Biltema olje - djevelens verk?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av jonnykr »

Siden vi er i gang, så har jeg kjøpt en "ButtPlugg" til AT,n min på Biltema også. Og den putter jeg inn i hølet bak på eksosen sånn at ikke den dårlige oljen fra Biltema skal forsvinne ut gjennom eksosrøret. :lol
Bilde
Tut & Kjør!

Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Sted: Wherever the road takes me

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av fs650e »

jonnykr skrev:Siden vi er i gang, så har jeg kjøpt en "ButtPlugg" til AT,n min på Biltema også. Og den putter jeg inn i hølet bak på eksosen sånn at ikke den dårlige oljen fra Biltema skal forsvinne ut gjennom eksosrøret. :lol
Bilde
laik
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av LordShaft »

Siden vi er inne på alt annet som ikke går på biltema olje, så går det vel an å skrive litt om Depostøtten.

Å si at denne er like bra som andre er en kraftig overdrivelse. Joda, den gjør jobben.... men her er brukt mye tynnere stål, enkle løsninger og du får ikke i nærheten av kvaliteten som på en del andre støtter.

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av TheHaughom »

LordShaft skrev:Siden vi er inne på alt annet som ikke går på biltema olje, så går det vel an å skrive litt om Depostøtten.

Å si at denne er like bra som andre er en kraftig overdrivelse. Joda, den gjør jobben.... men her er brukt mye tynnere stål, enkle løsninger og du får ikke i nærheten av kvaliteten som på en del andre støtter.
Bare du som har for tung sykkel :roll
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2745
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av simpson »

LordShaft skrev:Siden vi er inne på alt annet som ikke går på biltema olje, så går det vel an å skrive litt om Depostøtten.

Å si at denne er like bra som andre er en kraftig overdrivelse. Joda, den gjør jobben.... men her er brukt mye tynnere stål, enkle løsninger og du får ikke i nærheten av kvaliteten som på en del andre støtter.
Var jo det jeg sa til deg, den bøyer og vrir seg men sykkelen står når du først har fått den opp.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av LordShaft »

Ja jeg har meningene deres med i konklusjonen. Eneste jeg bruker depostøtten til er ved enkelt vedlikehold. Da er den alltid under oppsyn. Men jeg lagrer ikke sykkelen på denne støtten. Det tørr jeg faen ikke :P :p

Men når denne kvaliteten er så begrenset, så stiller jeg meg undrende til alt annet de selger, så for alle andre mene det de vil om biltema :thumleft

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av ole m. »

LordShaft skrev:Siden vi er inne på alt annet som ikke går på biltema olje, så går det vel an å skrive litt om Depostøtten.

Å si at denne er like bra som andre er en kraftig overdrivelse. Joda, den gjør jobben.... men her er brukt mye tynnere stål, enkle løsninger og du får ikke i nærheten av kvaliteten som på en del andre støtter.
Om den løfter sykkelen, og holder den der, hva er da problemet? Jeg trenger ikke mer enn det... ;-)

Før Biltema begynte å selge depotstøtter, så var det knapt mulig å få noen til under tusenlappen. Etter at Biltema har begynt å selge utstyr til mc, så har prisene også sunket på tilsvarende utstyr fra andre. Noe i alle fall jeg setter stor pris på. :-)

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2745
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av simpson »

LordShaft skrev:Ja jeg har meningene deres med i konklusjonen. Eneste jeg bruker depostøtten til er ved enkelt vedlikehold. Da er den alltid under oppsyn. Men jeg lagrer ikke sykkelen på denne støtten. Det tørr jeg faen ikke :P :p

Men når denne kvaliteten er så begrenset, så stiller jeg meg undrende til alt annet de selger, så for alle andre mene det de vil om biltema :thumleft
Halleluja :notworthy:

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av jonnykr »

LordShaft skrev:Siden vi er inne på alt annet som ikke går på biltema olje, så går det vel an å skrive litt om Depostøtten.

Å si at denne er like bra som andre er en kraftig overdrivelse. Joda, den gjør jobben.... men her er brukt mye tynnere stål, enkle løsninger og du får ikke i nærheten av kvaliteten som på en del andre støtter.
Ingen sier den har vedens beste kvalitet, men så koster den bare kr 379.- Og man må jo være dum om man ikke skjønner at den ikke holde samme kvalitet som 4 ganger dyrere støtter.

Men om man som meg ikke har verdens tyngste mc da jeg kjøpte den 160 kg og uten midtstøtte, så gjør den jobben og løfter mc,n ved behov. F.eks. ved dekkbytte. For øvrig har den støtta jeg kjøpte adaptere så man kan bruke den både bak og foran. På AT,n har jeg midtstøtte og nå brukes den bare foran ved behov.

Den har jeg også hatt i 2 år nå og den er like hel og gjør fortsatt jobben sin. :thumleft

Her er for øvrig mine nyinnkjøpte Biltema veskesettt oppe i Finnskogen et sted. Møkkete men like hele og fester, reimer o.s.v. tålte fint en ganske tøff tur (hull og vaskebrett) som blant annet ristet i filler GPS,n til min kjørekompis. Litt tidlig å si noe om kvaliteten enda, men de besto i hvertfall jomfruturen. :D
Biltema-Bags.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tut & Kjør!

