MC-ulykker
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: MC-ulykker
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: MC-ulykker
Jeg tror det er trygt å si at statistikken for 2014 er gått langt ned i grusen allerede.
:-)å
:-)å
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: MC-ulykker
Ung MC fører alvorlig skadet. Antatt brudd på vikeplikt fra bilfører (80)
http://www.budstikka.no/nyheter/mc-fore ... -1.8528072
MC fører i 50-årene som har kjørt inn i bil som stoppet for fotgjengere.
http://www.rha.no/nyheter/motorsykkelkr ... -1.8525250
http://www.budstikka.no/nyheter/mc-fore ... -1.8528072
MC fører i 50-årene som har kjørt inn i bil som stoppet for fotgjengere.
http://www.rha.no/nyheter/motorsykkelkr ... -1.8525250
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Re: MC-ulykker
Dansk MC mot syklist...
http://www.fvn.no/lokalt/lister/Kvinnel ... 9u6Xvl_t8E
http://www.fvn.no/lokalt/lister/Kvinnel ... 9u6Xvl_t8E
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
-
- Innlegg: 349
- Registrert: 03 nov 2009, 23:49
- Motorsykkelen din: Div japseveteraner + -97 VFR
- Bosted: Lardal, Vestfold
- Kontakt:
Re: MC-ulykker
http://www.varden.no/nyheter/motorsykli ... -1.1309047" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ta.no/nyheter/ost-telemark/a ... 506930.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ta.no/nyheter/ost-telemark/a ... 506930.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MC-ulykker
Jeg skjønner ikke helt hva som skjedde utfra det avisen forklarer.
http://www.lister24.no/nyheter/lyngdal/ ... 9x13-_YfmQ
http://www.lister24.no/nyheter/lyngdal/ ... 9x13-_YfmQ
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- norse900
- Innlegg: 984
- Registrert: 18 sep 2013, 15:25
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
- Bosted: Stavanger
MC-ulykker
"Mini'en" og jeg var på stedet (etter tur til Lindesnes) like etter at utrykningspersonell var ankommet. Syklisten må ha kommet inn på E39 (trolig for å krysse veien) etter at bil har stoppet (retning fra Kr.sand). Motorsykkelen kom i motsatt retning og har nok neppe fått med seg at bilen stod i ro. Ulykken skjedde like bakenfor lasterampene bak Biltema... Så dramatisk ut med mye styr, men det gikk visst forholdsvis bra denne gangen, heldigvis :-)
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC-ulykker
Og her to utenlandske kjøretøy - en MC og en bil - innblandet i et trafikkuhell nederst i Trollstigen...:
http://www.andalsnes-avis.no/incoming/a ... 988549.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.andalsnes-avis.no/incoming/a ... 988549.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7033
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: MC-ulykker
Leste om det i går. Tysk dame i 40-åra, men nyeste opplysninger går ut på moderate skader. Bilde 2 i http://www.rbnett.no/nyheter/article9988588.ece tyder i grunnen på rimelig dramatisk hendelse..AJ skrev:Og her to utenlandske kjøretøy - en MC og en bil - innblandet i et trafikkuhell nederst i Trollstigen...:
http://www.andalsnes-avis.no/incoming/a ... 988549.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MC-ulykker
Bil mot MC i Mjøndalen, der bilen sannsynligvis har brutt vikeplikten. Lettere skadet.
http://www.dt.no/nyheter/mc-forer-skade ... -1.8533495
http://www.dt.no/nyheter/mc-forer-skade ... -1.8533495
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Re: MC-ulykker
Det jeg reagerte mest på i den artikkelen var "et kjørefelt holdes åpent"... Såvidt jeg husker fra turen ned trollstigen med gutta mine (i bil) var at det stort sett bare var snakk om et kjørefelt... skulle du benytte det andre var nok fallskjerm eller engle vinger noe å tenke på...kjellv skrev:Leste om det i går. Tysk dame i 40-åra, men nyeste opplysninger går ut på moderate skader. Bilde 2 i http://www.rbnett.no/nyheter/article9988588.ece tyder i grunnen på rimelig dramatisk hendelse..AJ skrev:Og her to utenlandske kjøretøy - en MC og en bil - innblandet i et trafikkuhell nederst i Trollstigen...:
http://www.andalsnes-avis.no/incoming/a ... 988549.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Så også en del MC førere der som tok noen hårreisende sjangser for å tråkle seg nedover i steamen av biler, busser og campingbiler, de kjørte både fort og temmelig uvørent og mens vi sto og ventet i ca 15 minutter til at bil og buss kabalen foran oss skulle løse seg opp så jeg ihvertfall to hendelser som kunne endt i en stygg ulykke, mest fordi MC førerne overhodet ikke fulgte med i hva som skjedde eller hvorfor biler og busser sto stille og trodde de kunne lage sine egne regler... Den ene var på nippet til å "line splitte" på utsiden av de steinene som står med ujevne mellomrom langs kanten av den ene svingen da han i sin iver skulle passere den bussen vi hadde foran oss i den tro at busssjåføren hadde stanset for å beundre utsikten eller noe slikt, og holdt på å gå head to head med en bil i det han rundet hjørnet av bussen i "full fart". Det var kun at bilen kom i krabbefart som reddet han og dama bak fra å teste sykkelens fly egenskaper... Vet ikke hva han tenkte jeg, men så at han, MC fører av tysk opprinnelse i følge skiltet, var ganske flau der han måtte be dama om å hoppe av for å backpadle sykkelen bakover slik at bilen kom frem... Var så jeg lurte på hva som gikk mellom hodet hans akkurat der...
