Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykler!

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle

Legg inn av Svein2 »

Biker Rulett: :scratch

http://www.soltv.no/nyheter/2014/05/30/ ... icCbsdczaw" onclick="window.open(this.href);return false;

Oooops, denne skulle egentlig under "MC i media"

MKH88
Innlegg: 104
Registrert: 28 aug 2013, 19:26
Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
Sted: Østfold

Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle

Legg inn av MKH88 »

I går prøvde jeg harley davidson forty eight, som jeg tror er en pimpa sportster 1200. Jeg er ikke en ihuga fan, men hadde det veldig gøy på den 20. minutters turen jeg fikk :) trodde det skulle bli en veldig merkelig sittestilling, men var faktisk ikke så værst. Kjip lyd, hørtes ut som en gammel boble pga original eksos. Sterk i bunnen og for min del uvanlig høy utveksling, lå på rundt 1800 rpm ved 80 km/t i 5. gir. Lettkjørt og virket veldig mye mere stabil i gangfart enn det min cbr er. Men ved rundkjøringer og kryss så føltes det ut som om den falt inn når jeg svingte. Subba også fothvileren mye tidligere enn jeg hadde trodd, kjørte verken fort eller svingte skarpt når det subba.. Men alt i alt en artig sykkel. :)
Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk

MKH88
Innlegg: 104
Registrert: 28 aug 2013, 19:26
Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
Sted: Østfold

Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle

Legg inn av MKH88 »

Fikk beskjed om å komme igjen i dag og prøve vrod muscle, hvis jeg får tid så tror jeg jaggu jeg skal gjøre det. :)

MKH88
Innlegg: 104
Registrert: 28 aug 2013, 19:26
Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
Sted: Østfold

Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle

Legg inn av MKH88 »

Jæ kan jo bare fortsette å preke jæ, som vi sier her i Østfold. :-)

Kjørte meg en god tur på lørdagen (altså i går), starta i Mysen, gjennom rakkestad til Sarpsborg og til Halden, kjørte faktisk mine første meter i 110 km/t, helt lovlig. :-) Endte opp på HOG treffet igjen, der jeg møtte samme personene som var der på torsdag, som gliste og sendte meg rett bort til syklene som kunne prøvekjøres.
Valget falt på en hvit v-rod muscle, da dette er sykkelen som av alle h-d, jeg føler treffer meg best.
Ut på tur, ganske alright sittestilling på denne også, men jeg syns det er både uvant og ubehagelig å gire med disse, da jeg må jobbe mye mer for å gire pga den høyt monterte girsjalteren. Jeg forstår derimot at man kanskje ikke trenger å gire like ofte, da momentet i sykkelen var imponerende nesten uansett hvor langt ned i registeret jeg slapp den.

Motormessig var det et godt skyv i sykkelen, gikk bra og jeg tok meg selv i å smile ofte, men fikk aldri den store WoW følelsen.
Likte ikke demperne fremme da de var kjempestive, når jeg traff små hull eller ujevnheter i veien, så smalt det i fronten og det var ordentlig ubehagelig.
En annen ting jeg ble overrasket over var hvor lite glad den var i svinger, tenkte at dette var en sportslig modell, men var tung å kjøre svinger med og gav meg ikke noe tillit til å utfordre den noe særlig... I krappe svinger i lav fart fikk jeg også styre ofte i kneet, ikke imponert over det heller..

Men tøff sykkel utseendemessig, hørte folk kommenterte den når jeg kjørte forbi, å det er jo gøy :prf



Bilde


Sent from my iPad using Tapatalk
Sist redigert av MKH88 den 16 jun 2014, 09:43, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle

Legg inn av Kmann »

Det er er jo en grunn til at folk med Harley ikke hilser på møtende MC'er..... Har du prøvd å kjøre trillebår med en hånd....? :lol
Men den ser jo stilig ut. Hadde vært artig å prøvd!
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle

Legg inn av Intruder »

Kmann skrev:Det er er jo en grunn til at folk med Harley ikke hilser på møtende MC'er..... Har du prøvd å kjøre trillebår med en hånd....? :lol
Men den ser jo stilig ut. Hadde vært artig å prøvd!
En nabo kom trillende med båra si og skulle hilse med honnør på til en bilist og seff veltet båra.... :P :p :P :p
Siste gang jeg kjører BMW-mc sa`n... :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

