Kystriksveien-Lofoten-Vesterålen

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Kystriksveien-Lofoten-Vesterålen

Legg inn av DrGreve »

tor2502 skrev:
DrGreve skrev:Jeg glemte å opplyse om at det årlige Lofottreffet på Løkta arrangeres fredag-søndag 26-28 juli for de som føler for en spesiell opplevelse. Det eneste treffet som serverer hvalburgere, så vidt jeg vet. :)
Og naturen er spektakulær på treffområdet..
Ang. grilla hvalkjøtt: de kaller det for grilla Vestfjord-okse, har vært med å arr dette treffet 2 ganger
Heimbrent og kaffe kalles for Lofot-dram( så fremt den står i 60%) med kaffen i.
Basisen er rein 90%

Lofot treffet på løkta er en opplevelse, ihverfall slik jeg husker det fra slutten av 90-tallet.
Sist jeg var på treff på Løkta var i 2005 og ikke kom jeg meg på Norgestreffet i fjor heller, så jeg tenkte å ta meg en tur dit i år. Og hvis værmeldingen slår til så er det en naturopplevelse i tillegg til de andre opplevelsene :)
Utakleiv er ett vakkert skue, men man har jo også stranden på Ramberg bare 100 meter fra E-10 som også er vakker når været er godt og ikke alt fort mye vind...
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Kystriksveien-Lofoten-Vesterålen

Legg inn av ArcticTiger »

@DrGreve: Fruen har også i år berget noen molter :D :thumleft .
Men, det har dukket opp en tur ned til Motorveckan i Lycksele http://www.motorveckan.se/" onclick="window.open(this.href);return false; som jeg blir med på, vi drar herfra torsdag 25/7 på morran og kommer tilbake søndag kveld. Ellers er jeg i nærområdet.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Kystriksveien-Lofoten-Vesterålen

Legg inn av DrGreve »

ArcticTiger skrev:@DrGreve: Fruen har også i år berget noen molter :D :thumleft .
Men, det har dukket opp en tur ned til Motorveckan i Lycksele http://www.motorveckan.se/" onclick="window.open(this.href);return false; som jeg blir med på, vi drar herfra torsdag 25/7 på morran og kommer tilbake søndag kveld. Ellers er jeg i nærområdet.
Jeg blir neppe å passere Virak før mandag, tirsdag..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Kystriksveien-Lofoten-Vesterålen

Legg inn av ArcticTiger »

Da er jeg tilbake, og har teltplass/kaffe/molter klar :vs

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Kystriksveien-Lofoten-Vesterålen

Legg inn av DrGreve »

ArcticTiger skrev:Da er jeg tilbake, og har teltplass/kaffe/molter klar :vs
:thumleft
Forøvrig har jeg fått en liten ulyd i fremre sylinder-rekke og må sjekke det og samtidig sjekke, eventuelt justere ventiler før jeg starter turen. Skal også ha locktite på boltene til kamdrevene så slipper jeg å bekymre meg for det.. Glemte det i vinter.
Problemet er at jeg må draine kjølesystemet og ta av øvre radiator samt kjøleviftene og jeg er litt lei av å tømme væske og fylle på igjen.. :)
Bakre sylinderrekke kan tas on site etter behov. Trenger bare ta av tanken...
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Kystriksveien-Lofoten-Vesterålen

Legg inn av ArcticTiger »

Det der fikser du nok greit Dr., du er jo en skikkelig VF-entusiast :thumleft

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Kystriksveien-Lofoten-Vesterålen

Legg inn av tor2502 »

DrGreve skrev:
tor2502 skrev:
DrGreve skrev:Jeg glemte å opplyse om at det årlige Lofottreffet på Løkta arrangeres fredag-søndag 26-28 juli for de som føler for en spesiell opplevelse. Det eneste treffet som serverer hvalburgere, så vidt jeg vet. :)
Og naturen er spektakulær på treffområdet..
Ang. grilla hvalkjøtt: de kaller det for grilla Vestfjord-okse, har vært med å arr dette treffet 2 ganger
Heimbrent og kaffe kalles for Lofot-dram( så fremt den står i 60%) med kaffen i.
Basisen er rein 90%

