Hva er den beste sykkelen?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av spidair »

Bringisen skrev:
Men er 600 ccm nok da :knegg
Han sa de magiske ordene... Å nei!!! he he.

Nei, 600 er ikke nok, derfor har jeg 690... (Les 654cc...) he he

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av simpson »

JohnnyTh skrev:I går hadde jeg nok en litt mer dårlig dag en vanlig. Og det bare rant over. Jeg ser og hvor lett det er å bli oppfattet feil. Jeg vet jeg har kommet med en del kritiske spørsmål, spesielt om GS, og de var ment som det. Ikke drittslenging. Har jo sagt mange ganger jeg kunne tenkt meg en GS. Så hvorfor det da er nødvendig å trekke frem det negative om min egen, enda en gang aner jeg ikke.
Jeg er ikke i en slik heldig situasjon at jeg kan velge fra øverste hylle, men må vurdere økonomien i mitt sykkelvalg. Den jeg kjøpte, var den jeg føler jeg fikk mest sykkel for de 150 000kr jeg hadde å bruke på mc.

For meg er mc et verktøy som jeg kan bruke til å reise med. For det er den mest fantastiske måten å oppleve verden på. men når handelen skal gjøres så er det jo litt følelser med og. Når jeg kjøpte GTR'en så var det en del ting jeg ikke likte og jeg måtte la fornuften overstyre følelsene. Men er glad for det i dag. Da jeg har lært meg å like utseende og.
Tror ikke noen mener at GTR er en dårlig sykkel, men den er heller ikke best.
Samme som min sykkel. Laget kun for å gå fort rundt på bane, ikke noe annet. Men det gjør den godt.
Jeg pendler til jobb, det fungerer, bruker på tur og treff, fungerer til det også, men ikke så bra som mange andre.
kan ikke sammenlignes med en sporttourer for ett ekempel.
Sånn er det med GTR også. Super på tur, men kan brukes til pendling til jobb, krysse bekker og kjøre på grusveier. Men ikke best på det siste.
Uansett åssen sykkel du har, er det alltid noen som gjør andre ting bedre.
Men GS er vel en av de beste på en kombinasjon av alle ting. tror at GTR er bedre på ren touring, eller min Ducati på bane, eller en XT 660 på offroad osv.
Tror heller ikke noen er ute etter deg eller sykkelen din, men du kanskje føler det sånn siden du er godt fornøyd med endelig og få en sykkel du hadde lyst på og ikke alle andre ser eller skjønner gleden du har av den.

ZZR-Erling

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av ZZR-Erling »

rerell skrev:
ZZR-Erling skrev:Slik det egentlig er: vi er en haug med entusiaster som ikke vil høre annet enn at vår bike er best, og sånn er det bare...hehe!
På bana är det tvärtom; den hojen man har själv är absolut inte den bästa! Lååååångt ifrån. Om den vore bäst så har man ju inget att skylla på! :roll
"Jojo, han kör snabbare än jag men om jag bara hade haft lika bra motor/dämpare/elektronik/bromsar/däck/olja/dekaler/whatever... DÅ ALLTSÅ!!" :D

Ergo, ingen av mina hojar är bäst. Låååångt ifrån! :)
:knegg

Greit å ha noe å skylde på ja :)

ZZR-Erling

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av ZZR-Erling »

jhn skrev:Jeg trodde ikke at en diskusjon om en mc skulle opprøre et gjeng med store skjeggete, noen unge og noen halvgamle menn.
Når jeg leser noe som under tvil kan tolkes som en fornærmelse e.l., så prøver jeg å tolke det så positivt som mulig, eller rett og slett drite i det
Alt jeg skriver her er en blanding av alvor og dårlig humor, av og til så dårlig at det ikke gjenkjennes som humor ... det velger jeg å tro gjelder for de fleste her.
Mye fornuftig blir sagt, det som ikke virker like fornuftig antar jeg for letthetsskyld er forsøk på humor
Livet blir mye behageligere på den måten.
Ja, kort og greit! :vs

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Kawagutten »

simpson skrev:
JohnnyTh skrev:I går hadde jeg nok en litt mer dårlig dag en vanlig. Og det bare rant over. Jeg ser og hvor lett det er å bli oppfattet feil. Jeg vet jeg har kommet med en del kritiske spørsmål, spesielt om GS, og de var ment som det. Ikke drittslenging. Har jo sagt mange ganger jeg kunne tenkt meg en GS. Så hvorfor det da er nødvendig å trekke frem det negative om min egen, enda en gang aner jeg ikke.
Jeg er ikke i en slik heldig situasjon at jeg kan velge fra øverste hylle, men må vurdere økonomien i mitt sykkelvalg. Den jeg kjøpte, var den jeg føler jeg fikk mest sykkel for de 150 000kr jeg hadde å bruke på mc.

For meg er mc et verktøy som jeg kan bruke til å reise med. For det er den mest fantastiske måten å oppleve verden på. men når handelen skal gjøres så er det jo litt følelser med og. Når jeg kjøpte GTR'en så var det en del ting jeg ikke likte og jeg måtte la fornuften overstyre følelsene. Men er glad for det i dag. Da jeg har lært meg å like utseende og.
Tror ikke noen mener at GTR er en dårlig sykkel, men den er heller ikke best.
Samme som min sykkel. Laget kun for å gå fort rundt på bane, ikke noe annet. Men det gjør den godt.
Jeg pendler til jobb, det fungerer, bruker på tur og treff, fungerer til det også, men ikke så bra som mange andre.
kan ikke sammenlignes med en sporttourer for ett ekempel.
Sånn er det med GTR også. Super på tur, men kan brukes til pendling til jobb, krysse bekker og kjøre på grusveier. Men ikke best på det siste.
Uansett åssen sykkel du har, er det alltid noen som gjør andre ting bedre.
Men GS er vel en av de beste på en kombinasjon av alle ting. tror at GTR er bedre på ren touring, eller min Ducati på bane, eller en XT 660 på offroad osv.
Tror heller ikke noen er ute etter deg eller sykkelen din, men du kanskje føler det sånn siden du er godt fornøyd med endelig og få en sykkel du hadde lyst på og ikke alle andre ser eller skjønner gleden du har av den.
Tror han er ferdig med den biten der nå.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

ZZR-Erling

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av ZZR-Erling »

Hvorfor er den GTR'en så voldsomt diskutert???

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38035
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av AJ »

Jøss... :eh
Det holdes på enda, ser jeg.
La meg nedpå litt og tok en lur - siden Internetter var "oppbrukt", ble det meldt om tidligere her... :-k
Men det ser ut som at "elendigheta" fortsetter alikevæl... :scratch :dontknow

Nåvel...
slapp akkurat ut katta.
Det mørkner utendørs. Men temperaturen minner sterkt om vår.
Tror jeg stikker ut en tur.
Dog uten sykkel.
Selv ikke den beste.
Den står fortsatt vinterlagret rett borti høgget her...

:walk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

ZZR-Erling skrev:Hvorfor er den GTR'en så voldsomt diskutert???
Fordi jeg en gang spurte hvorfor en GS er så mye bedre enn en sporttourer. Så ville noen ha det til at jeg mente den var best. Da brakte helvete løst. Så ble det lagt dødt en gang i vinter igjen. Tydlig vis fordi jeg sa at når jeg ble pensjonist skulle jeg kjøpe meg en 800gs. Da var vi igang igjen.

Og så er det noen som benytter enhver anledning til å fyre opp. Og det klare de jo så det holder.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

ZZR-Erling skrev:Hvorfor er den GTR'en så voldsomt diskutert???
Helt tilfeldig ... det var tilfeldigvis den sykkelen JohnnyTh hadde i det øyeblikket han stilte det "rette" spørsmålet.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Kawagutten skrev:
simpson skrev:
JohnnyTh skrev:I går hadde jeg nok en litt mer dårlig dag en vanlig. Og det bare rant over. Jeg ser og hvor lett det er å bli oppfattet feil. Jeg vet jeg har kommet med en del kritiske spørsmål, spesielt om GS, og de var ment som det. Ikke drittslenging. Har jo sagt mange ganger jeg kunne tenkt meg en GS. Så hvorfor det da er nødvendig å trekke frem det negative om min egen, enda en gang aner jeg ikke.
Jeg er ikke i en slik heldig situasjon at jeg kan velge fra øverste hylle, men må vurdere økonomien i mitt sykkelvalg. Den jeg kjøpte, var den jeg føler jeg fikk mest sykkel for de 150 000kr jeg hadde å bruke på mc.

