GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: GlobesLogg NÅ: Et par kveldsturer 23.04.2012 (VIDEOER)

Legg inn av SheDevil »

Den turen sammen med Globe og KawaLars var.......ubeskrivelig :knegg

Gleder meg til en ny fabelaktig runde sammen med de gutta der :prop:

Just say when Globe, just say when.... :thumleft
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: GlobesLogg NÅ: Et par kveldsturer 23.04.2012 (VIDEOER)

Legg inn av Duville »

Klipping, ja..... :lol :lol :lol :lol

Klipp og lim av lydfiler inn på sammenhengende film er en kunst .......

Brukeravatar
Tommern
Innlegg: 95
Registrert: 04 okt 2011, 23:51
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R 675cc 2011mod
Sted: Oslo

Re: GlobesLogg NÅ: Et par kveldsturer 23.04.2012 (VIDEOER)

Legg inn av Tommern »

Nå vet jeg hva det viktigste kriteriet er hvis jeg finner en kjæreste en gang! Hun må bli med på tur bakpå :knegg
Hvis du ikke bestemmer deg for neste skritt, blir du stående hele livet på et ben!

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: GlobesLogg NÅ: Et par kveldsturer 23.04.2012 (VIDEOER)

Legg inn av ojda »

Hva med ambisjoner om mc-lappen :scratch
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Tommern
Innlegg: 95
Registrert: 04 okt 2011, 23:51
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R 675cc 2011mod
Sted: Oslo

Re: GlobesLogg NÅ: Et par kveldsturer 23.04.2012 (VIDEOER)

Legg inn av Tommern »

ojda skrev:Hva med ambisjoner om mc-lappen :scratch
La oss ikke sikte alt for høyt :lol
Hvis du ikke bestemmer deg for neste skritt, blir du stående hele livet på et ben!

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: GlobesLogg NÅ: Det var da som SVARTE.......

Legg inn av Globe »

Hi u all :vs Long time no see...of me :redface

Ting å gjøre, ting å føre
Well...har hatt av mye jobb med jobb og mye jobb med familie og hjem, ja så har jeg, beklagelighvis ikke vært god nok på å følge opp min formelle og uformelle rolle her på forumet. Har vært igjennom en liten "vinternatt", men ser nå soloppgangen, så da lysner det :) Opplevelser og læring, tilpasning og endring...the name of the game :)

Innimellom har jeg dog fått med meg noen dagsturer, og en aldri så liten helgatur. Har rukket å svelge unna i overkant av 5.000 km.

Klasse A, på utlån
Lang historie kort, og som jeg har forstått noen av dere har fått med dere (har selv "annonsert" det på min FB-profil), jeg greide kunststykket å kjøre bort førerkortet på siste tur, sist helg.

Flott tur, med kona som påsitter, fra Trondheim til Molde, via Atlanterhavsveien og Bud, overnatting på Rica Hotell Seilet, og returen ble foretatt langs Eikesdalsvatnet, så via Aursjøveien, ned til Sunndal, Oppdal og tilbake til Trondheim.

Men, etter å ha nytt storslått natur, fjord og flotte strekk langs Atlanterhavsveien, vært en tur innom Bryggen på Bud, ble passeringen av Elnesvågen gjort på helt feil måte!

Hendelsesforløp - subjektivt beskrevet :-)
Kom fra Bud, der er det mange skiftende 50 og 60 soner, ble liggende bak 2 campingbiler og en tysk dobbeldekker turistbuss. Tempoet var slik det skulle være, i henhold til fartsgrensen på stedet. I overgangen inn til Elnesvågen er det et stykke med 80-sone. Lå en stund fortsatt bak de nevnte kjøretøy, før jeg fikk det for meg at jeg skulle benytte dette 80 strekket til å passere ekvipasjen. Kawa'n er sterk, moment i bøtter og spann, trenger ikke geare, med gjør det likevel. Henter med ned et par gear, Kawa'n er klar, varver opp i ca.5.000 rpm. (den virkelige godyden starter på 7.000 rpm. De som kjører Kawa, kjenner igjen lyden og den lille ekstra vibben som kommer da :-) ) Uannsett...drar på det jeg trenger og litt til, bestemmer meg for å ta bussen i samma slengen. Så tenkt, så varvet, så gjort. Nyyydelig, passerer bussen, legger meg foran i det vi starter på en slakk oppoverbakke. Innrømmer at jeg er litt i "flytsonen"...stresser ikke, det er rett frem, så det er ikke snakk om noen utfordrende kjøring og varvingen er over, intet pådrag etter passering, men...er i "flytsonen". Etter bakketoppen er det en laaaaaang slette. Fortsatt ingen pådrag, hastigheten siger ned, fortsatt i flytsone.

Gul vest
Plutselig ser jeg den gule vesten, og nei, det er ikke Mesta som er ute. Det vinkes bestemt markert inn mot en avkjørsel langsmed veien. Jeg blinker meg lydig inn, kjenner at blodpumpa slår litt og min passering av campingbiler og turistbuss bearbeides og analyseres mentalt, flere ganger i det jeg svinger inn, parkerer og slår av tenningen.

Jeg blir bedt om å vente litt, de har et par "burister" som visstnok også har gjort seg fortjent til deres oppmerksomhet. Vi går av sykkelen, tar av hjelmer, jeg finner frem vognkort og førerkort, fortsatt analyserende mentalt. Jeg forstår at om de har målt meg ved passering turistbuss, ja så har jeg nok litt å svare for, detta kan koste litt, innser det.

Måling - klumpen i magan
Det blir min tur, polititjenestemannen kommer bort til oss, forklarer meg at de har laserkontroll på stedet. Javel..tenker jeg...da sprakk håpet om en promillekontroll eller sjekk av dokumentasjon. Ok, jeg er klar til å stå for det brudd jeg har gjort. Han måtte ta radikontakt med kotrollenheten, sjekke målt hastighet for årsak til at han hadde fått beskjed om å stoppe oss. Jeg hører han identifiserer sykkelen, svaret i radioen lyder "87 - åtte - syv". Ja, ja tenker jeg, målt til 87 km/t, den får jeg ta. 7 Km/t over, den er grei, vedta, angre og kom oss videre. Men nei, så "enkelt" var det nok ikke. Målingen var riktig "87", men fartgrensen de hadde målt dette i, var 60 km/t. Hjertet ramla i meg, kjente jeg.

Ikke askeptabelt
Vi har diskutert fartgrenser her på MCsiden.no mange ganger, vært enige om mangt og meget, og uenige om kanskje enda mer, hva gjelder dette (det var vel særlig innen tematikken: Varsle kontroll?" om jeg husker riktig). Men en ting er vi vel alle skjønt enige om: Vi kjører ikke i 87 km/t i 60 sonen! Jeg gremmes, jeg er lei meg og jeg liker det ikke. Hadde jeg hørt om andre, tatt for en slik fartsovertredelse i 50 og/eller 60 sonen, ja så hadde jeg nok uttalt det som uforsvarlig og absolutt "unødvendig". Men, der står jeg altså og finner ingen andre grunner enn en noe kjapp forbikjøring (og ja jeg vet at fartsgrenser gjelder ved forbikjøring også, men...) kombinert med en følelse av "god flytsone", sakte ned i hastighet. Følger ikke godt nok med på skiltingen, ser ingen tegn rundt meg hva gjelder bebyggelse og eller innkjøringer/avkjøringer som skulle kunne "si meg" at jeg nok er inne i en annen fartsgrense enn hva jeg var "innstilt" på, og dermed står jeg der, med en måling som passerer førerkortgrensa, med 2 km/t.


Jeg kjenner på meg at jeg ser lei meg ut, at jeg absolutt ikke trives med de fakta som er presentert meg. Polititjenestemannen var også såpass "moden" og dyktig i jobben sin at han nærmest forstår den situasjon jeg har satt meg selv i. Har informere meg om mine rettigheter til å nekte for lovbruddet, ikke tro på dem og målingen deres, se målingen, legge meg på magen og sparke med bena og slå med hendene mot bakken. Men, jeg kjenner på fakta presentert meg, vedtar bruddet og begynner å tenke praktisk: Hva gjør jeg nå, her vi står, snart halveis i turen vår.

Ingen voldsom straff: 3 mnd uten kortet og 9.000 i bot (-1.500 for å vedta på stedet)

Midlertidig kjøretillatelse
Men, får utstedt en midlertidig kjøretillatelse til midnatt dagen etter. Kona og jeg får tatt turen til Molde, får oppleve Rica Seilet og får med oss den planlagte ruta hjem. Skal vel ikke påstå at oppholdet i Molde ble like lystig som først antatt. Det var tendenser til at rullegardina ramla ned, av og til, og at det jeg så mest til var egne skotupper. Men nu...går alt så meget bedre :-)

Må innrømme at det var svært vedmodig å parkere Kawa'n i garasjen, søndag kveld, kl. 23:50.

Salg av sykkel
Jeg har så valgt å selge sykkelen. Den har gått kun 5.100 km, fremstår som ny og helt strøken. Tanken på at den skal stå innerst i garasjen til september/oktober eller helt til neste år, kjennes ikke riktig.

Det blir ny sykkel, kanskje i løpet av vinteren, senest til oppstart sesongen 2013.

Blir den ikke solgt, ja så blir den stående. Er ikke akkurat slik at jeg må selge, skal jo tross alt ikke kjøpe noe nytt...enda..uannsett :knegg

Annonsen er å finne her:

[img]https://img.skitch.com/20120626-p1c4733 ... h82net.jpg[/img]
(Trykk på bildet for å se hele annonsen)

Takk for oppmerksomheten :thx

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: GlobesLogg NÅ: Det var da som SVARTE.......! Førerkort L

Legg inn av Banditmannen »

Er nok ingen stor trøst, men dette må jeg innrømme at kunne skjedd meg også... :redface

Brukeravatar
Coach
Innlegg: 249
Registrert: 06 mar 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
Sted: Heimdal

Re: GlobesLogg NÅ: Det var da som SVARTE.......! Førerkort L

Legg inn av Coach »

Føler med deg Globe. Det var vel ikke slik man akkurat planlegger. Man må se fremover og se lyst på livet. Det blir flere muligheter.
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: GlobesLogg NÅ: Det var da som SVARTE.......! Førerkort L

Legg inn av Crinos »

Hei og hå :vs

Det hender vell trutt og stadig at jeg selv bikker over den anbefalte fartsgrensen :prop: Nei, vent nå.. den ENDELIGE fartsgrensen.
Veldig fort gjort, særlig når man ikke er helt opptatt av disse små runde skiltene med noen utydelige tall på. Det er da så mye annat pent å se på i stedet!
(Å kjøre langs strender om sommeren er jo livs farlig). :redface

Men fra spøk til revolver.. Det er godt at det "bare" ble 3 måneder uten og en voksen bot.. Var vell ikke fryktelig mye om å gjøre der før du hadde blitt fotgjenger for 6 mnd i stedet pluss en liten samfunsstraff. (90 i 60 = AUDA ? husker ikke helt).

Har aldri hørt om reduksjon fordi man innrømmet på stedet, og det at du fikk en midlertidig "ut dagen" var jo veldig snilt av dem... :thumleft

Edit:
BTW: Håper det ikke går så alt for mye ut over jobben din... Du får i alle fall en finn innføring i hvor dårlig kollektivt transport er her i Norge...
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38167
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: GlobesLogg NÅ: Det var da som SVARTE.......! Førerkort L

Legg inn av AJ »

Nei fyda! Hva er'e du holder på med!? :O :orefk :gk

Neida... dette skjer de beste, godeste Globe ;-) :mrgreen
Synd at sesongen er spolert, men det kommer tider etter dette.
Du få glede deg med oss andre her på MCsiden.no som fortsatt har rett til å kjøre MC og se fram til evt. kjøp av ny sykkel og klargjøring for en ny flott 2013 sesong :thumleft

