MysteryShadows verden. Selge sykkelen ?! :-(

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden

Legg inn av MysteryShadow »

Dagen startet litt halvgrått i dag tidlig med små glimt av blå himmel, og det første jeg sa til meg selv var; at hvis det ikke regner når jeg er ferdig med dagens jobb, så skal jeg ut på tur med "black beauty" .. ja, nå har hun...hun..sier man "hun" om en motorsykkel?.. men uansett, nå har hun fått et slags navn iallefall :)

Arbeidsdagen ble kjapt unnagjort, og det regner fortsatt ikke. Bilen ble pent parkert foran garasjen og som supermann i en telefonkiosk hadde jeg skiftet klær og var klar for tur.

Noe spesielt lang tur ble det ikke, men turen gikk her:

http://goo.gl/maps/xca4J" onclick="window.open(this.href);return false;

Startet på Statoil i Stjørdal med en bitteliten matbit før turen gikk via Hell og gamle E6 til Hommelvik. Kjente allerede ganske tidlig at halebein og alt annet der nede ikke hadde det spesielt godt, og hadde bittelitt lyst til å bare snu å kjøre hjem igjen. Men jeg lot vær akkurat det.
Veien fra Hommelvik og opp mot Selbustrand er ikke av den beste sorten. Det er humpete, sprekker og mye rart oppover der. Det er tømmerdrift nært veien et sted, og mye bark og skit i veien. Sauer og andre merkelige dyr finnes også. I tillegg er det tidvis veldig smalt, men det er veldig fint sånn ellers!
Mange fine svinger, og fin natur.

Jeg tok en liten stopp oppå toppen av "fjellet". Dvs turens høyeste punkt.
bilde 2.JPG
Tok ikke bilder av natur og omgivelser ettersom ubehaget i halebeinet tydeligvis gjorde meg glemsk. Jeg måtte av sykkelen et par ganger underveis på grunn av halebein og setet..eller kanskje det er det at sykkelen ikke er justert ennå. Bakfjær er nærmest helt i bunn hele tia, og små og store brå ujevnheter kvitteres ut med et "au, faen" underveis. Kanskje ting blir bedre etter en liten justering. Men nytt sete skal jeg ha uansett.

Når jeg kom ut på rv705 i Selbu gikk turen inn til Selbu sentrum for en is, før jeg vendte snuten ned mot Stjørdal igjen.

705 er en godt trafikkert vei og holder en mye bedre standard enn veien fra Hommelvik og opp til Selbustrand. Fra Elvran og ned til like før Lånke så var det jo nytt dekke også. Ny og fin asfalt var godt å kjøre på etter å ha slitt litt underveis.
P4 underholdt meg på turen, og jeg fikk endelig en kjøretur igjen :D

Får satse på at været holder seg bra fremover. Iallefall uten regn. Så lenge det er tørt, er det kjørevær :-)

Knøttliten rastepause underveis..
bilde 1.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden

Legg inn av MysteryShadow »

Ble kanskje mye klaging om turen, Hehe, men det var en fin tur totalt sett. Sikkert ikke for en fugl jeg traff med skuldra, men for alle andre var det fint. Traff kun tre andre på to hjul underveis.

Nå skal jeg se om jeg finner en god måte å vaske solbrillevisiret på. Jeg er litt glad i å kjøre med "vinduet" åpent, men med solvisiret nede, så det blir litt rusk og rask der. Råd og tips mottas med et vennlig hils langs veien :)
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: MysteryShadows verden

Legg inn av SuperMorten »

MysteryShadow skrev:.... på tur med "black beauty" .. ja, nå har hun...hun..sier man "hun" om en motorsykkel?.. men uansett, nå har hun fått et slags navn iallefall :)
De fleste av oss sier ihvertfall ikke "Black Beauty" om en "han" :lol
Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden

Legg inn av MysteryShadow »

:lol
SuperMorten skrev:
MysteryShadow skrev:.... på tur med "black beauty" .. ja, nå har hun...hun..sier man "hun" om en motorsykkel?.. men uansett, nå har hun fått et slags navn iallefall :)
De fleste av oss sier ihvertfall ikke "Black Beauty" om en "han" :lol
Sent from my GT-I9300
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
Kenny_85
Innlegg: 148
Registrert: 03 mai 2013, 16:08
Motorsykkelen din: Nei

Re: MysteryShadows verden

Legg inn av Kenny_85 »

Den ruta har jeg kjørt noen ganger selv, hadde vært perfekt om asfalten hadde vært litt bedre
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden

Legg inn av MysteryShadow »

Kenny_85 skrev:Den ruta har jeg kjørt noen ganger selv, hadde vært perfekt om asfalten hadde vært litt bedre
Ja, de skulle gjort noe med asfalten fra Hommelvik og til toppen. Fra toppen og bort til Selbu og nedover, så er den ikke så aller verst, men oppover er det jo svære sprekker og greier flere steder.
Men det er en fin tur. Jeg møtte et par biler på veien, men ellers var jeg helt alene.
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden

Legg inn av MysteryShadow »

I dag har det faktisk ikke regnet i det hele tatt her oppe i Trøndelagen, bortsett fra en liten dusj like rundt klokka to. Men det var av den spinkle typen, som forsvant med vinden i retning Selbu.
Ettersom været var passende til å kjøre sykkel i, hoppet jeg i kjøreklærne og satte kursen mot Trondheim og Bikerstreet. Jeg har en stund slitt med at fjæringa bak har vært alt for myk, slik at den har gått helt til bunns på selv de snilleste fartshumpene i distriktet.

Mekanikeren sa at jeg selv hadde utstyr for det liggende på sykkelen et sted, og det viser vel at jeg må utforske sykkelen litt. Man han la seg ned, og skrudde til. Fjæra ble satt på maks, og jeg fikk beskjed om å kjøre litt for å se hvordan det ble. Han mente at jeg ikke kom til å kjenne noe spesiell forandring, men det var verd et forsøk.

Spesiell forandring ble det. I aller høyeste grad!

Ikke bare er den relativt myk og fin over fartshumpene, men den fikk en helt annen oppførsel på veien ellers også. Den ble rett og slett mye bedre å kjøre, under de forholdene jeg fikk testet i dag, så nå er det bare å glede seg til man får kjørt seg en skikkelig tur igjen :)

Etter en prøvetur rundt butikken ble det noen runder i Trondheim sentrum, og på litt parkeringsplasser for å trene litt på sving-etter-stopp og litt sikk-sakk før turen gikk til Statoil for oppfylling av både sykkel og sjåfør. Nå ble det litt morsomt å kjøre sykkel egentlig.. bortsett fra at jeg fortsatt får vondt i halebeinet. Men det håper jeg et nytt sete kan rette på....
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden

Legg inn av MysteryShadow »

Knallvær og nesten skyfri himmel i Trøndelag i dag, men når man ikke får tid til annet enn en liten vask av sykkelen på grunn av stramt tidsskjema på jobb, da blir man litt muggen :sk?

Men, sykkelen er iallefall ren og pen, dog med noen nyervervede riper i batterikassa, eller hva det kalles. Har sikkert kommet etter at jeg har flyttet sykkelen bakover ved å skyve bakover med beina, men men, det går sikkert an å polere bort..

Nå er det straka vegen tilbake på jobb for litt (unødvendig) overtid, så får man satse på at det fortsatt er litt igjen av dagen når man er ferdig, så det kanskje blir en sving eller to før kvelden kommer:)
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden

Legg inn av MysteryShadow »

Når jeg allerede er inne på temaet "riper". Er det noen der ute som bruker sånn gjennomsiktig beskyttelsesfolie, ala bilreklame-greier, bare gjennomsiktig, for å beskytte tanken?

Sitter å tenker litt på tanktrekk, enten heldekkende, eller bare noe sånt:
http://www.wildbike.it/catalogo/en/leat ... gstar.html" onclick="window.open(this.href);return false; eller noe bredere, men det beskytter jo ikke der man trenger beskyttelse.
Slitasjen blir jo der knærne er i kontakt med tanken.

Ideèr der ute?
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: MysteryShadows verden

Legg inn av evike »

Bagster trekk er knallbra på alle måter. Mykt og godt å klemme seg inntil + fester til bagster tankveske.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Sjåføren
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Triumph Speedmaster 865 '12
Sted: Bergen

Re: MysteryShadows verden

Legg inn av Sjåføren »

Heisann Mystery, flott blogg du har :)
Gratulerer med sykkel og lappen! Jeg er selv veldig fersk, og da er det spesielt gøy å se en annen ny sjåfør med en sykkel jeg sterkt vurderte å kjøpe.
Selv endte jeg opp med en Triumph, men jeg har siden ungdomstiden nærmest siklet etter Shadow'en (dog på den tiden var det jo lettsykkel jeg hadde lyst på, men er jo ikke så alt for store forskjellene). Likte utgaven du sikret deg veldig godt forresten, var ikke langt unna jeg hadde endt opp med en slik.
Har du noen turer i tankene for når sommerværet treffer nord da (vel å merke kanskje etter du har fått deg nytt sete :P )?
Nudge nudge, 'wink 'wink..

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden

Legg inn av MysteryShadow »

evike skrev:Bagster trekk er knallbra på alle måter. Mykt og godt å klemme seg inntil + fester til bagster tankveske.
Prøvde å se litt etter Bagster til sykkelen min, men finner ikke noe i farten, men fortsetter å lete litt. Jeg må iallefall ha noe beskyttelse akkurat helt i hjørnene ned mot setet, der blir lårene gnikkende på tanken.
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden

Legg inn av MysteryShadow »

Sjåføren skrev:Heisann Mystery, flott blogg du har :)
Gratulerer med sykkel og lappen! Jeg er selv veldig fersk, og da er det spesielt gøy å se en annen ny sjåfør med en sykkel jeg sterkt vurderte å kjøpe.
Selv endte jeg opp med en Triumph, men jeg har siden ungdomstiden nærmest siklet etter Shadow'en (dog på den tiden var det jo lettsykkel jeg hadde lyst på, men er jo ikke så alt for store forskjellene). Likte utgaven du sikret deg veldig godt forresten, var ikke langt unna jeg hadde endt opp med en slik.
Har du noen turer i tankene for når sommerværet treffer nord da (vel å merke kanskje etter du har fått deg nytt sete :P )?
Takk takk :-)
Det er fantastisk å ha både fersk sykkel og lapp - og ikke minst se denne siden. Da får man delt litt av gleden man selv sitter på etter en tur, og har en hel haug av folk å støtte seg på hvis man lurer på noe.

