MLeikarnes's MC blogg - Suzuki DR350S

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: MLeikarnes's MC blogg - Da var høstferien over!

Legg inn av Busa Trond »

:thumleft
Særegen tøff lyd i den DR`n.

Men du, slik rent hypotetisk hvordan tror du en Africa twin eller en Super Tenere blir å kjøre vinterstid?
Ruller og tuller man ut i grøfta / snøfonna med en slik, får vel ikke en mann den ut på veien igjen. Men en rolig tur går kanskje bra selv om vekta er høy. DR`n ligger i ca samme vektklasse tror jeg.
Skal en leike så ser jeg den at WR klassen passer bedre, men dette er bare noe jeg har grublet på å fått litt lyst på denne uka :-k

Hvordan er DR`n på vinterføret tro :-k

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Da var høstferien over!

Legg inn av MLeikarnes »

Busa Trond skrev::thumleft
Særegen tøff lyd i den DR`n.

Men du, slik rent hypotetisk hvordan tror du en Africa twin eller en Super Tenere blir å kjøre vinterstid?
Ruller og tuller man ut i grøfta / snøfonna med en slik, får vel ikke en mann den ut på veien igjen. Men en rolig tur går kanskje bra selv om vekta er høy. DR`n ligger i ca samme vektklasse tror jeg.
Skal en leike så ser jeg den at WR klassen passer bedre, men dette er bare noe jeg har grublet på å fått litt lyst på denne uka :-k

Hvordan er DR`n på vinterføret tro :-k
"Grublet på å få litt lyst på..." Haha! :D
Tror DR'n blir veldig tung å få ut av ei snøfonn hvis det skulle være tilfelle... Var nede i ett myrhull her om dagen og det var ingen lett jobb å få den ut igjen...
Dr'n veier 210kg med full bensintank, det er veldig tungt å velte rundt på, den er også nokså topptung og veldig høy salhøyde... Så det kan bli interessant å kjøre den på vinter på mange måter, må bare ta det med ro til man er litt trygg. Bruker å øve meg med å kjøre på markene når nysnøen kommer, man glemmer hvordan det er for hvert år... :O
Når jeg kjørte varadero 125 på vinter var den også veldig tung å dra ut fra grøfta/reise opp igjen når den bestemte seg for å ikke være på 2 hjul lengre...
På GS500'n følte jeg liksom at jeg ikke hadde nok kontroll, da en er liten for meg og ikke helt min type sykkel, det var også liten generator så varmehåndtakene ble vanskelige å dra.

En WR-type sykkel fungerer helt sikkert, bare man ikke faller for lysten til å kjøre for fort... :S

Tror ikke det blir piggdekk på DR'n før om ett par uker, mangler fordekk, blir Maxxis piggdekk denne gangen, eller så blir det å pigge Anakee2'et som står på... Hmm...


Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Vinteren prøver å ta tak...

Legg inn av MLeikarnes »

I helga begynte vinteren å prøve å ta tak i høsten og filleriste den litt! Heldigvis kom det ikke noe snø ut av det!
På lørdag dro jeg på andre siden av fjorden her for å være med på et speiderarrangement kalt "Megahelg" en helg hvor speiderene får være med på aktiviteter de vanligvis ikke driver med; Bueskyting, Smi kroker, støpe tinnvogner, sykkelturer og mye annet! Var veldig fint vær på lørdag så jeg tok DR'n rundt fjorden, men så ble det kaldere og kaldere utover dagen og kvelden, så jeg ble nødt til å overnatte der (hadde jo med meg til å overnatte, men det var jo bare 10 minutter hjem igjen...). På søndags morgen sto det - 4,5 grader på sykkelen når jeg var ute! Kaldt! :sorry Men men, skulle da ikke hjem før klokken 3 så temperaturen jevent seg ut til 7-8 grader utpå dagen!
Deretter var det rett hjem og legge på piggdekk bak på DR'n, har ikke foran enda, men er da bedre med litt grep enn null grep!
Satte også på muffer for å få bort kulden fra vinden, det er så stor forskjell på å kjøre med muffer og uten at det kan ikke forklares!
Tok ferge over til Vestnes for ente gang og kjørte over Ørskogfjellet med snø i veigrøftene og til dels stedvis glatt som de sier på værmeldingen. -2,5 på Ørskogfjellet...

Fant ut at jeg kan legge ut bilder fra Google+ bilde arkivet mitt så nå slipper jeg å gå gjennom photobucket! Automatisk opplastning fra telefonen til Google+ bilder også svert!
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Kalde speidere og ledere skyter med Pil og Bue:
Bilde

Frossen DR:
Bilde
Bilde

Piggdekk bak på: Kenda K761 med pigg + litt ekstra pigger (ca. 250 pigg)
Bilde

Ørskogfjellet igår kveld (utrolig dårlig kvalitet på kompaktkameraet! :sk? ):
Bilde
Bilde
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: MLeikarnes's MC blogg - Vinteren prøver å ta tak...

Legg inn av Busa Trond »

MLeikarnes skrev:Ørskogfjellet igår kveld (utrolig dårlig kvalitet på kompaktkameraet! :sk? ):
Bilde
Bilde
Moro med slike vinter bilder :D
Kjenner jeg får mer og mer lyst til å kjøre i vinter selv, men jeg har ikke min bedre "bakdel" helt med på laget enda :lol

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Vinteren prøver å ta tak...

Legg inn av MLeikarnes »

Busa Trond skrev: Moro med slike vinter bilder :D
Kjenner jeg får mer og mer lyst til å kjøre i vinter selv, men jeg har ikke min bedre "bakdel" helt med på laget enda :lol
Det er veldig kaldt å kjøre vinter! :prop: (ikke at det gjør meg så mye...)
Har ikke råd til å bruke bilen som student så sykkelen får trimmet seg! :prf Og det gjør meg ingen verdens ting, for jeg syns det er helt ufattelig kjedelig å kjøre bil! :lol Men så er vel jeg også litt sær da...
Har funnet ut at jeg må selge det bensindrikkende amerikanske beistet nå og kjøpte noe med diesel motor som drikker rundt halvliteren og ikke nærmere 2 liter bensin...!

Best å kjøre når det er glatt når det er lyst ute også, og gult visir fungerer ikke når det er mørkt fant jeg ut! Blir nødt til å bytte til blankt neste helg, må kjøre med crossbriller nå! :lol

Men idag står det faktisk 9 grader på måleren og ikke 0 slik som i går morges! bra omskiftning det må jeg si!
Blir en tur til Lillestrøm på Oslo Motorshow neste helg, men da med bil, rekker jo nedover og oppover og enda en tur nedover med disse nye 1,6LTD til Ford/Volvo! Jeepen ville ha nesten 2 tanker nedover til Oslo og ett par opp igjen............ :redface
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: MLeikarnes's MC blogg - Vinteren prøver å ta tak...

Legg inn av Jompa »

Her har vinteren tatt "jerngrep" i forrige uke. Ned mot minus ti på det kaldeste og bortimot 15 cm sne de siste to dagene.
Får håpe på en dag eller to med mildvær, sykkelen er ikke vaska og klargjort for vinteropplag enda.
Det er vel snart på tide å bestille time for tusenkilometersservice på scootern også.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Vinteren prøver å ta tak...

Legg inn av MLeikarnes »

Jompa skrev:Her har vinteren tatt "jerngrep" i forrige uke. Ned mot minus ti på det kaldeste og bortimot 15 cm sne de siste to dagene.
Får håpe på en dag eller to med mildvær, sykkelen er ikke vaska og klargjort for vinteropplag enda.
Det er vel snart på tide å bestille time for tusenkilometersservice på scootern også.
Jeg syns vinteren kommer alt for tidlig! Oktober... burde ventet til 20. des.... :lol og forsvunnet igjen rett over nyttår, det hadde vært passlig syns jeg :knegg Eller idet minste vært stabil på 50-70cm snø hele vinteren med bra vinterveger/bare veger... Men her nede på vestlandet opplever vi ikke sånt! :sk? Regner med det er litt mer stabilt der oppe hos deg Jompa? men kanskje også noe kaldere... :scratch Vi lå oppe i Hammerfest med båten i 2-3 uker i April en gang, det var ikke mye snø men det var kaldt! brrr! Stabil temperatur var det ihvertfall!
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Bilsalg!

Legg inn av MLeikarnes »

Dersom noen skulle være interessert her inne:
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=44736716" onclick="window.open(this.href);return false;

Har funnet ut at jeg må selge Jeepen, da pengene til å kjøre bensinbil ikke strekker til med stramt studentbudsjett, mye billigere å kjøre sykkel heletiden!
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Bilsalg...!

