det er mulig å få taki sota blinklys glass til sykkelen min?
Tenker da på til blinklysene som sitter foran, på speilene :)

Tips mottas med en stor takk!

Svar