Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Låst
Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av jhn »

Dexter skrev:
jhn skrev:Iingen kan kreve noe sier du, jeg synes i anstendighetens navn alle kan kreve en rettferdig behandling ... også her inne.
Har du noen eksempler som rettferdiggjør denne utestengingen?
Det har vi allerede svart på. Det legges ikke ut. Den det gjelder kjenner saken, avgjørelsen og grunnen gjennom direkte tilbakemelding. Mer enn det gjør vi ikke.

Se forøvrig §§5 og 6 og 16 her http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=20&p=37470#p37470" onclick="window.open(this.href);return false;
§ 5 - Skriv på en måte som er respektfull overfor de andre brukerne.
Vi tolererer selvfølgelig friske diskusjoner, og har god takhøyde på forumet. Men vi ber spesielt om å vise respekt for at andre brukere kan ha andre meninger enn deg. Går du for langt som å "skjelle ut", være ufin, eller plage og trakassere andre brukere, vil moderatorteamet reagere overfor deg.


Da har han altså skjellt ut, vært ufin og plaget og trakassert andre forumdeltagere ... det klarer ikke jeg å se, så da må man gå ut i fra at det har skjedd via PM.
God takhøyde står det ... :sk?

§ 6 - Terging, plaging og trakassering av moderatorer/administratorer:
Gjentakende negative ytringer om MCsiden.no generelt, mistillitsytringer og nedsettende karakteristikker om og til forumledelsen av MCsiden.no, gjør deg selv fortjent til mistillit. Forumledelsen står fritt til å definere hvor grensene går. Hetsing, uthenging og unødvendig krangling med moderatorer eller administrator lønner seg ikke og kan og vil føre til utestengelse.


Han har også plaget og trakassert forumledelsen og kritisert MC-siden ... også det via PM da?
Stygg sak

§ 16 - Utestengelse
Dersom forumreglene brytes gjentatte ganger, vil det reageres mot deg og du kan bli utestengt for en kortere eller lengre periode eller utestengt permanent fra forumet, avhengig av handling og begått regelbrudd.
Administratoren og moderatorene kan også utestenge brukere av grunner som ikke står i retningslinjene. I slike tilfeller vil du få en redegjørelse og begrunnelse pr. e-post.


Og disse uhyrligheter har han gjort gjentatte ganger? Via PM?
Eller det kan være noen andre og hemmelige regler tilpasset juleniss1 spesielt.

Det er rart i grunnen hvor forskjellig oppfatning man kan av en fyr. Av MC-siden oppfattes han tydeligvis som en provoserende og trakasserende pest og plage ... av mange andre "vanlige" mennesker oppfattes han som en gladgutt med mye humor, og med mye god kunnskap som han gladelig deler med alle andre. I tillegg er juleniss1 en av veldig få her inne som er ydmyk nok, og i stand til å utføre en grundig nok selvransakelse, til å be om unnskyldning etter et lite sleivspark.
Dette er egenskaper som mange andre nisser mangler i stort monn

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av ole m. »

Har nettopp fått følgende meldin (beklageligvis forsvinner avsnittene når jeg kopierer inn via mobilen):

