Kjøreplan til mc-lappen

Forum for fulleffekt tung-MC
Barmo
Innlegg: 12
Registrert: 22 aug 2014, 23:55
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit GSF600 S 1999
Sted: Oslo

Re: Kjøreplan til mc-lappen

Legg inn av Barmo »

Takk for alle som har meldt sin interesse og delt sine kunnskaper her.

Kan berolige alle med at jeg ikke kommer til å sette mine 2 hjul på veien før jeg har hatt noen kjøretimer OG kjørelærer mener jeg kan øvelseskjøre selv.

Sykkel står snart i garasjen (varm) som ble en Bandit 600. MC kurset skulle jeg hatt i går, men det ble flyttet til torsdag. Skal snakke med kjøreskolen om videre planlegging av lappen da.

Barmo
Suzuki GSF 600 S 1999

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Kjøreplan til mc-lappen

Legg inn av gbruaset »

God plan! Da er det ikke mer enn noen måneder så er du klar :-)

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Kjøreplan til mc-lappen

Legg inn av Carpa »

Bjerknez skrev:
Barmo skrev:Litt av tanken bak å kjøpe på høsten er at man kan få tak i en sykkel som har hatt storservice på våren (byttet lager, dekk osv). I motsetning på våren hvor man kan måtte gjøre dette selv.

Hvordan er reglene rundt øvelseskjøring egentlig? Om jeg har en kamerat som har lappen (25 år+ og lappen i 5 år+) og jeg håndterer sykkelen greit, kan jeg da kjøre i trafikken før jeg begynner med kjøretimer? Alternativt med han på følgesykkel. Interkom mellom oss selfølgelig og L på ryggen. Jeg er selv 43 år med B enn så lenge på lappen.

Tenkte å starte rolig på lukket område først, så får jeg se hvor langt høsten har kommet.

Barmo
Så lenge du har lappen klasse B, og kompisen din har hatt MC lappen SAMMENHENGENDE i 5 år og er fylt 25år så akn dere øvekjøre på hver deres sykkel, hvis dere har gule vester med "L" på ryggen og toveis kommunikasjon.

Men jeg råder deg til å ta en kjøretime på en trafikkskole før du begir deg ut på en motorsykkel for første gang.
Temmelig sikker på at du også må ha tatt teorikurset hos kjøreskolen før du får lov til å øvelseskjøre i trafikken.
Forøvrig enig i at det er lurt å trene på lukket plass eller i kjøregård til du føler at du behersker motorsykkelen før du begir deg ut i trafikken.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Barmo
Innlegg: 12
Registrert: 22 aug 2014, 23:55
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit GSF600 S 1999
Sted: Oslo

Re: Kjøreplan til mc-lappen

Legg inn av Barmo »

Carpa skrev:
Bjerknez skrev:
Barmo skrev:Litt av tanken bak å kjøpe på høsten er at man kan få tak i en sykkel som har hatt storservice på våren (byttet lager, dekk osv). I motsetning på våren hvor man kan måtte gjøre dette selv.

Hvordan er reglene rundt øvelseskjøring egentlig? Om jeg har en kamerat som har lappen (25 år+ og lappen i 5 år+) og jeg håndterer sykkelen greit, kan jeg da kjøre i trafikken før jeg begynner med kjøretimer? Alternativt med han på følgesykkel. Interkom mellom oss selfølgelig og L på ryggen. Jeg er selv 43 år med B enn så lenge på lappen.

Tenkte å starte rolig på lukket område først, så får jeg se hvor langt høsten har kommet.

Barmo
Så lenge du har lappen klasse B, og kompisen din har hatt MC lappen SAMMENHENGENDE i 5 år og er fylt 25år så akn dere øvekjøre på hver deres sykkel, hvis dere har gule vester med "L" på ryggen og toveis kommunikasjon.

Men jeg råder deg til å ta en kjøretime på en trafikkskole før du begir deg ut på en motorsykkel for første gang.
Temmelig sikker på at du også må ha tatt teorikurset hos kjøreskolen før du får lov til å øvelseskjøre i trafikken.
Forøvrig enig i at det er lurt å trene på lukket plass eller i kjøregård til du føler at du behersker motorsykkelen før du begir deg ut i trafikken.
MC kurset (Motorsykkelkjøring-Miljø-Sikkerhet) er på kommende torsdag.

Barmo
Suzuki GSF 600 S 1999

Svar