MCnyheter vi har ventet på...?
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1561
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Ingen av syklene jeg har kjørt har hatt det, enten de har vært eid eller leid, hadde GSX750 på 80-tallet, den hadde heller ikke det.
Finnes flere tredjeparts-produkter for ettermontering også, men jeg har ikke problemer med å skru det av :-)
Skal uansett kjøpe ny sykkel til neste sesong
Auto-canceling eller self-canceling er vel kanskje den vanligste betegnelsen på det.
https://kisantech.com/signalminder.html
Finnes flere tredjeparts-produkter for ettermontering også, men jeg har ikke problemer med å skru det av :-)
Skal uansett kjøpe ny sykkel til neste sesong
Auto-canceling eller self-canceling er vel kanskje den vanligste betegnelsen på det.
https://kisantech.com/signalminder.html
- FredrikE24
- Innlegg: 4913
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Ja, BMW har hatt det siden sent 70-tall minnes jeg, elektronisk.
GSX1100EF hadde et artig mekanisk system minnes jeg. Tulla litt på den fattern hadde i sin tid. Denne gikk på antall meter kjørt etter påslått blinkers etter hva jeg husker, koblet mekanisk på speedometeret.
På BMW varierer også tiden med tanke på om farten øker eller minker, og hvor fort endringen er. I 150 km/t er selvsagt blinklyset på kortere, omtrent tiden det tar å gjøre et filskift + 1 sekund. Minker hastigheten holder den greit igjen inntil farten stabiliseres.
GSX1100EF hadde et artig mekanisk system minnes jeg. Tulla litt på den fattern hadde i sin tid. Denne gikk på antall meter kjørt etter påslått blinkers etter hva jeg husker, koblet mekanisk på speedometeret.
På BMW varierer også tiden med tanke på om farten øker eller minker, og hvor fort endringen er. I 150 km/t er selvsagt blinklyset på kortere, omtrent tiden det tar å gjøre et filskift + 1 sekund. Minker hastigheten holder den greit igjen inntil farten stabiliseres.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
For meg var denne nyheten en overraskelse, som absolutt skal føles og tas på og ikke minst testkjøres når den endelig innfinner seg som demomodell hos den lokale forhandleren 10 minutters hjermmefra !
Spennende nyhet, denne Tuareg'en :
https://www.aprilia.com/en_EN/tuareg-660/
Spennende nyhet, denne Tuareg'en :
https://www.aprilia.com/en_EN/tuareg-660/
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Honda NT 1100.
Hvor mange har ventet på denne?
Kanskje ikke så mange...
Men slett ikke helt uventet at Honda kommer med en slik tur-MC med samme motor som i suksessen den gjenfødte Africa Twin modellen.
Samme motor og drivverk med dette unike dual clutch systemet som et alternativ.
NT 1100 vil konkurrere med modellene V-Strom fra Suzuki og Versys fra Kawasaki, rent størrelsesmesig hva gjelder motorer, og Yamahas Tracer med færre kubikk, men som antakelig vil stå seg sterkere på pris.
Når det gjelder konkurrenter fra Europa er vel den eneste jeg kommer på i farten Triumph Tiger 1050. Hadde selv en slik i sin tid, en kanskje noe hasteutviklet modell når man kikker i bakspeilet, men som etter en betydelig oppgradering ble langt bedre på alle måter.
Men om denne fortsatt er i produksjon og salg er jeg ikke sikker på.
Uansett, hva tror MCsiden folket om nye Honda NT 1100:
Hvor mange har ventet på denne?
Kanskje ikke så mange...
Men slett ikke helt uventet at Honda kommer med en slik tur-MC med samme motor som i suksessen den gjenfødte Africa Twin modellen.
Samme motor og drivverk med dette unike dual clutch systemet som et alternativ.
NT 1100 vil konkurrere med modellene V-Strom fra Suzuki og Versys fra Kawasaki, rent størrelsesmesig hva gjelder motorer, og Yamahas Tracer med færre kubikk, men som antakelig vil stå seg sterkere på pris.
Når det gjelder konkurrenter fra Europa er vel den eneste jeg kommer på i farten Triumph Tiger 1050. Hadde selv en slik i sin tid, en kanskje noe hasteutviklet modell når man kikker i bakspeilet, men som etter en betydelig oppgradering ble langt bedre på alle måter.
Men om denne fortsatt er i produksjon og salg er jeg ikke sikker på.
Uansett, hva tror MCsiden folket om nye Honda NT 1100:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Denne diskuteres rundt om i Honda verdenen og mange er på nippet til å kalle dette en fiasko fra Honda. Det er hovedsaklig de som har desperat ventet på en arvtager til Pan European 1100 eller 1300.
