Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælvete?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av jhn »

Banditmannen skrev:
LordShaft skrev:Det jeg frykter mest av alt, er uvitenhet!
Nå er det vel ingen hemmelighet at media er eid og styrt av diverse interesser som ofte gjenspeiler seg i hva de skriver/ikke skriver om.

Det er sunt å være skeptisk å utdanne seg, eller tilegne seg kunnskap om diverse ting. Å la være å bry seg, drite i ting, eller overse pga at en ikke for gjort noe med det uansett er ikke like bra.

Mange rister på hodet å sier konspirasjonsteori hver gang noe er vanskelig å bevise. Men det er ikke nødvendigvis det, selv om du har x antall neper i Amerika som har forskanset seg i ødemarken og ikke er de beste talspersonene for nettopp samme sak.

Hvordan klarte Hitler å styre et helt folkeslag på den måten?
Er det like utenkelig at dette pågår på samme måte med med helt andre mål i dagens samfunn? Er vi virkelig så opplyste og egenrådige individer at noe slikt aldri kunne skjedd igjen?


Note 4
Er bra å være skeptisk! :thumleft Men da bør man være like skeptisk til all informasjon, også den "alternative", for det er virker det jaggu ikke som flesteparten av "skeptikere" er... :sk?
Ja, litt skepsis i forhold til skeptikerne er også en god ting. Media får jo mye tyn ... all media er jo styrt av eiere med en agenda, sies det.
Det vil vel si at man ikke stoler på det man ser i media? Men skal man da stole på alle de spådommene om økonomisk ragnarokk, som man leser om i media? De mest skeptiske av dere, hvordan skiller dere mellom det dere er skeptiske til, og ikke skeptiske til?
All info man får, kan man lese i nærmest all media ... de samme sakene i all media. De kjøper og selger og bytter saker seg i mellom, uavhengig av hvilken farge de måtte ha. De rød får info hos de blå, og motsatt.
En smart skeptiker er også skeptisk til selve skepsisen, alt annet ville jo vært naivt.
Det er på en måte ikke nok å være en selverklært skeptiker. Det må være noe handfast ... et eller annet konkret å være skeptisk til.
Alt dette man er skeptisk mot får man jo vite et sted, som regel i media.

KawaJens f.eks. sier:
"Det er enorme summer som går til hjelpepakker til EU land som ligger på kanten av stupet, vor komer alle di pengene fra? Vem er det som sitter igjen med regningen? Vem er det pengene hjelper, bankene eller landen? Vorfor er ingen stillt til ansvar for det som skjer og vorfor får en ikke vite nøyaktig vem som får pengene?"
Er ikke det viktige ting som burde fått litt oppmerksomhet"

Skal man forstå det som at pengene kommer fra feil sted? Regningen havner i gale hender? Pengene hjelper de gærne folka? Og hvem skal stilles til ansvar, mener du ... og for hva? Det som skjer? Det skjer jo ikke bare en ting her i verden. Kan du spesifisere litt?
Hvilke penger nøyaktig, er det egentlig snakk om?
Dette blir litt for generell skepsis mot det meste ... ta punkt for punkt, og begrunn din skepsis.
Det er helt greit å være skeptisk, men man må nesten vite hva man er skeptisk mot.
I alle fall hvis du ønsker å diskutere det ... eller aller helst gjøre noe med.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av jhn »

KawaJens skrev:
Noken som vet va Bilderberg gruppen diskuterer? Di vil i vertfall ikke komentere om det til noen. Blir lett mangen teorier rundt av slikt.

Men økonomikolaps er no teorier men langt fra konspirasjons teorier.
Er ikke dette selve definisjonen på hvordan starte eller videreføre en konspirasjonsteori?
Du antyder at Bilderberg gruppen driver med noe lyssky greier som de ikke vil prate om ... til tross for at du ikke vet.

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av KawaJens »

jhn skrev:
KawaJens skrev:
Noken som vet va Bilderberg gruppen diskuterer? Di vil i vertfall ikke komentere om det til noen. Blir lett mangen teorier rundt av slikt.

Men økonomikolaps er no teorier men langt fra konspirasjons teorier.
Er ikke dette selve definisjonen på hvordan starte eller videreføre en konspirasjonsteori?
Du antyder at Bilderberg gruppen driver med noe lyssky greier som de ikke vil prate om ... til tross for at du ikke vet.
Er vel ikke rart at når ca 130 av vestlige ledere og verdens mektigeste personer samles og har smalest i 60+år og ingen får vite va di diskuterer?
Burde en ikke nevne dem? Bør dem ikke nevnest selv om en ikke vet va dem snakker om?

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av jhn »

KawaJens skrev:
jhn skrev:
KawaJens skrev:
Noken som vet va Bilderberg gruppen diskuterer? Di vil i vertfall ikke komentere om det til noen. Blir lett mangen teorier rundt av slikt.

Men økonomikolaps er no teorier men langt fra konspirasjons teorier.
Er ikke dette selve definisjonen på hvordan starte eller videreføre en konspirasjonsteori?
Du antyder at Bilderberg gruppen driver med noe lyssky greier som de ikke vil prate om ... til tross for at du ikke vet.
Er vel ikke rart at når ca 130 av vestlige ledere og verdens mektigeste personer samles og har smalest i 60+år og ingen får vite va di diskuterer?
Burde en ikke nevne dem? Bør dem ikke nevnest selv om en ikke vet va dem snakker om?
Neida, det er ikke rart ... og joda, bare nevn.
Jeg spurte bare om det ikke er slik en konspirasjonsteori ofte starter ... med at folk antar noe foregår.
Det kan jo være verdt og huske på ved andre anledninger.
Det var bare et lite og vennlig spark på leggen til en som ikke ser ut til å like uttrykket "konspirasjonsteori"
.... ikke mere alvorlig enn som så.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av jhn »

PS. Jeg må få lov å si at det føles litt merkelig og nesten stå ansikt til ansikt med en mann å diskutere mens han gjør disse merkelige bevegelsene man ser til venstre på skjermen.
For å holde meg litt on topic ... så stiller jeg meg litt skeptisk :sk?

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av KawaJens »

jhn skrev: KawaJens f.eks. sier:
"Det er enorme summer som går til hjelpepakker til EU land som ligger på kanten av stupet, vor komer alle di pengene fra? Vem er det som sitter igjen med regningen? Vem er det pengene hjelper, bankene eller landen? Vorfor er ingen stillt til ansvar for det som skjer og vorfor får en ikke vite nøyaktig vem som får pengene?"
Er ikke det viktige ting som burde fått litt oppmerksomhet"

Skal man forstå det som at pengene kommer fra feil sted? Regningen havner i gale hender? Pengene hjelper de gærne folka? Og hvem skal stilles til ansvar, mener du ... og for hva? Det som skjer? Det skjer jo ikke bare en ting her i verden. Kan du spesifisere litt?
Hvilke penger nøyaktig, er det egentlig snakk om?
Dette blir litt for generell skepsis mot det meste ... ta punkt for punkt, og begrunn din skepsis.
Det er helt greit å være skeptisk, men man må nesten vite hva man er skeptisk mot.
I alle fall hvis du ønsker å diskutere det ... eller aller helst gjøre noe med.
Penger som spyttest i hjelpepakker til for eksempel Hellas,Spania,Irland og andre land med store problemer.
Pengene som går dit må jo komme fre en plass? Der er vel riktig å tenke at EU landene spytter in i felles skapet men Europas Sentral Bank har nok lånt ut til EU for å spytte enda mer inni i hjelpepakkene.
Men va er det di pengene går til? Går di til selveste landene eller bankene som er hoved grunnen til problemene?
Pengane går nok til bankene som betaler til kreditorene. Men vem er kreditorene? Og vem skal betale tilbake til Europeiske sentral bank? Vem styrer den europeiske sentral bank? Vor var den europeiske sentral bank før det gjekk til helvete, for det er vel deres oppgave og styre sentral bankene rundt om innen EU?
Ikke vet eg og derfor spør eg.

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av KawaJens »

jhn skrev:
KawaJens skrev:
jhn skrev:
KawaJens skrev:
Noken som vet va Bilderberg gruppen diskuterer? Di vil i vertfall ikke komentere om det til noen. Blir lett mangen teorier rundt av slikt.

Men økonomikolaps er no teorier men langt fra konspirasjons teorier.
Er ikke dette selve definisjonen på hvordan starte eller videreføre en konspirasjonsteori?
Du antyder at Bilderberg gruppen driver med noe lyssky greier som de ikke vil prate om ... til tross for at du ikke vet.
Er vel ikke rart at når ca 130 av vestlige ledere og verdens mektigeste personer samles og har smalest i 60+år og ingen får vite va di diskuterer?
Burde en ikke nevne dem? Bør dem ikke nevnest selv om en ikke vet va dem snakker om?
Neida, det er ikke rart ... og joda, bare nevn.
Jeg spurte bare om det ikke er slik en konspirasjonsteori ofte starter ... med at folk antar noe foregår.
Det kan jo være verdt og huske på ved andre anledninger.
Det var bare et lite og vennlig spark på leggen til en som ikke ser ut til å like uttrykket "konspirasjonsteori"
.... ikke mere alvorlig enn som så.
Spark deg selv i leggen for eg har ikke skrevet eller hintet at eg ikke liker konspirasjonsteori uttrykket ;-)
Det eg derimot har skrevet er at økonomisk kolaps er ikke konspirasjons teori, men en teori og dessvere ikke en umulig teori.
Skal en snakke konspirasjons teori om økonomi kolaps så er det heller om vem som står bak. Tom Crusie? kansje Elvis eller Tupac?

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av KawaJens »

jhn skrev: Ja, litt skepsis i forhold til skeptikerne er også en god ting. Media får jo mye tyn ... all media er jo styrt av eiere med en agenda, sies det.
Det vil vel si at man ikke stoler på det man ser i media? Men skal man da stole på alle de spådommene om økonomisk ragnarokk, som man leser om i media? De mest skeptiske av dere, hvordan skiller dere mellom det dere er skeptiske til, og ikke skeptiske til?
All info man får, kan man lese i nærmest all media ... de samme sakene i all media. De kjøper og selger og bytter saker seg i mellom, uavhengig av hvilken farge de måtte ha. De rød får info hos de blå, og motsatt.
En smart skeptiker er også skeptisk til selve skepsisen, alt annet ville jo vært naivt.
Det er på en måte ikke nok å være en selverklært skeptiker. Det må være noe handfast ... et eller annet konkret å være skeptisk til.
Alt dette man er skeptisk mot får man jo vite et sted, som regel i media.
Det er det som er problemet. En vet ikke vem en skal høre på. FOX News er jo velkjent at dei jobber etter en agenda og spesielt brøle apen av en komplet forkastlig fyr Bill O`Reilly. Og motsatt så har en RT News som er opplagt anti USA og pro Russisk.
Youtube er jo en jungel av søppel konspirasjonsteorier og en må sile mye dritt før en finner noke fornuftigt bland annent en video der det blir påstått at vi er blitt advart om 9-11 siden 70 tallet, det er vist en del filmer der enkelte kloker viser 09:11 :doh

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av Jompa »

Man kan sikkert finne flere filmer der klokka viser 22.07 også hvis man bare leter.
Og hva så ?
Man kan alltid si "hva var det jeg sa" basert på "bevis" og "tegn" som kan spores opp i ettertid.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av cevillan »

Man må ikke blande det å være skeptisk og aktiviteten JAQing off.

http://rationalwiki.org/wiki/Just_asking_questions

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av LordShaft »

Hvorfor er folk så negativ eller så skeptisk til de som tror på konspirasjonsteorier?

Folk lo jo rått av folket som hevdet at LSD var et dop som var laget av staten eller "overmakten" De hadde jo ingen bevis, det var også flere av de som hadde brukt stoffet, og ikke nødvendigvis var av den mest troverdige typen!
Hva var sannheten og innrømmelsene rundt dette etter mange år med hemmelighetsstempel?
De var jo komplette idioter de som hevdet dette back in the days :roll

Du har jo også Al Gore, visepresident i amerika under bill clinton om jeg ikke husker feil.
Noen vil vel hevde at han drev med konspirasjonsteorier i forhold til å fremme sin egen politiske karriere og noen vil gå så langt som å hevde at han drev med dommedags propaganda!
Hva jeg vil kalle det, er igrunn likegyldig...Men at det har vært musestille fra den frotenen en stund er vel ikke helt uten grunn :roll
Han var jo relativt tidlig ute å hevde at store deler av jorden kom til å bli oversvømt om polisene smeltet pga global oppvarming. Å dette kom til å skje veldig snart.

De siste 100 årene har det vel ikke vært registrert pluss grader på sydpolen.
Nordpolen flyter på havet, så om denne smelter vil havet så å si forbli uforandret. Isen på grønnland derimot står i fare for å smelte, men slik temperaturene er i dag vil det ta mange tusen år før den smelter.
Temperatur forandringene i havet bidrar til sitt, men om dette er pga menneskeskapte forrurensninger er ikke enda mulig å bevise.
Det er så mange variabler i dette..... Noe er selvfølgelig sannhet i, mens noe er finspikka sprøyt. Noe jeg føler det er mye av i andre saker og verdens problemer.

Så å være skeptisk til såkalte eksperter, eller forskere tror jeg vi kunne hatt mye mer av.

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av cevillan »

LordShaft skrev:Hvorfor er folk så negativ eller så skeptisk til de som tror på konspirasjonsteorier?

Folk lo jo rått av folket som hevdet at LSD var et dop som var laget av staten eller "overmakten" De hadde jo ingen bevis, det var også flere av de som hadde brukt stoffet, og ikke nødvendigvis var av den mest troverdige typen!
Hva var sannheten og innrømmelsene rundt dette etter mange år med hemmelighetsstempel?
De var jo komplette idioter de som hevdet dette back in the days :roll

Du har jo også Al Gore, visepresident i amerika under bill clinton om jeg ikke husker feil.
Noen vil vel hevde at han drev med konspirasjonsteorier i forhold til å fremme sin egen politiske karriere og noen vil gå så langt som å hevde at han drev med dommedags propaganda!
Hva jeg vil kalle det, er igrunn likegyldig...Men at det har vært musestille fra den frotenen en stund er vel ikke helt uten grunn :roll
Han var jo relativt tidlig ute å hevde at store deler av jorden kom til å bli oversvømt om polisene smeltet pga global oppvarming. Å dette kom til å skje veldig snart.

De siste 100 årene har det vel ikke vært registrert pluss grader på sydpolen.
Nordpolen flyter på havet, så om denne smelter vil havet så å si forbli uforandret. Isen på grønnland derimot står i fare for å smelte, men slik temperaturene er i dag vil det ta mange tusen år før den smelter.
Temperatur forandringene i havet bidrar til sitt, men om dette er pga menneskeskapte forrurensninger er ikke enda mulig å bevise.
Det er så mange variabler i dette..... Noe er selvfølgelig sannhet i, mens noe er finspikka sprøyt. Noe jeg føler det er mye av i andre saker og verdens problemer.

Så å være skeptisk til såkalte eksperter, eller forskere tror jeg vi kunne hatt mye mer av.
Det du snakker om når det gjelder global oppvarming, handler ikke skepsis. Det handler om fornektelse. Det er to veldig forskjellige ting.
https://www.youtube.com/watch?v=cjuGCJJUGsg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23156
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av Bjerknez »

Synes vi skal være veldig glad for at det vertfall ikke blir kaldere jeg da...
Å det er vel egentlig det jeg har å si om den saken... :mk

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av KawaJens »

Jompa skrev:Man kan sikkert finne flere filmer der klokka viser 22.07 også hvis man bare leter.
Og hva så ?
Man kan alltid si "hva var det jeg sa" basert på "bevis" og "tegn" som kan spores opp i ettertid.
Jepp some e.g. sa søppel

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Økonomi kollaps,IS,CIA,Verdenskrig..går det rett at hælv

Legg inn av Zadnez »

og hva med kjøttprisene i India??? når skal dem diskuteres
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Svar