Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016
Hmm, frister veldig med dette oppsettet. Da vil jeg jo ha slipon, linkpipe, power commander, og sykkel ferdig benka. Eneste som holder meg litt igjen er det at garanti kan bortfalle. Men ifølge forhandler så beholder jeg garantien om jeg monterer bare linkpipe, sammens med slipon som jeg allerede har. Uten å montere power commander og benke sykkelen
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Bosted: Bartebyen
Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016
Hvis du ikke allerede har gjort det så anbefaler jeg å gå inn på MT-10 nettsider for å høre på andres erfaringer world-wide. Det var det første jeg gjorde iom at Norge er et bitte-lite land med begrensede erfaringer..
http://www.mt10forum.com/
Her er et innlegg :
The catalytic converter in the muffler restricts the exhaust flow and generates a lot of heat. Removing it opens up the exhaust and let's the bike breathe which when combined with a proper fuel map will allow the engine to perform to it's potential.
You get better performance, smoother off/on throttle and as an added benefit you get to hear the exhaust as well.
http://www.mt10forum.com/
Her er et innlegg :
The catalytic converter in the muffler restricts the exhaust flow and generates a lot of heat. Removing it opens up the exhaust and let's the bike breathe which when combined with a proper fuel map will allow the engine to perform to it's potential.
You get better performance, smoother off/on throttle and as an added benefit you get to hear the exhaust as well.
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016
Det høres jo veldig greit ut. Forhandleren min, Graarud motor hadde sånn benk til å få lagt inn riktig map i power commanderen så regner med at dem bør klare det greit vel?
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016
Ser dere noe problem med å kun montere linkpipe da? I tillegg til slipon'en? Uten å montere power commander? Altså linkpipe og slipon på standard mapping. Forsto det slik at dem ikke kan bytte mapping på mt-10'en uten å montere power commander. Forhandler nevnte at dette ville nok gå helt bra på japse sykler, uten noen problemer.
Sykkelen vil vel "puste" lettere med linkpipe og slipon?
Men spørr her, føler dere her inne kan gi meg mere korrekt svar
Sykkelen vil vel "puste" lettere med linkpipe og slipon?
Men spørr her, føler dere her inne kan gi meg mere korrekt svar
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016
Ingen som har noen meninger å si om dette?
Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016
Hvis link pipe er et rør som erstatter katalysatoren. Så sier jeg helt klart JA du må ha en power commander eller reflashe ECU.lasse_hansen skrev: ↑25 mar 2017, 11:41 Ser dere noe problem med å kun montere linkpipe da? I tillegg til slipon'en? Uten å montere power commander? Altså linkpipe og slipon på standard mapping. Forsto det slik at dem ikke kan bytte mapping på mt-10'en uten å montere power commander. Forhandler nevnte at dette ville nok gå helt bra på japse sykler, uten noen problemer.
Sykkelen vil vel "puste" lettere med linkpipe og slipon?
Men spørr her, føler dere her inne kan gi meg mere korrekt svar
Grunnen er at sykkelen vil gå alt for magert med slip on og fjernet cat. Dette klarer ikke standardmappet til ECU n å kompansere for.
Når jeg hadde min sykkel til tuning med fjernet kat og slip on så var fulemapet ildrødt over hele linja (mager). Som i verste fall kan føre til motorhavari.
Men at du trenger power commander på en MT10 overrasker meg litt. Går det ikke an å bare reflashe ECU?
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016
Ja linkpipe fjerner kat.
I følge svar jeg fikk fra forhandler så gikk ikke dette:
På denne sykkelen må du dog montere en powercommander for å få endret mappingen, det lar seg så vidt jeg vet ikke å gjøre på den originale ECU'en
Hva mener f.eks dere om dette med skader/motor og sånn? Er det noen større sjangs for at noe i motor kan bli skadet/slitt mere ved montering av linkpipe og power commander, enn ellers?
I følge svar jeg fikk fra forhandler så gikk ikke dette:
På denne sykkelen må du dog montere en powercommander for å få endret mappingen, det lar seg så vidt jeg vet ikke å gjøre på den originale ECU'en
Hva mener f.eks dere om dette med skader/motor og sånn? Er det noen større sjangs for at noe i motor kan bli skadet/slitt mere ved montering av linkpipe og power commander, enn ellers?
Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016
Her er det nok mange forskjellige meninger ute å går.lasse_hansen skrev: ↑26 mar 2017, 04:35 Ja linkpipe fjerner kat.
I følge svar jeg fikk fra forhandler så gikk ikke dette:
På denne sykkelen må du dog montere en powercommander for å få endret mappingen, det lar seg så vidt jeg vet ikke å gjøre på den originale ECU'en
Hva mener f.eks dere om dette med skader/motor og sånn? Er det noen større sjangs for at noe i motor kan bli skadet/slitt mere ved montering av linkpipe og power commander, enn ellers?
Men for å ta en ting først. Jeg vil jo tro at garantien på sykkelen din blir borte ved å gjøre disse endringene?
Men hvis det ikke er noe problem. Så kan jeg ikke se at det skal slite noe mer på motor hvis du gjør dette riktig.
Altså montere link pipe, slip on, power commander og mappe sykkelen på en dyno benk.
Disse endringene vil gjøre at motoren din puster lettere.
Med dagens Euro 4 krav så blir motorene satt opp magert i de lavere rpm området for å klare kravene.
Dette fører ofte til litt rykkete og ujevn gange ved lav fart. Ved å gjøre disse endringene vil du nok få en sykkel som går smoothere i lavere rpm registeret og mulig du får noen NM og HK på kjøpet også.
Men det er altid et MEN.
Hva forskjellen utgjør er forskjellig til sykkel til sykkel, om dette er verdt pengene like så.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016
EasyRider skrev: ↑26 mar 2017, 05:08Her er det nok mange forskjellige meninger ute å går.lasse_hansen skrev: ↑26 mar 2017, 04:35 Ja linkpipe fjerner kat.
I følge svar jeg fikk fra forhandler så gikk ikke dette:
På denne sykkelen må du dog montere en powercommander for å få endret mappingen, det lar seg så vidt jeg vet ikke å gjøre på den originale ECU'en
Hva mener f.eks dere om dette med skader/motor og sånn? Er det noen større sjangs for at noe i motor kan bli skadet/slitt mere ved montering av linkpipe og power commander, enn ellers?
Men for å ta en ting først. Jeg vil jo tro at garantien på sykkelen din blir borte ved å gjøre disse endringene?
Men hvis det ikke er noe problem. Så kan jeg ikke se at det skal slite noe mer på motor hvis du gjør dette riktig.
Altså montere link pipe, slip on, power commander og mappe sykkelen på en dyno benk.
Disse endringene vil gjøre at motoren din puster lettere.
Med dagens Euro 4 krav så blir motorene satt opp magert i de lavere rpm området for å klare kravene.
Dette fører ofte til litt rykkete og ujevn gange ved lavere fart/rpm. Ved å gjøre disse endringene vil du nok få en sykkel som går smoothere i lavere rpm registeret og mulig du får noen NM og HK på kjøpet også.
Men det er altid et MEN.
Hva forskjellen utgjør er forskjellig til sykkel til sykkel, om dette er verdt pengene like så.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
- supersic
- Innlegg: 458
- Registrert: 31 jan 2016, 14:54
- Motorsykkelen din: SpeedTriple
- Bosted: Skedsmokorset
Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016
Glem dette med power commander, Klev tuning flasher denne for deg, noe som er ca 1000 ganger bedre en lol utdatert power commander teknologi.
https://www.facebook.com/Klevtuning/pos ... 68060632:0
https://www.facebook.com/Klevtuning/pos ... 68060632:0
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016
Takker for alle svar folkens! Jeg skal sende en meld til Klev å høre
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Bosted: Bartebyen
Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016
Hva er det som er så lol utdatert med PCV med Autotune-wide band O2 sensor ? , samt ignition control og map-switchingsupersic skrev: ↑26 mar 2017, 08:48 Glem dette med power commander, Klev tuning flasher denne for deg, noe som er ca 1000 ganger bedre en lol utdatert power commander teknologi.
https://www.facebook.com/Klevtuning/pos ... 68060632:0
- supersic
- Innlegg: 458
- Registrert: 31 jan 2016, 14:54
- Motorsykkelen din: SpeedTriple
- Bosted: Skedsmokorset
Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016
Google litt, forhør deg med erfarne tunere så finner du fort svaret på akkurat hvor overlegent flashtune erWikingTnT skrev: ↑26 mar 2017, 11:17Hva er det som er så lol utdatert med PCV med Autotune-wide band O2 sensor ? , samt ignition control og map-switchingsupersic skrev: ↑26 mar 2017, 08:48 Glem dette med power commander, Klev tuning flasher denne for deg, noe som er ca 1000 ganger bedre en lol utdatert power commander teknologi.
https://www.facebook.com/Klevtuning/pos ... 68060632:0
- lasse_hansen
- Innlegg: 1717
- Registrert: 18 jun 2011, 20:36
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
- Bosted: Sarpsborg
Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016
Fikk nå svar når jeg sendte til akrapovic, en norsk autorisert forhandler. Dem nevnte at dem har levert sykler med slipon og linkpipe, men dem har da også montert på Rapidbike. Noen som har noe erfaring med dette?
Er dette kanskje løsningen for meg, altså oppsettet:
Slipon + linkpipe
Og Rapidbike?
Er dette kanskje løsningen for meg, altså oppsettet:
Slipon + linkpipe
Og Rapidbike?
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Bosted: Bartebyen
Re: Lasse`s logg: Yamaha MT-10 2016
Akkurat ja, tenkte meg det...supersic skrev: ↑26 mar 2017, 13:28Google litt, forhør deg med erfarne tunere så finner du fort svaret på akkurat hvor overlegent flashtune erWikingTnT skrev: ↑26 mar 2017, 11:17Hva er det som er så lol utdatert med PCV med Autotune-wide band O2 sensor ? , samt ignition control og map-switchingsupersic skrev: ↑26 mar 2017, 08:48 Glem dette med power commander, Klev tuning flasher denne for deg, noe som er ca 1000 ganger bedre en lol utdatert power commander teknologi.
https://www.facebook.com/Klevtuning/pos ... 68060632:0