Drømmer og planer for MC sesongen 2014?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Drømmer og planer for MC sesongen 2014?

Legg inn av Bringisen »

Bjerknez skrev:Min drøm for sommeren 2014 er ikke bare en drøm men det forblir en realitet. Kanskje ingen milepæl dette, men har alltid ønsket å ta turen til vestlandet via Geiranger/Trollstigen før jeg endre opp i Molde hos min familie. Turen hjemover vet jeg ikke hvor går ennå og er vel litt væravhengig, men en tur nedover på nordmøre etc. hadde kanskje ikke gjort noe :)

Det som er så genialt meddenne turen er atdetdet rett og slett blir en formidabel egotripp. Bare meg å sykkelen (samt de mange hyggelige menneskene man kommer i kontakt med, og familien min da så klart som jeg skal overnatte hos mens jeg er i Molde og fpr med meg Jazzfestivalen).

Jeg har ikke ord for hvor mye jeg gleder meg til dette og så lenge det ikke regner og været blir OK så kan jeg vel egentlig ikke ønske noe mer...

Det skal sies at jeg har tatt den turen MANGE ganger før, men da i bil. Og oppleve en slik tur på MC ryggen blir nok helt annerledes vil jeg tro :)
Jeg liker egotrip selv, hadde i sommer en ukes tur her i Norge helt alene. Kun telt og meg selv å tenke på, faktisk ganske så befriende :thumleft
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23193
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Drømmer og planer for MC sesongen 2014?

Legg inn av Bjerknez »

Bringisen skrev:
Bjerknez skrev:Min drøm for sommeren 2014 er ikke bare en drøm men det forblir en realitet. Kanskje ingen milepæl dette, men har alltid ønsket å ta turen til vestlandet via Geiranger/Trollstigen før jeg endre opp i Molde hos min familie. Turen hjemover vet jeg ikke hvor går ennå og er vel litt væravhengig, men en tur nedover på nordmøre etc. hadde kanskje ikke gjort noe :)

Det som er så genialt meddenne turen er atdetdet rett og slett blir en formidabel egotripp. Bare meg å sykkelen (samt de mange hyggelige menneskene man kommer i kontakt med, og familien min da så klart som jeg skal overnatte hos mens jeg er i Molde og fpr med meg Jazzfestivalen).

Jeg har ikke ord for hvor mye jeg gleder meg til dette og så lenge det ikke regner og været blir OK så kan jeg vel egentlig ikke ønske noe mer...

Det skal sies at jeg har tatt den turen MANGE ganger før, men da i bil. Og oppleve en slik tur på MC ryggen blir nok helt annerledes vil jeg tro :)
Jeg liker egotrip selv, hadde i sommer en ukes tur her i Norge helt alene. Kun telt og meg selv å tenke på, faktisk ganske så befriende :thumleft
Det kan jeg levende forestille meg :)

Blir ikke telt på meg da, men hytte. Ikke noe overdådisk, men jeg skal vertfall overnette en natt i Geiranger. Tenk å sitte på hytteverandaen og se solnedgangen over fjorden og gjennskinnet i sykkelen mens mantar seg en velfortjent pils. Du store min altså... :-)å

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3459
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Drømmer og planer for MC sesongen 2014?

Legg inn av JohnnyTh »

Bjerknez skrev:
Bringisen skrev:
Bjerknez skrev:Min drøm for sommeren 2014 er ikke bare en drøm men det forblir en realitet. Kanskje ingen milepæl dette, men har alltid ønsket å ta turen til vestlandet via Geiranger/Trollstigen før jeg endre opp i Molde hos min familie. Turen hjemover vet jeg ikke hvor går ennå og er vel litt væravhengig, men en tur nedover på nordmøre etc. hadde kanskje ikke gjort noe :)

Det som er så genialt meddenne turen er atdetdet rett og slett blir en formidabel egotripp. Bare meg å sykkelen (samt de mange hyggelige menneskene man kommer i kontakt med, og familien min da så klart som jeg skal overnatte hos mens jeg er i Molde og fpr med meg Jazzfestivalen).

Jeg har ikke ord for hvor mye jeg gleder meg til dette og så lenge det ikke regner og været blir OK så kan jeg vel egentlig ikke ønske noe mer...