For meg er mc et verktøy som jeg kan bruke til å reise med. For det er den mest fantastiske måten å oppleve verden på. men når handelen skal gjøres så er det jo litt følelser med og. Når jeg kjøpte GTR'en så var det en del ting jeg ikke likte og jeg måtte la fornuften overstyre følelsene. Men er glad for det i dag. Da jeg har lært meg å like utseende og.
Tror ikke noen mener at GTR er en dårlig sykkel, men den er heller ikke best.
Samme som min sykkel. Laget kun for å gå fort rundt på bane, ikke noe annet. Men det gjør den godt.
Jeg pendler til jobb, det fungerer, bruker på tur og treff, fungerer til det også, men ikke så bra som mange andre.
kan ikke sammenlignes med en sporttourer for ett ekempel.
Sånn er det med GTR også. Super på tur, men kan brukes til pendling til jobb, krysse bekker og kjøre på grusveier. Men ikke best på det siste.
Uansett åssen sykkel du har, er det alltid noen som gjør andre ting bedre.
Men GS er vel en av de beste på en kombinasjon av alle ting. tror at GTR er bedre på ren touring, eller min Ducati på bane, eller en XT 660 på offroad osv.
Tror heller ikke noen er ute etter deg eller sykkelen din, men du kanskje føler det sånn siden du er godt fornøyd med endelig og få en sykkel du hadde lyst på og ikke alle andre ser eller skjønner gleden du har av den.
Tror han er ferdig med den biten der nå.
Ja helt ferdig. Jeg klarte å innse at disse menneskene som sitter i andre enden av skjermen min, sin mening ikke betyr noe i det hele tatt. Jeg trenger aldri forholde meg til noen av dem utover å eventuelt lese hva de skriver her. Og trenger aldri møte noen av dem.
Helt klart så er ikke sykkelen min den beste. Den er faktisk ikke den beste til noe som helst. Men den gjør alt jeg trenger den til på en helt grei måte.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av SuperMorten »

AJ skrev: Tror jeg stikker ut en tur.
Dog uten sykkel.
Selv ikke den beste.
Den står fortsatt vinterlagret rett borti høgget her...

:walk
Neida. Har den her. Hvis du vil, kan jeg svinge oppom sånn at du får prøve den.. :prop: :lol
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

ZZR-Erling

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av ZZR-Erling »

jhn skrev:
ZZR-Erling skrev:Hvorfor er den GTR'en så voldsomt diskutert???
Helt tilfeldig ... det var tilfeldigvis den sykkelen JohnnyTh hadde i det øyeblikket han stilte det "rette" spørsmålet.
:prf

ZZR-Erling

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av ZZR-Erling »

Frister det ikke mere å ta seg en tur?
Vi susa litt rundt her i dalen, (Lågendalen noe nord om Larvik), etter jobben idag. Fra +4 til hele +14 under turen som varte ca 1t.
Her kan man se flommerket fra 5 juli 2007, håper det ikke blir så ille, jeg tror ikke iom smeltinga foregår jevnt og trutt nu. Når sola forsvant bak åsen, ble temperaturen raskt halvvert. Det ble en flott tur med dempinga på "Comfort" og min kone bakpå :prf
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... &start=105" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av LordShaft »

Skulle likt å se samme fyren på en GS eller et annet godstog å sett hvilken tid han fikk.... Dette gikk sånn relativt greit unna :mk

[video]https://www.youtube.com/watch?v=iGsTcmLG7dU[/video]

:-)å

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

LordShaft skrev:Skulle likt å se samme fyren på en GS eller et annet godstog å sett hvilken tid han fikk.... Dette gikk sånn relativt greit unna :mk

[video]https://www.youtube.com/watch?v=iGsTcmLG7dU[/video]

:-)å
Hvorfor må de ha de der klistremerkene med all den teksten på tanken. Satt og irriterte meg over det i 8 minutter og 37 sekunder :scratch
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Svar