Biltema olje - djevelens verk?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Sted: Wherever the road takes me

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av fs650e »

simpson skrev:
fs650e skrev:Kjøpte noen hansker på biltema igår! Nå faller vel henda snart av!
Om ikke henda detter av kan du jo kanskje fortelle om du har skinn igjen på hender og fingre hvis du går på trynet.
DET er et annet spørsmål.

Saken her er enkel: IKKE tryn!! :scratch
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av jonnykr »

fs650e skrev:
simpson skrev:
fs650e skrev:Kjøpte noen hansker på biltema igår! Nå faller vel henda snart av!
Om ikke henda detter av kan du jo kanskje fortelle om du har skinn igjen på hender og fingre hvis du går på trynet.
DET er et annet spørsmål.

Saken her er enkel: IKKE tryn!! :scratch
Vel, det er vel et annet spørsmål uansett hansker. Jeg tryna på grusen jeg i fjor høst eller rettere sagt jeg og AT,n fikk oss en aketur på grusen i fjor høst. AT,n med Hendelbeskyttere fra Biltema, jeg med jakke fra billigmerket Well Done.

Konkusjonen er at Hendelbeskytterne fra Biltema ble litt ripet men ellers like hele og sitter der fremdeles, jakka fra Well Done like hel.

Så det er ingen automatikk i at hansker fra Biltema er dårligere på sikkerhet enn andres.

Det som røk var koffertholder,n på ene siden fra Givi som røk tvers av og ble revet løs fra ramma da bolten også røk, festet til veltebøylen samme siden av ukjent fabrikat og et sidedeksel.

Men billigproduktene gjorde jobben sin. :thumleft
Tut & Kjør!

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2745
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av simpson »

fs650e skrev:
simpson skrev:
fs650e skrev:Kjøpte noen hansker på biltema igår! Nå faller vel henda snart av!
Om ikke henda detter av kan du jo kanskje fortelle om du har skinn igjen på hender og fingre hvis du går på trynet.
DET er et annet spørsmål.

Saken her er enkel: IKKE tryn!! :scratch
Dette var ikke spydig ment.
Har sett eksempler på at hansker kan lage stykke skader på hender etter en tryning på asfalt.
Har sett bilder bla på hansker fra "Bull Shit" og det er bra folk legger bilder av sånt sånn at andre kan unngå å gjøre samme tabben.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2745
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av simpson »

jonnykr skrev:
fs650e skrev:
simpson skrev:
fs650e skrev:Kjøpte noen hansker på biltema igår! Nå faller vel henda snart av!
Om ikke henda detter av kan du jo kanskje fortelle om du har skinn igjen på hender og fingre hvis du går på trynet.
DET er et annet spørsmål.

Saken her er enkel: IKKE tryn!! :scratch
Vel, det er vel et annet spørsmål uansett hansker. Jeg tryna på grusen jeg i fjor høst eller rettere sagt jeg og AT,n fikk oss en aketur på grusen i fjor høst. AT,n med Hendelbeskyttere fra Biltema, jeg med jakke fra billigmerket Well Done.

Konkusjonen er at Hendelbeskytterne fra Biltema ble litt ripet men ellers like hele og sitter der fremdeles, jakka fra Well Done like hel.

Så det er ingen automatikk i at hansker fra Biltema er dårligere på sikkerhet enn andres.

Det som røk var koffertholder,n på ene siden fra Givi som røk tvers av og ble revet løs fra ramma da bolten også røk, festet til veltebøylen samme siden av ukjent fabrikat og et sidedeksel.

Men billigproduktene gjorde jobben sin. :thumleft
En ting er å tryne i en sølepytt på finnskogen.
Noe helt annet å tryne på asfalten og skli bortover med henda i bakken.

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av jonnykr »

simpson skrev:
jonnykr skrev:
fs650e skrev:
simpson skrev:
fs650e skrev:Kjøpte noen hansker på biltema igår! Nå faller vel henda snart av!
Om ikke henda detter av kan du jo kanskje fortelle om du har skinn igjen på hender og fingre hvis du går på trynet.
DET er et annet spørsmål.

Saken her er enkel: IKKE tryn!! :scratch
Vel, det er vel et annet spørsmål uansett hansker. Jeg tryna på grusen jeg i fjor høst eller rettere sagt jeg og AT,n fikk oss en aketur på grusen i fjor høst. AT,n med Hendelbeskyttere fra Biltema, jeg med jakke fra billigmerket Well Done.