MKH88
Innlegg: 104
Registrert: 28 aug 2013, 19:26
Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
Sted: Østfold

Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle

Legg inn av MKH88 »

Ble prøvekjørt en sykkel til rett etter v-rod også. 2014 dyna fat bob het den vel mener jeg. 1.7 liter motor og 320kg... Denne overrasket meg, lettkjørt og behagelig. Syns også den var mer tillitsvekkende i svinger og hadde langt bedre flyt i kjøringa med denne. Denne subbet også tidlig syns jeg, med eksosanlegget denne.. Følte også at jeg sklei litt ut av salen i venstre-svinger. Motoren opplevdes som veldig sterk, men ikke spesielt kvikk. En artig feature var at man kunne justere spjeldene i eksosen fra styret, dette var den av syklene jeg prøvde som hadde mest lyd (smilet på plass igjen :) )

Prøvde å bremse litt hardere med denne. Bremset passe hardt tenkte jeg og hørte det ulte fra framdekket... Så der var tydeligvis grensen straks nådd. Dette var nok faktisk favoritten av de jeg prøvde. Turen fra Halden til rakkestad etterpå på cbr'n var kjempegøy, føltes ut som en rakett igjennom svingene i forhold.
:)Bilde

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle

Legg inn av Carpa »

Monsterbike - Drammen


Bilde
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle

Legg inn av Kawagutten »

Kunne vært moro å testet Caponord 1200 igjen bare med litt mer fin justerte dempere enn på det laveste,tror det kan være en perfekt mc for fremtiden :D ser en mulighet den 28nde :D
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle

Legg inn av hakhap »

Denne må man få med seg, men hvilken dag blir avhengig av jobben
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle

Legg inn av Carpa »

Jeg skal se om jeg får testet z1000sx på en litt lengre tur denne gangen. Beste er å prøve å komme tidlug på dagen på torsdag for da er det nok minst mennesker der og større sjans for en lengre tur.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle

Legg inn av mortenolb »

Samme her. Både z1000sx og gsxr1000. Klarer ikke bestemme meg.

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle

Legg inn av PCP »

Carpa skrev:Jeg skal se om jeg får testet z1000sx på en litt lengre tur denne gangen. Beste er å prøve å komme tidlug på dagen på torsdag for da er det nok minst mennesker der og større sjans for en lengre tur.
Har ikke den ferskeste erfaringen akkurat, sist jeg dro fra butikk til butikk og prøvekjørte mange forskjellige sykler var tidlig på 90-tallet. (Var forøvrig basert på dette at valget falt på VFR når jeg 20 år senere skulle kjøpe ny gammel sykkel :P :p )

Men har det nå blitt vanskelig å få prøvekjøre feks en Z100SX en liten time utenom disse flokkprøvekjøring/demodagene, eller gjør dere det bare sånn fordi det er en grei anledning til å prøve mange forskjellige i en jafs? :scratch

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle

Legg inn av Carpa »

PCP skrev:
Carpa skrev:Jeg skal se om jeg får testet z1000sx på en litt lengre tur denne gangen. Beste er å prøve å komme tidlug på dagen på torsdag for da er det nok minst mennesker der og større sjans for en lengre tur.
Har ikke den ferskeste erfaringen akkurat, sist jeg dro fra butikk til butikk og prøvekjørte mange forskjellige sykler var tidlig på 90-tallet. (Var forøvrig basert på dette at valget falt på VFR når jeg 20 år senere skulle kjøpe ny gammel sykkel :P :p )

Men har det nå blitt vanskelig å få prøvekjøre feks en Z100SX en liten time utenom disse flokkprøvekjøring/demodagene, eller gjør dere det bare sånn fordi det er en grei anledning til å prøve mange forskjellige i en jafs? :scratch
Nei ikke vanskelig i det hele tatt. Jeg prøvekjørte først en ER6F og fikk beskjed om å ta meg en god og lang tur, noe jeg gjorde. Så ble jeg overtalt til å prøve z1000sx også, men jeg hadde bare tid til en kort tur så det var ikke butikkens velvilje det sto på.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle

Legg inn av mortenolb »

Du vil nok merke betydelig effektøkning i nye sx'en også. Det var digg!

Svar