God kveld,godtfolk. 
Føler for å presisere et par ting her,da jeg ser at responsen på denne tråden tenderer til antagelser og ymtinger om at det har foregått ting i kulissene som rettferdigjør utestengelse. Det er prisverdig av Forumledelsen at de ikke bretter PM'ene til medlemmer ut på åpent Forum,men i dette tilfellet gir jeg dem full aksept på at det gjøres. De som i såfall sitter og venter på alt grumset som faller ut,vil bli veldig skuffet. Hvis jeg husker riktig så har jeg sendt PM til 2 eller 3 stykker,og innholdet gjelder utelukkende spørsmål angående GS'en som jeg hentet meg.Ganske sivilisert,som jeg husker det. Det ligger også to innkommende PM'er der,begge fra AJ. De kom med ca 2 timers mellomrom. Skulle akkurat til å svare på den første,da nummer to poppet inn. Nummer to var nådestøtet,og innen jeg rakk å sende svaret så var det snipp-snapp-snute. Jeg har fotografisk minne,så jeg husker nøyaktig hva som stod i begge meldingene. Som sagt,ingenting i min PM-boks er jeg redd for at dere får se,be my guest. Vil dere dømme meg så ligger alt jeg har skrevet som både "Kawasaki" og "Juleniss1" på det åpne forumet,dette blir også reflektert i de 2 PM'ene fra AJ. Honnør til Forumledelsen for at de var så skarpsynte at de allerede i første posten min som "Juleniss1" klarte å avsløre at det var den tidligere "Kawasaki" som stakk innom. Men helt ærlig så var det ikke min intensjon å prøve å skjule det heller,jeg bare laget profilen i hui og hast fordi jeg fikk et spontant innfall om at den flotte GS'en på Finn hadde passet fint i min garasje.Og jeg ville spørre litt rundt om denne til forumets BMW-kjennere,før jeg gjorde noe dumt. Det eneste i det som ligger i begrunnelsen til AJ som jeg tar til meg,er at jeg jeg lagde litt ablegøyer med Carpa og hvite t-skjorter.Hvis du Carpa tok det så ille opp at du ønsket meg fjernet,så beklager jeg det. Trodde du hadde bein i nesen til såpass,i det minste kunne du ha droppet meg en PM om det så hadde det ordnet seg.  Juleniss1/Kawasaki/KliffArne

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av TomB »

Nå kan vel adm og moderatorer gjøre akkurat som dem ønsker. Adm eier jo sia, så han trenger ikke å forsvare noe som helst.
Av og til kunne det kanskje være greit at adm ikke uttaler seg, har en tendens til å bli arrogante svar.
Nå kjenner ikke jeg adm personlig, så kanskje jeg oppfatter han feil.
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av Carpa »

Om juleniss1 ønsker å tro at kommentarene vedr hvite t-shirts og hageslange ene og alene var årsaken til utestengelse så får han gjerne tro det. Og om han trenger noen å legge skylda på så får han gjerne gjøre det, greit at noen ande en AJ kan fungere som punchingball innimellom. Hva jeg har sagt/ikke sagt og hva jeg har reagert/ikke reagert på er ikke en sak for det åpne forum!
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av LordShaft »

Selv syns jeg kawasaki/juleniss1 var et friskt pust og en del var mulig å ha høylytt diskusjon med.
Den siste tråden han var veldig aktiv i gikk han til person angrep på meg på samme måte som jeg gikk til angrep på han. Så kan ikke forstå at denne tråden gjorde noe utslag? :hmm

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av biker7 »

ole m. skrev:Har nettopp fått følgende meldin (beklageligvis forsvinner avsnittene når jeg kopierer inn via mobilen):