Lofot treffet på løkta er en opplevelse, ihverfall slik jeg husker det fra slutten av 90-tallet.
Sist jeg var på treff på Løkta var i 2005 og ikke kom jeg meg på Norgestreffet i fjor heller, så jeg tenkte å ta meg en tur dit i år. Og hvis værmeldingen slår til så er det en naturopplevelse i tillegg til de andre opplevelsene :)
Utakleiv er ett vakkert skue, men man har jo også stranden på Ramberg bare 100 meter fra E-10 som også er vakker når været er godt og ikke alt fort mye vind...
Du har helt rett staranden på Ramberg står ikke tilbake for noe, når jeg mimrer litt så savner jeg Lofoten , selv om jeg har bodd på østlandet i våtter og vinter.
slår været til blir det en uforglemmelig tur.
Fra Moskenes og til Leknes er det mange fantstiske plasser å kjøre innom cluet er å ha god tid.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Kystriksveien-Lofoten-Vesterålen

Legg inn av DrGreve »

tor2502 skrev:
DrGreve skrev:
tor2502 skrev:
DrGreve skrev:Jeg glemte å opplyse om at det årlige Lofottreffet på Løkta arrangeres fredag-søndag 26-28 juli for de som føler for en spesiell opplevelse. Det eneste treffet som serverer hvalburgere, så vidt jeg vet. :)
Og naturen er spektakulær på treffområdet..
Ang. grilla hvalkjøtt: de kaller det for grilla Vestfjord-okse, har vært med å arr dette treffet 2 ganger
Heimbrent og kaffe kalles for Lofot-dram( så fremt den står i 60%) med kaffen i.
Basisen er rein 90%

Lofot treffet på løkta er en opplevelse, ihverfall slik jeg husker det fra slutten av 90-tallet.
Sist jeg var på treff på Løkta var i 2005 og ikke kom jeg meg på Norgestreffet i fjor heller, så jeg tenkte å ta meg en tur dit i år. Og hvis værmeldingen slår til så er det en naturopplevelse i tillegg til de andre opplevelsene :)
Utakleiv er ett vakkert skue, men man har jo også stranden på Ramberg bare 100 meter fra E-10 som også er vakker når været er godt og ikke alt fort mye vind...
Du har helt rett staranden på Ramberg står ikke tilbake for noe, når jeg mimrer litt så savner jeg Lofoten , selv om jeg har bodd på østlandet i våtter og vinter.
slår været til blir det en uforglemmelig tur.
Fra Moskenes og til Leknes er det mange fantstiske plasser å kjøre innom cluet er å ha god tid.
Jeg kan jo gi Lofot-lengselen din ett boost med bilde av Rambergstranden :)
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... dc312a.jpg[/img]
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Kystriksveien-Lofoten-Vesterålen

Legg inn av tor2502 »

DrGreve skrev:
tor2502 skrev:
DrGreve skrev:
tor2502 skrev:
DrGreve skrev:Jeg glemte å opplyse om at det årlige Lofottreffet på Løkta arrangeres fredag-søndag 26-28 juli for de som føler for en spesiell opplevelse. Det eneste treffet som serverer hvalburgere, så vidt jeg vet. :)
Og naturen er spektakulær på treffområdet..
Ang. grilla hvalkjøtt: de kaller det for grilla Vestfjord-okse, har vært med å arr dette treffet 2 ganger
Heimbrent og kaffe kalles for Lofot-dram( så fremt den står i 60%) med kaffen i.
Basisen er rein 90%

