Rukka Armas - for varm?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
TheBandit
Innlegg: 367
Registrert: 17 okt 2010, 10:32
Motorsykkelen din: ---

Re: Rukka Armas - for varm?

Legg inn av TheBandit »

.
Sist redigert av TheBandit den 03 mar 2015, 17:24, redigert 1 gang totalt.

Delta8v
Innlegg: 92
Registrert: 03 mai 2012, 22:23
Motorsykkelen din: 1998 Triumph Speed Triple 885ccm
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Rukka Armas - for varm?

Legg inn av Delta8v »

Jeg har ikke hatt noen av de nevnte merkene, så kan ikke si om Rukka er bedre enn noe annet.
Men jeg fikk noen gode råd og tips av en kollega, som har vært kjørelærer og sensor, og når han har hatt tusenvis av timer på sykkel og prøvd mye forskjellig utstyr og igjen sier at Rukka var det beste han hadde brukt, da kjøpte jeg det :)
Har ikke angret enda :)
Ikke blir man våt, det blir ikke tungt for den trekker ikke vann og den holder varmen ute når gradene stiger :)
Men som sagt, sikkert annet utstyr som kan være like bra :)

TheBandit
Innlegg: 367
Registrert: 17 okt 2010, 10:32
Motorsykkelen din: ---

Re: Rukka Armas - for varm?

Legg inn av TheBandit »

.
Sist redigert av TheBandit den 03 mar 2015, 17:23, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Rukka Armas - for varm?

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg har hatt "billig" modellen til Rukka en halv sesong og den har fått prøvd seg i regn og kulde og må i dn var fantatisk. Så hvis denne billigjakka var så god så gleder jeg meg til å prøve den nye ArmaS'en min. Til nå så har jeg bare hatt den på meg i stua men merkelig nok ble jeg ikke veldig varm mens jeg prøvde den. Gleder meg til bare veier.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

TheBandit
Innlegg: 367
Registrert: 17 okt 2010, 10:32
Motorsykkelen din: ---

Re: Rukka Armas - for varm?

Legg inn av TheBandit »

.
Sist redigert av TheBandit den 03 mar 2015, 17:23, redigert 1 gang totalt.

KawaKjetil

Re: Rukka Armas - for varm?

Legg inn av KawaKjetil »

TheBandit skrev:Den eneste ulempen jeg kan se med Rukka er at ei Rukkajakke koster like mye som ett komplett sett med bukse, jakke og gjerne støvler fra andre leverandører. :lol
Ja, men så varer det desto lengre. Hadde min forrige Rukka fra 1997 - 2011. Og da var det pga gamledressen hadde "krympa" jeg kjøpte ny :lol

lefty293
Innlegg: 205
Registrert: 19 des 2010, 15:42
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Duke GT 2022
Sted: Røros

Re: Rukka Armas - for varm?

Legg inn av lefty293 »

Bergen skrev:
TheBandit skrev:Den eneste ulempen jeg kan se med Rukka er at ei Rukkajakke koster like mye som ett komplett sett med bukse, jakke og gjerne støvler fra andre leverandører. :lol
Ja, men så varer det desto lengre. Hadde min forrige Rukka fra 1997 - 2011. Og da var det pga gamledressen hadde "krympa" jeg kjøpte ny :lol
Det er vel ikke innkjøpsprisen som er mest viktig, det er vel heller pris pr.år. Har du jakka i 15 år kontra 5 år så blir saken enkel.
Alt er mulig, bare du vil nok!

2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50

runerytter
Innlegg: 52
Registrert: 21 nov 2009, 23:26
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA 2019
Sted: Vestfold

Re: Rukka Armas - for varm?

Legg inn av runerytter »

Jeg har hatt min Rukka SRO (første utgaven) noen år nå og er veldig imponert over at tempen inni dressen oppleves behagelig og jevn, nesten uannsett vær.
Ble litt kjølig på fredag etter 50km i 1-2 grader på kvelden. Men nå er jeg litt grøssen av meg da.

http://www.smartrider.com/jere/leaflet.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

ThorH
Innlegg: 27
Registrert: 24 feb 2011, 22:03
Motorsykkelen din: BMW R1200GS
Sted: Oslo

Re: Rukka Armas - for varm?

Legg inn av ThorH »

olepeder skrev:...Etter å ha sett litt på den er jeg redd den kanskje er for varm, og da tenker jeg spesielt på mansjettene i noe slags elastisk Gore-texmateriale. Disse virker helt tette...
Noen som har testa disse? Stappes opp i ermet og slipper inn luft. Ser jo helt genialt ut? Noen som selger de her i landet?

BildeBilde

http://www.sportsbikeshop.co.uk/default ... =ML-051012

olepeder
Innlegg: 203
Registrert: 19 jul 2012, 04:26
Motorsykkelen din: BMW K1600GT
Sted: Levanger

Re: Rukka Armas - for varm?

Legg inn av olepeder »

ThorH skrev:
olepeder skrev:...Etter å ha sett litt på den er jeg redd den kanskje er for varm, og da tenker jeg spesielt på mansjettene i noe slags elastisk Gore-texmateriale. Disse virker helt tette...
Noen som har testa disse? Stappes opp i ermet og slipper inn luft. Ser jo helt genialt ut? Noen som selger de her i landet?

BildeBilde

http://www.sportsbikeshop.co.uk/default ... =ML-051012
Da var den bestilt. Kjenner at jakka er litt varm nå når det er 16 grader her. Ellers må jeg vel si at den er FANTASTISK.

ThorH
Innlegg: 27
Registrert: 24 feb 2011, 22:03
Motorsykkelen din: BMW R1200GS
Sted: Oslo

Re: Rukka Armas - for varm?

Legg inn av ThorH »

Handlekraftig? :D Da kommer det vel testrapport.

olepeder
Innlegg: 203
Registrert: 19 jul 2012, 04:26
Motorsykkelen din: BMW K1600GT
Sted: Levanger

Re: Rukka Armas - for varm?

Legg inn av olepeder »

ThorH skrev:Handlekraftig? :D Da kommer det vel testrapport.
Skal ikke se bort fra det :grin:

Måtte bestille til Sverige da Norge ikke var mulig å velge

Oles Tapatalk 2

KawaKjetil

Re: Rukka Armas - for varm?

Legg inn av KawaKjetil »

olepeder skrev:Måtte bestille til Sverige da Norge ikke var mulig å velge
SPS som har sikret seg monopol her også :scratch

Æljen
Innlegg: 135
Registrert: 28 jul 2012, 10:01
Motorsykkelen din: Flere
Sted: Hurum

Re: Rukka Armas - for varm?

Legg inn av Æljen »

Nippy har disse nå :thumleft
Var en snartur i Sweariket innafor kongsvinger i går, og der krøyp tempen over 30 grader.
Må si jeg er kjempeimponert over hvordan armasjakka taklet den varmen :thumleft . Har ei focus bukse og den kjentes varmere ut enn jakka. Hadde bare tskjorte og bokser under :D

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Rukka Armas - for varm?

Legg inn av JohnnyTh »

Æljen skrev:Nippy har disse nå :thumleft
Var en snartur i Sweariket innafor kongsvinger i går, og der krøyp tempen over 30 grader.
Må si jeg er kjempeimponert over hvordan armasjakka taklet den varmen :thumleft . Har ei focus bukse og den kjentes varmere ut enn jakka. Hadde bare tskjorte og bokser under :D
Samme erfaringen som jeg har. ArmaS jakken fungere bra opp til 30 grader. Over det så er den varm, men okke værre en det andre jakker hadde vært. Buksa er focus og fungerer mye dårligere i varmen.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar