Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Geiroe »

Nice! :thumleft
Sett inn setene med voks som gir næring til huden som salmakeren sier, og beskytt den mot rust og korrosjon. Jeg har fått oljebehandlet mine med lanolin olje.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Takk! Jeg gikk over alt av skinn idag. Det ble et alt i ett middel denne gangen (rens, behandling og beskyttelse). Skal handle inn et ordentlig sett med separat skinn rens, balsam etc. ila vinteren. Jeg har også rensa lakken og satt på et lag med carnuba voks. Eneste som mangler er å ta understellet. Skal sjekke priser på feks. lanolin behandling, men regner med det er vanskelig å få time nå i høysesongen. Skiftet dekk i dag, og fant ingen rust i hjulbuer. Kun overflate rust på eksos og diffen. Veldig positivt overrasket, var forberedt på det verste.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Vinterlagring del 1

Det ble en hektisk dag siden mye skulle gjøres ila de få timene det var fin temperatur ute. Jeg fikk gitt Hypern en ordentlig god vask.

Bilde

Jeg fikk også bekreftet hvor utrolig bra Bel Ray kjedesmøringen er. Jeg tenkte å ta av dekselet til fordrevet for å gi det en ordentlig rens, siden det fort samler seg mye dritt der. Det var ikke nødvendig, drevet så så godt som nytt ut:

Bilde

Bilde

Noe arbeid med bilen ble også gjort i mellom slagene. Skifte av dekk etc. Hadde heldigvis selskap:
Bilde

Jeg rakk dessverre ikke å kjøre en siste tur med Hypern for å få bort alt av fukt samt fylle en full tank med 98'. Satser på å få gjort det i morgen+sette den inn med WD-40. Så nå er den parkert på plassen sin og Mercedesen har fått vinterhjul.

Bilde

(Jeg prøvde en ny måte å dele google picture bildene på, hvis det blir krøll igjen så gir jeg opp google)

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av thewiz »

Du skulle vært med oss i dag på kjøretur!

Fin garasje det der, skal du kle igjen veggene og innrede også eller?

Hadde gjort seg med en arbeidsbenk, noen hyller og kanskje et kjøleskap :yeyeye

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Jeg kommer til å legge sånn garasjegulv, og mulig jeg kler veggene. Men blir ingen isolasjon. Har fått for meg at det lønner seg med kald garasje i forhold til rust :)

Det er en arbeidsbenk bak bilen som du så vidt ser, men har planer om å bygge den om. Men blir nok for kaldt å begynne med det før etter vinteren.

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av thewiz »

Ja, alle har sine preferanser. Jeg hadde nok isolert og gjort det "hjemmekoslig". Bruksbilen kan da stå ute. Er digg med varm garasje man kan polere / skru / dilldalle med sykkelen om vinteren syns jeg.

Jeg skal bygge dobbelgarasje etterhvert, da blir det nok full isolering, stor arbeidsbenk, varmepumpe, TV og kanskje jeg til og med slår til med fliser på gulvet.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Vinterlagring del 2

Litt vemodig så ble siste tur gjennomført i dag. Både for å kjøre den ordentlig varm for å få bort siste rest av fuktighet fra vask, samt fylle tanken helt full med 98.

Neste steg var å sette den inn med WD-40. Når jeg starta sesongen i år så ble det en omgang med WD-40 etter hver kjøretur. Siden jeg bare skal gjøre det en gang før vinterlagringa, så ble det brukt generøse mengder med WD-40 :twisted

Bilde

Deretter ble sete satt inn med middel, og alt av lakk behandlet med matt-lakk finish etc. Ble mye frem og tilbake før jeg fikk parkert sykkeln perfekt. Obligatorisk søndagspils så klart:

Bilde

Siden samboer har kveldsvakt i dag så fikk jeg raidet klesskapene uten å få kjeft. Jeg plukka ut et av favorittsengetrekkene til frk fryd. Så nå står Ducatien pakket inn som en presang klar til å åpnes når sola titter frem i slutten av februar.

Bilde

PS: Om det er noen som mener det ikke er lurt å lukke bomullstrekket under sykkelen så si ifra. Jeg antar at trekket puster mer enn nok, så derfor teipa jeg bunnen slik at det ble helt støvtett.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Der ble det en dobbelpost gitt. En gang må jo være den første.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38037
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av AJ »

Cutless skrev:Der ble det en dobbelpost gitt. En gang må jo være den første.
Kan skje selv den beste... :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23136
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Kapret du kjolen til kjærringa altså? :lol

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av freddy123 »

igjen så funker ikke bildene dine :-k

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23136
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg ser bildene på mobilen, men ikke på pc'en...

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Ojojoj, der var nye Speed Triple lansert: http://www.motorcyclenews.com/news/new- ... -revealed/" onclick="window.open(this.href);return false;

Liker det jeg ser så langt, koselig lesestoff sammen med et glass whisky i høstmørket.

Bilde

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av hakhap »

Cutless skrev:Ojojoj, der var nye Speed Triple lansert: http://www.motorcyclenews.com/news/new- ... -revealed/" onclick="window.open(this.href);return false;

Liker det jeg ser så langt, koselig lesestoff sammen med et glass whisky i høstmørket.

Bilde

ser grym ut den :prf
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin Hyperblogg!

Legg inn av Cutless »

Nå spøker det for BMW'n din Bjerknez :knegg

Du kan kjøpe den grå, så kan jeg kjøpe den hvite.

Svar