Lofot treffet på løkta er en opplevelse, ihverfall slik jeg husker det fra slutten av 90-tallet.
Sist jeg var på treff på Løkta var i 2005 og ikke kom jeg meg på Norgestreffet i fjor heller, så jeg tenkte å ta meg en tur dit i år. Og hvis værmeldingen slår til så er det en naturopplevelse i tillegg til de andre opplevelsene :)
Utakleiv er ett vakkert skue, men man har jo også stranden på Ramberg bare 100 meter fra E-10 som også er vakker når været er godt og ikke alt fort mye vind...
Du har helt rett staranden på Ramberg står ikke tilbake for noe, når jeg mimrer litt så savner jeg Lofoten , selv om jeg har bodd på østlandet i våtter og vinter.
slår været til blir det en uforglemmelig tur.
Fra Moskenes og til Leknes er det mange fantstiske plasser å kjøre innom cluet er å ha god tid.
Jeg kan jo gi Lofot-lengselen din ett boost med bilde av Rambergstranden :)
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... dc312a.jpg[/img]
Lofoten i slikt vær er bare helt konge.
Det frister veldig med Lotot tur igjen kjenner jeg.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
jodlevann
Innlegg: 99
Registrert: 29 jul 2012, 18:59
Motorsykkelen din: BMW R850R
Sted: Bærum

Re: Kystriksveien-Lofoten-Vesterålen

Legg inn av jodlevann »

God tur oppover, DrGreve og resten av følget.
Det ble vestlandet på oss gutta, det skyldes de noe dårlige værutsikter nordpå. Øhh, flertallet vant :sorry
Det kommer flere anledninger for langtur nordover.

Og mandag kommer Åsgårdsreien hjem, da er det ihvertfall ikke snakk om mc-tur på egenhånd :-)å

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: Kystriksveien-Lofoten-Vesterålen

Legg inn av biker7 »

God tur!! Kom igjen fra tur onsdag kveld. Planen var kystriksveien og Lofoten. MEN vi reiste nok ei uke eller to for tidlig. Reiste fra Solør i knallvær. Kom nogenlunde tørrskodd til Trøndelag, men kjørte deretter i regn hver eneste dag. Kjørte kystriksveien til Bødø, men der bestemte vi oss for å snu nesa sørover pga. været. I Mo i Rana bestemte vi oss for å reise østover til Sverige på jakt etter bedre vær, men jaggu var det regn der også. Siste dagen kjørte vi i regn fra Østersund til Mora, og der møtte vi jaggu sommeren og fikk finvær de siste 24milene. Totalt 275mil, ca 220 i regn.. Men, men, blir vel flere anledninger til å få med seg Lofoten. :-)
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Kystriksveien-Lofoten-Vesterålen

Legg inn av jhn »

tor2502 skrev: Heimbrent og kaffe kalles for Lofot-dram( så fremt den står i 60%) med kaffen i.
Basisen er rein 90%
...
Lofot-dram, du ... vi kaller det for noe så flott som hjembrent og kaffe ... hvis man absolutt må ha kaffe.
Ellers kaller vi det hjembrent.

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: Kystriksveien-Lofoten-Vesterålen

Legg inn av biker7 »

jhn skrev:
tor2502 skrev: Heimbrent og kaffe kalles for Lofot-dram( så fremt den står i 60%) med kaffen i.
Basisen er rein 90%
...
Lofot-dram, du ... vi kaller det for noe så flott som hjembrent og kaffe ... hvis man absolutt må ha kaffe.
Ellers kaller vi det hjembrent.
Kaffedoktor er det rette navnet på drinken. ;-)
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
Juleniss1
Innlegg: 90
Registrert: 15 jun 2013, 16:44
Motorsykkelen din: Ingen foreløpig

Re: Kystriksveien-Lofoten-Vesterålen

Legg inn av Juleniss1 »

Kaffekarsjk!

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Kystriksveien-Lofoten-Vesterålen

Legg inn av DrGreve »

Oppskriften er å legge en kobbermynt (50-øring) i en hvit kopp, fyll på kaffe til du ikke ser den og deretter fylle på heimbrent til du ser den igjen. Da er den good to go :)
De som satser på en tur til Lofoten i neste uke, enten på gjennomreise eller til treffet på Løkta er i alle fall sikret flott vær, hvis man skal stole på yr.no. Her er forecasten for Svolvær :)
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... 724ce9.jpg[/img]
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Svar