AJ Arena...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2745
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: AJ Arena... Fortsatt stas med Stelvio!

Legg inn av simpson »

AJ skrev:
simpson skrev: MEN, det er en V-twin.... :thumleft og ikke en oddetallsrekke
Ikke minst er det en italiensk V-twin ;-)
Ja ikke minst.
Har hatt noen japsetwin før og det er ikke samme feelingen, det er helt sikkert.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38084
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... Fortsatt stas med Stelvio!

Legg inn av AJ »

Bikeridr skrev:He, he - den Stelvio'en begynner snart å koste omtrent dobbelt så mye som "ferdig registrert på veien". :-) :knegg
Blir ikke mye ekstra på denne. Men en hugger og en slip-on blir det nok, ja ;-)
Skjermforlenger foran? Tr'ukke det. Virker lang nok i bakkant slik den er.
Tror neppe det blir noe utskrifting av fjærbein foran og demper bak heller. Disse kjennes bra nok ut som de er.
Ettermontering av 12 volt kontakter er også unødvendig siden det allerede er en montert i cock-pit og en under setett.
Og videre ser det ikke ut til å være behov for ekstralys foran heller.
Biler jeg møter har allerede blinket flere ganger med lysene der jeg kjører med kun nærlysene tent... Kan tyde på ujusterte lys uten at jeg egentlig tror det. Mest sannsynlig er det fordi de to store frontlyktene lyser kraftig.

Fører og passasjersal på Stelvio er noe av det beste jeg har vært borti og disse kommer helt sikkert ikke til å bli erstattet med noe fra ettermarkedet.

I det hele tatt blir det nok få modifiseringer på Stelvio.
Fordi den allerede er bortimot perfekt?
Tja... Kanskje det, gitt ;-)

Så får vi se hvor pålitelig den er over tid...
Akkurat det er alltid spennende med italienerne... ;e
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bikeridr
Innlegg: 185
Registrert: 20 jun 2012, 16:43
Motorsykkelen din: Yamaha FJR1300A 2011
Sted: På to hjul / Babīte

Re: AJ Arena... Fortsatt stas med Stelvio!

Legg inn av Bikeridr »

AJ skrev: Så får vi se hvor pålitelig den er over tid...
Akkurat det er alltid spennende med italienerne... ;e
He, he. Det er akkurat det da. Og derfor jeg ikke har "turt" å gå fra trygge Yamaha til "noe annet" på italiensk. :-) (Men skal innrømme at den Stelvioen ser bra ut).
Bikeridr
*Honning og RigaBalsam*

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: AJ Arena... Fortsatt stas med Stelvio!

Legg inn av ArcticTiger »

Her er det nok bare å klemme på "Buy it now" så fort som muli ja :prf

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: AJ Arena... Fortsatt stas med Stelvio!

Legg inn av MaxTron »

Har også lurt på dette med hvorfor ikke begge lysa lyser når det er to, ivertfall når det, tilsynelatende, er to identiske, speilvente, lyskastere.

Det både gir bedre lys og ser finere ut.

Blir jo selvfølgelig noe annet når de to lyskasterene er utformet helt forskjellig og den ene er dedikert til å gi ett godt lysbilde for kort-lys, den andre langt....
Men DET er jo heller IKKE pent :[-(
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2745
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: AJ Arena... Fortsatt stas med Stelvio!

Legg inn av simpson »

Bikeridr skrev:
AJ skrev: Så får vi se hvor pålitelig den er over tid...
Akkurat det er alltid spennende med italienerne... ;e
He, he. Det er akkurat det da. Og derfor jeg ikke har "turt" å gå fra trygge Yamaha til "noe annet" på italiensk. :-) (Men skal innrømme at den Stelvioen ser bra ut).
Det har skjedd mye med italienere di siste 25 årene.
Mange av mytene henger igjen fra gammelt av og ofte så er det de som ikke eier italienere som vet mest om kvaliteten på de :knegg .
Har hatt to Ducatier og aldri hatt noe problemer av noen slag.
Ikke er de dyrere eller krever oftere service heller. Min 2008 Transalp har 6000 km intervall for service mens min 1098 har 12000 km intervall.
Eneste negative er bensinforbruk.
Klarer nesten ikke under 0,7 l pr mil med veldig fin kjøring.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: AJ Arena... Fortsatt stas med Stelvio!

Legg inn av MaxTron »

simpson skrev:
Bikeridr skrev:
AJ skrev: Så får vi se hvor pålitelig den er over tid...
Akkurat det er alltid spennende med italienerne... ;e
He, he. Det er akkurat det da. Og derfor jeg ikke har "turt" å gå fra trygge Yamaha til "noe annet" på italiensk. :-) (Men skal innrømme at den Stelvioen ser bra ut).
Det har skjedd mye med italienere di siste 25 årene.
Mange av mytene henger igjen fra gammelt av og ofte så er det de som ikke eier italienere som vet mest om kvaliteten på de :knegg .
Har hatt to Ducatier og aldri hatt noe problemer av noen slag.
Ikke er de dyrere eller krever oftere service heller.
Kunne like gjerne ha vært sakt om HD eller Triumph.... :-k
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Kwak
Innlegg: 179
Registrert: 14 mar 2011, 15:20
Motorsykkelen din: Diverse
Sted: Ski

Re: AJ Arena... Fortsatt stas med Stelvio!

Legg inn av Kwak »

MaxTron skrev:Har også lurt på dette med hvorfor ikke begge lysa lyser når det er to, ivertfall når det, tilsynelatende, er to identiske, speilvente, lyskastere.

Det både gir bedre lys og ser finere ut.

Blir jo selvfølgelig noe annet når de to lyskasterene er utformet helt forskjellig og den ene er dedikert til å gi ett godt lysbilde for kort-lys, den andre langt....
Men DET er jo heller IKKE pent :[-(
Ikke tillatt. Gir for mye lys/lux på ett punkt.
Men enig, ville sett mye bedre ut med lys i begge. Noen kobler da også om slik at begge lyser. Men ulovlig
Mine sykler i dag
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: AJ Arena... Fortsatt stas med Stelvio!

Legg inn av Andreas »

AJ skrev:
simpson skrev: MEN, det er en V-twin.... :thumleft og ikke en oddetallsrekke
Ikke minst er det en italiensk V-twin ;-)

Først så jeg prisen på huggeren... snaut 195€. Litt dyrt, må jeg si... :-k

Carbondeler koster :-# Men er det en del fra en kvalitetsprodusent som vakumstøper deler med carbon tverrsigjenom å har god passform, så er det nå en normal pris for en slik hugger vil jeg si :D Finnes mye billige "carbondeler" der ute med dårlig passform og som stort sett er laget av tykk glassfiber med et lite lag carbon ytterst =;

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: AJ Arena... Fortsatt stas med Stelvio!

Legg inn av TheHaughom »

Fant carbonfender til Duken, til £350 (front).
Original koster £35... Syntes det var drøy prisforskjell!
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 726
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: AJ Arena... Fortsatt stas med Stelvio!

Legg inn av JanK »

AJ skrev:I det hele tatt blir det nok få modifiseringer på Stelvio.
Fordi den allerede er bortimot perfekt?
Madonna hedde selvsagt rett! :prf

Bilde
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: AJ Arena... Fortsatt stas med Stelvio!

Legg inn av MaxTron »

Kwak skrev:
MaxTron skrev:Har også lurt på dette med hvorfor ikke begge lysa lyser når det er to, ivertfall når det, tilsynelatende, er to identiske, speilvente, lyskastere.

Det både gir bedre lys og ser finere ut.

Blir jo selvfølgelig noe annet når de to lyskasterene er utformet helt forskjellig og den ene er dedikert til å gi ett godt lysbilde for kort-lys, den andre langt....
Men DET er jo heller IKKE pent :[-(
Ikke tillatt. Gir for mye lys/lux på ett punkt.
Men enig, ville sett mye bedre ut med lys i begge. Noen kobler da også om slik at begge lyser. Men ulovlig
Seriøst??
Hvor lant mellom må det være da??

Går jo ut ifra at det er lovlig vist det er orhinalt på Stelvio, og FJR blant anna
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Kwak
Innlegg: 179
Registrert: 14 mar 2011, 15:20
Motorsykkelen din: Diverse
Sted: Ski

Re: AJ Arena... Fortsatt stas med Stelvio!

Legg inn av Kwak »

MaxTron skrev:
Kwak skrev:
MaxTron skrev:Har også lurt på dette med hvorfor ikke begge lysa lyser når det er to, ivertfall når det, tilsynelatende, er to identiske, speilvente, lyskastere.

Det både gir bedre lys og ser finere ut.

Blir jo selvfølgelig noe annet når de to lyskasterene er utformet helt forskjellig og den ene er dedikert til å gi ett godt lysbilde for kort-lys, den andre langt....
Men DET er jo heller IKKE pent :[-(
Ikke tillatt. Gir for mye lys/lux på ett punkt.
Men enig, ville sett mye bedre ut med lys i begge. Noen kobler da også om slik at begge lyser. Men ulovlig
Seriøst??
Hvor lant mellom må det være da??