Det skal sies at jeg har tatt den turen MANGE ganger før, men da i bil. Og oppleve en slik tur på MC ryggen blir nok helt annerledes vil jeg tro :)
Jeg liker egotrip selv, hadde i sommer en ukes tur her i Norge helt alene. Kun telt og meg selv å tenke på, faktisk ganske så befriende :thumleft
Det kan jeg levende forestille meg :)

Blir ikke telt på meg da, men hytte. Ikke noe overdådisk, men jeg skal vertfall overnette en natt i Geiranger. Tenk å sitte på hytteverandaen og se solnedgangen over fjorden og gjennskinnet i sykkelen mens mantar seg en velfortjent pils. Du store min altså... :-)å
Ta en helg jeg ikke er på tur, for hvis ikke så må du sitte inne i hytta og se på sykkelen i regnet.... Altid regn når jeg er på tur i Norge.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38084
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Drømmer og planer for MC sesongen 2014?

Legg inn av AJ »

JohnnyTh skrev:Altid regn når jeg er på tur i Norge.
:eh
Det er ikke min erfaring.
Hatt veldig mange fine turer i flott vær i år her i Norge.
Blant annet til NorgesTreff i Farsund.
At det var kaldt og vindfullt om kvelden på treffplassen er en sannen sak...
Ser fram til enda flere flotte turer neste år og satser mye på at Kystriksveien skal bli en av dise turene.
Det gleder vi oss stort til!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

ZZR-Erling

Re: Drømmer og planer for MC sesongen 2014?

Legg inn av ZZR-Erling »

I 2014 blir det vel ikke Italia, men Nordkapp. Kjører opp via Sverige og Finland. Skal bruke lang tid nedover og satser bla på hvalsafari og deler av RV17 :-)

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3459
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Drømmer og planer for MC sesongen 2014?

Legg inn av JohnnyTh »

AJ skrev:
JohnnyTh skrev:Altid regn når jeg er på tur i Norge.
:eh
Det er ikke min erfaring.
Hatt veldig mange fine turer i flott vær i år her i Norge.
Blant annet til NorgesTreff i Farsund.
At det var kaldt og vindfullt om kvelden på treffplassen er en sannen sak...
Ser fram til enda flere flotte turer neste år og satser mye på at Kystriksveien skal bli en av dise turene.
Det gleder vi oss stort til!
Nå var ikke Norgestreffet i Farsund, men på Lista. Og du hadde vel aldri forventet vindstille på Lista :D Det er jo norges mest forblåste plass :lol

Jeg har nok mer uflaks en mange andre når det gjelder været på sykkeltur.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Drømmer og planer for MC sesongen 2014?

Legg inn av Epylypzon »

JohnnyTh skrev:
AJ skrev:
JohnnyTh skrev:Altid regn når jeg er på tur i Norge.
:eh
Det er ikke min erfaring.
Hatt veldig mange fine turer i flott vær i år her i Norge.
Blant annet til NorgesTreff i Farsund.
At det var kaldt og vindfullt om kvelden på treffplassen er en sannen sak...
Ser fram til enda flere flotte turer neste år og satser mye på at Kystriksveien skal bli en av dise turene.
Det gleder vi oss stort til!
Nå var ikke Norgestreffet i Farsund, men på Lista. Og du hadde vel aldri forventet vindstille på Lista :D Det er jo norges mest forblåste plass :lol

Jeg har nok mer uflaks en mange andre når det gjelder været på sykkeltur.

Hehe., En kammerat av meg mente det hadde vært dårlig vær siden han kjøpte seg sykkel, i sommer ble den solgt. Og ja, det har vel egentlig vært en bra sensommer / høst :thumleft :thumleft
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23193
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Drømmer og planer for MC sesongen 2014?

Legg inn av Bjerknez »

JohnnyTh skrev:
Bjerknez skrev:
Bringisen skrev:
Bjerknez skrev:Min drøm for sommeren 2014 er ikke bare en drøm men det forblir en realitet. Kanskje ingen milepæl dette, men har alltid ønsket å ta turen til vestlandet via Geiranger/Trollstigen før jeg endre opp i Molde hos min familie. Turen hjemover vet jeg ikke hvor går ennå og er vel litt væravhengig, men en tur nedover på nordmøre etc. hadde kanskje ikke gjort noe :)

Det som er så genialt meddenne turen er atdetdet rett og slett blir en formidabel egotripp. Bare meg å sykkelen (samt de mange hyggelige menneskene man kommer i kontakt med, og familien min da så klart som jeg skal overnatte hos mens jeg er i Molde og fpr med meg Jazzfestivalen).

Jeg har ikke ord for hvor mye jeg gleder meg til dette og så lenge det ikke regner og været blir OK så kan jeg vel egentlig ikke ønske noe mer...

