Tigging i Norge

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Tigging i Norge

Legg inn av Carpa »

Ingen fersk artikkel dette her, men likevel absolutt aktuell

http://www.ranablad.no/nyheter/article6321936.ece
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3460
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Tigging i Norge

Legg inn av JohnnyTh »

Carpa skrev:Ingen fersk artikkel dette her, men likevel absolutt aktuell

http://www.ranablad.no/nyheter/article6321936.ece
Pass på å les denne og http://mobil.ranablad.no/nyheter/article6637078.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Denne damen bekrefter inntrykket jeg hadde etter bare 3 dager i Romania.
Slike folk som hun her bør man heller støtt!
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

reldor
Innlegg: 103
Registrert: 09 jan 2014, 18:24
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 Racer 2014
Sted: Moss

Re: Tigging i Norge

Legg inn av reldor »

JohnnyTh skrev:
Jeg måtte love mine Rumenske venner å aldri kalle dem for Rom-folk, de var sigøynere. Rom-folk navnet ødela ryktet for rumenere.
Endelig en som kaller dem med riktig navn.
Her kan vi se hvor galt det blir når resten av verden skal være politisk korrekte , det går ut over noen det også.

I Moss har jeg observert tiggere stasjonert ved butikker i mens makkerene deres reiser rundt å tigger.
På ettermiddagen møtes de og samler byttet.
Disse jeg observerte hadde også med seg to bagger med tøy , de plukket ut plaggene de ville ha og lot det de ikke ville ha ligge igjen også baggene.
Jeg trur ingen har gitt dem baggene med tøy så da vil jeg tru de har stjålet dem.

Kast dem ut av landet er min mening.
R.
Religion er menneskets seier over fornuften.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Tigging i Norge

Legg inn av Carpa »

JohnnyTh skrev:
Carpa skrev:Ingen fersk artikkel dette her, men likevel absolutt aktuell

http://www.ranablad.no/nyheter/article6321936.ece
Pass på å les denne og http://mobil.ranablad.no/nyheter/article6637078.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Denne damen bekrefter inntrykket jeg hadde etter bare 3 dager i Romania.
Slike folk som hun her bør man heller støtt!
Der står det i enda mer klartekst ja.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Tigging i Norge

Legg inn av ojda »

reldor skrev:
JohnnyTh skrev:
Jeg måtte love mine Rumenske venner å aldri kalle dem for Rom-folk, de var sigøynere. Rom-folk navnet ødela ryktet for rumenere.
Endelig en som kaller dem med riktig navn.
Her kan vi se hvor galt det blir når resten av verden skal være politisk korrekte , det går ut over noen det også.

I Moss har jeg observert tiggere stasjonert ved butikker i mens makkerene deres reiser rundt å tigger.
På ettermiddagen møtes de og samler byttet.
Disse jeg observerte hadde også med seg to bagger med tøy , de plukket ut plaggene de ville ha og lot det de ikke ville ha ligge igjen også baggene.
Jeg trur ingen har gitt dem baggene med tøy så da vil jeg tru de har stjålet dem.

Kast dem ut av landet er min mening.
R.

Først av alt. Den størstte feilen Norge noensinne har gjort i forhold til tigging
er at de avskaffet løsgjengerloven. Med denn hadde vi et flott verktøy
til å pågripe, bortvise det som til enhver tid ver uønsket på gata.
Shengensamarbeidet kan jo også diskuteres.

Så etpar fakta. Disse gullringene de hopper rundt og tilbyr er stemplede
gulldubletringer (noen feite sådanne) innpakket i krøllede lommetørklær
Dett var nok en 6-7 år siden den første sigøynerkjerringa (Faan, det var godt å si det ordet igjen) prøvde å prakke på meg en slik, å jammen har jeg fått tilbudet 100 vis av ganger
etter det. (Jeg ser nok lettlurt ut) :P :p Nei jeg har nok aldrig latt meg lure til kjøp.
Tøyet de kaster rundt seg, kommer stortsett fra innbrudd i Fretex-konteinere.
Tøy som skulle komme trengende tilgode, enten som gave til de som trenger det.
Eller til salg ved Elevators butikker, og som igjen kommer til nytte for dårlig stilte i samfunnet.
Disse kakkelakkene har tydligvis avgjort at det kuun er de som fortjener en slik hjelp.
Sist redigert av ojda den 29 mar 2014, 10:20, redigert 1 gang totalt.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

sotOle
Innlegg: 171
Registrert: 16 sep 2013, 21:14
Motorsykkelen din: Ja

Re: Tigging i Norge

Legg inn av sotOle »

Litt hva den rumenske ambassadøren i Sverige tenker om problemet.
http://www.dn.se/debatt/att-tillata-tig ... ntegreras/

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Tigging i Norge

Legg inn av jongsanim »

Ser det er en del som deler mitt syn her :P

Men, selv om at jeg er overbevist om at "mine" tiggere er organisert og kriminelle som bygger palass, finnes det sikkert de som ikke gjør det og, og det er dette som gjør saken så vanskelig...