Går jo ut ifra at det er lovlig vist det er orhinalt på Stelvio, og FJR blant anna
§ 28-9. Lysutstyr som to- og trehjulede motorvogner og sidevogn til motorsykkel kan ha (Bestemmelsene i denne paragraf gjelder ikke for kjøretøy som omfattes av § 28-2)
1. To- og trehjuls motorvogn og sidevogn til motorsykkel kan ha retningslys, nødsignallys, kjørelys, hjelpefjernlys, kurve-/tåkelys, lyshorn, markeringslys, hvite refleksanordninger foran, gule refleksanordninger på sidene, svakt lysende eller belyste reklameskilt e.l., ryggelys, tåkebaklys og lykt(er) innvendig for belysning av instrumenter og belysning i person-/godsrom. Parkeringslys som nevnt i direktiv 77/540/EØF kan også tillates.
2. To- og trehjuls motorvogn med bredde ikke over 100 cm kan ha enten en eller to lykter som gir kjørelys og en lykt som gir hjelpefjernlys. Benyttes to lykter som gir kjørelys, skal disse lyse sammen med nærlyset og avstanden mellom dem skal være minst 40 cm. Avstanden fra lykter for kjørelys til lykt for nærlys må være større enn 10 cm. Sidevogn til motorsykkel kan dog bare ha en lykt for kjørelys, en lykt som gir hjelpefjernlys og en lykt som gir kurve-/tåkelys. På to- og trehjuls motorvogn skal, hvis det benyttes en lykt som gir kjørelys og en lykt som gir kurve-/tåkelys, lyktene være plassert slik at avstanden fra den lysende flates ytterkant til kjøretøyets ytterste kant er like stor til begge sider. På sidevogn til motorsykkel skal lyktene plasseres slik at avstanden fra den lysende flates ytterkant til sidevognens ytterste kant er mindre enn 40 cm. Parkerings lys som nevnt i direktiv 77/540/EØF kan også tillates.
Mine sykler i dag
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC

Brukeravatar
Bikeridr
Innlegg: 185
Registrert: 20 jun 2012, 16:43
Motorsykkelen din: Yamaha FJR1300A 2011
Sted: På to hjul / Babīte

Re: AJ Arena... Fortsatt stas med Stelvio!

Legg inn av Bikeridr »

MaxTron skrev: Seriøst??
Hvor lant mellom må det være da??

Går jo ut ifra at det er lovlig vist det er orhinalt på Stelvio, og FJR blant anna
"Bråket" fra div. biltilsyn rundtomkring i verden begynte vel med Suzuki GSX-R 750 da den kom med to lykter foran. Så ble det "ulovlig" en stund (bl.a lyste det bare ett lys på TDM'en min fra 2003), men nå er det visst lovlig igjen, på lik linje med at LED er blitt lovlig som kjørelys (på biler bl.a etter at Audi skrek seg til dette).
Bikeridr
*Honning og RigaBalsam*

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1604
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: AJ Arena... Fortsatt stas med Stelvio!

Legg inn av Kjellrf »

Bikeridr skrev:
MaxTron skrev: Seriøst??
Hvor lant mellom må det være da??

Går jo ut ifra at det er lovlig vist det er orhinalt på Stelvio, og FJR blant anna
"Bråket" fra div. biltilsyn rundtomkring i verden begynte vel med Suzuki GSX-R 750 da den kom med to lykter foran. Så ble det "ulovlig" en stund (bl.a lyste det bare ett lys på TDM'en min fra 2003), men nå er det visst lovlig igjen, på lik linje med at LED er blitt lovlig som kjørelys (på biler bl.a etter at Audi skrek seg til dette).
Honda VF1000R-84 var første sykkelen som fikk disp. fra norske regler om 1 frontlykt, den fikk disp. fordi begge lyktene lå under samme glass. I Norge var man redd for at mc blei forvekslet med traktor....

F.eks. kom CBX750F-84 med 1 lykt i Norge (og Italia, tror jeg det var), og dobble i resten av verden. I 85 kom det nye regler, som var tilpasset resten av verden, så både CBX750F-85 og GSXR750 kunne kjøre lovlig med dobble lykter.

En kuriositet var det at hvis sykkelen var over 1 m brei, var det påbudt med 2 frontlykter, mens det var forbudt hvis den var under 1 m bredde. Sykkelen min var 1.15 brei med sidevesker, og ca 80-85 cm uten. BT kunne ikke gi meg en forklaring på hvordan det skulle løses...
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Svar