Konkusjonen er at Hendelbeskytterne fra Biltema ble litt ripet men ellers like hele og sitter der fremdeles, jakka fra Well Done like hel.

Så det er ingen automatikk i at hansker fra Biltema er dårligere på sikkerhet enn andres.

Det som røk var koffertholder,n på ene siden fra Givi som røk tvers av og ble revet løs fra ramma da bolten også røk, festet til veltebøylen samme siden av ukjent fabrikat og et sidedeksel.

Men billigproduktene gjorde jobben sin. :thumleft
En ting er å tryne i en sølepytt på finnskogen.
Noe helt annet å tryne på asfalten og skli bortover med henda i bakken.
Hvem snakker om en "sølepytt i Finnskogen" her utenom du? Lest mellom linjene med profetbbriller på? Er du synsk? Kompisen til Snåsamannen?

Jeg måtte legge meg ned i ca 80 kmt på en hardpakket grusvei da jeg kom for fort inn i en krapp sving. Noe som røsket av metallfestet til sidekofferten på ene siden så bolten som fester den til ramme røk tvers av. Knakk bolten oppe foran i rammefestet til veltebøyla på samme side tvers av, bøyde veltebøyla så den var helt deformert i tillegg, rev av sidespeilet i styrefestet så gjengene var bare mos.

Sykkelen og jeg skled et stykke på grusen før vi endte opp i grøfta, så det var en skikkelig aketur. Sjøl var jeg skikelig mørbanket i rygg, hofta og ene albuen og har fortsatt ryggsmerter etter den turen som var i November i fjor.

Og faktum er at trass i de kreftene som var ute å gikk her, så holdt hendelbeskytterne i aluminium fra Biltema selv om den ene skrapte langs den grusen som røsket de foran nevnte metallproduktene og bolter rett av og billigjakka var like hel trass i aketuren.

Du MÅ JO ha et problem når du så tydelig ikke vil akseptere at selv utstyr fra Biltema kan holde mål. På meg virker det som du tar det personlig. Men jeg VET at de produktene jeg har nevnt holder mål, av egen erfaring.

Jeg kan rett og slett ikke skjønne dette behovet for å skape tvil om alt som kommer fra Biltema trass i andres erfaringer om det motsatte. Føler du deg snytt på noen måte? Har du en vond sko som trykker noe sted?

Det må da vel være et pluss det vel, at man faktisk kan få produkter som holder mål for en rimelig penge?

Eller? :scratch
Tut & Kjør!

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2745
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av simpson »

Hahaha, du jonnykr.
Nå har du skrevet side opp og side ned om hvor dumme folk er som ikke vet hva ironi er og ikke skjønner at du er ironisk.
Men nå tråkka du i baret og beviste at du selv ikke er så ironisk av deg alikevel..... :prf
Du gikk rett på limpinnen.
Takk skal du ha.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av Duville »

simpson skrev:Hahaha, du jonnykr.
Nå har du skrevet side opp og side ned om hvor dumme folk er som ikke vet hva ironi er og ikke skjønner at du er ironisk.
Men nå tråkka du i baret og beviste at du selv ikke er så ironisk av deg alikevel..... :prf
Du gikk rett på limpinnen.
Takk skal du ha.
Du må jo veta at når halvparten ta Jonnykr's ped består av kvalitetsBTdeler inn og utvendig så må du itte spøke ta an`.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av DrGreve »

jonnykr skrev:Men jeg VET at de produktene jeg har nevnt holder mål, av egen erfaring.
Kanskje du ikke vet bedre? :-k
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av jonnykr »

simpson skrev:Hahaha, du jonnykr.
Nå har du skrevet side opp og side ned om hvor dumme folk er som ikke vet hva ironi er og ikke skjønner at du er ironisk.
Men nå tråkka du i baret og beviste at du selv ikke er så ironisk av deg alikevel..... :prf
Du gikk rett på limpinnen.
Takk skal du ha.
Ja det er lett å si etterpå når man ikke har et svar å gi. For øvrig har jeg ikke sagt at noen er dumme her. I såfall bør du quote til det, eller er det bare en ubegrunnet påstand kamuflert i din form for ironi?