Den første kommentaren som også jeg er enig i - kjede drift er forkastelig ... for langtur folket
Nr to er lite skjerming- altfor lite..
3 feil motor...
Den siste og viktigste kommentaren er - forseint - vi har allerede kjøpt BMW ... og Gold Wing er for stor...
Denne gruppen som jeg er blitt en del av - mener at Honda hverken lytter til sine kunder eller forstår hva de hadde i konseptet rundt Pan Eurpean. Men OK , dem om det
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Vel...
Velger man langtursykkel ut fra kriteriet om at den må ha kardang og anser kjededrift som forkastelig, så får man stadig færre sykler å velge blant.
Selv har jeg aldri opplevd kjededrift som problematisk eller utfordrende på noen måte på langtur.
Kjørte like langt med KTM 1290 SA med kjededrift på Italiaturen i 2016, som Moto Guzzi Stelvio med kardang på Italiaturen i 2013.
Det eneste vi opplevde på turen i 2016 var oljesvetting på kardangen til kjørekompisens Moto Guzzi Breva 1100. Førte ikke til noen problemer, men det var hele tiden litt usikkerhet og kanskje også en liten demper på kjøregleden hos kjørekompisen, da dette ble oppdaget i Italia.
I 2013 oppsto det også en oljelekkasje på en Moto Guzzi Stelvio NTX i kjørefølget. Og denne lekkasjen måtte fikses mens vi var i Italia. Husker ikke nå om det var lekkasje fra kardangen.
Selv hadde jeg aldri problemer med kardangen på min Moto Guzzi Stelvio de årene jeg eide den.
Og aldri noen kjede- og drev problemer på de kjededrevne syklene jeg har hatt hvor alle har vært på langtur i inn- og utland.
Litt vedlikehold (smøring av kjedet i løpet av turen) har det vært på de syklene som jeg ikke har hatt automatiske kjedesmørere montert.
Men det har aldri vært behov for justering av kjedet underveis på langturene.
Og skulle behovet for å bytte ut hele drivlinja mens man er på langtur så gjøres dette på under en time på et kvalifisert verksted. Det var i hvert fall det jeg ble fakturert for sist jeg byttet kjede og drev.
Så hva "problemet" er og hva som er "forkastelig" med kjededrift på en langtursykkel har jeg seriøst problemer med å forstå .
Nåvel...
Dette ble en avsporing...
Tilbake til Honda og deres nye NT 1100.
Det er ganske klart at Honda bryter en tradisjon i dette tilfellet også. Som de gjorde med Africa Twin da de plasserte en rekketwin i denne i stedet for en V-twin, som mange hadde forventet da nylanseringen skjedde for noen år siden.
NT 650/700, som vel i sin tid på flere måter ble ansett som en mindre og rimelige utgave av Pan European, var kardangdrevet.
Så når ny NT modell lanseres hadde nok mange forventet en sykkel med kardang.
Ingen vanskeligheter med å se at dette nok har vært en stor forventning og dermed en ditto stor skuffelse for mange når det viser seg at slik blir det ikke.
Men Honda har gjort et valg og dette er neppe gjort bare ved å stikke fingeren i lufta. Det ligger nok gode vurderinger bak valget, må vi tro, fra det som fortsatt er verdens største motorsykkelprodusent.
Ellers må jeg si jeg er nysgjerrig på om Pan European 1300 fortsatt er i produksjon?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
ST1300 gikk ut av produksjon i 2009 , tror jeg...
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Mer om og mange meninger om den nye Honda NT 1100 her:
https://advrider.com/honda-nt1100-toure ... or-europe/
For egen del synes jeg det er uvant å se Honda komme med en slik modell med tosylindret motor.
Interessant, men altså uventet og uvant.
Kardang vs. kjede?
Uten avgjørende betydning for egen del.
Lavere vekt med kjede, muligens?
Definitvit ingen Pan Europeanerstatter, men havner i samme segment som Kawasaki Versys 1000, som ikke er blitt noen suksess her i landet. Er redd nye NT 1100 kanskje vil lide samme skjebne...
Den nye Hondaen har også flere designmessige likhetstrekk med siste generasjon Triumph Tiger 1050 Sport, som heller ikke ble noen storselger i Norge. Og nå tas den vel heller ikke lenger inn her i landet. Mulig Truimph også har stanset produksjonen av denne, som de gjorde med Trophy modellen for en stund tilbake. Forøvrig nok en kardangdrevet sykkel som forsvant fra markedet...
Så hva skal til for at NT 1100 skal lykkes?