Så jeg sitter vel igjen med at enkelte har skyld i slike ulykker selv, det er ikke bare veien og svingene som har skylda... Utrolig mye uvettig kjøring av MC folk også... Og fart er vel, enten vi vil innrømme det eller ikke, en ganske stor og medvirkende årsak til ulykker også. Vet ikke hvor mange hendelser som kunne resultert i en ulykke jeg har unngått i sommer ved å slakke på gassen i situasjoner jeg ikke har helt kontroll på, men det er en del. Tror "tøffe" elementet griper en del førere, de kan liksom ikke slakke ned for da er de ikke så "tøffe" liksom... Men hvor tøff er du egentlig i en rullestol eller som død og "hvis bare jeg ikke hadde...." er litt seint å komme med når det har skjedd...
Som han som hadde kjørt forbi så mange med temmelig uvøren "tøff" kjørestil som ikke turte å stoppe å fylle bensin på Noresund fordi han var redd de i bilene bak ville ta ham igjen... og ikke være videre blide for den kjøringen han hadde foretatt.... Lurt å tenke seg om før det kommer så langt...
"Jamen motorsykler bremser mye fortere enn bil..." har jeg hørt for ikke så lenge siden, men det hjelper jo ikke når distansen som objektet du bremser ned for blir spist opp av tilsvarende høyere fart...
Og jeg tror faktisk, selv om det er jævelig hardt å både innrømme det og innse det, at "tøffe" faktoren har tatt livet av veldig mange, man skal liksom ikke gi seg der man sitter som "tøffe" ridere på stilige jernhester og så er skjer det... Merker selv at det klør i rulle hånda etter å gi litt mer gass, bare for å imponere liksom, når et flott eksemplar av det kvinnelige kjønn åpenbarer seg på fortauet foran meg og jeg er 47 og burde jo for lenge siden ha lagt fra meg slikte gutte streker... Eller kanskje jeg har for mye av gutten i meg enda, jeg vet ikke... Men faktoren er der... Unger som snur seg og ser på deg med et beundrende blikk, småripsa som ser på deg med.... hmm, vet ikke, er for gammel og må ikke tenke sånnn... Det jeg vet er at den faktoren spiller inn, om ikke annet enn ubevisst, på de fleste menn i hvertfall... Går ut i fra at dette fenomenet, denne "tøffe kulturen" ikke er så utbredt hos kvinnelige MC sjåfører da de aller fleste nok vil passere som menn grunnet posete og uformelige klær uansett og kanskje skremt homofobien inn i en mann om de hadde prøvd å imponere en mann på samme måte.. he he. Tror ikke de har det behovet heller, tror slikt ligger mer latent hos oss gutta, men at det ligger der, denne "tøffe kulturen", er helt sikkert og er nok ihvertfall en del av problemet med ulykker langs veien... Ulykker som kunne vært unngått om vi ikke skulle være så tøffe... Bare sånn apropos neste gang du føler deg tøff.. :)
Som en lastebil sjåfør sa til en komips av meg atter at kompisen min hadde flesket inn i ræva på lastebilen hans: "Jasså, du så henne du også ja!!", med et bredt glis... :)
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: MC-ulykker
spidair skrev:Det jeg reagerte mest på i den artikkelen var "et kjørefelt holdes åpent"... Såvidt jeg husker fra turen ned trollstigen med gutta mine (i bil) var at det stort sett bare var snakk om et kjørefelt... skulle du benytte det andre var nok fallskjerm eller engle vinger noe å tenke på...kjellv skrev:Leste om det i går. Tysk dame i 40-åra, men nyeste opplysninger går ut på moderate skader. Bilde 2 i http://www.rbnett.no/nyheter/article9988588.ece tyder i grunnen på rimelig dramatisk hendelse..AJ skrev:Og her to utenlandske kjøretøy - en MC og en bil - innblandet i et trafikkuhell nederst i Trollstigen...:
http://www.andalsnes-avis.no/incoming/a ... 988549.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Så også en del MC førere der som tok noen hårreisende sjangser for å tråkle seg nedover i steamen av biler, busser og campingbiler, de kjørte både fort og temmelig uvørent og mens vi sto og ventet i ca 15 minutter til at bil og buss kabalen foran oss skulle løse seg opp så jeg ihvertfall to hendelser som kunne endt i en stygg ulykke, mest fordi MC førerne overhodet ikke fulgte med i hva som skjedde eller hvorfor biler og busser sto stille og trodde de kunne lage sine egne regler... Den ene var på nippet til å "line splitte" på utsiden av de steinene som står med ujevne mellomrom langs kanten av den ene svingen da han i sin iver skulle passere den bussen vi hadde foran oss i den tro at busssjåføren hadde stanset for å beundre utsikten eller noe slikt, og holdt på å gå head to head med en bil i det han rundet hjørnet av bussen i "full fart". Det var kun at bilen kom i krabbefart som reddet han og dama bak fra å teste sykkelens fly egenskaper... Vet ikke hva han tenkte jeg, men så at han, MC fører av tysk opprinnelse i følge skiltet, var ganske flau der han måtte be dama om å hoppe av for å backpadle sykkelen bakover slik at bilen kom frem... Var så jeg lurte på hva som gikk mellom hodet hans akkurat der...
Så jeg sitter vel igjen med at enkelte har skyld i slike ulykker selv, det er ikke bare veien og svingene som har skylda... Utrolig mye uvettig kjøring av MC folk også... Og fart er vel, enten vi vil innrømme det eller ikke, en ganske stor og medvirkende årsak til ulykker også. Vet ikke hvor mange hendelser som kunne resultert i en ulykke jeg har unngått i sommer ved å slakke på gassen i situasjoner jeg ikke har helt kontroll på, men det er en del. Tror "tøffe" elementet griper en del førere, de kan liksom ikke slakke ned for da er de ikke så "tøffe" liksom... Men hvor tøff er du egentlig i en rullestol eller som død og "hvis bare jeg ikke hadde...." er litt seint å komme med når det har skjedd...
Som han som hadde kjørt forbi så mange med temmelig uvøren "tøff" kjørestil som ikke turte å stoppe å fylle bensin på Noresund fordi han var redd de i bilene bak ville ta ham igjen... og ikke være videre blide for den kjøringen han hadde foretatt.... Lurt å tenke seg om før det kommer så langt...
"Jamen motorsykler bremser mye fortere enn bil..." har jeg hørt for ikke så lenge siden, men det hjelper jo ikke når distansen som objektet du bremser ned for blir spist opp av tilsvarende høyere fart...
Og jeg tror faktisk, selv om det er jævelig hardt å både innrømme det og innse det, at "tøffe" faktoren har tatt livet av veldig mange, man skal liksom ikke gi seg der man sitter som "tøffe" ridere på stilige jernhester og så er skjer det... Merker selv at det klør i rulle hånda etter å gi litt mer gass, bare for å imponere liksom, når et flott eksemplar av det kvinnelige kjønn åpenbarer seg på fortauet foran meg og jeg er 47 og burde jo for lenge siden ha lagt fra meg slikte gutte streker... Eller kanskje jeg har for mye av gutten i meg enda, jeg vet ikke... Men faktoren er der... Unger som snur seg og ser på deg med et beundrende blikk, småripsa som ser på deg med.... hmm, vet ikke, er for gammel og må ikke tenke sånnn... Det jeg vet er at den faktoren spiller inn, om ikke annet enn ubevisst, på de fleste menn i hvertfall... Går ut i fra at dette fenomenet, denne "tøffe kulturen" ikke er så utbredt hos kvinnelige MC sjåfører da de aller fleste nok vil passere som menn grunnet posete og uformelige klær uansett og kanskje skremt homofobien inn i en mann om de hadde prøvd å imponere en mann på samme måte.. he he. Tror ikke de har det behovet heller, tror slikt ligger mer latent hos oss gutta, men at det ligger der, denne "tøffe kulturen", er helt sikkert og er nok ihvertfall en del av problemet med ulykker langs veien... Ulykker som kunne vært unngått om vi ikke skulle være så tøffe... Bare sånn apropos neste gang du føler deg tøff.. :)
Som en lastebil sjåfør sa til en komips av meg atter at kompisen min hadde flesket inn i ræva på lastebilen hans: "Jasså, du så henne du også ja!!", med et bredt glis... :)
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Re: MC-ulykker
Bil tok U-sving og traff MC
http://www.dt.no/nyheter/motorsykkel-mot-bil-1.8534439
http://www.dt.no/nyheter/motorsykkel-mot-bil-1.8534439
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: MC-ulykker
http://www.rha.no/nyheter/skadd-i-mc-velt-1.8535414" onclick="window.open(this.href);return false;
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km