xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23317
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Kjører mot Høk kl. 14:15]

Legg inn av Bjerknez »

Jeg sitter på Høk nå. Er du langt unna?

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [RICHA regntøy]

Legg inn av xyvind »

Er hjemme alene i helga, og noe må man jo finne på. Dro til frisøren en tur :thumleft ...ble sittende i frisørstolen og tenke på hva jeg skulle finne på etter frisørbesøket, imens krøllene og gullokkene trillet ned i nakkepartiet. Jeg kom ikke på noe annet enn å dra til Nordbysenteret og kikke litt inne på Hanssons der. Jeg har jo lenge tenkt at jeg må ha nye regnklær, da Biltemadressen ikke er vanntett. Nå er jeg i utgangspunktet tilhenger av å støtte opp under mine lokale mc-butikker. Men når de stenger kl. 14 på en lørdag, og klokka var 13.30 da jeg kom på at jeg ville kjøpe nye regnklær, da kan de takke seg sjøl. Eller noe sånt :scratch

Bruker en time akkurat hjemmefra, selv om det regna katter og hunder på vei dit. Kjørte bil i dag ja..
Får hjelp av en meget hyggelig dame inne på Hanssons og blir anbefalt dette todelte regnsettet fra RICHA. De selger veldig mye av det og har fått svært få dårlige tilbakemeldinger, sa hun. De hadde en HELD Monsoon der også i 4XL, men den hadde jeg drukna i, ironisk nok :-)å (badabom!)
Hun henter en jakke i str. 56, tilsvarende til den jeg kjører med, så jeg får prøve regnjakken utenpå. XL ble helt kanon. Buksa er uten glidelås men er superbred nedenfra og opp til knærne. Null problem å dra den over støvlene (str. 44) og den folder seg pent inn og strammes med borrelås rundt leggen og ankelen.

Måtte ta en prøverunde hjemme for å sjekke om jeg greide det her med full påkledning.

Eplet fulgte ikke med, må kjøpes separat.
Dressen brettes enkelt inn i dette hendige nettet. Blir for stor til å ha under salen på min sykkel siden jeg har prioritert reparasjonssett til dekk og refleksvest under der.

Bilde

Slik ser den ut (jeg har ikke tatt den på meg enda, til info)

Bilde

Denne garantien er gull verdt :thumleft :thumleft :thumleft

Bilde

Synes jeg kjente noen dråper.. (Prøver så godt jeg kan å holde inne kebabmagen)

Bilde

Tut og kjør! Veldig enkel å ta på!

Bilde

Kommer det flere regnskurer ila. ettermiddagen/kvelden skal jeg ut og teste. Sikkert lurt å la "garantibeviset" ligge igjen hjemme i tilfelle det blir vått :lol
Ja, og herligheten kostet SEK 899:-

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

xyvind's logg [RICHA regntøy]

Legg inn av xyvind »

Ser ikke ut som det blir noen regnskur i kveld, så det er best å jekke en lille øl og slenge seg nedpå litt.

Bilde

Edit: Vent litt! Hva skjer nå? Dette ble helt omvendt for en gangs skyld. "Ser ikke ut som det blir noe mer regn i kveld, så da blir jeg bare inne resten av kvelden.." ??

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: xyvind's logg [RICHA regntøy]

Legg inn av LordShaft »

Har du pukkel på ryggen på den jakken din? Greit å vite om et alternativ om det skulle vise seg at heldressen min blir for ubehagelig å kjøre med i lengden.

Hvor høyt går buksen i forhold til jakken? er det stor overlapping?

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

xyvind's logg [RICHA regntøy]

Legg inn av xyvind »

LordShaft skrev:Har du pukkel på ryggen på den jakken din? Greit å vite om et alternativ om det skulle vise seg at heldressen min blir for ubehagelig å kjøre med i lengden.

Hvor høyt går buksen i forhold til jakken? er det stor overlapping?
Har hørt noen ganger at jeg er litt pukkelrygga, så jeg gikk for kjøreklær uten pukkel. Trenger ikke det vi som har naturlig aerodynamisk kropp!
Altså ingen pukkel. Bukse og jakke overlapper mye, jeg kunne dratt bukse mye lenger opp. Buksa har kun en kraftig strikk i livet, ingen annen innstramming. Jakka har knytting nederst.

Jeg har som sagt hatt hel regndress i et par sesonger nå, og sleit veldig mye med å ta den på OG av! Den har dog dette håpløse slappe innerfóret i mesh/nettingdrit.

