Kjøpt olje til sykkelen... Rett type??

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Kjøpt olje til sykkelen... Rett type??

Legg inn av AndreasB »

Siden vi allerede snakker olje.. Jeg er rimelig sikker at jeg har for mye olje på min, bør jeg da få tappet av oljen, og helt på riktig mengde?

Jeg opplever flere ganger at peileglasset er helt tomt, men etter en liten kjøretur kan det være fullt. Neste gang jeg ser kan det være tomt o.O

Brukeravatar
mammut89
Innlegg: 248
Registrert: 07 jan 2012, 15:28
Motorsykkelen din: S1000R
Sted: Oslo

Re: Kjøpt olje til sykkelen... Rett type??

Legg inn av mammut89 »

den oljen du har kjøpt fungerer helt utmerket. Bare bytt og kjør. end of discussion :)
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3

Brukeravatar
mammut89
Innlegg: 248
Registrert: 07 jan 2012, 15:28
Motorsykkelen din: S1000R
Sted: Oslo

Re: Kjøpt olje til sykkelen... Rett type??

Legg inn av mammut89 »

AndreasB skrev:Siden vi allerede snakker olje.. Jeg er rimelig sikker at jeg har for mye olje på min, bør jeg da få tappet av oljen, og helt på riktig mengde?

Jeg opplever flere ganger at peileglasset er helt tomt, men etter en liten kjøretur kan det være fullt. Neste gang jeg ser kan det være tomt o.O
sykkelen må peiles mens den er helt dønn rett opp og ned. hvis du har midtstøtte sett den på midtstøtta på en helt flat plass. Hvis ikke få en til å holde sykkelen. Hvis du har for mye olje vil du som regel se blå røyk ut av potta.
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Kjøpt olje til sykkelen... Rett type??

Legg inn av AndreasB »

mammut89 skrev:
AndreasB skrev:Siden vi allerede snakker olje.. Jeg er rimelig sikker at jeg har for mye olje på min, bør jeg da få tappet av oljen, og helt på riktig mengde?

Jeg opplever flere ganger at peileglasset er helt tomt, men etter en liten kjøretur kan det være fullt. Neste gang jeg ser kan det være tomt o.O
sykkelen må peiles mens den er helt dønn rett opp og ned. hvis du har midtstøtte sett den på midtstøtta på en helt flat plass. Hvis ikke få en til å holde sykkelen. Hvis du har for mye olje vil du som regel se blå røyk ut av potta.
Men hvorfor kan det være 0 olje en gang, og så masse olje neste gang, når sykkelen står på samme sted?
Når det for meg har sett ut som det er lite har jeg jo fylt på litt, sånn at det er i bånn av peileglasset, og så neste gang jeg kommer ned er peileglasset mer enn helt fullt.. :S

Brukeravatar
mammut89
Innlegg: 248
Registrert: 07 jan 2012, 15:28
Motorsykkelen din: S1000R
Sted: Oslo

Re: Kjøpt olje til sykkelen... Rett type??

Legg inn av mammut89 »

det er mulig du har flotører som ikke er helt tette og bensin renner ned i olja som deretter fordampes litt etter en langtur
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3

Svar