Norgestreffet 2015 - Sandnes 2.-5. juli

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Norgestreffet 2015 - Sandnes 2.-5. juli

Legg inn av Orion »

Kawagutten skrev:Du trenger ikke 3 i promille for å dra på treff for å treffe likesinnede :-) der er alle like blide og godtar deg i edru tilstand også uansett hvordan du ser ut :prf
Kjekt å høre :-)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23122
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Norgestreffet 2015 - Sandnes 2.-5. juli

Legg inn av Bjerknez »

Jeg er ganske så sosial av natur, men slike treff appelerer nok ikke veldig til meg, så sant ikke treffene i hovedsak består av turkjøring etc. Å "flytte inn" på et slikt treff med konkurranser og aktiviteter hvor alkohol nok er en viktig del av settingen er ikke helt det jeg er ute etter på mc tur. Jeg tar meg gjerne en pils eller tjue i lystig lag sammens med en knippe mennesker jeg kjenner her fra forumet på en hytte ett eller annet sted etter en god dagsetappe, men jeg vil nok heller kjrøre sykkel enn å bosette meg på en slik camp tror jeg.

Dynotesting av sykkelen samt andre ting (som jeg ser dem reklamerer for) er ikke noe jeg har stort behov for og strengt tatt har jeg vel ikke så mye å stille opp med heller for de som virkelig vil dynoteste sykkelen sin gjør nok dette for å blære seg litt. Noe jeg så klart har full forståelse for. Men det er som sagt ikke det JEG forbinder med MC treff.

Men for all del... kjører jeg forbi så kommer jeg innom å hilser på. Er ikke værre enn det :thumleft

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Norgestreffet 2015 - Sandnes 2.-5. juli

Legg inn av evike »

Ser at noen må ha misforstått litt av poenget med MC-treff. Det er ikke promillen som er det viktigste, men å møte venner man gjerne ikke treffer overalt, men hvor MC-treff er en felles møteplass. Ja, det nytes noe alkohol, men det er som sagt ikke det viktigste. På mange treff er det også strålende live musikk, ref. Hortenstreffet hvor Dos Mosquitos spiller, alldeles strålende! Å ta en pils eller tre i løpet av kvelden virker faktisk nokså naturlig når man har en avslappet atmosfære og har venner i hvert 5. telt eller så. Siden man ikke rekker å snakke med alle i løpet av et lite besøk er det veldig OK å være der mer enn ett døgn, så rekker man faktisk å både snakke med tidligere kjente og få nye venner, på hvert eneste MC-treff. For hvert treff blir det flere venner.
Inkluderende miljø for de som lar seg inkludere.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Norgestreffet 2015 - Sandnes 2.-5. juli

Legg inn av Kawagutten »

For de som ikke har vært på treff før så kan vi prøve å få til en felleskjøring dit og å få til en mcsiden leir der med et synlig banner mellom trærne eller mellom noen motorsykler sånn at det kanskje blir lettere å finne mcsiden folk.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38034
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Norgestreffet 2015 - Sandnes 2.-5. juli

Legg inn av AJ »

Kawagutten skrev:For de som ikke har vært på treff før så kan vi prøve å få til en felleskjøring dit og å få til en mcsiden leir der med et synlig banner mellom trærne eller mellom noen motorsykler sånn at det kanskje blir lettere å finne mcsiden folk.
Syns det der høres ut som en god idè, jeg :prf !
Flere telt med store og små MCsiden-bannere ville være artig!
Og for ikke å glemme en flokk hyggelig MCsidisiter iført MCsiden T-skjorter - med ryggmerke og det hele. Akkurat sånn det skal være på MC-treff :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Norgestreffet 2015 - Sandnes 2.-5. juli

Legg inn av JK95 »

AJ skrev:
Kawagutten skrev:For de som ikke har vært på treff før så kan vi prøve å få til en felleskjøring dit og å få til en mcsiden leir der med et synlig banner mellom trærne eller mellom noen motorsykler sånn at det kanskje blir lettere å finne mcsiden folk.
Syns det der høres ut som en god idè, jeg :prf !
Flere telt med store og små MCsiden-bannere ville være artig!
Og for ikke å glemme en flokk hyggelig MCsidisiter iført MCsiden T-skjorter - med ryggmerke og det hele. Akkurat sånn det skal være på MC-treff :thumleft
Høres ut som en knallide :prf

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Norgestreffet 2015 - Sandnes 2.-5. juli

Legg inn av TBI81 »

Ser ikke bort fra at jeg svinger innom dersom jeg ikke er på kontinentet og farter på det tidspunktet :-)

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Norgestreffet 2015 - Sandnes 2.-5. juli

Legg inn av JK95 »