Jeg har skrevet tiil 2 stk motdebattanter her at min fleiping med Biltemafobien her var MENT som fleip og ironi. Jeg konstaterte at DE ikke forsto det, men jeg skrev ikke at de var dumme fordi de ikke forsto det.

Så hvordan det kan bli "side opp og side ned" skjønner jeg ikke helt? Ikke skjønner jeg din "ironi" når du påstår at jeg skriver noe om "hvor dumme folk er som ikke vet hva ironi er" noe som helst sted på forumet.

Så det blir interessant om du kan vise til hvor og når jeg kaler folk dumme her. For, jeg regner jo med at du har det fra et sted når du skriver det?

Og for øvrig, en høy støyende latter er oftest veldig påtatt.
Tut & Kjør!

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av jonnykr »

Duville skrev:
simpson skrev:Hahaha, du jonnykr.
Nå har du skrevet side opp og side ned om hvor dumme folk er som ikke vet hva ironi er og ikke skjønner at du er ironisk.
Men nå tråkka du i baret og beviste at du selv ikke er så ironisk av deg alikevel..... :prf
Du gikk rett på limpinnen.
Takk skal du ha.
Du må jo veta at når halvparten ta Jonnykr's ped består av kvalitetsBTdeler inn og utvendig så må du itte spøke ta an`.
De har bevist sin kvalitet mer en godt nok. Og jeg holder det fortsatt gående. :knegg
Tut & Kjør!

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av jonnykr »

DrGreve skrev:
jonnykr skrev:Men jeg VET at de produktene jeg har nevnt holder mål, av egen erfaring.
Kanskje du ikke vet bedre? :-k
Nei, du mener det? At jeg sitter her å bløffer, eller at de ikke hold en tryning likkavæl kansje? Kansje jeg slo hodet mitt uten å vite det og lider av hukommelsestap? Kansje jeg er blind kansje? Eller aksjonær i Biltema? Eller har familie som jobber der? Eller at jeg kjenner noen som kjenner noen som har jobbet i Biltema?

HMMMMM? :scratch Ja NOE må det jo være når jeg sitter her å forsvarer søppelprodukter fra Biltema. :sk?
Tut & Kjør!

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av DrGreve »

jonnykr skrev:
DrGreve skrev:
jonnykr skrev:Men jeg VET at de produktene jeg har nevnt holder mål, av egen erfaring.
Kanskje du ikke vet bedre? :-k
Nei, du mener det? At jeg sitter her å bløffer, eller at de ikke hold en tryning likkavæl kansje? Kansje jeg slo hodet mitt uten å vite det og lider av hukommelsestap? Kansje jeg er blind kansje? Eller aksjonær i Biltema? Eller har familie som jobber der? Eller at jeg kjenner noen som kjenner noen som har jobbet i Biltema?

HMMMMM? :scratch Ja NOE må det jo være når jeg sitter her å forsvarer søppelprodukter fra Biltema. :sk?
Her var det mye kanskje, men jeg skal prøve med bare ett..
Jeg hadde en nabo som hver gang vi tok oss en pinne, bedyret at den eneste bilen som var brukende til å dra campingvogn var Volvo og den eneste campingvognen som var noe tess var Kabe.. Problemet var bare at han hadde ikke eid noe annet enn Volvo og Kabe.
Kanskje det er ditt ståsted også?
Forøvrig er det fornøyelig å registrere at du tar på deg den indignerte masken når du får i retur det samme som du slenger ut. :lol
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av Duville »

DrGreve skrev:
jonnykr skrev:
DrGreve skrev:
jonnykr skrev:Men jeg VET at de produktene jeg har nevnt holder mål, av egen erfaring.
Kanskje du ikke vet bedre? :-k
Nei, du mener det? At jeg sitter her å bløffer, eller at de ikke hold en tryning likkavæl kansje? Kansje jeg slo hodet mitt uten å vite det og lider av hukommelsestap? Kansje jeg er blind kansje? Eller aksjonær i Biltema? Eller har familie som jobber der? Eller at jeg kjenner noen som kjenner noen som har jobbet i Biltema?

HMMMMM? :scratch Ja NOE må det jo være når jeg sitter her å forsvarer søppelprodukter fra Biltema. :sk?
Her var det mye kanskje, men jeg skal prøve med bare ett..
Jeg hadde en nabo som hver gang vi tok oss en pinne, bedyret at den eneste bilen som var brukende til å dra campingvogn var Volvo og den eneste campingvognen som var noe tess var Kabe.. Problemet var bare at han hadde ikke eid noe annet enn Volvo og Kabe.
Kanskje det er ditt ståsted også?
Forøvrig er det fornøyelig å registrere at du tar på deg den indignerte masken når du får i retur det samme som du slenger ut. :lol
Det er jo det som er "Ironi" eller var det ikke det, kanskje? Eller var det vel en dikter fra Mjøsatraktene som hadde en sang om akkurat - den beste bilen i verda osv.

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av jonnykr »

DrGreve skrev:
jonnykr skrev:
DrGreve skrev:
jonnykr skrev:Men jeg VET at de produktene jeg har nevnt holder mål, av egen erfaring.
Kanskje du ikke vet bedre? :-k
Nei, du mener det? At jeg sitter her å bløffer, eller at de ikke hold en tryning likkavæl kansje? Kansje jeg slo hodet mitt uten å vite det og lider av hukommelsestap? Kansje jeg er blind kansje? Eller aksjonær i Biltema? Eller har familie som jobber der? Eller at jeg kjenner noen som kjenner noen som har jobbet i Biltema?

HMMMMM? :scratch Ja NOE må det jo være når jeg sitter her å forsvarer søppelprodukter fra Biltema. :sk?
Her var det mye kanskje, men jeg skal prøve med bare ett..
Jeg hadde en nabo som hver gang vi tok oss en pinne, bedyret at den eneste bilen som var brukende til å dra campingvogn var Volvo og den eneste campingvognen som var noe tess var Kabe.. Problemet var bare at han hadde ikke eid noe annet enn Volvo og Kabe.
Kanskje det er ditt ståsted også?
Forøvrig er det fornøyelig å registrere at du tar på deg den indignerte masken når du får i retur det samme som du slenger ut. :lol
Det må jo være noe du ikke helt forstår her. Når jeg viser til en velt i relativt stor hastighet hvor Biltemas hånd/hendelsbskyttere skrapte langs den grusen som røsket 2 bolter tvers av på rammefester til henhodsvis koffertbærer og veltebøyle, knakk et koffertfeste i metall tvers av og bøyde veltebøyla på samme side, så snakker jeg om erfaring fra en reell hendelse. Om jeg ikke har prøvd å velte med dyrere hendelbeskyttere er irrelevant da Biltema sine holdt og gjorde den jobben de er konstruert for. Og når de er like hele unntatt noen skraper så bytter jeg dem vel ikke ut med noe annet? Jeg er da vel ikke dum heller! De har bevist sin verdi.

Og når man som meg har hatt 10 Motorsykler, så har man SELVFØLGELIG eid noe annet. Jeg gikk også kjøpte dyr olje før, heller ikke utstyr på Biltema. Jeg kjøper selvfølgelig ikke alt på Biltema i dag heller. Men når folk jeg kjenner som har gode erfaringer med diverse produkter derfra som f.eks. varmeholkene deres, dekkspakene, styrehevere, mcjekken deres, veskene deres, olja, o.s.v. hvorfor skal jeg ikke stole på dem? Hvorfor skal jeg betale 3 ganger mer for det andre steder når biltemas produkter gjør jobben?

Det er jo ikke fordi man aldri har prøvd noe annet jeg handler noen produkter på Biltema. Det er jo FORDI jeg har prøvd andre produkter jeg mener det er bortkasta penger å betale 3 ganger så mye for noe som Biltemas produkter gjør like bra.

Ta f.eks veskene til Biltema, funker som hakka møkk. Brukes i all slags vær, sommer som vinter. Søle, grus, møkkete og fæle men like hele. Hvorfor skal jeg da ikke være fornøyd med dem? Hvorfor skulle jeg da kjøpe vesker til kr 1500.- fra noen andre når Biltemas til kr 500.- gjør jobben like godt på grus og i søle, saltlake og drit?

Dette er rett og slett basert på erfaringer etter praktisk bruk. Og det morsomste av alt er at dette jeg viser til får MYE mer juling og belastninger grunnet mitt bruksområde som er 95% grus, enn hva de fleste andres utstyr gjør. I tillegg er jeg i gang med piggdekk og kjører lenge før de fleste andre får pakket MC,n sin ut av dyna. Som nevnt, i saltlake, møkk, gjørme og søle.

Og det holder mål! Så jo, jeg kan meget trygt si at JEG VET!
Tut & Kjør!

Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Sted: Wherever the road takes me

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av fs650e »

jonnykr skrev:
DrGreve skrev:
jonnykr skrev:
DrGreve skrev:
jonnykr skrev:Men jeg VET at de produktene jeg har nevnt holder mål, av egen erfaring.
Kanskje du ikke vet bedre? :-k
Nei, du mener det? At jeg sitter her å bløffer, eller at de ikke hold en tryning likkavæl kansje? Kansje jeg slo hodet mitt uten å vite det og lider av hukommelsestap? Kansje jeg er blind kansje? Eller aksjonær i Biltema? Eller har familie som jobber der? Eller at jeg kjenner noen som kjenner noen som har jobbet i Biltema?

HMMMMM? :scratch Ja NOE må det jo være når jeg sitter her å forsvarer søppelprodukter fra Biltema. :sk?
Her var det mye kanskje, men jeg skal prøve med bare ett..
Jeg hadde en nabo som hver gang vi tok oss en pinne, bedyret at den eneste bilen som var brukende til å dra campingvogn var Volvo og den eneste campingvognen som var noe tess var Kabe.. Problemet var bare at han hadde ikke eid noe annet enn Volvo og Kabe.
Kanskje det er ditt ståsted også?
Forøvrig er det fornøyelig å registrere at du tar på deg den indignerte masken når du får i retur det samme som du slenger ut. :lol
Det må jo være noe du ikke helt forstår her. Når jeg viser til en velt i relativt stor hastighet hvor Biltemas hånd/hendelsbskyttere skrapte langs den grusen som røsket 2 bolter tvers av på rammefester til henhodsvis koffertbærer og veltebøyle, knakk et koffertfeste i metall tvers av og bøyde veltebøyla på samme side, så snakker jeg om erfaring fra en reell hendelse. Om jeg ikke har prøvd å velte med dyrere hendelbeskyttere er irrelevant da Biltema sine holdt og gjorde den jobben de er konstruert for. Og når de er like hele unntatt noen skraper så bytter jeg dem vel ikke ut med noe annet? Jeg er da vel ikke dum heller! De har bevist sin verdi.

Og når man som meg har hatt 10 Motorsykler, så har man SELVFØLGELIG eid noe annet. Jeg gikk også kjøpte dyr olje før, heller ikke utstyr på Biltema. Jeg kjøper selvfølgelig ikke alt på Biltema i dag heller. Men når folk jeg kjenner som har gode erfaringer med diverse produkter derfra som f.eks. varmeholkene deres, dekkspakene, styrehevere, mcjekken deres, veskene deres, olja, o.s.v. hvorfor skal jeg ikke stole på dem? Hvorfor skal jeg betale 3 ganger mer for det andre steder når biltemas produkter gjør jobben?

Det er jo ikke fordi man aldri har prøvd noe annet jeg handler noen produkter på Biltema. Det er jo FORDI jeg har prøvd andre produkter jeg mener det er bortkasta penger å betale 3 ganger så mye for noe som Biltemas produkter gjør like bra.

Ta f.eks veskene til Biltema, funker som hakka møkk. Brukes i all slags vær, sommer som vinter. Søle, grus, møkkete og fæle men like hele. Hvorfor skal jeg da ikke være fornøyd med dem? Hvorfor skulle jeg da kjøpe vesker til kr 1500.- fra noen andre når Biltemas til kr 500.- gjør jobben like godt på grus og i søle, saltlake og drit?

Dette er rett og slett basert på erfaringer etter praktisk bruk. Og det morsomste av alt er at dette jeg viser til får MYE mer juling og belastninger grunnet mitt bruksområde som er 95% grus, enn hva de fleste andres utstyr gjør. I tillegg er jeg i gang med piggdekk og kjører lenge før de fleste andre får pakket MC,n sin ut av dyna. Som nevnt, i saltlake, møkk, gjørme og søle.

Og det holder mål! Så jo, jeg kan meget trygt si at JEG VET!
:-k :prf :thumleft :thumleft
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

Svar