Legg inn av MLeikarnes »

Fikk piggdekk foran også på fredag så nå er det pigg på begge hjulene! Etter datoen og hele pakka!
Bilde
Maxxis dekk fra Online-MC.no, virker som et bra dekk de 20 milene jeg har kjørt til nå på tørr asfalt! Har solgt bilen så det blir endel sykkelkjøring utover!
Etter å ha lagt om til pigg pakket jeg litt og dro opp på Skaret på speidertur, fullmånetur, men såklart var fullmånen bak en sky!
Sov ute i gapahuk konstruert av gamle greiner og trær! (vi var kun 2 som sov ute resten sov inne på hytta.)
Bilde
Vi var ute en tur idagbog gikk en tur inn til Malmesetra hvor vi grillet og hadde det morro!
Bilde
Bilde
Deretter var det rett hjem igjen og pakke om for så å kjøre 17 mil opp til Oppdal for å være ei natt på firmahytta til pappas jobb. Litt kalde mil, men det gikk fint! Startet i 12 grader hjemme og endte i 2 grader på Oppdal! I morgen blir det enten over Dovrefjell og ned Romsdalen og til Ålesund rundt fjorden eller over Grimsdalen og opp igjen til Dombås til Ålesund... Over 30 mil til Ålesund uansett!

Bilde


Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Dovrefjell på snø i november!

Legg inn av MLeikarnes »

Fra Oppdal til Dombås over Dovrefjell på snø og is!
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
[video]http://www.youtube.com/watch?v=P9iV4oIy ... e=youtu.be[/video]
På vekta i Romsdalen, 240 kg sykkel og bagasje sier den!
Bilde
Pitstop på Vikebukt
Bilde
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38061
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MLeikarnes's MC blogg - Kald høstkjøring på Vestlandet!

Legg inn av AJ »

Imponerende!!

Husker fortsatt med stor fryd prøvekjøringen av en DR 750 for mange, mange år siden og hvor artig det var å frese forbi bilene på Åkrenesletta mellom Lillestrøm og Fetsund.
Satt høyt og så ned på buristene samtidig som jeg ga passe med thump i fortbikjøringene! Utrolig morsomt med den store ensylindringen som slett ikke var noen sinke i trafikken!!

Skulle gjerne hatt en DR 750 - eller aller helst en DR 800!!
Men de er dessverre få og langt i mellom... :sorry
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Kald høstkjøring på Vestlandet!

Legg inn av MLeikarnes »

AJ skrev:Imponerende!!

Husker fortsatt med stor fryd prøvekjøringen av en DR 750 for mange, mange år siden og hvor artig det var å frese forbi bilene på Åkrenesletta mellom Lillestrøm og Fetsund.
Satt høyt og så ned på buristene samtidig som jeg ga passe med thump i fortbikjøringene! Utrolig morsomt med den store ensylindringen som slett ikke var noen sinke i trafikken!!

Skulle gjerne hatt en DR 750 - eller aller helst en DR 800!!
Men de er dessverre få og langt i mellom... :sorry
:vs
Var ikke helt forberedt på at det skulle være så mye snø, men det var ingen problemer likevel. Varmehåndtaket på høyre side døde på vei opp til Oppdal igår så da var det like så greit å ikke bruke de... :lol
Det er veldig mye moment i den! Orginalt hadde den maks fart på 160 km/t men det var anbefalt å holde seg på 115km/t på transportetapper, høye vibrasjoner og en sylinder :-k
Den jeg har nå er den eneste jeg har sett i levende live her ihvertfall :scratch Var et par 750'er til salgs på finn.no tidligere, ikke så vanlig her til lands etter 23 år. :-k
Den rundet 49000km på torsdag. Nå nærmer den seg kjapt 50000km, ble 65mil fra fredag til idag rundt om på vinterkalde veier!
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 726
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: MLeikarnes's MC blogg - Kald høstkjøring på Vestlandet!

Legg inn av JanK »

AJ skrev:Skulle gjerne hatt en DR 750 - eller aller helst en DR 800!!
Skal jeg ta med en til deg...? :D
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38061
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MLeikarnes's MC blogg - Kald høstkjøring på Vestlandet!

Legg inn av AJ »

JanK skrev:
AJ skrev:Skulle gjerne hatt en DR 750 - eller aller helst en DR 800!!
Skal jeg ta med en til deg...? :D
Tror nok ikke kjerringa synes det vil være noen god idé... :scratch

Men for all del; kom gjerne med noen bilder og ikke minst priser på eksemplarer du har for hånden som du mener det er verd å slå kloa i ;-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg - Vinteren er nærmere!

Legg inn av MLeikarnes »

Vinterkjøring over Ørskogfjellet i kveld! Regn ved fjorden, hagl mitt på og snø på toppen!

Bilde

Bilde

Vet ikke om jeg kan få sagt hvor mye jeg hater å møte biler med Xenon-lys som justerer seg selv rundt svinger! Langlys som svinger på seg rundt svingen, og blender folk! (meg) :evil
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Svar