Det skal sies at jeg har tatt den turen MANGE ganger før, men da i bil. Og oppleve en slik tur på MC ryggen blir nok helt annerledes vil jeg tro :)
Jeg liker egotrip selv, hadde i sommer en ukes tur her i Norge helt alene. Kun telt og meg selv å tenke på, faktisk ganske så befriende :thumleft
Det kan jeg levende forestille meg :)

Blir ikke telt på meg da, men hytte. Ikke noe overdådisk, men jeg skal vertfall overnette en natt i Geiranger. Tenk å sitte på hytteverandaen og se solnedgangen over fjorden og gjennskinnet i sykkelen mens mantar seg en velfortjent pils. Du store min altså... :-)å
Litt regn er greit (altså LITT) og er man ute på veien noen dager så må man vel nermest regne med en skur eller to tror jeg. :)
Jeg har ikke testet kjøreutstyret mitt ennå med tanke på hvor værbestandig det er, men folk sier det faktisk skal være 100% vanntett. Mange har skrytt av Klim Latitude dressen. Det eneste jeg tror jeg har gjort feil er støvlene jeg kjøpte. Så vidt jeg kan se så er ikke disse 100% vanntett. (TCX X-miles) og det trodde jeg faktisk dem var. Sådet kan hende jeg må selge ett meget pent brukt par støvler før sommeren.

Når det er sagt så vet jeg heller ikke hva jeg skal satse på av støvler. Jeg liker i utgangspunktet de støvlene jeg kjøpte, men hvis ikke dem kan holde en kraftig regnskur ute så er man jo like langt. Har forresten kikket littpå disse:
http://www.xlmoto.no/mc-stovel-tcx-x-five-plus-gtx" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Drømmer og planer for MC sesongen 2014?

Legg inn av Bringisen »

Når det gjelder turer her i landet er det en fordel om man kan ta ting på sparket. I år skulle jeg egentlig ta nordvestlandet m.m , men værmeldingen var dårlig. Derimot var værmeldingen bedre for sørlandskysten og Telemark, derfor ble turen lagt der til. Strålende vær og mange flotte sørlandsbyer langs riksveiene. Så får jeg håpe været er bedre på nordvestlandet i år. Hvis ikke går turen til sydligere land :prf
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23193
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Drømmer og planer for MC sesongen 2014?

Legg inn av Bjerknez »

Bringisen skrev:Når det gjelder turer her i landet er det en fordel om man kan ta ting på sparket. I år skulle jeg egentlig ta nordvestlandet m.m , men værmeldingen var dårlig. Derimot var værmeldingen bedre for sørlandskysten og Telemark, derfor ble turen lagt der til. Strålende vær og mange flotte sørlandsbyer langs riksveiene. Så får jeg håpe været er bedre på nordvestlandet i år. Hvis ikke går turen til sydligere land :prf
Du har så absolutt et poeng der altså..

Jeg vet ærlig talt ikke hvordan ca. 30-60 mil på MC ryggen føles, men har kjørt 20 mil mer eller mindre i strekk og det gikk utmerket vertfall og jeg kunne nok lett kjørt dobbelt så langt uten stopp. Når det er sagt så er det jo ikke meningen at jeg skal "holde ut" lengst mulig uten stopp, men å nyte turen med mange stopp :)

Men en ting er viktig for meg og det er så absolutt prioritet nr. 1. Jeg skal IKKE bli våt!
Klim dressen jeg har kjøpt skal vist ikke bare skryte på seg 100% vanntetthet, men den skal faktisk også tåle det i følge en her inne som jeg ikke husker nicket på :)

Støvlene jeg har må nok oppgraderes, så hvis det er er noen her som vil kjøpe ett par ikke synlig brukt TCX X-Miles WP så skrik ut. Veldig flotte støvler som sikkert tåler masse vann, men det står ikke noe om at dem er 100% vanntett og siden det er viktig for meg, så velger jeg å selge dem. Størrelse: 44

Her er link til støvlene:
http://www.xlmoto.no/mc-stovel-tcx-x-miles-wp" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Drømmer og planer for MC sesongen 2014?

Legg inn av SuperMorten »

Drømmer om en egotrip. En mann, en motorsykkel, og ri inn i solnedgangen osv.. Men med en bedre halvdel som har termin 1. mars, og en pappadalt av en sønn på snart 5 ser jeg at jeg nok må utsette drømmen i en 10 års tid...
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Erman
Innlegg: 399
Registrert: 04 mai 2010, 13:13
Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
Sted: Oslo

Re: Drømmer og planer for MC sesongen 2014?