Litt spent på hva slags ny sykkel du har i tankene... :-) Kanskje en som ikke er fullt så racingpreget... ;e :jada:
Er ikke helt fremmed for tanken på ny sykkel jeg heller - til 2013 sesongen. Skjønt jeg er langt fra sikker. Tiger har vist usedvanlig god form i det siste, som gjør at jeg akkurat nå knapt kan tenke meg annen sykkel enn denne!
Ikke for å vri kniven, men jeg gleder meg voldsomt til Karlstad-turen og ikke minst Lofoten-turen med denne de neste to-tre ukene :yahoo
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: GlobesLogg NÅ: Det var da som SVARTE.......! Førerkort L

Legg inn av biker7 »

uff, uff.. Meget kjedelig.. :-k Kunne nok fort skjedd meg også detta.. Men godt du har kommi over den verste kneika, og ser litt lysere på det. Og 3mnd går fort, selv om resten av årets mc-sessong er ødelagt. MEN du fikk da ca 500 fine mil i år da. Ikke alle motorsyklister som får kost seg med det pr. sessong engang. OG tenk hvor artig det blir neste sessong da!! Stå på ! :-)
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38167
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: GlobesLogg NÅ: Det var da som SVARTE.......! Førerkort L

Legg inn av AJ »

Crinos skrev: Har aldri hørt om reduksjon fordi man innrømmet på stedet, og det at du fikk en midlertidig "ut dagen" var jo veldig snilt av dem... :thumleft
Er det ikke det som heter strafferabatt, tro... :scratch
Innrømmer man, eller erkjenner, som det heter, overtredelsen gir straffelovens § 'et-eller-annet' muligheten til en viss reduksjon av normert straff.
Jo tidligere erkjennelsen kommer, jo større er muligheten for full uttelling av strafferabatten...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
OleB
Innlegg: 641
Registrert: 15 aug 2009, 19:32
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
Sted: Østfold

Re: GlobesLogg NÅ: Det var da som SVARTE.......! Førerkort L

Legg inn av OleB »

Uffda :(
Føler med deg. Og kunne brått gjort det samme selv....
Ble fratatt lappen en stund selv (av andre grunner riktignok) og vet hvor surt det er...
Godt å se du beholder gnisten uansett :thumleft
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: GlobesLogg NÅ: Det var da som SVARTE.......! Førerkort L

Legg inn av Tysnes »

Uff, høres ikke bra ut. Forbikjøring med MC, skjer som oftes raskt og sikkert. Kanskje litt for raskt, som oftes har en flaks . Det hadde ikke du. Føler meg deg, men har forstått att rullegardinen er på vei opp igjenn. Du får nyte sommeren så godt du kan :scratch

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: GlobesLogg NÅ: Det var da som SVARTE.......! Førerkort L

Legg inn av jhn »

Trasige greier, virkelig trasig, men veldig fort gjort (beklager ordvalget)
Kan forresten ikke huske at alle var enige om at slikt no ikke skal forekomme.
Æ har en skummel 30 sone som æ passere flere ganger daglig, den har alltid vært 50 sone, men ble endret i vinter til 30. Man kommer fra 80, så blir det 200 m med 50 før det blir 30. De første 4-500 meterne føles det fullstendig unaturlig å kjøre i 30 siden æ i 25 år har hadt nærmere 70 de 4-500 meterne. Der e det stor fare for at lappen min ryker. Æ prøve å endre kjøremønster der, men det e meget vanskelig.
På vei til hytta har æ en skummel 50 eller 60 sone, husker ikke helt, men i allefall, når æ kommer dit har æ kjørt i 90-110 i en times tid, da føles det litt bortkastet å slakke ned til 60, for så å øke til 90+ 20 sekunder senere. Stor fare der også
Så, det blir ingen fordømmelse fra min side, kun sympati.
Får håpe du får en fin sommer likevel

Svar