Lurer på om det jeg må gjøre for mitt problem er å dokumentere det som skjer med bilder eller film.. Jeg har sikkert ikke lov til å rigge opp noe fra egen butikk, men å gå rundt med mobilkamera og filme litt her og der må da være tillatt? :)

Optimalt sett ville jeg slått opp plakater og info som gjør at de som gir innser at pengene deres ikke går til noe godt, men jeg eier ikke tro på at de er mottakelige for den informasjonen :-/

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Tigging i Norge

Legg inn av AndreasB »

jongsanim skrev:Ser det er en del som deler mitt syn her :P

Men, selv om at jeg er overbevist om at "mine" tiggere er organisert og kriminelle som bygger palass, finnes det sikkert de som ikke gjør det og, og det er dette som gjør saken så vanskelig...

Lurer på om det jeg må gjøre for mitt problem er å dokumentere det som skjer med bilder eller film.. Jeg har sikkert ikke lov til å rigge opp noe fra egen butikk, men å gå rundt med mobilkamera og filme litt her og der må da være tillatt? :)

Optimalt sett ville jeg slått opp plakater og info som gjør at de som gir innser at pengene deres ikke går til noe godt, men jeg eier ikke tro på at de er mottakelige for den informasjonen :-/
Det er jo ganske enkelt..
De fattige i Romania har ikke vel ikke råd til å dra til Norge?? Synes det er rart ikke fler forstår dette.

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Tigging i Norge

Legg inn av jongsanim »

AndreasB skrev:
jongsanim skrev:Ser det er en del som deler mitt syn her :P

Men, selv om at jeg er overbevist om at "mine" tiggere er organisert og kriminelle som bygger palass, finnes det sikkert de som ikke gjør det og, og det er dette som gjør saken så vanskelig...

Lurer på om det jeg må gjøre for mitt problem er å dokumentere det som skjer med bilder eller film.. Jeg har sikkert ikke lov til å rigge opp noe fra egen butikk, men å gå rundt med mobilkamera og filme litt her og der må da være tillatt? :)

Optimalt sett ville jeg slått opp plakater og info som gjør at de som gir innser at pengene deres ikke går til noe godt, men jeg eier ikke tro på at de er mottakelige for den informasjonen :-/
Det er jo ganske enkelt..
De fattige i Romania har ikke vel ikke råd til å dra til Norge?? Synes det er rart ikke fler forstår dette.
Bortsett fra de fattige som blir "sponset" over og som står i gjeld til sponsorene som tar alle pengene de tjener inn?

Nei jeg vet ikke :P Jeg har ikke nok innsikt til å si det ene eller andre

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Tigging i Norge

Legg inn av AndreasB »

jongsanim skrev:
Bortsett fra de fattige som blir "sponset" over og som står i gjeld til sponsorene som tar alle pengene de tjener inn?

Nei jeg vet ikke :P Jeg har ikke nok innsikt til å si det ene eller andre
meh, jeg vet ikke, mulig..

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3460
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Tigging i Norge

Legg inn av JohnnyTh »

jongsanim skrev:
AndreasB skrev:
jongsanim skrev:Ser det er en del som deler mitt syn her :P

Men, selv om at jeg er overbevist om at "mine" tiggere er organisert og kriminelle som bygger palass, finnes det sikkert de som ikke gjør det og, og det er dette som gjør saken så vanskelig...

Lurer på om det jeg må gjøre for mitt problem er å dokumentere det som skjer med bilder eller film.. Jeg har sikkert ikke lov til å rigge opp noe fra egen butikk, men å gå rundt med mobilkamera og filme litt her og der må da være tillatt? :)

Optimalt sett ville jeg slått opp plakater og info som gjør at de som gir innser at pengene deres ikke går til noe godt, men jeg eier ikke tro på at de er mottakelige for den informasjonen :-/
Det er jo ganske enkelt..
De fattige i Romania har ikke vel ikke råd til å dra til Norge?? Synes det er rart ikke fler forstår dette.
Bortsett fra de fattige som blir "sponset" over og som står i gjeld til sponsorene som tar alle pengene de tjener inn?

Nei jeg vet ikke :P Jeg har ikke nok innsikt til å si det ene eller andre
Hvis man føler et kall for å hjelpe fattige, så reis ril Romania på ferie. Kjør transtergasenpasset, spis på lokale resturanger og sov på hotell. Legg igjen pengene dine på den måten. Når jeg skrev turist på hensikt med besøket i Romania så lyste hotellverten opp. Dette var tydlig noe hun ikke var vandt med. Har man ikke tid til ferie så finn noen som driver med hjelpearbeid i Romania.