Ser ut til at det blir treff :prf Søknadsarket for påske og sommerferierullerer på jobb i disse dager, og siden kjæresten får 10 dager i Statene synes jeg ei langhelg på Thea er velfortjent :knegg Nå må jeg bare finne en optimal rute(finne ut om jeg skal kjøre vestkysten nedover på torsdag etter jobb og overnatte et sted på veien eller kjøre fredagsmorgen kjappeste vei :-k ) skaffe det jeg trenger av utstyr og overtale noen venner til å bli med :prop:

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Norgestreffet 2015 - Sandnes 2.-5. juli

Legg inn av poulet_cavalier »

DrGreve skrev:Jeg har som plan at jeg skal dit, og funderer på å slå den turen til å ta den helt ut, nemlig å kjøre Lindesnes-Nordkapp i samme slengen.
Jeg og en venninne fra Narvik har som plan å starte fra Mo i Rana på lørdag eller søndag helgen før og Jompa er invitert til å henge på hvis han har lyst og tid. Det blir ikke noe stresstur, det er mye å se og oppleve på ruta :prf
Da antar jeg at det ikke blir E6? Har du laget rute?
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Norgestreffet 2015 - Sandnes 2.-5. juli

Legg inn av JK95 »

poulet_cavalier skrev:Da antar jeg at det ikke blir E6? Har du laget rute?
Har nok ikke det, alle tips og rutelinker mottas med takk ;-) Om det er mulig å inkludere atlanterhavsveien, trollstigen, fjellveier og lignende har jeg ikke lagt meg så mye inn i :redface Tenker at det er greit å ta E6 en vei, ser Maps antyder 13 timer korteste vei :-)å Så det å ta 13 timer pluss stopp etter kl.15.00 fra Trondheim er neppe aktuelt, da funker det fint som turen tilbake :thumleft Ser slik på det at om jeg kjører om morgenen søndag opp igjen så kan det fint brukes noen timer mer også, så om det går ann å kjøre vestlandet begge veier er jo det supert! :prf

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Norgestreffet 2015 - Sandnes 2.-5. juli

Legg inn av DrGreve »

poulet_cavalier skrev:
DrGreve skrev:Jeg har som plan at jeg skal dit, og funderer på å slå den turen til å ta den helt ut, nemlig å kjøre Lindesnes-Nordkapp i samme slengen.
Jeg og en venninne fra Narvik har som plan å starte fra Mo i Rana på lørdag eller søndag helgen før og Jompa er invitert til å henge på hvis han har lyst og tid. Det blir ikke noe stresstur, det er mye å se og oppleve på ruta :prf
Da antar jeg at det ikke blir E6? Har du laget rute?
Rutevalget er litt væravhengig. I utgangspunktet er det planen å kjøre E6 til Otta og kjøre over Sognefjellet, Tindeveien, Aurlandsfjellet og Gudvangen før det blir RV13 sørover med en avstikker til Lysebotn. Da blir avstikkeren mest sannsynlig å gå via Nomeland og Suleskar til Lysebotn.
Med væravhengig mener jeg at hvis været er strålende ved start Mo i Rana, så kan ruta bli snudd på hodet. Da starter vi med kystriksveien og følger den planen vi har på retur. Forskjellen på returen er at vi kjører vestsiden av Hardangerfjorden nordover til Nordheimsund og Vossevangen, og tar både Vikafjellet, Gaularfjellet, Stryn og Geiranger/Trollstigen/Atlanterhavsveien sammen med Fosenhalvøya og kystriksveien og heim :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Norgestreffet 2015 - Sandnes 2.-5. juli

Legg inn av JK95 »

Sognefjellet høres kjempegøy ut, har sittet i baksetet på 940'n til mamma en gang da jeg har slekt i Sogn, men har aldri kjørt der med MC

Brukeravatar
ZnirlN
Innlegg: 84
Registrert: 01 nov 2013, 21:00
Motorsykkelen din: KTM 990 Adventure 2008 mod
Sted: Kvinnherad

Re: Norgestreffet 2015 - Sandnes 2.-5. juli

Legg inn av ZnirlN »

Olav K skrev:DAH...er jeg nok i alpene, ellers ville jeg nok tatt en tur nedom. Aldri vært på treff, men blir iallefall ett til sommeren :prf
Da vil jeg bli med Olav :vs

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Norgestreffet 2015 - Sandnes 2.-5. juli

Legg inn av Kawagutten »

For de som skal til Norges treffet og har lyst til å ha følge så kan jeg arrangere en samkjøring for de som vil?

Send meg en PM så ordner jeg kontakt med de som skal dit :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23122
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Norgestreffet 2015 - Sandnes 2.-5. juli

Legg inn av Bjerknez »

JK95 skrev:har sittet i baksetet på 940'n til mamma en gang da jeg har slekt i Sogn, men har aldri kjørt der med MC
Vil tro opplevelsen vil stige ett par hakk på MC ryggen :lol :lol

Svar