Første tur i 2015

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Første tur i 2015

Legg inn av Snikendeugle »

Orion skrev:Venter til jeg får Scrambleren, ellers takk som byr :-)
Vi kan bytteprøve sykler! Jeg har lyst å teste en MSX 8)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Første tur i 2015

Legg inn av Orion »

Snikendeugle skrev:
Orion skrev:Venter til jeg får Scrambleren, ellers takk som byr :-)
Vi kan bytteprøve sykler! Jeg har lyst å teste en MSX 8)
Må få litt mer erfaring på tung sykkel før jeg tester andre sine. Men du kan godt få prøve den til våren. Artig sykkel å kjøre. ;-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23153
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Første tur i 2015

Legg inn av Bjerknez »

Er bakken bar så blir jeg nok med. Men blir et stykke å kjøre for meg da hvis vi skal møtes på Vestfold siden, så krever nok vertfall at det er 5 grader+ for min del.
Få se ann litt :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23153
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Første tur i 2015

Legg inn av Bjerknez »

Orion skrev:
Snikendeugle skrev:
Orion skrev:Venter til jeg får Scrambleren, ellers takk som byr :-)
Vi kan bytteprøve sykler! Jeg har lyst å teste en MSX 8)
Må få litt mer erfaring på tung sykkel før jeg tester andre sine. Men du kan godt få prøve den til våren. Artig sykkel å kjøre. ;-)
Min er ikke så tung.. veier kun 170kg :lol

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Første tur i 2015

Legg inn av Kawagutten »

Bjerknez skrev:Er bakken bar så blir jeg nok med. Men blir et stykke å kjøre for meg da hvis vi skal møtes på Vestfold siden, så krever nok vertfall at det er 5 grader+ for min del.
Få se ann litt :thumleft
Vi kan evnt. møtes i Horten eller Drammen etter som det passer :-)
PS: Duke`n veier 160.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23153
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Første tur i 2015

Legg inn av Bjerknez »

Kawagutten skrev:
Bjerknez skrev:Er bakken bar så blir jeg nok med. Men blir et stykke å kjøre for meg da hvis vi skal møtes på Vestfold siden, så krever nok vertfall at det er 5 grader+ for min del.
Få se ann litt :thumleft
Vi kan evnt. møtes i Horten eller Drammen etter som det passer :-)
PS: Duke`n veier 160.
Horten høres bra ut for min del. Da tar jeg nok fergen muligens.

Solo-rider
Innlegg: 785
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: Første tur i 2015

Legg inn av Solo-rider »

Kawagutten skrev:Sitter her med et stort håp om å få til en første tur på over 10 mil med mcsiden folk allerede til neste helg Søndag 11 ca kl 11-16.Det er meldt noen få varme,akkurat nok med gode klær :-)
Noen som er klare for å begynne tidlig og har forslag til hvor det er mest mulig bare veier foruten E18 og E6?
Alle må gjerne legge ut sin første tur i denne tråden.Ser for meg noen kaffe stopp på denne turen :-)
Hadde en "prøverunde" idag jeg :mk
Greie kjøreforhold nede ved kysten. Men det er litt vel spennende ennå å kjøre på nordsiden av E 18. Stedvis is...
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Første tur i 2015

Legg inn av Kawagutten »

Solo-rider skrev:
Kawagutten skrev:Sitter her med et stort håp om å få til en første tur på over 10 mil med mcsiden folk allerede til neste helg Søndag 11 ca kl 11-16.Det er meldt noen få varme,akkurat nok med gode klær :-)
Noen som er klare for å begynne tidlig og har forslag til hvor det er mest mulig bare veier foruten E18 og E6?
Alle må gjerne legge ut sin første tur i denne tråden.Ser for meg noen kaffe stopp på denne turen :-)
Hadde en "prøverunde" idag jeg :mk
Greie kjøreforhold nede ved kysten. Men det er litt vel spennende ennå å kjøre på nordsiden av E 18. Stedvis is...
Regnet med at det fremdeles er glatt noen steder så får lage tur etter hvor det er best å kjøre bare en får kjørt litt,får bare kjøre etter forholdene så går det bra :prf
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Første tur i 2015

Legg inn av Snikendeugle »

Kawagutten skrev:
Bjerknez skrev:Er bakken bar så blir jeg nok med. Men blir et stykke å kjøre for meg da hvis vi skal møtes på Vestfold siden, så krever nok vertfall at det er 5 grader+ for min del.
Få se ann litt :thumleft
Vi kan evnt. møtes i Horten eller Drammen etter som det passer :-)
PS: Duke`n veier 160.
Nærmere 150 med fæle katalysatoren som er fjernet ;)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Første tur i 2015

Legg inn av Orion »

Snikendeugle skrev:
Kawagutten skrev:
Bjerknez skrev:Er bakken bar så blir jeg nok med. Men blir et stykke å kjøre for meg da hvis vi skal møtes på Vestfold siden, så krever nok vertfall at det er 5 grader+ for min del.
Få se ann litt :thumleft
Vi kan evnt. møtes i Horten eller Drammen etter som det passer :-)
PS: Duke`n veier 160.
Nærmere 150 med fæle katalysatoren som er fjernet ;)
MSX'en veier 102 med full tank ;)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23153
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Første tur i 2015

Legg inn av Bjerknez »

De tser faktisk lovende ut dette...
Men er lørdag et alternativ hvis været viser seg å bli like bra eller bedre enn på søndag?

Har kjørt noen lengre turer i 4 varmegrader og husker det var ganske kjølig. Det var dog FØR jeg fikk varmeholker, men dog.
Har bestemt meg for at HVIS været tillater det og jeg blir med så tror jeg ikke at jeg gidder å ta Horten Fergen. Da vil jeg heller møte deg/dere i Drammen.

Jeg er litt skeptisk til hvordan sykkelen står på støtten på fergen. Street Triplen føles langt mer "vinglete" på støtten enn cruiseren min gjorde da denen la seg skikkelig ned på siden og støtten gikk langt ut. Cruiseren sto mye stødigere. Så i steden for å teste ut slikt så tidlig i sesongen samt stå på fergen ved siden av sykkelen i en halvtime å fryse så kjører jeg heller rundt tror jeg og møter dere i Drammen eller noe.

Men det blir nå en tur på 10 mil for meg før jeg er hos dere, og jeg har også 10 mil hjem. Skal vi også kjøre 10 mil der borte så blir det fort 30 mil på meg og det blir nok kanskje i det kaldeste laget...?

Men hvis du er kjørekåt, så kan du jo komme hit til Fredrikstad så kan jeg vise deg/dere litt rundt på noen fine veier her? Det blir plankekjøring for meg og usle 10 mil i nærmiljøet skal jeg nok få til, selv om det skulle bli litt kaldere enn ventet. Jeg får tross alt 20 mil mer enn deg å kjøre hvis jeg møter opp i Vestfold og store deler av veien har jeg intet annen valg enn å kjøre Oslofjordtunnelen og den strekningen der og her snakker vi 80km/t++ og det blir fort kaaaaldt....

Her er forresten en fin rute hvis det skulel bli aktuelt for deg/dere og komme hit. Den er på totalt 11 mil. I tillegg kommer så klart den strekningen dere må kjøre... Altså ikke noe lenger for dere fra Vestfold enn evt. for meg hvis turen blir på den andre sien :prf
https://maps.google.com/maps?ie=UTF8&di ... dg=feature" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Første tur i 2015

Legg inn av Kawagutten »

Kommer til å legge opp turen sånn at det passer bra for alle som vil være med.
Det er foreløbig meldt regn tidlig på lørdag så derfor valgte jeg søndag men vi får se.
Vi har jo noen dager på å velge møtested og rute så finner ut av det :-)

Det skal litt til før en trenger stropper på ferja,kanskje vi tar ferja ene veien om ruta skulle bli sånn.
Sist redigert av Kawagutten den 06 jan 2015, 03:01, redigert 1 gang totalt.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23153
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Første tur i 2015

Legg inn av Bjerknez »

Kawagutten skrev:Kommer til å legge opp turen sånn at det passer bra for alle som vil være med.
Det er foreløbig meldt regn tidlig på lørdag så derfor valgte jeg søndag men vi får se.
Vi har jo noen dager på å velge møtested og rute så finner ut av det :-)
Jepp, vi får se ann litt :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Første tur i 2015

Legg inn av mortenolb »

Nå som det har blitt vått i kveld/natt så er det vel fort et par måneder til veiene blir tørre igjen. Jeg står hvertfall over om det ikke er tørt :P

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23153
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Første tur i 2015

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Nå som det har blitt vått i kveld/natt så er det vel fort et par måneder til veiene blir tørre igjen. Jeg står hvertfall over om det ikke er tørt :P
Ja, tørre veier er et must for meg vertfall...
En og annen fuktig flekk kan jeg leve med, men i hovedsak skal viene være tørre og der hvor det er vått skal det ikke være fryst på.

Svar