Det å prøve å finne noen trengene blandt mafiatiggerne i Norge tror jeg blir vanskelig. Som tidligere sagt: de fattige er i Romania, de har ikke råd til å komme til Norge.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Tigging i Norge

Legg inn av jhn »

AndreasB skrev:
jongsanim skrev:
Bortsett fra de fattige som blir "sponset" over og som står i gjeld til sponsorene som tar alle pengene de tjener inn?

Nei jeg vet ikke :P Jeg har ikke nok innsikt til å si det ene eller andre
meh, jeg vet ikke, mulig..
Mulig ja, det vil påstå ... det er vel dokumentert i alle verdens media over mange år.

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Tigging i Norge

Legg inn av jongsanim »

JohnnyTh skrev: Hvis man føler et kall for å hjelpe fattige, så reis ril Romania på ferie. Kjør transtergasenpasset, spis på lokale resturanger og sov på hotell. Legg igjen pengene dine på den måten. Når jeg skrev turist på hensikt med besøket i Romania så lyste hotellverten opp. Dette var tydlig noe hun ikke var vandt med. Har man ikke tid til ferie så finn noen som driver med hjelpearbeid i Romania.

Det å prøve å finne noen trengene blandt mafiatiggerne i Norge tror jeg blir vanskelig. Som tidligere sagt: de fattige er i Romania, de har ikke råd til å komme til Norge.
Godt poeng.. Jeg gir aldri selv, men å oppfordre folk til feriering for å støtte opp er jo bra :)

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Tigging i Norge

Legg inn av AndreasB »

jongsanim skrev:
JohnnyTh skrev: Hvis man føler et kall for å hjelpe fattige, så reis ril Romania på ferie. Kjør transtergasenpasset, spis på lokale resturanger og sov på hotell. Legg igjen pengene dine på den måten. Når jeg skrev turist på hensikt med besøket i Romania så lyste hotellverten opp. Dette var tydlig noe hun ikke var vandt med. Har man ikke tid til ferie så finn noen som driver med hjelpearbeid i Romania.

Det å prøve å finne noen trengene blandt mafiatiggerne i Norge tror jeg blir vanskelig. Som tidligere sagt: de fattige er i Romania, de har ikke råd til å komme til Norge.
Godt poeng.. Jeg gir aldri selv, men å oppfordre folk til feriering for å støtte opp er jo bra :)
Greit å hjelpe der hjelpen trengs.

Hvordan er veiene i Romania? Kostnadsnivå? Standarden på hotellene?

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3460
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Tigging i Norge

Legg inn av JohnnyTh »

AndreasB skrev:
jongsanim skrev:
JohnnyTh skrev: Hvis man føler et kall for å hjelpe fattige, så reis ril Romania på ferie. Kjør transtergasenpasset, spis på lokale resturanger og sov på hotell. Legg igjen pengene dine på den måten. Når jeg skrev turist på hensikt med besøket i Romania så lyste hotellverten opp. Dette var tydlig noe hun ikke var vandt med. Har man ikke tid til ferie så finn noen som driver med hjelpearbeid i Romania.

Det å prøve å finne noen trengene blandt mafiatiggerne i Norge tror jeg blir vanskelig. Som tidligere sagt: de fattige er i Romania, de har ikke råd til å komme til Norge.
Godt poeng.. Jeg gir aldri selv, men å oppfordre folk til feriering for å støtte opp er jo bra :)
Greit å hjelpe der hjelpen trengs.

Hvordan er veiene i Romania? Kostnadsnivå? Standarden på hotellene?
Jeg har skrevet litt om det i bloggen min. Der er det endel bilder og.
Hovedveiene er av brukbar kvalitet og veiene mellom de største byene svært bra. Lite flerefeltsvei. Når man tar av fra hovedveier er det svært varierende kvalitet. Ofte store huller i asfalten som dukker opp uten varsel. TransAlpina passet skal vær svært bra og transferasen som jeg bare fikk kjørt halvparten av var utrolig.

Dobbeltrom på hotell kostet 20 euro på landsbygda. Helt grei kvalitet. Inni Bucarest kunne du finne hotell til 200 euro for natten.
Middag på hoteller var 10 euro.
Bensinen ca 10kr literen. Man må betale en veiavgift hvis man skal kjøre i Romania i bil. Motorsykkel var gratis.
Jeg kjørt litt taxi i Bucarest og det var nesten gratis. Tror jeg betalt 50kr for 3-5 km, jeg husker ikke helt.

Veldig fint land med hyggelige mennesker, litt engelskkunskap, spennende gamle byer, slott, kirker, flott natur og fremdeles veldig anderledes.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar