Erfaringer rundt Suzuki TL1000S - Kjøpt! - Bilder.

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Erfaringer rundt Suzuki TL1000S?

Legg inn av KåreDump »

Min erfaring med påliteligheten er så-som-så, men på en -97mod så må alle barnesykdommer være fiksa, den begynner tross alt å bli noen år!

Men det er en ufattelig morsom sykkel å (svin-)kjøre! Masse moement, og herlig temperament. En skikkelig ramp!
Sjekk at styredemperen er ok!
Styredemperen ble ettermontert etter at flere mc-journalister tryna TL'er etter noter under testkjøring.
Prøvde å kjøre min uten styredemper og det var IKKE morsomt! Den ble ufattelig nervøs og ting tydet på at den ville gjøre det den kunne for å få kasta meg av!!

Videre ville jeg sjekka gaffelen grundig, er egnetlig en nydelig gaffel, men mye herjing (stopies, og harde landinger etter wheelies) kan gi den ganske mye juling.

Og, den spiser bakdekk i et vanvittig tempo!! I alle fall om du kjører den slik den kan(bør?) kjøres.
Jeg fikk aldri et bakdekk til å vare mer enn max 2.500km (aldri burnouts, kun gatebruk)!
Det kan lett bli dyrt, 190/50-ZR17-dekk er ikke gratis.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: Erfaringer rundt Suzuki TL1000S?

Legg inn av Monstr »

KåreDump skrev:Min erfaring med påliteligheten er så-som-så, men på en -97mod så må alle barnesykdommer være fiksa, den begynner tross alt å bli noen år!

Men det er en ufattelig morsom sykkel å (svin-)kjøre! Masse moement, og herlig temperament. En skikkelig ramp!
Sjekk at styredemperen er ok!
Styredemperen ble ettermontert etter at flere mc-journalister tryna TL'er etter noter under testkjøring.
Prøvde å kjøre min uten styredemper og det var IKKE morsomt! Den ble ufattelig nervøs og ting tydet på at den ville gjøre det den kunne for å få kasta meg av!!

Videre ville jeg sjekka gaffelen grundig, er egnetlig en nydelig gaffel, men mye herjing (stopies, og harde landinger etter wheelies) kan gi den ganske mye juling.

Og, den spiser bakdekk i et vanvittig tempo!! I alle fall om du kjører den slik den kan(bør?) kjøres.
Jeg fikk aldri et bakdekk til å vare mer enn max 2.500km (aldri burnouts, kun gatebruk)!
Det kan lett bli dyrt, 190/50-ZR17-dekk er ikke gratis.
Det med dekk spørs vel litt på kjørestil, hvor man kjører og hvilket dekk? :-)

Uansett mye fint å ta med seg her ja. Ser Busa Trond også roser denne sykkelen godt, og sier at spesielt de som er 98--> er veldig bra. Mye barnesykdommer som er borte da. :-)

Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: Erfaringer rundt Suzuki TL1000S?

Legg inn av Monstr »

Akkurat det jeg tenker jeg også. Ingen hadde vel orket å kjøre rundt med barnesykdommer og dårlige løsninger i 17 år :P :p

Ser de fleste her på forumet som har eid dem, angrer på at de solgte dem, og det er jo et godt tegn! :-)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Erfaringer rundt Suzuki TL1000S?

Legg inn av TBI81 »

Sånn er det jo ofte med high maintenance girls :knegg

Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: Erfaringer rundt Suzuki TL1000S?

Legg inn av Monstr »

TBI81 skrev:Sånn er det jo ofte med high maintenance girls :knegg
Intervallene er jo ikke så gale på denne da :) Synes serviceplanen ser veldig grei ut egentlig. Synes jo barskheten veier godt opp :P :p Skal jeg tenke maintenance, så er jo Fazeren perfekt. Service på 10 000km og ventilsjekk hver 42 000km :p

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Erfaringer rundt Suzuki TL1000S?

Legg inn av TBI81 »

Neida, det var en spøk på at alle angrer på å bytte de ut. Blir som damer, de som koster mest når det står på er jo ofte litt moro også :knegg Serviceintervallene er nok helt fine.

Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: Erfaringer rundt Suzuki TL1000S?

Legg inn av Monstr »

TBI81 skrev:Neida, det var en spøk på at alle angrer på å bytte de ut. Blir som damer, de som koster mest når det står på er jo ofte litt moro også :knegg Serviceintervallene er nok helt fine.
Tok den ;) Ja, en TL1000S blir som piker, vin og sang. Gøy mens det står på, og trist når det er slutt ;)

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Erfaringer rundt Suzuki TL1000S?

Legg inn av Busa Trond »


Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: Erfaringer rundt Suzuki TL1000S?

Legg inn av Monstr »

Ganske sweet denne også:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=ctmWSUDyg40[/video]

Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: Erfaringer rundt Suzuki TL1000S?

Legg inn av Monstr »

Lurer litt på å ta inn en fra Sverige også. Ser de ligger billig der, og ifølge kalkualtoren på nett kommer et bra eksemplar på rundt 40 000,- ferdig på norske plater. Ikke galt overhodet.

Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: Erfaringer rundt Suzuki TL1000S?

Legg inn av Monstr »

Elolz skrev:Litt bedre utvalg i Sverige og fine priser der nå. Har fått inntrykk av at syklene der er bedre stelt og har bedre serviceoppfølging enn i Tyskland. Jeg hadde planer om å stikke til Sverige hvis jeg ikke hadde likt SP1. ;-)
Stemmer bra det. Venter bare på at det skal komme ut en bra rød, med rundt 35-40 000 på klokka og med god historikk. Hvordan er V-twinene med tanke på km? Vet jo at mange av f. eks Yamahas rekkefirere går til det uendelige med enkelt vedlikehold. Er det samme opplegget med V-twin? :-)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Erfaringer rundt Suzuki TL1000S?

Legg inn av LordShaft »

Å folk stusser på sykler som er rullet 30.000 når de skal kjøpe brukt :knegg er sykkelen kjørt jevnt, servet jevnt så er ikke km noe problem.

Liten digresjon. Min bestefar hadde en 240, lys blå må vite, den hadde rullet 890.000 når den ble skutt med slugs og senket i havet :lol

Note4

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38042
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Erfaringer rundt Suzuki TL1000S?

Legg inn av AJ »

Motorrad gjør grundige 50K tester og mange av syklene de har testet viser seg å tåle mye.
Som bl.a. KTM 1190 fra 2013...:

http://www.advrider.com/forums/showthre ... st26726451" onclick="window.open(this.href);return false;

Høy km. kan rett og slett bare være en fordel i enkelte tilfeller.
Og la meg legge til at KTM neppe er et unikt tilfelle.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Erfaringer rundt Suzuki TL1000S?

Legg inn av sankyo »

Det jeg ofte lurer på er hvor mye dette sier om sykler som har gått 50.000km, men det i løpet av 5-8 år, noe som er en mye mer realistisk tidsperiode for denne kjørelengden, i hvert fall for flertallet av syklene. Faktor alder har vel noe å si den også?
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Erfaringer rundt Suzuki TL1000S?

Legg inn av KåreDump »

Daniel V skrev: Tok den ;) Ja, en TL1000S blir som piker, vin og sang. Gøy mens det står på, og trist når det er slutt ;)
He he, siden du betegner syklene som jenter/damer kan jeg dra en liten analogi:

Fazeren du har nå er en "Snill Pike", en slik som bor i nabohuset, synger gjerne i ten-sing, litt genert og pen i tøyet.
Maser du lenge nok og opparbeider deg litt bonuspoeng så kan hun kanskje la seg lure til å bli med på et lite sprell, men aller helst vil hun bare leies inn i solnedgangen

Frøken TL, derimot. Hun er den rampete jenta som i en alder av 15 stakk av sammen med et turnerende rockeband.
Hun går i lakk og lær, og trygler deg om å være med på det mest kinky du kan tenke deg, gang på gang....
En skikkelig rebell, som driter i lover, regler og moral!
Passerer du henne i oppkjørselen hvisker hun "Tigergutt, kom og ta meg!"

Hun er ikke en du leier inn i solnedgangen, det blir bare smertefullt og kleint...

Frøken TL er en dame du enda tenker på lenge etter at du er godt gift med en annen, av og til når horna vokser tenker du lengselsfullt på henne!
Ikke den raskeste, ikke den peneste, men helt klart den råeste og mest lekne!!

Jeg vet, jeg har vært der! :prf
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Svar