MCnyheter vi har ventet på...?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
KawaKjetil

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av KawaKjetil »

olela skrev:Ny Moto Guzzi V100 kommer snart.
26014666-0691-4216-B915-65545BB882FF.jpeg
Den så litt interessant ut som touring sykkel Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
MGR1
Innlegg: 529
Registrert: 08 feb 2013, 16:40
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
Bosted: Norge

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av MGR1 »

Ny Classic 350 fra Royal Enfield, med den nye motoren med balanseaksel og innsprøytning. Kommer til Europa til våren. Står også at den kommer, på LazyBoyz sine sider. Jeg liker spesielt 'Signals' versjonen, med et litt militært utseende. Masse lovord fra indiske testere.

https://www.lazyboyz.no/classic-350

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 663
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av kgjersda »

MT-10 er borte fra oversikten.
Ny modell på vei?

https://www.yamaha-motor.eu/no/nb/produ ... per-naked/
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7033
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av kjellv »

kgjersda skrev: 03 okt 2021, 21:01 MT-10 er borte fra oversikten.
Ny modell på vei?

https://www.yamaha-motor.eu/no/nb/produ ... per-naked/
At den ikke står i oversikten betyr bare at alle nå er solgt og alle lagre er tomme. Yamaha lanserer nyhetene fortløpende framover høsten og vinteren. Først pleier de å komme på Tokyo Motor Show, men ikke alle som lanseres der kommer til Europa. I høst er denne messa utsatt til Januar, men pleier normalt å være i oktober. Eicma er neste milepæl, det vil gjerne de fleste nyhetene i Europa være.
Hva som skjer med MT-10 er ennå ikke kjent. Det er bare å følge med framover :prf

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 731
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Bosted: Asker området

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av haakeik »

Triumph Speed Triple 1200 RR. En sånn kunne jeg godt tenkt meg i garasjen min.
https://www.mcavisa.no/single-post/triu ... rr-avduket
Triumph-Speed-Triple-RR-01.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av cannon »

haakeik skrev: 06 okt 2021, 11:59 Triumph Speed Triple 1200 RR. En sånn kunne jeg godt tenkt meg i garasjen min.
https://www.mcavisa.no/single-post/triu ... rr-avduket

Triumph-Speed-Triple-RR-01.jpg
Helt klart!

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Bosted: Kongsberg

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av oivindg »

Jeg likte ikke BMW R18 så godt da den kom, men nå som det begynner å dukke opp customvarianter må jeg si at jeg har fått litt mer sansen. Et eksempel er denne fra Walzwerk:
maxresdefault1.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Bosted: Oslo

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av erik m »

Det jeg tenker rundt R18 er at luftinntaket ligger akkurat der forhjulet spar opp mest skit. Jeg har lest en del tester, men alle er på spill nye sykler og på tørr asfalt. Hvor lang tid går det før radiatoren er pottetett?
Ellers liker jeg utseendet godt, flott sykkel!
https://mediapool.bmwgroup.com/cache/P9 ... 2248px.jpg

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4913
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av FredrikE24 »

Dette har nok BMW tenkt på. Samme «problemstilling» på K1200R/S/GT/R Sport og K1300R/S/GT. Der sitter det en smal stripe av en «spoiler» forran radiatoren som fikser biffen. Det er ikke noe problem, med mindre man fjerner den da.

R18 er jo fin den, men den appellerer ikke til meg på noen måte. Synes de heller kunne bygget noe skikkelig «bra noe» snart som er mer «BMW» i K-modellserien. R18 er bare nok en sykkel de kan produsere en haug like av med ulike lykter, kåper, styrer og skjermer. Da koster det mindre produsere/utvikle en masse ulike modeller.

Da tenker jeg en stor og sterk rekkemotor i et sportslig nok chassis med noe fancy fjæring og noe greier. Kardang selvfølgelig.

K1600 er kapabel, men det er lite «sport» over den. Tenker 3-4 sylindre. Turbo/kompressormating hadde vært kult.

Nevnte radiatorbeskytter på min drømmesykkel i drømmefargene
7C7A387C-63CB-450C-8C24-F25C2A4EB9E0.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38877
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av AJ »

Interessante ting som skjer i 650/660 klassen om dagen!
Bl.a. denne modellen fra Triumph. Med touringambisjoner. Veldig bra! 660kubikk og 80 HK holder helt fint for mange :) . Ja, kanskje de aller fleste av oss.

https://advrider.com/triumph-tiger-spor ... ble-price/
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1561
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Gammelsmurfen »

AJ skrev: 06 okt 2021, 20:27 Interessante ting som skjer i 650/660 klassen om dagen!
Bl.a. denne modellen fra Triumph. Med touringambisjoner. Veldig bra! 660kubikk og 80 HK holder helt fint for mange :) . Ja, kanskje de aller fleste av oss.

https://advrider.com/triumph-tiger-spor ... ble-price/
Absolutt noe som kan ha potensialer for å selge bra, får se hva prisen i Norge blir først, men i USA ser det ut til å starte på snaut 100 000 nok.
Med Trippel 660 på 81 HK, lave service-kostnader etc. så ser dette bra ut.
Auto-return på blinkers også ;-)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4913
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av FredrikE24 »

Hva er auto-return? At de skrur seg av automatisk?

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1561
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Gammelsmurfen »

FredrikE24 skrev: 07 okt 2021, 06:31 Hva er auto-return? At de skrur seg av automatisk?
Ja, det er riktig.
Mener Triumph også har hatt det en stund på noen andre modeller om jeg ikke husker feil.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7101
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Jompa »

Gammelsmurfen skrev: 07 okt 2021, 17:24
FredrikE24 skrev: 07 okt 2021, 06:31 Hva er auto-return? At de skrur seg av automatisk?
Ja, det er riktig.
Mener Triumph også har hatt det en stund på noen andre modeller om jeg ikke husker feil.
En stund? Jeg trodde det var noe alle har.
Min første sykkel, Suzuki GS 1100 kjøpt ny I 86 hadde autoturnoff eller hva det nå het.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38877
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av AJ »

Jompa skrev: 07 okt 2021, 17:29
Gammelsmurfen skrev: 07 okt 2021, 17:24
FredrikE24 skrev: 07 okt 2021, 06:31 Hva er auto-return? At de skrur seg av automatisk?
Ja, det er riktig.
Mener Triumph også har hatt det en stund på noen andre modeller om jeg ikke husker feil.
En stund? Jeg trodde det var noe alle har.
Min første sykkel, Suzuki GS 1100 kjøpt ny I 86 hadde autoturnoff eller hva det nå het.
Det hadde også min Suzuki GSX 1100 EF, 1985 mod. Dog ikke helt pålitelig siden den mekaniske konstruksjonen hadde noen svakheter.

Men ellers var det ikke mange andre MC'er som hadde slike såkalte selvkansellererende blinklys.
BMW var et unntak.
Mens flere har fått slike selvavslående blinklys de senere årene. Bl.a. KTM 1290.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar