MC-ulykker

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: MC-ulykker

Legg inn av kvase »

En oppdatering
http://www.agderposten.no/nyheter/mann- ... -1.1570063
Førerkortet er beslaglagt og det er tatt blodprøve av MC-føreren
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Online
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MC-ulykker

Legg inn av kjellv »

kvase. skrev:
En oppdatering
http://www.agderposten.no/nyheter/mann- ... -1.1570063
Førerkortet er beslaglagt og det er tatt blodprøve av MC-føreren
Jeg fant også noe annet interessant i Agderposten da jeg fulgte linken. Dette var faktisk gledelig å lese :thumleft
http://www.agderposten.no/nyheter/ferre ... ikkelhoyre
Antallet dødsulykker blant motorsykkelulykkene har gått ned, tross flere motorsykler på veiene.

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: MC-ulykker

Legg inn av kvase »

Kjellv
Er godt å lese også at ting går den rette veien å ikke bare stygg lesing
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: MC-ulykker

Legg inn av KevinmsR6 »

Er det mulig?
Denne personen må få en streng straff, skal nå godt gjøres og kjøre ned 2 stillestående mc førere.
Om han da ikke gjorde dette med vilje!
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Voksen
Innlegg: 323
Registrert: 06 mar 2012, 17:50
Motorsykkelen din: Suzuki GSX F 600 2002

Re: MC-ulykker

Legg inn av Voksen »

KevinmsR6 skrev: q
Er det mulig?
Denne personen må få en streng straff, skal nå godt gjøres og kjøre ned 2 stillestående mc førere.
Om han da ikke gjorde dette med vilje!
Tror du virkelig han gjorde det med vilje?
Lær heller av dette i stedet for å anklage en en person som har fått den verste straff han kan få?
Hvordan tror du han har det nå?
Tror du virkelig at noen kjører på folk bare for gøy?

Dette er bare tragisk for alle parter og straffen er dessverre av verste sort for den stakkars bilisten.

Tenk heller på hvordan du kan opptre for å unngå å bli utsatt for det samme når du stopper langs veien.

Toven

Re: MC-ulykker

Legg inn av Toven »

Stakkars bilist... Nuvel. Man skal være nokså i tåka for å kjøre på noen stående langs veien.
Med mindre de stod i en sving eller en veldig uoversiktlig plass - noe å tenke over om man stopper langs veien.

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: MC-ulykker

Legg inn av KevinmsR6 »

Voksen skrev:
KevinmsR6 skrev: q
Er det mulig?
Denne personen må få en streng straff, skal nå godt gjøres og kjøre ned 2 stillestående mc førere.
Om han da ikke gjorde dette med vilje!
Tror du virkelig han gjorde det med vilje?
Lær heller av dette i stedet for å anklage en en person som har fått den verste straff han kan få?
Hvordan tror du han har det nå?
Tror du virkelig at noen kjører på folk bare for gøy?

Dette er bare tragisk for alle parter og straffen er dessverre av verste sort for den stakkars bilisten.

Tenk heller på hvordan du kan opptre for å unngå å bli utsatt for det samme når du stopper langs veien.
Det eg sa var ganske på spissen og tror ikke han gjorde det med vilje.......
Nå vet nå ikke eg hvor våken du er når du er på veien men eg ser nå meg rundt hele tiden noe som denne bilisten tydeligvis ikke har gjort. Selvfølgelig vet eg jo ikke til omstendighetene eller om det car rett etter sving... Eller hva... Men det er noe som heter at en skal kjøre varsomt..
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: MC-ulykker

Legg inn av MrPitlane »


Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: MC-ulykker

Legg inn av MrPitlane »


ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: MC-ulykker

Legg inn av ATWindsor »

Voksen skrev:
KevinmsR6 skrev: q
Er det mulig?
Denne personen må få en streng straff, skal nå godt gjøres og kjøre ned 2 stillestående mc førere.
Om han da ikke gjorde dette med vilje!
Tror du virkelig han gjorde det med vilje?
Lær heller av dette i stedet for å anklage en en person som har fått den verste straff han kan få?
Hvordan tror du han har det nå?
Tror du virkelig at noen kjører på folk bare for gøy?

Dette er bare tragisk for alle parter og straffen er dessverre av verste sort for den stakkars bilisten.

Tenk heller på hvordan du kan opptre for å unngå å bli utsatt for det samme når du stopper langs veien.
Han gjorde det neppe med vilje, men mange folk som kjører bil konsentrerer seg for lite om kjøringen, og gjør farlige ting. At man ikke ønsker å drepe folk er ikke nødvendigvis det samme som at man er skyldfri.

Brukeravatar
Jacobsen
Innlegg: 218
Registrert: 31 jan 2012, 19:10
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja ZX9R

Re: MC-ulykker

Legg inn av Jacobsen »

Kjørte på hjort - alvorlig skadet
http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokal ... 90427.html

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38054
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC-ulykker 21.9. - EDWARD - European Day Without A Road Death

Legg inn av AJ »

La oss gjøre vårt til at målet kan nås.
Kjør forsiktig, folkens!

http://nmcu.org/edward-european-day-without-road-death

https://www.tispol.org/edward
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: MC-ulykker

Legg inn av kvase »

En MC-fører ble fløyet til sykehuset etter å ha kollidert med et rådyr på Herefoss.
http://www.agderposten.no/nyheter/krasj ... -1.1576982
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: MC-ulykker

Legg inn av Zettexx »

Og... en mann ble sendt til Ullevål med store skader etter fall fra stige.

Vi skal være defensive til enhver tid. I mitt nærområde har 4 kjente falt fra stiger og fått svært alvorlige skader i det siste året. Kun en kom i avisen.

Jeg reagerer på offentlige reaksjoner ved trafikkulykker der førerkortet er rutinemessig inndradd.....ved ulykker uten rusmistanker.

Etterhvert som jeg blir eldre, blir jeg mer mistenksom til slik fokus. Hvorfor er systemet så opptatt av det. Ikke narr meg til å le, ved å si at de virkelig bryr seg. Da hadde veier og omådene rundt vært helt anderledes. Førerkortet hadde hatt større fokus på trafikk, kjøreferdigheter,og ikke være overlesset av tullete lureskilt omkring parkering og rullende parkering. Få nærbaner med trafikkvirkelige forhold, og krev 30 timers kjøring under tilsyn.Selv barneskolene har bedre øvingsbaner for tråsykkel enn det som tilbys storparten av oppkjøringskandidatene. Hvorfor er ikke teorien lagt til skolene? "Alle" har plikt til å kunne regelverket når de ferdes langs veien. La skolen ta den biten, da blir drt bedre innlæring over lengre tid,,og så kan kjøringen være fokus under førerprøven....

Slik fokus er i sentrum når de finner å nye timer med krypkjøring og visvas i opplæringskravene. Har aldri sett en storulykke der mc fører har skadet seg i krypkøringsmodus...kun hvis han har vært så dum å holde bena oppe slik det kreves ved oppkjøring, da velter han og lir overkjørt av en trailer...

Er dette som å banne i kirken? Og hvordan tror folk vi er kommet til en situasjon med 3 adskilte førerprøver for å kjøre tung mc? Blir situasjonen bedre av det? Virkelig? Hadde det ikke vært bedre om det ble investert i kjørebaner, utenfor konkurranse, der en kan få mange timer med kjørerfaring? Go-kart baner, som idag, virkelig? Ok, det funker på et vis, men det er ikke i den hastigheten det store skjer...

La oss få ned ulykkene. Krev "førerbevis" på stiger over 4 trinn. Kurset må minst være på 20 timer og bevis utstedes. Beviset kan inndras sammen med stigen ved uvettig bruk. Det skal kreves helseattest og må fornyes hvert 10. År. Høres sprøtt ut. Javisst. Joda, men var det ikke personskader og alvorlige ulykker vi snakket om? Eller er det bare avgiftskua som skal melkes.

Trafikkstraffene i Norge er blitt vanvittige, med gjennomgående inndragning av førerkort. Krav om ny avleggelse av førerprøven, som betegnes som en kunnskaps og ferdighets prøve. Hvordan det da kan brukes som en straffreaksjon er vel helt forb ... idiotisk.

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: MC-ulykker

Legg inn av KevinmsR6 »

Spaghettiræser skrev:Og... en mann ble sendt til Ullevål med store skader etter fall fra stige.

Vi skal være defensive til enhver tid. I mitt nærområde har 4 kjente falt fra stiger og fått svært alvorlige skader i det siste året. Kun en kom i avisen.

Jeg reagerer på offentlige reaksjoner ved trafikkulykker der førerkortet er rutinemessig inndradd.....ved ulykker uten rusmistanker.

Etterhvert som jeg blir eldre, blir jeg mer mistenksom til slik fokus. Hvorfor er systemet så opptatt av det. Ikke narr meg til å le, ved å si at de virkelig bryr seg. Da hadde veier og omådene rundt vært helt anderledes. Førerkortet hadde hatt større fokus på trafikk, kjøreferdigheter,og ikke være overlesset av tullete lureskilt omkring parkering og rullende parkering. Få nærbaner med trafikkvirkelige forhold, og krev 30 timers kjøring under tilsyn.Selv barneskolene har bedre øvingsbaner for tråsykkel enn det som tilbys storparten av oppkjøringskandidatene. Hvorfor er ikke teorien lagt til skolene? "Alle" har plikt til å kunne regelverket når de ferdes langs veien. La skolen ta den biten, da blir drt bedre innlæring over lengre tid,,og så kan kjøringen være fokus under førerprøven....

Slik fokus er i sentrum når de finner å nye timer med krypkjøring og visvas i opplæringskravene. Har aldri sett en storulykke der mc fører har skadet seg i krypkøringsmodus...kun hvis han har vært så dum å holde bena oppe slik det kreves ved oppkjøring, da velter han og lir overkjørt av en trailer...

Er dette som å banne i kirken? Og hvordan tror folk vi er kommet til en situasjon med 3 adskilte førerprøver for å kjøre tung mc? Blir situasjonen bedre av det? Virkelig? Hadde det ikke vært bedre om det ble investert i kjørebaner, utenfor konkurranse, der en kan få mange timer med kjørerfaring? Go-kart baner, som idag, virkelig? Ok, det funker på et vis, men det er ikke i den hastigheten det store skjer...

La oss få ned ulykkene. Krev "førerbevis" på stiger over 4 trinn. Kurset må minst være på 20 timer og bevis utstedes. Beviset kan inndras sammen med stigen ved uvettig bruk. Det skal kreves helseattest og må fornyes hvert 10. År. Høres sprøtt ut. Javisst. Joda, men var det ikke personskader og alvorlige ulykker vi snakket om? Eller er det bare avgiftskua som skal melkes.

Trafikkstraffene i Norge er blitt vanvittige, med gjennomgående inndragning av førerkort. Krav om ny avleggelse av førerprøven, som betegnes som en kunnskaps og ferdighets prøve. Hvordan det da kan brukes som en straffreaksjon er vel helt forb ... idiotisk.

Bra skrevet :prf
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Svar