NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av jhn »

Snakk om å ikle seg offer-rollen.
"Motorsyklister blir jevnt over dårlig behandlet. En bilist ville aldri blitt utsatt for tilsvarende vedlikeholdstrakassering. Det kan se ut som om vi som kjører Harley Davidson og ikler oss motorsykkelvest er ekstra utsatt,"
"vedlikeholdstrakassering" ... hva er det slags drittprat? Hva med støytrakasseringen av sine omgivelser. Unødvendig belastning på rettsvesenet? Forsøpling av media? Dårlig PR for juristene?
Han kjører med viten og vilje rundt på et ulovlig kjøretøy.
Det er jo ikke vanskeligere enn å sørge for at sykkelen er i forskriftsmessig stand. Det burde jo den godeste Snorre vite ... han er jo jurist.
De samme reglene gjelder uavhengig av sykkelmerke.
Nå vil han ha erstatning fordi han mistet en del av sesongen ... kanskje rettsvesenet kan kreve erstatning fra snurrige Snurre for å ha kastet bort tid og ressurser på piss.
Stå på krava din nisse, uansett hvor idiotisk det måtte være ... og pass på å prøve å suge noen kroner fra hvor det måtte være, og av uansett grunn. Prøv også kreve ny sommer og ny ferie.

Hørte en låt på tv'n her om dagen.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=CJ4fD3rJt8E[/video]

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av Intruder »

Bør bli æresmedlemmer i Dustelauget de skogeiere og ledere i trebasert industri som legger ned her og selger tømmeret til Sverige fordi det er mest lønnsomt----iallfall etter at de mottar en halv milliard i transportstøtte fra staten... :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av JohnnyTh »

Intruder skrev:Bør bli æresmedlemmer i Dustelauget de skogeiere og ledere i trebasert industri som legger ned her og selger tømmeret til Sverige fordi det er mest lønnsomt----iallfall etter at de mottar en halv milliard i transportstøtte fra staten... :prop:
Hææ? Jeg fikk ikke fem øre i noe transportstøtte når jeg solgte min skog! Måtte tvert imot betale en helvetes haug med skatt
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av jhn »

Om du solgte til et flisespikkeri, så er det greit at vi alle slapp å spleise... flispikkeri kan vi bedrive helt gratis her inne :knegg

Men ang NMCU .... Dusteforbundet. Nå sier ikke jeg at det er samme forbundet, men mener jeg leste et eller annet om at NMCU hadde bistått i en lignende sak som den av skiltningsaken .... sånne ting mener jeg er forholdsvis dustete å bruke medlemskontigenten på.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av JohnnyTh »

jhn skrev:Om du solgte til et flisespikkeri, så er det greit at vi alle slapp å spleise... flispikkeri kan vi bedrive helt gratis her inne :knegg

Men ang NMCU .... Dusteforbundet. Nå sier ikke jeg at det er samme forbundet, men mener jeg leste et eller annet om at NMCU hadde bistått i en lignende sak som den av skiltningsaken .... sånne ting mener jeg er forholdsvis dustete å bruke medlemskontigenten på.
Nei, det var ikke flisespikking. Ble sendt til Tyskland for å sages og så tilbake til Monter. Rart det blir billigere enn å sage det her hjemme :scratch
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av jhn »

JohnnyTh skrev:
jhn skrev:Om du solgte til et flisespikkeri, så er det greit at vi alle slapp å spleise... flispikkeri kan vi bedrive helt gratis her inne :knegg

Men ang NMCU .... Dusteforbundet. Nå sier ikke jeg at det er samme forbundet, men mener jeg leste et eller annet om at NMCU hadde bistått i en lignende sak som den av skiltningsaken .... sånne ting mener jeg er forholdsvis dustete å bruke medlemskontigenten på.
Nei, det var ikke flisespikking. Ble sendt til Tyskland for å sages og så tilbake til Monter. Rart det blir billigere enn å sage det her hjemme :scratch
Rart .. vet ikke det akkurat. Er ikke det naturlig med lønnsnivået vi har her i landet? Skogen din ble sikkert fraktet av østeuropeiske sjåfører begge veier for 1/8 av prisen
Vi sender jo fersk fisk til Kina for å få skåret filet. Vi sender kjøtt med danskebåten t/r for å forandre etnisiteten på grisen og kyllingen.
Vi gjør mye lurt her på bjerget

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av JohnnyTh »

jhn skrev:
JohnnyTh skrev:
jhn skrev:Om du solgte til et flisespikkeri, så er det greit at vi alle slapp å spleise... flispikkeri kan vi bedrive helt gratis her inne :knegg

Men ang NMCU .... Dusteforbundet. Nå sier ikke jeg at det er samme forbundet, men mener jeg leste et eller annet om at NMCU hadde bistått i en lignende sak som den av skiltningsaken .... sånne ting mener jeg er forholdsvis dustete å bruke medlemskontigenten på.
Nei, det var ikke flisespikking. Ble sendt til Tyskland for å sages og så tilbake til Monter. Rart det blir billigere enn å sage det her hjemme :scratch
Rart .. vet ikke det akkurat. Er ikke det naturlig med lønnsnivået vi har her i landet? Skogen din ble sikkert fraktet av østeuropeiske sjåfører begge veier for 1/8 av prisen
Vi sender jo fersk fisk til Kina for å få skåret filet. Vi sender kjøtt med danskebåten t/r for å forandre etnisiteten på grisen og kyllingen.
Vi gjør mye lurt her på bjerget
Han som kjørte tømmerbilen som hentet det var da Normann. Men hvem som styrte båtene som tok det til Tyskland aner jeg ikke. Slip gikk til Sverige. Aner ikke hvordan det kom dit etter det ble kjørt til kaia.
Uansett synes jeg det er rart at det kan hentes his meg. Kjøres til havna (av norsk sjåfør) transporteres med båt til Tyskland, sikkert ny veitransport, sages opp og så samme veien tilbake som material. Og enda er det billigere enn å sage det her hjemme. Er jo stort sett automatisert disse sagbrukene. Det står ikke to mann med ei svær sag lengre.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av jhn »

Helt enig, det er merkelig. Det burde være mulig å bearbeide råvarer også her til lands.

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: NMCU....NAF...eller like godt Dusteforbundet ?

Legg inn av L-NA »

Jeg har tidligere i denne tråden skrevet at jeg er medlem av både NMCU og NAF. (Dusteforbundet tar ikke opp flere medlemer :-) )

Dette er to forbund som jeg i utgangspunktet har meldt meg inn i pga, de saker og verdier forbundenne står for, og at dette er noe jeg ønsker å ta del i og støtte. Ikke slik som mange her i tråden har gitt utrykk for, nemlig medlemsfordeler og hva men får direkte igjen for medlemskapet i form av økonomiske fordeler.

Men jeg synest jo ikke av den grunn det er noe bakdel at jeg på Fredag fikk tilbakebetalt en sum som tilsvarer 10 års medlemskap fra NAF, som en av mange fordeler man har her :-)

Svar