Får i hvert fall håpe at "barnet" selv får sin straff når dette en gang tar slutt, forbrytelsene har stått i kø hele veien.AJ skrev: ↑15 nov 2022, 20:47 "Barns lek med fyrstikker" et stykke fra der vi selv bor er slett ikke trivelig, men likevel noe vi til nød kan leve med og passe på at det ikke tar fyr i vår egen bakgård.
Men når "fyrstikkleken" trår over en viss grense kan det fort ta full fyr. Overalt...
Skumle greier det som skjer nå ...:
https://www.nettavisen.no/nyheter/russi ... -95-759408
Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1561
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7101
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)
Uhyggelige nyheter.Gammelsmurfen skrev: ↑15 nov 2022, 21:04Får i hvert fall håpe at "barnet" selv får sin straff når dette en gang tar slutt, forbrytelsene har stått i kø hele veien.AJ skrev: ↑15 nov 2022, 20:47 "Barns lek med fyrstikker" et stykke fra der vi selv bor er slett ikke trivelig, men likevel noe vi til nød kan leve med og passe på at det ikke tar fyr i vår egen bakgård.
Men når "fyrstikkleken" trår over en viss grense kan det fort ta full fyr. Overalt...
Skumle greier det som skjer nå ...:
https://www.nettavisen.no/nyheter/russi ... -95-759408
Jeg tror ikke NATO går til noen direkte aksjon men om diktatoren i øst fortsetter å knipse fyrstikker rundt seg kan det snart ta fyr flere steder
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)
Uhyggelig er det og mange er bekymret …
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)
Da var var de ved veis ende etter noen godt merkbare humper i veien de siste par-tre årene. Det vi må kunne kalle en kjent og kjær serveringsinstitusjon i Oslo har måttet gi seg.
Flere små og mellomstore bedrifter i såvel Oslo som resten av landet må antakelig se den samme virkeligheten i hvitøyet i tida framover...
https://www.dn.no/reiseliv/restaurant/u ... -1-1357645
Flere små og mellomstore bedrifter i såvel Oslo som resten av landet må antakelig se den samme virkeligheten i hvitøyet i tida framover...
https://www.dn.no/reiseliv/restaurant/u ... -1-1357645
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)
Interessant trend, må man kunne si, om biler med bl.a mange førerassistensystemer som man må anta er ment å bidra til økt trafikksikkerhet og færre trafikkuhell..:
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/sn ... /15278801/
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/sn ... /15278801/
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 7812
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)
Som sagt tidligere så er mange nå blitt sløvere og lar seg bli kjørt i steden for å kjøre.
Neste blir nok en økning i påkjørsler bakfra med MC og adaptiv cruisecontroll.
Neste blir nok en økning i påkjørsler bakfra med MC og adaptiv cruisecontroll.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7101
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)
Javel ??....
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)
Står den veltede tankbilen...
Blir litt i samme gata som når journalister skriver og sier at trær har veltet over veien og strømledninger når det har vært noe harde vindkast.
Det de burde skrive og si hva som faktisk har skjedd, nemlig at trærne har blåst overende.
Ting som velter i vind er ting står på bakken, ikke trær med røtter i bakken.
Regner ikke med at alle er enig i mine betraktninger om dette, men dette er nå uansett min mening.
Må si jeg humrer litt i skjegget hver gang jeg hører og leser om en journalist som rapporterer om trær som har veltet...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)
Nytt "kreativt" forslag for å fylle en allerede velfylt statskasse med enda mer... :
https://www.vg.no/nyheter/i/156VeJ/sv-v ... -i-ferrari
https://www.vg.no/nyheter/i/156VeJ/sv-v ... -i-ferrari
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)
Kan de ikke bare adoptere poengsystemet som de har i Finland ? Da blir de belønnet med en kaktus i ræ.....a når forholdene ligger til rette for det.AJ skrev: ↑23 nov 2022, 10:45 Nytt "kreativt" forslag for å fylle en allerede velfylt statskasse med enda mer... :
https://www.vg.no/nyheter/i/156VeJ/sv-v ... -i-ferrari
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)
Antall konkurser øker
Er dette bare begynnelsen ?
https://www.dn.no/marked/konkurs/restau ... -1-1363744
https://www.document.no/2022/12/01/anta ... okonomien/
Hva med MC-bransjen? Vil det samme kunne skje her?
Er dette bare begynnelsen ?
https://www.dn.no/marked/konkurs/restau ... -1-1363744
https://www.document.no/2022/12/01/anta ... okonomien/
Hva med MC-bransjen? Vil det samme kunne skje her?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1561
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)
Hmm rart det med restaurant i forhold til det som ble sagt for en ukes tid siden, hvor flere går ut og spiser nå enn før pandemien.AJ skrev: ↑01 des 2022, 12:40 Antall konkurser øker
Er dette bare begynnelsen ?
https://www.dn.no/marked/konkurs/restau ... -1-1363744
https://www.document.no/2022/12/01/anta ... okonomien/
Hva med MC-bransjen? Vil det samme kunne skje her?
Men mulig det er "senskader" eller at inntjeningen er dårligere da alle priser stiger..
https://www.nrk.no/video/6c178bd2-b277- ... 08b7735ffa
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7033
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)
Jeg vil tro dette er bare begynnelsen
Hotell og restaurantbransjen sliter, og det har de gjort konstant siden covid gjorde sitt inntog med de restriksjoner som da kom. Da landet åpnet igjen var problemet mangel på kompetente medarbeidere. Svært mange hadde funnet seg annet å gjøre, nye måtte ansettes og læres opp. Dette kom samtidig som de økonomiske reservene i stor grad var tømt. Så steg kostnadene. Alt blir dyrere, og kostnadene stiger voldsomt. Særlig strømutgiftene, og det i et land som har basert seg på at strøm er billig og alt skal varmes opp av elektrisk strøm. Hotell og restaurantgjestene forventer varme lyse lokaler, og veltilberedt varm mat. De er få muligheter til å spare på strømmen. Renteutgiftene stiger også voldsomt. Regjeringen venter i det aller lengste med å komme med støttetiltak, de nøyer seg med å "holde øye med utviklingen". Når tiltak kommer er det alt for sent og alt for forsiktig.
Om MC-forhandlerne klarer seg er det for tidlig å si. Det siste året har vi sett vanskeligere tilgang på varer å selge. Både nye sykler, reservedeler og annet utstyr. Leverandører sliter over hele verden. Det forventes fortsatt at dette blir vanskelig inn i 2023. Men også denne bransjen har basert seg på billig elektrisk kraft som hoved-energikilde. Støttetiltak fra myndighetene finnes ikke.
I tillegg til dette rammer kostnadsveksten folk flest. Alle må nå lære på den harde måten hvordan man snur en ekstra gang på krona før man bruker den. Kjøpevilligheten forsvinner gradvis, og folk flest sitter på gjerdet og vurderer nøye hva de bruker penger på. Motorsykler kan være noe av det første folk utsetter å kjøpe.. Så ja, jeg tror vi kan forvente konkurser her også.
Hotell og restaurantbransjen sliter, og det har de gjort konstant siden covid gjorde sitt inntog med de restriksjoner som da kom. Da landet åpnet igjen var problemet mangel på kompetente medarbeidere. Svært mange hadde funnet seg annet å gjøre, nye måtte ansettes og læres opp. Dette kom samtidig som de økonomiske reservene i stor grad var tømt. Så steg kostnadene. Alt blir dyrere, og kostnadene stiger voldsomt. Særlig strømutgiftene, og det i et land som har basert seg på at strøm er billig og alt skal varmes opp av elektrisk strøm. Hotell og restaurantgjestene forventer varme lyse lokaler, og veltilberedt varm mat. De er få muligheter til å spare på strømmen. Renteutgiftene stiger også voldsomt. Regjeringen venter i det aller lengste med å komme med støttetiltak, de nøyer seg med å "holde øye med utviklingen". Når tiltak kommer er det alt for sent og alt for forsiktig.