Legg inn av Erman »

Det blir garantert ny sykkel i 2014, og med det må jo Europa miste møydommen. Tenker på en festival i Helsinki i juli, og derfra nedover Europa til Tyrkia. Nøyaktig rute er ikke heeeeelt bestemt.
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Drømmer og planer for MC sesongen 2014?

Legg inn av Bringisen »

Bjerknez skrev:
Bringisen skrev:Når det gjelder turer her i landet er det en fordel om man kan ta ting på sparket. I år skulle jeg egentlig ta nordvestlandet m.m , men værmeldingen var dårlig. Derimot var værmeldingen bedre for sørlandskysten og Telemark, derfor ble turen lagt der til. Strålende vær og mange flotte sørlandsbyer langs riksveiene. Så får jeg håpe været er bedre på nordvestlandet i år. Hvis ikke går turen til sydligere land :prf
Du har så absolutt et poeng der altså..

Jeg vet ærlig talt ikke hvordan ca. 30-60 mil på MC ryggen føles, men har kjørt 20 mil mer eller mindre i strekk og det gikk utmerket vertfall og jeg kunne nok lett kjørt dobbelt så langt uten stopp. Når det er sagt så er det jo ikke meningen at jeg skal "holde ut" lengst mulig uten stopp, men å nyte turen med mange stopp :)

Men en ting er viktig for meg og det er så absolutt prioritet nr. 1. Jeg skal IKKE bli våt!
Klim dressen jeg har kjøpt skal vist ikke bare skryte på seg 100% vanntetthet, men den skal faktisk også tåle det i følge en her inne som jeg ikke husker nicket på :)

Støvlene jeg har må nok oppgraderes, så hvis det er er noen her som vil kjøpe ett par ikke synlig brukt TCX X-Miles WP så skrik ut. Veldig flotte støvler som sikkert tåler masse vann, men det står ikke noe om at dem er 100% vanntett og siden det er viktig for meg, så velger jeg å selge dem. Størrelse: 44

Her er link til støvlene:
http://www.xlmoto.no/mc-stovel-tcx-x-miles-wp" onclick="window.open(this.href);return false;
Lange etapper kan fint gjennomføres med en god sykkel og med litt trening.
Jeg kjørte fra Sverige til Bergen , ca 86 mil på en dag. Første etappe i øsende Svenske regn. Dette gikk som en drøm , ikke trett og ikke våt. Når jeg kom til Geilo skinte solen :P :p
Brukte da F800GS med komfortsadel , Rukka Armas Gore-Tex dress , BMW Goretex hansker og BMW Goretex støvler.
Jeg regner med å kunne kjøre enda lenger og enda mer komfortabelt på den nye sykkelen, selv om lange dagsetapper ikke er et mål i seg selv.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Drømmer og planer for MC sesongen 2014?

Legg inn av Olav K »

I 2014:
Vil jeg kjøre mer enn i år, kjøre til Bodø på Norgestreffet (om min rotasjonsplan på jobb tillater det da) om været er noenlunde bra... bestiller nok hytte eller hotell, er begrenset hva man får med seg på en streetfighter.
SÅH... en tur rundt sørlandet (inkludert Lysebotn/Suleskar), en tur mot Røros og besøke "nyeslekta" i Tufsingdalen (kanskje jeg skal bruke Rullatoren til dette da det sikkert er mye grusveier oppi der.) og forøvrig kjøre mer enn i år... dvs ca 6500 km. Det burde gå greit med en normal jobbesommer :[-o< :[-o< :[-o< :[-o<
for 2015 derimot planlegger jeg og noen kollegaer i Saipem ROV å kjøre alpeveier i Frankrike, Sveits, Østerrike og Italia. I to uker.. minst :-D Men det kan jeg fortelle om til neste høst :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Drømmer og planer for MC sesongen 2014?

Legg inn av Bringisen »

Apropos egotrip......
Er det noen som har kjørt alene nedover Europa ?
Jeg regner jo med at det skulle være trygt, men jeg husker på 80-90 tallet, da campet vi i telt bak bensinstasjonene langs motorveiene nedover. En enkel og billig overnatting , med lett tilgang på mat,drikke og toalett.
I dag er vel de tidene forbi, og i det hele tatt er det vel risikabelt for en Nordmann alene å fricampe langs veiene i søreuropa.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Svar