God kveld,godtfolk. 
Føler for å presisere et par ting her,da jeg ser at responsen på denne tråden tenderer til antagelser og ymtinger om at det har foregått ting i kulissene som rettferdigjør utestengelse. Det er prisverdig av Forumledelsen at de ikke bretter PM'ene til medlemmer ut på åpent Forum,men i dette tilfellet gir jeg dem full aksept på at det gjøres. De som i såfall sitter og venter på alt grumset som faller ut,vil bli veldig skuffet. Hvis jeg husker riktig så har jeg sendt PM til 2 eller 3 stykker,og innholdet gjelder utelukkende spørsmål angående GS'en som jeg hentet meg.Ganske sivilisert,som jeg husker det. Det ligger også to innkommende PM'er der,begge fra AJ. De kom med ca 2 timers mellomrom. Skulle akkurat til å svare på den første,da nummer to poppet inn. Nummer to var nådestøtet,og innen jeg rakk å sende svaret så var det snipp-snapp-snute. Jeg har fotografisk minne,så jeg husker nøyaktig hva som stod i begge meldingene. Som sagt,ingenting i min PM-boks er jeg redd for at dere får se,be my guest. Vil dere dømme meg så ligger alt jeg har skrevet som både "Kawasaki" og "Juleniss1" på det åpne forumet,dette blir også reflektert i de 2 PM'ene fra AJ. Honnør til Forumledelsen for at de var så skarpsynte at de allerede i første posten min som "Juleniss1" klarte å avsløre at det var den tidligere "Kawasaki" som stakk innom. Men helt ærlig så var det ikke min intensjon å prøve å skjule det heller,jeg bare laget profilen i hui og hast fordi jeg fikk et spontant innfall om at den flotte GS'en på Finn hadde passet fint i min garasje.Og jeg ville spørre litt rundt om denne til forumets BMW-kjennere,før jeg gjorde noe dumt. Det eneste i det som ligger i begrunnelsen til AJ som jeg tar til meg,er at jeg jeg lagde litt ablegøyer med Carpa og hvite t-skjorter.Hvis du Carpa tok det så ille opp at du ønsket meg fjernet,så beklager jeg det. Trodde du hadde bein i nesen til såpass,i det minste kunne du ha droppet meg en PM om det så hadde det ordnet seg.  Juleniss1/Kawasaki/KliffArne
Hvis denne mailen han har skrevet stemmer, + vi ser på innleggene hans i det åpne forumet, så syns jeg utestengelse blir for strengt. (Takhøyde..?) Hvis det derimot ligger mere bak, og det er sendt ufine pm etc i tillegg, så kan jeg være enig i utestengelse.
Så får dere ta det til dere, den som føler seg truffet. ;-) Min mening.
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
jodlevann
Innlegg: 99
Registrert: 29 jul 2012, 18:59
Motorsykkelen din: BMW R850R
Sted: Bærum

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av jodlevann »

LordShaft skrev:Selv syns jeg kawasaki/juleniss1 var et friskt pust og en del var mulig å ha høylytt diskusjon med.
Den siste tråden han var veldig aktiv i gikk han til person angrep på meg på samme måte som jeg gikk til angrep på han. Så kan ikke forstå at denne tråden gjorde noe utslag? :hmm

Jeg er helt enig. Hvor blir det av takhøyden hvis man ikke kan peke på HVOR i det offentlige ordskifet det er kommet poster som er direkte i strid med reglene, som påpekt fra ledelsen?? Diskusjonene her inne er milevidt fra rabalderet i Bike så hvor i trådene er elendigheten som også JHN etterlyser?

Tristesse, jeg synes dessverre forumet blir for snillt når man tåler ikke litt lut- likheten med Facebook, lukt av nybakte boller, grønnsåpe og alt det fjaset vellykkethet, blir for hverdagslig og kjedelig. Får lett et inntrykk av Kardemommeby her. Noen er antakelig hårsåre.

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av Svolp »

Et forum er sjeldent eller aldri et demokrati men som oftes og her et hieraki!

Ledelsen bestemmer jo, samma hva andre mener om saken :roll
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av ole m. »

Det er da ingen her som snakker om demokrati heller, vi vil bare ha en rettferdig behandling av alle, etter kriterier vi forstår.

Flere her snakker om arbeid i kulissene, også flere av moderatorene. Det insinueres at det har vært mye arbeid med brukeren Juleniss1 som vi ikke vet om, og at han antagelig har oppført seg ufint i det skjulte.

Jeg stoler på det Juleniss1/Kawasaki/KliffArne sier i meldingen, og tror det rett og slett ikke stemmer at det har vært ting vi andre ikke vet om. Moderatorer må gjerne komme med en kommentar/beklagelse for disse uttalelsene.

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

Brukeravatar
jodlevann
Innlegg: 99
Registrert: 29 jul 2012, 18:59
Motorsykkelen din: BMW R850R
Sted: Bærum

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av jodlevann »

Svolp skrev:Et forum er sjeldent eller aldri et demokrati men som oftes og her et hieraki!