Det aller viktigste for meg nå er at jeg ikke blir gjennomvåt!!

Edit: samme problem som på dressen din, Lordy - den er stram rundt halsen og over adamseplet. Tendenser til brekninger under prøveseansen..

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: xyvind's logg [RICHA regntøy]

Legg inn av LordShaft »

Oki, da er dette tydeligvis et problem på regndresser generelt :redface på held dressen er det ikke slik innerfor og den er overraskende vid som gjør den lettere å få over ryggen med armene i. Lett å komme inn og ut av. Er langt vanskeligere å komme seg ut av hel skinndress :lol

Note4

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [RICHA regntøy]

Legg inn av xyvind »

Lenge siden jeg har skrevet noe i denne tråden. Ventet på førstegangsservicen og sykkelen passerte 1000km med god margin :-) så den ble stående en god del de siste ukene. Men i dag ble servicen gjennomført og jeg er ute og åpner gassen litt :-D

De som skriver at CB650 er daff... ... det er den ikke. Finnes sterkere motorer der ute - ingen hemmelighet. Men den er sprek som bare faen.

Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: xyvind's logg [RICHA regntøy]

Legg inn av LordShaft »

En kompis av meg, kjøpte i sin tid en eldre cb500.... mener på det var en 98 modell. Uansett..... Det er faktisk en av de artigste syklene jeg har kjørt. Sprek som faen, utrolig lettkjørt og utrolig morsomt kjøretøy. Så tviler ikke et sekund på at sykkelen din er både sprek og morsom å kjøre.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [RICHA regntøy]

Legg inn av xyvind »

Er det noen som er daff her så er det meg :-) haha. Er helt utkjørt etter 3 timer i salen :-P går skeivt over gulvet her nå fordi luftmotstanden plutselig opphørte haha..

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23317
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [RICHA regntøy]

Legg inn av Bjerknez »

Du sikter sikkert til det jeg har skrevet tidligere?

Vel, jeg står for det jeg har skrevet, men det skal jo uansett ikke DU bry deg noe om :thumleft
Så lenge DU er fornøyd så er jo det hele poenget :thumleft

Jeg fikk også beskjed om at sykkelen min var daff, eller rettere sagt "dævv" fra Tommas her inne som kjører en S1000R. Sykkelen min er sikkert daff i hans øyne i forhold til hva han er vant til, men allikevel synes jeg selv at jeg har krefter nok da jeg kanskje klarer å temme kreftene i sykkelen min bedre enn det Tommas kan da han har litt mer å holde styr på. Uten hjelpesystemer på sykkelen så tipper jeg han hadde fått seg noen overraskelser, i følge hans egne utsagn.

Slike hjelpesystemer trenger ikke jeg. Akkurat passe med krefter og bunndrag til at jeg kan ha det morsomt. Derfor så bryr jeg meg ikke noe om hva mener om min sykkel :thumleft

Tar du turen mot Fredrikstad en dag så gi beskjed så henger jeg med på en dans :vs

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Endelig innkjørt!]

Legg inn av xyvind »

Er ikke noen som har sagt noe til meg, og det hadde heller ikke brydd meg, i så fall. Så det var ikke retta mot noen i det hele tatt.
Jeg har jo mine grunner for hvorfor jeg kjøpte akkurat denne sykkelen, og har ikke angret, fordi jeg fulgte planen min hele tiden.
Det er ikke drømmesykkelen, men den passer lommeboka, behovet og jeg liker sykkelen veldig godt.
Den dagen man kjøper drømmesykkelen - hva skal man drømme om da da??

Jeg har bare ved et par anledninger sett at sykkelen blir nevnt, men ikke anbefalt, til nybegynnere, fordi den er daff, tung osv, noe jeg kan forstå hvis man da tilføyer at den er daff sammenlignet med, la oss si, en S1000R, MT-09 eller what ever. Jeg har ikke prøvd alle verdens motorsykler jeg, så jeg vet jo ikke mer enn jeg vet. Sykkelen veier 208kg inkl. alle flytende væsker, mener jeg, og har vel 87hk, så det er da ikke helt på jordet sammenlignet med de fleste andre.