Sykkelen jeg endte opp med var ikke førstevalget mitt, egentlig. Jeg hadde siktet meg inn på den som heter "Shadow Spirit", uten "black", men da jeg så den svarte utgaven i butikken så ble jeg solgt :)

Jeg har ingen spesielle langturer på planen nei. Det blir mest sannsynlig en tur via Stjørdal og FV705 til Røros, og rv30 ned til Støren og til Trondheim igjen , men det er ikke spesielt langt da, men det er det eneste som er planlagt.

Når det gjelder setet, så kan du lese litt om det i neste innlegg ;)
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: MysteryShadows verden - Ikke vondt ! :-D

Legg inn av evike »

Har ikke kjørt søket helt ut for å se om din sykkel er listet opp, men dette er ihvertfall "inngangsporten" (ihvertfall en av de) for å bestille:
http://www.mcsenteret.com/bagstertanktr ... 0_197.html" onclick="window.open(this.href);return false;

PS - Hvis du er NAF-medlem kan du oppgi medlemsnummeret ditt ved bestilling her på MC-senteret, da skal du ha 10 eller 15% rabatt automatisk. (Står ikke noe sted, men det har funket for alle andre som har prøvd).
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: MysteryShadows verden - Ikke vondt ! :-D

Legg inn av MysteryShadow »

19 grader før klokka har passert 11. Skyfri himmel så langt øyet kan se. Jobben begynner ikke før 17:30. Fruen trenger røyk. Storlien! :-D

Dagen begynte hos kiropraktor som kunne fortelle at nå var både rygg og nakke i skjønneste orden, og vi trengte ikke ha en date før om en måned igjen, og så fort behandlingen var over, var det rett ut på sykkelen. Dog er det varmt å ligge hos kiropraktoren i kjørebukse, men søren hjeller. Vil da vel ikke bruke opp verdifull tid på å kjøre hjem å skifte, eller bytte bukse hos knekker`n heller!

Behandling over, og ut på sykkeltur. Jeg hadde egentlig ingen planer for kjøreturen, men jeg kunne ikke la det fine været bare ligge der helt ubrukt heller.
Jeg endte opp med å putre oppover E14, og før jeg viste ordet av det så var jeg i Meråker. hm.. en telefon hjem til fruen, og jada, hun trengte røyk og ble jo storfornøyd med at jeg kunne dra over grensa. Jeg også :)

Full fart østover, og opp på fjellet med seg. En fantastisk kjøretur oppover, med det herlige været, "frontruta" åpen, god temperatur i klærne - og ikke minst - ingen smerter i halebeinet!

Det som tidligere har ødelagt turer på 20-30 minutter, kjentes nå ikke i det hele tatt! Jeg kunne flytte meg frem og tilbake på setet, høyre og venstre, litt opp på baksetet og ned igjen, uten at det verken stakk, eller gjorde sabla vondt. Det var nok det som gjorde turen uuutrrroooolig bra. Ikke lange turen, litt over en time hver vei, men du verden så stor forskjell det gjorde. Forrige tur, før jeg fikk justert fjærene bak, var jo preget av både bannskap og oppgitthet. Jeg tenkte ofte på den turen; "Er det sånn det skal være å kjøre sykkel?". Jeg kunne knapt reise meg fra sofaen etter hjemkomst uten at det stakk fra halebeinet og helt opp til hårrota.
Når jeg kom hjem fra Storlien i dag kunne jeg nesten danse samba ute på gårdsplassen - men jeg gjorde det ikke. Det er for varmt til sånt. Kjøreklær fungerer fint mens man er i fart, men det blir fort varmt i solsteiken hvis man står stille...



Turen var helt nydelig. E14 er svingete, og noen steder smal, spesielt med lastebil eller personbil også, men på sykkel var den jo en hyggelig opplevelse. Møtte en del på to hjul både på vei oppover og nedover, så det ble en del hilsing. Veldig hyggelig :D

Det skjedde ikke store ting på turen, bortsett fra en figur som kom i mot, i personbil, som fant på at han skulle starte en forbikjøring av bilen foran, men han avbrøt forsøket kjapt da han så to stk tohjulinger i motgående. Dog måtte både jeg og han på to hjul foran et stykke ut til høyre, men det var ingen fare. Ikke ble jeg spesielt skremt heller, ettersom plassering og blikk hadde fanget opp situasjonen før den ble kritisk :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Svar