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av jonnykr »

simpson skrev:
LordShaft skrev:Ja jeg har meningene deres med i konklusjonen. Eneste jeg bruker depostøtten til er ved enkelt vedlikehold. Da er den alltid under oppsyn. Men jeg lagrer ikke sykkelen på denne støtten. Det tørr jeg faen ikke :P :p

Men når denne kvaliteten er så begrenset, så stiller jeg meg undrende til alt annet de selger, så for alle andre mene det de vil om biltema :thumleft
Halleluja :notworthy:
Tja, alle vet vel at Biltema er en billigkjede, tror du ikke det? Eller er det bare du og noen til som har skjønt det mener du?

Det som forundrer meg er at folk ikke skjønner at selv om man finner noen produkter som ikke holder samme kvalitet som andre, så behøver ikke det å gjelde alt de selger. Oljen f.eks. inneholder de spesifikasjoner den skal, det finnes ingen dokumentasjon på at den er dårlig, folk har brukt den i årevis inkludert under tøffe forhold for sin motorsykkel, uten problemer.

Men det teller ikke, for du vet noe mange andre ikke vet tydligvis selv om erfaringer sier det motsatte og man ikke finner det dokumentert noe sted.

Du må jo være en seriøs konkurrent til Snåsamannen du. Han ser ting andre ikke ser han også. :lol
Tut & Kjør!

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2745
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av simpson »

Trenger ikke å være snåsamannen for ikke å handle på Biltema.
Kjører med olje til over 200 kr/l og er fornøyd med det, og kommer ikke til å bytte til Biltemaolje selv om jeg hadde fått den gratis.
Og hvis du finner noe med samme kvalitet der som andre plasser så er det jo fint for deg som handler der.
Men det vil ikke påvirke mitt valg om ikke å handle på Biltema.
Syns kanskje det er litt rart at andre foretninger i det hele tatt overlever siden de selger samme kvalitet som Biltema bare mye dyrere.

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av gorbys »

Alltid like gøy med slike oljetråder, vi burde opprette en for blinklysolje og. Personlig har jeg kjørt med Kaleco blinklysolje i alle år og er godt fornøyd med den! :thumleft

Men fra spøk til alvor, mye av det biltema selger er dritt, men mye av det de selger er bra og. Akkurat som de fleste andre butikker. Kjøpte i fjor en biltema tankveske og må si den er helt super! Den passer ikke på v-stromen da, eller andre motorsykkel med liknende tank, men det er det eneste kjipe jeg kan komme på.

Og tilbake til olje; Jeg har kjørt på både billig og dyr olje på mine biler, de har alle gjort samme nytten. Ingen motorer har havarert og de er like jævlige når de kommer ut av motoren igjen.
Kjører nå på felleskjøpet sin supersyntetisk på primeran og en skal ikke se bort ifra at jeg kommer til å handle olje på FK eller biltema når jeg skal bytte på 280Z'en heller.
Sålenge de har samma spesifikasjoner som produsenten av bilen anbefaler så er det godt nok for meg...

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av jonnykr »

simpson skrev:Trenger ikke å være snåsamannen for ikke å handle på Biltema.
Kjører med olje til over 200 kr/l og er fornøyd med det, og kommer ikke til å bytte til Biltemaolje selv om jeg hadde fått den gratis.
Og hvis du finner noe med samme kvalitet der som andre plasser så er det jo fint for deg som handler der.
Men det vil ikke påvirke mitt valg om ikke å handle på Biltema.
Syns kanskje det er litt rart at andre foretninger i det hele tatt overlever siden de selger samme kvalitet som Biltema bare mye dyrere.
HeHe men du må da få kjøre med den olja du vil du om det så er olivenolje til kr 5000.- pr liter, men det er altså ikke det denne debatten handler om. Den handler om kvaliteten på Biltemas olje og ditt argument sier jo ingenting om den.

Og Biltema finner man med mer en 80 varehus Sverige, Norge, Finland og Danmark, men uansett hvor mye man googler finner man ingen dokumentasjon på at Biltemas olje (som ikke lages av Biltema), har dårlig kvalitet.

Og det er slik jeg ser det interessant, for man finner ingen som skriker høyere enn MC folk, men noe som tilsier at den olja har dårlig kvalitet finner man ikke. :mk :-k :scratch
Tut & Kjør!

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av jonnykr »

For øvrig har jeg vært skikkelig gæærn i dag. Jeg har montert på veltebøylene på AT,n i dag. De var en smule lakkflådde etter en aketur på grusen i fjor høst og vet dere hva gæærne meg gjorde?

Jo jeg malte dem med Hammerlakk fra BILTEMA jeg gitt og brukte pensel også fra Biltema! Ikke løste penselen seg opp og Hammerlakken dekket som den skal, så jeg vet da f... hva som skjer her. :scratch :scratch

Men kansje den aldri tørker? Eller løser opp metallet sånn at bøylene detter av i første dump?
Tut & Kjør!

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av tagesk »

simpson skrev: Kjører med olje til over 200 kr/l og er fornøyd med det, og kommer ikke til å bytte til Biltemaolje selv om jeg hadde fått den gratis.
og
simpson skrev: Syns kanskje det er litt rart at andre foretninger i det hele tatt overlever siden de selger samme kvalitet som Biltema bare mye dyrere.
Se de to setningene dine i sammenheng og tenk deg nøye om.
:lol

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Svar