Om MC-forhandlerne klarer seg er det for tidlig å si. Det siste året har vi sett vanskeligere tilgang på varer å selge. Både nye sykler, reservedeler og annet utstyr. Leverandører sliter over hele verden. Det forventes fortsatt at dette blir vanskelig inn i 2023. Men også denne bransjen har basert seg på billig elektrisk kraft som hoved-energikilde. Støttetiltak fra myndighetene finnes ikke.
I tillegg til dette rammer kostnadsveksten folk flest. Alle må nå lære på den harde måten hvordan man snur en ekstra gang på krona før man bruker den. Kjøpevilligheten forsvinner gradvis, og folk flest sitter på gjerdet og vurderer nøye hva de bruker penger på. Motorsykler kan være noe av det første folk utsetter å kjøpe.. Så ja, jeg tror vi kan forvente konkurser her også.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)
Også har vi båt- og hyttefolket i tillegg til de som har hatt glede av skisportsteder forskjellige steder i landet.
Og de som driver skiheisanlegg frykter vel også færre besøkende.
Gløttet såvidt innom NRK for noen dager siden og så deler av et diskusjonsprogram hvor Rødt politiker Mímir Kristjánsson gjorde narr av finansmannen Jan Petter Sissener, også han deltaker i samme program, da Sissener nevnte nettopp hyttefolk ("plagsomme" rikfolk iflg. Kristjánsson antakelig... ) og de som bruker skianlegg (samme mener han vel om disse også, er det grunn til å tro) som en kritisk faktor i disse lokalmiljøene hvor næringsgrunnlaget nettopp er disse hyttefolkene og de som oppsøker skianleggene.
Det er jo nettopp dette næringsvirksomheten her i landet er basert på, nemlig en stor grad av forutsigbarhet!
Dvs. at næringsvirksomheter som i mange år har basert sin virksomhet på at hyttefolk og skientusiaster legger igjen penger i lokalsamfunnet, som dermed kan opprette holde sin virksomhet og sørge for sikre lokale arbeidsplasser.
Nå ser dette ut til å rakne siden denne forutsigbarheten er i ferd med å slå store sprekker under grunnen til de næringsdrivende pga. dyrtiden vi er inne i og som stadig flere mener er politikerskapt.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1561
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)
Det stemmer dette @AJ , Trysil som jeg har både noe slekt og hytte i er et eksempel på det.AJ skrev: ↑01 des 2022, 19:59 Det er jo nettopp dette næringsvirksomheten her i landet er basert på, nemlig en stor grad av forutsigbarhet!
Dvs. at næringsvirksomheter som i mange år har basert sin virksomhet på at hyttefolk og skientusiaster legger igjen penger i lokalsamfunnet, som dermed kan opprette holde sin virksomhet og sørge for sikre lokale arbeidsplasser.
Hadde det ikke vært for Alpinannlegget, golfbanen og sykkel-løypene som igjen trekker hyttefolk og hotellgjester, så hadde det ikke vært mange arbeidsplasser der.
Da hadde det nok vært skogdrift og sagbruket som hadde vært den største næringen utenom landbruk.
Nå har de åpnet opp for midlertidige søknader om bruksendring på fritidsboliger der oppe til bopel.
Det startet nok med det at noen ville jobbe og bo på hytta mens pandemien og restriksjonene herjet.
Men nå er det vel så mye fordi de får da strømstøtte på hytta, og det skal sies at det er en del store hytter i Trysil som ikke er billige å fyre opp med disse syke strømprisene.
Stenger mange ned hytta (eller går konk) så merkes det godt på næringslivet der oppe.
Det er ikke bare indirekte, men også mange som jobber i hytte og turistnæringen der på helårsbasis.