Jeg tror den må få en svært god konkurransedyktig pris og en meget god standard utsyrspakke inkludert i prisen, noe forhåndsinformasjonen tyder på at den vil få.
Også skal det blir riktig spennende å se hvordan nykommeren til neste år, nye Moto Guzzi V100 vil plassere seg i forhold til NT'en.
Regner med å få beskue begge modellene, skulder ved skulder, hos den lokale Moto Guzzi og Hondaforhandleren et stykke ut i '22 sesongen . Blir spennende!
https://advrider.com/honda-nt1100-toure ... or-europe/
For egen del synes jeg det er uvant å se Honda komme med en slik modell med tosylindret motor.
Interessant, men altså uventet og uvant.
Kardang vs. kjede?
Uten avgjørende betydning for egen del.
Lavere vekt med kjede, muligens?
Definitvit ingen Pan Europeanerstatter, men havner i samme segment som Kawasaki Versys 1000, som ikke er blitt noen suksess her i landet. Er redd nye NT 1100 kanskje vil lide samme skjebne...
Den nye Hondaen har også flere designmessige likhetstrekk med siste generasjon Triumph Tiger 1050 Sport, som heller ikke ble noen storselger i Norge. Og nå tas den vel heller ikke lenger inn her i landet. Mulig Truimph også har stanset produksjonen av denne, som de gjorde med Trophy modellen for en stund tilbake. Forøvrig nok en kardangdrevet sykkel som forsvant fra markedet...
Så hva skal til for at NT 1100 skal lykkes?
Jeg tror den må få en svært god konkurransedyktig pris og en meget god standard utsyrspakke inkludert i prisen, noe forhåndsinformasjonen tyder på at den vil få.
Også skal det blir riktig spennende å se hvordan nykommeren til neste år, nye Moto Guzzi V100 vil plassere seg i forhold til NT'en.
Regner med å få beskue begge modellene, skulder ved skulder, hos den lokale Moto Guzzi og Hondaforhandleren et stykke ut i '22 sesongen . Blir spennende!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Siste ble produsert i 2012 ble etterfulgt av CTX1300, som bare ble produsert i et år 2014..rolf-arne skrev:ST1300 gikk ut av produksjon i 2009 , tror jeg...
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- FredrikE24
- Innlegg: 4913
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Jeg skjønner hva du mener angående kardang. Det er deilig å ikke ha dette med kjede å tenke på når man kjører. Har ikke ofret vedlikeholdet en tanke i år. Det har vært deilig. Så er det kun et oljeskift nå og så er det klart for neste år. Enkelt å skifte dekk også.. Ingen klin på henda!
Jeg går rundt og føler på det samme som du gjør med Pan European angående BMW. Syklene som lages og selges idag består av forholdsvis enkle plattformer med små forskjeller. Billigere å konstruere og produsere.
En skikkelig BMW K eller Pan European ville vært altfor dyrt å produsere.
Jeg går rundt og føler på det samme som du gjør med Pan European angående BMW. Syklene som lages og selges idag består av forholdsvis enkle plattformer med små forskjeller. Billigere å konstruere og produsere.
En skikkelig BMW K eller Pan European ville vært altfor dyrt å produsere.
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Har virkelig sansen for Africa Twin 1100, veldig usikker på NT1100 … i klassen den er tiltenkt er det andre som er større kandidater.
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Usikker på om vi har ventet på denne, men spennende er det.
Komfort har ikke vært pri 1 her:
https://www.msn.com/nb-no/nyheter/other ... hp&pc=U531
Komfort har ikke vært pri 1 her:
https://www.msn.com/nb-no/nyheter/other ... hp&pc=U531
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Om jeg skulle finne på å stille meg i kø for å få tak i en nyvinning av noe slag så blir det i hvert fall ikke denne...Subsea79 skrev: ↑03 nov 2021, 14:17 Usikker på om vi har ventet på denne, men spennende er det.
Komfort har ikke vært pri 1 her:
https://www.msn.com/nb-no/nyheter/other ... hp&pc=U531
:-)å
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7033
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Vel.. nei takk herfra også!AJ skrev:Om jeg skulle finne på å stille meg i kø for å få tak i en nyvinning av noe slag så blir det i hvert fall ikke denne...Subsea79 skrev: ↑03 nov 2021, 14:17 Usikker på om vi har ventet på denne, men spennende er det.
Komfort har ikke vært pri 1 her:
https://www.msn.com/nb-no/nyheter/other ... hp&pc=U531
:-)å
Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
-
- Innlegg: 7812
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Ergometri er pælmet langt unna mange av disse "dingsene"
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后