Tobben84s logg - 2015 Triumph Tiger 800 XCX

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - montert eksos:)

Legg inn av Tobben84 »

Bilde

Fikk crash-padsene til å passe på venstre side, men med spaceren som egentlig skulle være på høyre side. Denne er litt lengre på noen radiatorslanger. Da trenger jeg bare en lengre spacer og bolt på høyre side, så tror jeg det sksl passe. Har sendt målene til mgs-racing i england, så skulle de fikse det forhåpentligvis :thumleft

Ser veldig framtredende ut på det bildet, men glir egentlig ikke så ille inn i totalen på sykkelen. Uansett billig forsikring mot uhell på bane(uten forsikringsdekning :[-X )

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Tobben84s logg - montert eksos:)

Legg inn av Cutless »

Alltid deilig med ekstra sikkerhet. Du får legge ut et bilde med hele sykkelen også.

Det virker som du har kjørt en del på bane. Hvor nærme "grensen" legger du deg? Er det mange som sklir ut med gate syklene sine på førerutviklingkurs?

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Tobben84s logg - montert eksos:)

Legg inn av sankyo »

Var vel noen mellom 5 og 10 i fjor på Vålerbanen. Noen var for ivrige, noen ble slitne etter lange dager (jeg sluttet selv tidligere siden jeg var nokså trøtt og så hadde jeg akkurat blitt forbikjørt av en skikkelig idiot som kort etterpå kjørte av banen) og noen var uheldige på våt bane etter noe regn.
Det er kjempe moro, men det gjelder å holde hodet kaldt. Hele veien.

Sent fra min Nexus 9 via Tapatalk
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Tobben84s logg - montert eksos:)

Legg inn av Cutless »

Såpass mange ja. Jeg har veldig veldig lyst, men ingen dekning på nåværende forsikring og det du nevner sankyo holder meg litt tilbake.

Men jeg tror et sånt kurs ville gjort underverker for kjøreteknikken og forståelsen min.

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Tobben84s logg - montert eksos:)

Legg inn av sankyo »

Cutless skrev:
Men jeg tror et sånt kurs ville gjort underverker for kjøreteknikken og forståelsen min.
Dette stemmer sikkert. Når det er sagt så ville jeg ALDRI deltatt på et slikt kurs uten forsikring. Det er ikke verdt det.

Sent fra min Nexus 9 via Tapatalk
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - montert eksos:)

Legg inn av Tobben84 »

@ cutless

Ja, jeg skal legge ut bilde når jeg får på klossen på den andre sia også.

Kjører litt på bane, men ikke noe voldsomt. Har vel i snitt 4-5 dager i året, og da kjører jeg på Revebanen på Klepp. Har bodd i Stavanger de siste 4 sesongene, så da er veien kort dit. Koster 250 for engangslisens som medlem av Stavanger RR, og 350 for ikke medlemmer. Kjører fra 17-20 hver onsdag. Genial løsning :thumleft men ingen forsikring som gjelder her, da det er bare tut og kjør, ikke noe regi eller kurs. Er en forholdsvis liten bane, og best egnet til motard og sykler med moderat effekt, men det er mye liters r sykler utpå også.

På bane kjører jeg det remmer og tøyler holder, men har fotsatt ikke kræsjet, men havna i grusen såvidt med Thundercaten jeg hadde for noen år siden. Mc er til for å brukes, og jeg vil ta ut galskapen på bane, ikke veien :[-X fothvilerne på Duken min var helt nedslipte, det samme med skoa mine, så jeg har forkusert mer på å lære meg å henge av sykkelen skikkelig for å minske nedleggsvinkelen.

Vil absolutt anbefale det, og jeg kunne ikke tenkt meg en sesong uten, har aldri vært redd for å bruke redskapene jeg har skikkelig, de er laget for det. Er nesten alltid en eller annnen som kjører seg av på Reve, men som regel er det bare å hive seg på å kjøre på igjen :D er relativt lavt tempo rundt hele banen og har neppe veldig mye over 100 på sletta....

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - montert eksos:)

Legg inn av Tobben84 »

Bilde

Sykt mye sykler ute her i nærområdet i dag, og det skyldes seff 17-18 grader og knallsol :prop:

Må få fiksa 100 mils-servicen til uka jeg for det ble noen mil denne helga, så det er bikket over. Blir godt å være ferdig med innkjøring også, selv om jeg har dratt på greit en del ganger med varm motor, men generelt har jeg vært veldig snill med motoren.

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - montert eksos:)

Legg inn av Tobben84 »

1000 PS-legenden Zonko har testa nysykkelen min på bane, og for de som ikke kan tysk så kan jeg ikke skylde på sykkelen på banekjøringa til sesongen hvertfall:

https://m.youtube.com/watch?v=-wrmYKv6qec" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Tobben84s logg - montert eksos:)

Legg inn av LordShaft »

Så ut som han koste seg godt på biken! Nå skjønner jeg ikke et kvekk tysk.... men virket som han pratet bra om biken :redface

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - montert eksos:)

Legg inn av Tobben84 »

LordShaft skrev:Så ut som han koste seg godt på biken! Nå skjønner jeg ikke et kvekk tysk.... men virket som han pratet bra om biken :redface
Han skrøyt veldig av kjøreegenskapene ja, og det gjør jeg også, den ER så vanvittig leken at det er nesten skummelt. Det eneste den mangler er 20-30 hk, men det får bli når jeg har råd til storebroren R1200R, den deler blandt annet demper og gaffel med min.

Angående filmen så er han ikke akkurat redd for albuene sine heller når han velger å kneskrape i 4 grader med vanlige skinnsko, vanlig dongeri, dunjakke å noen pøkker på knærne;) kjørt sykkel før han der :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Tobben84s logg - montert eksos:)

Legg inn av LordShaft »

Ja han her har kjørt før, og han her stoler på dekkene.... Ikke jeg som hadde hatt de nedleggene i den tempen, ikke med den bekledningen heller :redface

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - montert eksos:)

Legg inn av Tobben84 »

LordShaft skrev:Ja han her har kjørt før, og han her stoler på dekkene.... Ikke jeg som hadde hatt de nedleggene i den tempen, ikke med den bekledningen heller :redface
Nei, kan vel si meg enig i det :D men den graden av selvsikkerhet denne sykkelen gir i svingene er helt rått, den er så leken som Duken jeg hadde, men en god del mer retningsstabil pga det lengre chassiset. Er ikke mange mm igjen av kyllingstripene mine uten at jeg har presset noe særlig i det hele tatt...

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Tobben84s logg - montert eksos:)

Legg inn av LordShaft »

hvilken dim har du på dekket bak da? Det som er litt artig med "fornuftig" striper er, at jo smalere dekket er, jo lettere å bli kvitt de. Så selv på ducatien jeg hadde. Den var langt tyngre å kjøre på svingete vei, men lettere å komme ut på kanten der enn på bmw'en jeg har nå :-k

La oss si det slik.... Når du ikke har striper igjen på framdekket... da har du hatt gode nedlegg :thumleft :lol

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Tobben84s logg - montert eksos:)

Legg inn av Tobben84 »

LordShaft skrev:hvilken dim har du på dekket bak da? Det som er litt artig med "fornuftig" striper er, at jo smalere dekket er, jo lettere å bli kvitt de. Så selv på ducatien jeg hadde. Den var langt tyngre å kjøre på svingete vei, men lettere å komme ut på kanten der enn på bmw'en jeg har nå :-k

La oss si det slik.... Når du ikke har striper igjen på framdekket... da har du hatt gode nedlegg :thumleft :lol

Det står 180 på bak, så det er mer enn tykt nok mtp vekt og krefter som er i sykkelen(179kg/90hk).

Men ja, det skal litt mer til foran. Duken er vel den sykkelen jeg har straffet hardest på bane og da smelta nesten dekka på sidene foran, og fot-peggsene var nedslipte som tannpirkere, så det er heller ikke noe problem. På gata derimot er det svært sjelden jeg kjører sånn, det blir for nære grensene mine hvertfall =;

På din sykkel er det vel en del lettere å slite bakdekk, les sorte striper i asfalten :lol

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Tobben84s logg - montert eksos:)

Legg inn av LordShaft »

Ja det skal veldig lite til å slite mye dekk på min sykkel, men prøver å kjøre litt rolig... Så jeg ikke svir veldig unødig med gummi... men blir spennende å prøve pilot road 4 å kjøre de knallhardt. Se hvor mye de tåler :prf

Note4

Svar