Jeg var ikke langt fra å kjøpe en MT-09, men fikk ikke prøvekjøre, fikk halvparten så mye for gamlesykkelen min i innbytte hos Yamaha, og forsikringen ble 3 ganger så dyr som på Honda'n. Var egentlig disse tingene som vippet meg helt over til CB650F til slutt. Det blir større, kulere, bedre og sterkere sykkel neste gang :-) Som deg, Bjerknez, vil jeg nok prioritere sykkel som kan være bra på Europatur neste gang jeg skal bytte sykkel.

Jeg skal si ifra når jeg befinner meg i Østfoillj neste gang :thumleft :thumleft Blir noe kjøring fremover :vs

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Endelig innkjørt!]

Legg inn av LordShaft »

En liten digresjon.

Drømmer er til for å realiseres. Det er viktig å strebe etter nettopp det å oppfylle sine drømmer. Slik blir en sterkere, og beriket med nye drømmer, mål og milepeler. Så drømmer du om en ducati desmosedici til 600.000,- ja så skal du tilstrebe dette :redface (er min mening) hehe

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23317
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Endelig innkjørt!]

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev:Er ikke noen som har sagt noe til meg, og det hadde heller ikke brydd meg, i så fall. Så det var ikke retta mot noen i det hele tatt.
Jeg har jo mine grunner for hvorfor jeg kjøpte akkurat denne sykkelen, og har ikke angret, fordi jeg fulgte planen min hele tiden.
Det er ikke drømmesykkelen, men den passer lommeboka, behovet og jeg liker sykkelen veldig godt.
Den dagen man kjøper drømmesykkelen - hva skal man drømme om da da??

Jeg har bare ved et par anledninger sett at sykkelen blir nevnt, men ikke anbefalt, til nybegynnere, fordi den er daff, tung osv, noe jeg kan forstå hvis man da tilføyer at den er daff sammenlignet med, la oss si, en S1000R, MT-09 eller what ever. Jeg har ikke prøvd alle verdens motorsykler jeg, så jeg vet jo ikke mer enn jeg vet. Sykkelen veier 208kg inkl. alle flytende væsker, mener jeg, og har vel 87hk, så det er da ikke helt på jordet sammenlignet med de fleste andre.

Jeg var ikke langt fra å kjøpe en MT-09, men fikk ikke prøvekjøre, fikk halvparten så mye for gamlesykkelen min i innbytte hos Yamaha, og forsikringen ble 3 ganger så dyr som på Honda'n. Var egentlig disse tingene som vippet meg helt over til CB650F til slutt. Det blir større, kulere, bedre og sterkere sykkel neste gang :-) Som deg, Bjerknez, vil jeg nok prioritere sykkel som kan være bra på Europatur neste gang jeg skal bytte sykkel.

Jeg skal si ifra når jeg befinner meg i Østfoillj neste gang :thumleft :thumleft Blir noe kjøring fremover :vs
Motormessig så trenger jeg ikke mer krefter enn jeg har i dag. Det er mye annet som er viktigere enn kreftene isolert sett, vertfall i mitt hode. Jeg vurderer en Tracer, men ikke for motoren i seg selv.

Jepp... gi beskjed så tar vi en svingom :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Endelig innkjørt!]

Legg inn av xyvind »

LordShaft skrev:En liten digresjon.

Drømmer er til for å realiseres. Det er viktig å strebe etter nettopp det å oppfylle sine drømmer. Slik blir en sterkere, og beriket med nye drømmer, mål og milepeler. Så drømmer du om en ducati desmosedici til 600.000,- ja så skal du tilstrebe dette :redface (er min mening) hehe
Enig med deg. Men jeg ha'kke råd til å kjøpe eller eie noe dyrere sykkel nå uansett :eh hus, bil, bikkje, unger, motorsykkel og div. andre hobbyer begrenser den muligheten litt, for å si det sånn.. Bedre å ha litt av alt? Så får man opparbeide seg og klatre på stigen med tiden. Jeg blir motivert av å gjøre det på denne måten i hvert fall.

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: xyvind's logg [Endelig innkjørt!]

Legg inn av JK95 »

LordShaft skrev:En liten digresjon.

Drømmer er til for å realiseres. Det er viktig å strebe etter nettopp det å oppfylle sine drømmer. Slik blir en sterkere, og beriket med nye drømmer, mål og milepeler. Så drømmer du om en ducati desmosedici til 600.000,- ja så skal du tilstrebe dette :redface (er min mening) hehe
Kunne ikke vært mer enig :prf Selv har jeg startet sparingen til større RR eller supernaked til neste sommer :knegg :prop:

Låst