Ledelsen bestemmer jo, samma hva andre mener om saken :roll
He he, sant nok dét, men uten takhøyde kan det bli harakiri. :twisted

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av mortenolb »

Tankene mine har en tendens til å falle på at det vitner om mangel på begrunnelse når vi ikke får noen. Skal ikke påstå verken fra eller til, men i et tilfelle som dette, hvor det ikke er noen åpenbar grunn til at et medlem har blitt utestengt, så synes jeg det burde legges frem en slags begrunnelse for de som lurer. Noe annet skaper stor usikkerhet i hva som er greit og ikke her inne. Jeg har ikke lest alt Juleniss1 skrev, men det han skrev opplevde jeg på det "drøyeste" som at han satt noe på spissen. Opphetede diskusjoner bør være greit.

Jeg respekterer at ledelsen ikke synes at alle utestengelser skal være en offentlig affære her inne, for det kan bli rot og styr, men akkurat i dette tilfellet tror jeg det ville vært best for alle om noen i det minste skrev en slags forklaring, om ikke i detalj så hvertfall noe vi kan forstå.

Brukeravatar
Jacobsen
Innlegg: 218
Registrert: 31 jan 2012, 19:10
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja ZX9R

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av Jacobsen »

Nå som Juleniss1 har godkjent at info deles, så synes jeg det er på sin plass at dette faktisk gjøres også.... Når saken vekkes slik interesse, så bør det informeres fra mod/admin.

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av KydeX »

Jeg synes faktisk at denne tråden bare kan stenges og saken legges død. Jeg stoler på at moderatorene her har god dømmekraft. Hva som er årsaken er meg knekkende likegyldig.

Dersom man oppfører seg fint og følger reglene så er det ikke noe problem. Jeg tipper at de fleste her ikke har lest reglene engang.

Dette er som sagt ikke noe demokrati. Eier og moderatorer bruker sin egen fritid på dette. Dersom en ikke er fornøyd med måten forumet fungerer eller håndheves, ja da får en finne seg noe annet å gjøre da. De skylder ikke oss noe som helst.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av JohnnyTh »

Enig i at eier og moderator kan velge hvem de vil ha her inne. Så får vi passe munnen vår så vi ikke ryker ut samme veien.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Utestengelseskriterier - Juleniss1 kastet ut

Legg inn av TheHaughom »

Her har jeg vært borte et par dager, og så kommer jeg hjem til dette.
Juleniss1 er kastet ut, og den eneste definitive grunnen vi har er at han ønsket sin gamle konto slettet for en stund siden. Om jeg ikke husker feil var også det nøyaktig samme grunnen som førte til at fs650 (også kjent som AndreasB) ble utestengt, uten at vi trenger å gå nærmere inn på det.

Jeg leser alt som skjer her på forumet, og jeg har lest samtlige poster av Juleniss1. At han er utestengt stiller jeg meg uforstående til i forhold til den informasjon vi enkle brukere har tilgjengelig. Ut fra meldingen fra Juleniss1 selv later det dog til at all den "ekstra informasjonen", som vi vanlige dødelige ikke kan se, ikke er helt reell. (?)

Som LordShaft nevnte var han et frisk tilskudd, som ikke var redd for å skape litt liv i diskusjoner. Jeg kan heller ikke se at han har vært direkte ufin, kanskje litt spiss - i lik linje med tilsvarene han har fått, men langt ifra det jeg anser som over grensen. Det snakkes i det vide og det breie om den store takhøyden her inne, men jeg må si at takhøyden later til å være fullstendig basert på trynefaktor. De med godt lune hos herrene kan tråkke lenger over streken enn andre.

Jeg har selv drevet forum, med titalls tusen brukere, i et par år. Jeg har full forståelse for at ledelsen ikke ønsker å legge ut private meldinger osv., men i enkelte saker hvor det er en profilert og bidragsytende bruker som blir utestengt, burde det være mulig å skrape sammen noen linjer som ikke er copy/paste fra forrige utestenging.

Nei, det viser seg nok en gang at man er nødt til å "bøye seg i støvet" for de høye herrer. Man kan ikke ytre meninger utover det som styrker den lille "kosefamilien" her.


At jeg uttrykker misnøye i denne saken betyr ikke at jeg er misfornøyd med staben, eller forumet, på generelt grunnlag.
Sist redigert av TheHaughom den 25 jul 2013, 10:21, redigert 1 gang totalt.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Låst